View Full Version : נזילה לאחר עליות .. ספייס 01
האוטו לא מתחמם , לא מראה שום סימנים של ראש מנוע (טחינה וכו') עבר בדיקת לחץ הפוך שהראתה שאין בועות אוויר ברידאטור אחרי שהכנסנו לחץ לכל הצילינדרים בנמ''ע ועדיין ... אני עולה עליה כלשהי ברכב הוא לא מתחמם או משהו רק כאשר אני מכבה את המנוע המאורר פועל בדרגה ה2 ויוצאים מים מהפקק ... הוא לא מתחמם ולא כלום ויש לציין שבמישורים אין שום בעיה.. שמישהו יגאל אותי מהדילמה הזאת כבר?! דעות?
אם כבר הורדתם את הפלגים, למה לא בדקתם קומפרסיה ?.
יש מצב שהמנוע כן מתאמץ בעליות, אבל זה לא יורגש.
לדעתי יש לבדוק תחילה את הקומפרסיה, ולאחר מכן את מרווח השסתומים.
כמו כן יש לבדוק האם הוונטה עובדת ממש לפני כיבוי המנוע.
דוד.
GreaseDonkey
02-04-13, 21:16
דבר ראשון ולפי הכל, בדוק את מצב מכסה הרדיאטור עם מכשיר יעודי, כי יתכן וכל הבעיה ברכב היא שהמכסה לא מחזיק לחץ כנדרש.
אם המכסה תקול, אז למה זה קורה רק לאחר כיבוי המנוע ?.
דוד.
GreaseDonkey
02-04-13, 21:33
בדיוק אותה תופעה שמאוורר קירור ממשיך לעבוד לאחר דימום המנוע, הפסקת פעולת משאבת המים וסחרור הנוזל במערכת גורם לעליית טמפ' רגעית.
אם במצב המכסה אינו מחזיק לחץ אז מים יפרצו החוצה.
כמובן שיש אפשרויות אחרות, כמו מעבר קומפרסיה למערכת הקירור, אבל צריך להתחיל מהקל לכבד, הלא כן?
כן. צריך להתחיל מהקל לכבד.
אבל איך בדיוק יש סיחרור מים, לאחר דימום המנוע ?. הרי המשאבה מפסיקה לפעול.
אם לאחר הכיבוי המאוורר ממשיך לעבוד, הוא יקרר את המים שברדיאטור, ולא יהיה עודף לחץ.
דוד.
GreaseDonkey
02-04-13, 21:58
כוונתי הייתה שסיחרור המים מפסיק ולכן הנוזל בסביבת המנוע יתחמם והלחץ במערכת יעלה.
אם הפקק רדיאטור אינו תקין, אז מים יגלשו החוצה כתוצאה מכך.
כמובן שיש אפשרויות אחרות, כמו מעבר קומפרסיה למערכת הקירור.הלא כן?
נכון. יש אפשרויות אחרות. שים לב למה שכתב rangex1, "עבר בדיקת לחץ הפוך שהראתה שאין בועות אוויר ברידאטור, אחרי שהכנסנו לחץ לכל הצילינדרים בנמ''ע."
אין לנו אלא להסתמך על מה שכתב בעל הרכב.
דוד.
דבר ראשון ולפי הכל, בדוק את מצב מכסה הרדיאטור עם מכשיר יעודי, כי יתכן וכל הבעיה ברכב היא שהמכסה לא מחזיק לחץ כנדרש.
אם המכסה היה תקול אז והיתה בריחה של קופרסיה למים אז הרכב היה מאבד גם תוך כדי עבודה
פקק רדיאטור הוא דבר מאוד זול שאפשר להחליף אותו ולבדוק אף פעם לא מזיק שיהיה אחד רזרבי אחרי הכל יש עליו גומיה שעם הזמן מאבדת מיכולתיה
אם המכסה תקול, אז למה זה קורה רק לאחר כיבוי המנוע ?.
דוד.
אם המכסה היה תקול והיתה בריחה של קופרסיה למים, אז הרכב היה מאבד גם תוך כדי עבודה.
על זה אמר המשורר, "אותה הגברת, בשינוי אדרת." :)
יאיר אתה צודק.
דוד
GreaseDonkey
02-04-13, 23:18
אם המכסה היה תקול אז והיתה בריחה של קופרסיה למים אז הרכב היה מאבד גם תוך כדי עבודה
פקק רדיאטור הוא דבר מאוד זול שאפשר להחליף אותו ולבדוק אף פעם לא מזיק שיהיה אחד רזרבי אחרי הכל יש עליו גומיה שעם הזמן מאבדת מיכולתיה
ראשית בוא נתחיל עם התקלה הפשוטה שאין מעבר קומפרסיה והמכסה רדיאטור פשוט אינו תקין.
שנית, יש מקרים של מעבר קומפרסיה למערכת קירור רק כאשר הרכב מתחמם ומתאמץ, מדובר על סדקים קטנים מאוד שנפתחים בטמפ' מנוע גבוהה, המתקייימת רק במאמץ (כמו נסיעה ממושכת בעלייה או יום חם במיוחד).
בבדיקת לחץ הפוך במוסך לא מגלים את זה ולא תמיד הגלאי CO2 מאתר אותה, עד כדי כך זה עלול להיות חמקמק.
לגבי מכסה הרדיאטור, אני לא מבין את השיטה של להחליף סתם, יש ציוד בדיקה שניתן לקבוע חד משמעית אם המכסה תקין או תקול ולהחליף רק אם צריך.
אגב, בדיקת מכסה או פקק רדיאטור זה משהו שחשוב מאוד לבדוק בכל טיפול ואז עולים על בעיות כאלו של התחממות ואיבוד נוזל קירור, לפני שהם מתפתחות - מה שנקרא תחזוקה מונעת.
החלפתי למכסה חדש חליפי כבר פעמיים , זה בבירור לא המכסה כי עדיין המים ממשיכים לחמוק :( אמנם לפני שהחלפתי מכסה היה לי מכסה 0.9 בר והמים היו חומקים גם כאשר האוטו היה עומד ... עכשיו הם חומקים רק לאחר עליה וכשהמאורר פועל בדרגה ה2 ... בשום מצב אחר לא
וכן דוד המאורר פועל רק לאחר כיבוי המנוע ורק לאחר עליה ממושכת לא מתחמם בכלל בעליה גם... במישור אני יכול לנסוע שנים ...
הקטע של הסדק הקטן נשמע הגיוני מה דעתכם?
החלפתי למכסה חדש חליפי כבר פעמיים , זה בבירור לא המכסה כי עדיין המים ממשיכים לחמוק :(
וכן דוד המאורר פועל רק לאחר כיבוי המנוע ורק לאחר עליה ממושכת . במישור אני יכול לנסוע שנים ...
הקטע של הסדק הקטן נשמע הגיוני מה דעתכם?
בעני זה נישמע די הגיוני ואם היה אפשר לתפוס את זה בדיוק כשזה קורה ולעשות את הבדיקה של לחץ הפוך או בדיקה של ניפוח מע' המים יש מצב שיהיה אפשר לתפוס את זה
החלפתי למכסה חדש חליפי כבר פעמיים , זה בבירור לא המכסה כי עדיין המים ממשיכים לחמוק :( אמנם לפני שהחלפתי מכסה היה לי מכסה 0.9 בר והמים היו חומקים גם כאשר האוטו היה עומד ... עכשיו הם חומקים רק לאחר עליה וכשהמאורר פועל בדרגה ה2 ... בשום מצב אחר לא
וכן דוד המאורר פועל רק לאחר כיבוי המנוע ורק לאחר עליה ממושכת לא מתחמם בכלל בעליה גם... במישור אני יכול לנסוע שנים ...
הקטע של הסדק הקטן נשמע הגיוני מה דעתכם?
לכן כתבתי בתגובה הראשונה "כמו כן יש לבדוק האם הוונטה עובדת ממש לפני כיבוי המנוע."
לדבריך לא, רק לאחר הכיבוי נכון ?.
אם כך, כמעט בוודאות שהבעיה בוונטה או ביונית חום מנוע, שמשדרת נתונים אל מחשב ניהול המנוע.
לא הייתי "הולך" על סדק בשלב זה.
דוד.
בעיה ביוניט חום מנוע תגרום לנזילה של המים מהפקק לאחר כיבוי המנוע??? המאורר נדלק אכן רק שמכבים אבל איך זה קשור לנזילה אני לא מבין במיוחד שזה רק לאחר עליה... דרך אגב עכשיו הדלקת לי נורה כי לפעמים כשאני נוסע והחום מנוע קבוע על החצי הוא לפעמים משחק ויורד 2-3 קווים ואז חוזר להתיצב חוץ מזה בהנעת בוקר ההגה טיפה רועד ואני מרגיש צריכת דלק גבוהה גם השעון מראה 9.0 בעיר
כן, בעיה בחיישן חום מנוע (לא ביונית חום), תגרום לנתון שגוי בשעון חום, ולנזילה של המים מהפקק לאחר כיבוי המנוע,
לא ניכנס לזה עכשיו, איך ומדוע.
צריכת דלק גבוהה, מוסיפה ומחזקת את שכתבתי, שכמעט בוודאות החיישן תקול.
את החיישן ניתן לבדוק ע"י חיבור למחשב במוסך, או פירוקו ובדיקת התנגדות.
ב- 20 מעלות, 2000 אום.
ב- 80 מעלות, 300 אום.
דוד.
תודה רבה דוד , האם ריח חריף של דלק מסביב לאוטו גם קשור ?
המשאבת דלק נקיה
אם הריח החריף של הדלק, הוא בזמן עבודת המנוע ואין נזילה. אז סביר להניח שיש קשר.
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.