התחבר

View Full Version : פינטו מתחממת עד הסוף ועוד..


Bnkbnk
30-03-13, 17:53
היי לכולם,
קודם כל אפתח ואציין שהפורום פה הוא מדהים ובאמת שלקחתי ויישמתי לא מעט מהתשובות של המומחים כאן על הפונטו שלי.
עכשיו לבעייתי המתמשכת:
ברשותי פיאט פונטו ספייס 2001 elx ידנית.
לפני כחודש החלה להופיע בעיית גמגומים של האוטו הוא הפסיק לסחוב ונאלצתי לנסוע עם הילוך שני כדי שהוא יאיץ. חיש מהר הגעתי למוסך ושם אחרי בדיקה מעמיקה האוטו לא הניע והתבררה בעייה במשאבת דלק. על הדרך גם הוחלפה רצועת טיימינג והתושבת והתברר לבסוף על פי המוסכניק שהאוטו מגמגם עדיין עקב בעייה בניצוץ שלא מגיע לאיזה שהוא פלג במנוע (קרא לזה כוהל או משהו כזה).
כעבור יומיים התקשרו ולקחתי את האוטו מהמוסך ומאז החלה בעייה אחרת שהאוטו מתחמם במצב עמידה ויגיע ל3/4 חום והכוונה עובדת על מקסימום מהירות. שאני מתחיל נסיעה המצב חוזר לקדמותו ומתייצב על החצי. היום האוטו השתגע יותר ובכלל החום הגיע עד הסוף נדלקה המנורה האדומה ישר כיביתי את האוטו ונתתי לו לנוח אבל זה חזר על עצמו ועכשיו האוטו נח בחניה עד המוסך.
יש לציין כי המד חום מזנק מאפס לחצי בשנייה אחת אחרי 5 דקות של עבודת מנוע.
סליחה על החפירה ואשמח מאוד מאוד לשמוע את מומחי הפורום מה עליי לעשות.

תודה רבה וחג שמח
ברק

student
30-03-13, 18:13
תקווה שלא נגרם נזק במובן של ראש מנוע.
האם הרכב מאבד מים ? בדקת בכלל שיש ?

אישית הייתי מעלה את האוטו על גרר ונוסע למוסך.

אני ממליץ לך על המוסך המורשה של פיאט בגבעת שאול. הם לא יקרנים ולא חופרים. מקווה שזה לא המוסך שכבר טיפלת בו.

אולי משאבת המים תקולה, רדיאטור סתום. בכל מקרה, אם לא נגרם כבר נזק אז נזק בטוח ייגרם והמחיר יהיה כואב. אז רצוי גרר במקרה כזה.

yair791
30-03-13, 18:13
תיפתח את פקק מילוי השמן אם הוא לבן הלך ראש
תיראה אם חסר מים ואין אדות לנזילה מתחת לרכב אם אין מים סביר להניח שזה ברח לתוך הבוכנות או לשמן(לבן"טחינה"בשמן)
תנסה להניע ותיראה מה יוצא בלחיצה על הגז אם יוצא מים הלך ראש
שורה תחתונה הרכב יצתרך פסיכיאטר אם התשובה היא כן על אחד או יותר מהשאלות

Bnkbnk
30-03-13, 18:23
אז ככה הפקק של השמן נראה רגיל לחלוטין ולא חסר שמן והוא נקי. המים מלאים עד הסוף ואין נזילה בשום מקום שנראה לעין. האוטו מניע ונוסע סבבה אבל לקח לו דקה וחצי לזנק מאפס לחצי במד חום ובמצב עמידה בחניה הוא מתחמם עד 3/4.

yair791
30-03-13, 18:47
תניע את הרכב ותן לו כמה שניות לעבוד ואז תיתן גז חזק ותעזוב אם יוצא הרבה מים מהאזגוז ובתוספת עשן (לא תמיד בא בליוי עשן) אז הלך הראש
עוד אפשגרות זה חישן חום מנוע אם הראש תקין בפונטו הזו המאורר עובד ע"י פקודה מהמחשב אבל הבבירות נמוכה בגלל מה שתיארת הרכב מתחמם מהר גם אחרי שנח לילה?

davidmzr
30-03-13, 19:04
נישמע כטרמוסטט תפוס. זאת במידה שהטיימינג שעשו לך עומד במקום.
אין מצב שהקוייל, רצועת טיימינג, וגם משאבת הדלק. הלכו בתקלה שביגללה נכנסת למוסך.
אז תבין לבד את השאר...
דוד.

student
30-03-13, 19:16
OFFTOPIC
OFFTOPIC

בהתחלה ראיתי שיש לך בעיית התחממות ב- פינטו ישר חשבתי שהמצב רע:
http://www.youtube.com/watch?v=dT0J0rcJTLo
(ולמי שלא מכיר - מהסרט "סודי ביותר", top secret)

Bnkbnk
30-03-13, 19:30
נישמע כטרמוסטט תפוס. זאת במידה שהטיימינג שעשו לך עומד במקום.
אין מצב שהקוייל, רצועת טיימינג, וגם משאבת הדלק. הלכו בתקלה שביגללה נכנסת למוסך.
אז תבין לבד את השאר...
דוד.

מה אתה ממליץ לעשות? ואם אפשר לעשות את זה לבד איכשהו..

davidmzr
31-03-13, 10:44
כתבת, "כעבור יומיים התקשרו ולקחתי את האוטו מהמוסך, ומאז החלה בעייה אחרת שהאוטו מתחמם במצב עמידה ומגיע ל3/4 "
אם לא הבנת את שכתבתי "אז תבין לבד את השאר..." אז אסביר בקצרה.
נראה שהמוסך התרשל ולא עשה נסיעת מבחן לאחר התיקון. ובנוסף החליף חלקים שלא היו נחוצים.
מוזר, המוסך ירושלמי ?. רק שלא יתבעו אותי על לשון הרע. :)
דוד.

GreaseDonkey
31-03-13, 17:33
היי לכולם,
קודם כל אפתח ואציין שהפורום פה הוא מדהים ובאמת שלקחתי ויישמתי לא מעט מהתשובות של המומחים כאן על הפונטו שלי.
עכשיו לבעייתי המתמשכת:
ברשותי פיאט פונטו ספייס 2001 elx ידנית.
לפני כחודש החלה להופיע בעיית גמגומים של האוטו הוא הפסיק לסחוב ונאלצתי לנסוע עם הילוך שני כדי שהוא יאיץ. חיש מהר הגעתי למוסך ושם אחרי בדיקה מעמיקה האוטו לא הניע והתבררה בעייה במשאבת דלק. על הדרך גם הוחלפה רצועת טיימינג והתושבת והתברר לבסוף על פי המוסכניק שהאוטו מגמגם עדיין עקב בעייה בניצוץ שלא מגיע לאיזה שהוא פלג במנוע (קרא לזה כוהל או משהו כזה).
כעבור יומיים התקשרו ולקחתי את האוטו מהמוסך ומאז החלה בעייה אחרת שהאוטו מתחמם במצב עמידה ויגיע ל3/4 חום והכוונה עובדת על מקסימום מהירות. שאני מתחיל נסיעה המצב חוזר לקדמותו ומתייצב על החצי. היום האוטו השתגע יותר ובכלל החום הגיע עד הסוף נדלקה המנורה האדומה ישר כיביתי את האוטו ונתתי לו לנוח אבל זה חזר על עצמו ועכשיו האוטו נח בחניה עד המוסך.
יש לציין כי המד חום מזנק מאפס לחצי בשנייה אחת אחרי 5 דקות של עבודת מנוע.
סליחה על החפירה ואשמח מאוד מאוד לשמוע את מומחי הפורום מה עליי לעשות.

תודה רבה וחג שמח
ברק

אם המנוע מתחמם רק בעמידה במקום אז מאוורר המנוע אינו עובד כשורה.
האם שמת לב כאשר המנוע מתחמם האם הוא פועל?

davidmzr
31-03-13, 19:03
האוטו מתחמם במצב עמידה ויגיע ל3/4 חום והכוונה עובדת על מקסימום מהירות.
יש לציין כי המד חום מזנק מאפס לחצי בשנייה אחת אחרי 5 דקות של עבודת מנוע.


ברק
לפי המודגש באדום. נראה שאתה מתכוון למאוורר שעובד על מקסימום מהירות. נכון ?.
אם כן, לדעתי הבעיה לא במאוורר.
מאפס לחצי בשנייה אחת אחרי 5 דקות עבודת מנוע, מצביע שהבעיה בטרמוסטט או במשאבת המים.
זאת במידה שבינתיים לא הלך הראש, והמוסך לא עלה על זה.
"מאפס לחצי בשנייה", מצביע שאתה מדבר על הנעת בוקר.
לכן סביר להניח שמאוורר עדיין לא התחיל לעבוד. ואין לו קשר לבעיה.
קשה לי להאמין שהבעיה היא בשעון החום או ביונית. אבל זאת גם אפשרות. אם כן, למה זה קרה כאשר הרכב עזב את המוסך ?. מוזר.
חזור למוסך ותישאר שם, אל תזרוק את האוטו שוב ותלך. אפילו אם אתה צריך להפסיד יום עבודה לשם כך.
דוד.

GreaseDonkey
31-03-13, 20:47
אז אתה אומר שהמאוורר קירור כן עובד אז נתמקד בעניין של "שנייה אחת"? זה קצת מהיר מידי גם לטרמוסטט תפוס, אז אולי יש כאן בעית הארקה או יוניט חום לא תקין או כיס אויר רציני במערכת קירור.

davidmzr
31-03-13, 21:46
אם נתמקד בעניין של "בשנייה אחת" זה נראה לי סביר, (לא בטוח שבעל הרכב מדייק בזמן)
הסיבה היחידה שנראת לי שהטרמוסטט נפתח רק ב-90-100 מעלות, ואז היונית מקבלת פוש של מים חמים בבת אחת ומקפיצה את השעון. אין לשלול על הסף אפשרות של, בעיית הארקה או יוניט חום לא תקין או כיס אויר רציני. מה שמעניין, למה זה קרה רק לאחר היציאה מהמוסך ?.
Bnkbnk לא לשכוח לעדכן לאחר התיקון במוסך.
דוד.

GreaseDonkey
31-03-13, 23:35
היוניט חום וחיישן הטמפ' מודדים את טמפ' נוזל הקירור לפני הטרמוסטט, אחרת הייתה רואה תופעה דומה גם בזמן כשהרכב תקין.

רפי לין
01-04-13, 00:22
כתבתי כבר המון פעמים וכדאי שלפחות העונים קבוע יפנימו זאת היטב:
בפיאט פונטו ספייס יש רק יוניט חום מנוע אחד שמשדר את נתוניו אל מחשב נהול המנוע ואל המחשב המרכזי שברכב (BODY COMPUTERׂ) שמעביר הלאה את נתון חום המנוע להפעלת מד חום המנוע בלוח השעונים, למחשב הילוכים אוטומטיים, להפעלת מאורר הרדיאטור בשתי מהירויותיו.
חוץ ממנו אין לא יוניט לשעון ולא יוניט למאורר הרדיאטור.
בברכה - רפי לין

davidmzr
01-04-13, 00:59
צודק קראתי את זה בכמה הזדמנויות שכתבת.
רפי, מה לפי דעתך יכול לגרום לשעון חום לקפוץ תוך שנייה, מאפס לחצי ?.
אולי אנחנו מתמקדים בבעיה מכנית, שהיא בעיה חשמלית, והמנוע לא מתחמם בכלל ?.
טובים השלושה מהשניים. :)
דוד.

yair791
01-04-13, 01:15
צריך לבדוק היתנגדות חישן חום או איך שקוראים לו אם הוא תקין ולנקז אוויר ואז לבדוק אם הצינורות חמים אם גם אז עדין לא ניפתר אז ליבדוק אם יש בריחה של קומפרסיה למים ע"י חומר

רפי לין
01-04-13, 12:55
צריך לבדוק מה המצב באמת, האם חום המנוע עולה או שרק שעון החום מזייף, משום מה.
ראשית יש לבדוק שאכן הרדיאטור מלא ואין כיסי אויר במע' קרור המנוע ואז עם מד חום חיצוני (אינפרא אדום הכי קל ונוח) לראות מה חום המנוע האמיתי ומתי נפתח טרמוסטט המנוע, פעולת מאורר הרדיאטור בשתי מהירויותיו וכו'.
בברכה - רפי לין

Bnkbnk
01-04-13, 14:57
היי לכולם וחג שמח
האוטו עדיין בחניה והשבוע אקח אותו למוסך בגרר. בעיקרון שהוא מתחמם עד הסוף אני מכבה את האוטו אבל ברגע שהמדחום קופץ עד הסוף זה קורה ממש בשניות בודדות ( כלומר מאפס לחצי באמת בשנייה אחת) לאחר מכן עולה ל3/4 ומשם קפיצה קטנה עד הסוף.
אם אני פותח את המכסה של מילוי המים המים חמים מאוד ואפילו קופצים החוצה בכמויות ולאחר מכן המנוע נרגע והמפלס יורד..

GreaseDonkey
02-04-13, 21:25
יכול להיות שכבר יש מעבר קומפרסיה למערכת הקירור, זה יוצר אויר במעכת הקירור ושינויים קצוניים במד החום.

אני מציע לבדוק עם מכשיר יעודי, בעל נוזל מיוחד המחליף צבע במקרה של נוכחות CO2.

Bnkbnk
05-04-13, 12:38
אז ככה , הייתי במוסך הוא מילא מים (אמר שהיה חסר למרות שלי זה לא היה הגיוני כי אצלי ראיתי שהוא היה מלא) ושחרר לחץ מהמערכת ועשינו נסיעה ארוכה של כמה קילומטרים ועם מאמץ בעליות וזה לא זז מהחצי..
הוא אמר שיכול להיות שאולי הרדיאטור סתום...

student
05-04-13, 13:12
.
זה אותו מוסך מההודעה הראשונה :?: 8-O

כמה מים הוא הוסיף? ושאתה כותב מים - הכוונה "מים מהברז" או נוזל קירור ?

davidmzr
05-04-13, 16:50
כל הסיפור מתחיל להישמע לי הזוי.
בהודעה הראשונה שלך לא כתבת שיש בעיית הנעה. אלא "ושם אחרי בדיקה מעמיקה האוטו לא הניע והתבררה בעיה במשאבת דלק". הרכב המשיך לגמגם, והוחלף הקוייל.
עכשיו כתבת. שהמוסך שיחרר לחץ ובנסיעה ארוכה ומאמץ בעליות, השעון נישאר על החצי. והמוסך אמר שיכול להיות שאולי הרדיאטור סתום. נראה שלא הבנת את שאמר המוסך, או שהמכונאי עישן משהו לא חוקי. :)
לא הבנתי האם כרגע הרכב בסדר ?.
דוד.