View Full Version : קלאצ קשה
שלום לכולם,
יש לי פונטו 2005 דינאמיק 16V
הקלאץ עבר בסביבות 70000 קילומטר
בחודשיים שלושה האחרוניח הוא ממש קשה, הפרדה בחצי בערך
למישהו יש חוות דעת אם הקלאצ עשה את שלו או שהבעיה בחלק אחר?
תודה
תבדוק אם לא חסר שמן קלאצ' במידה ומדובר במשאבה לקלאצ'. כמו כן יכולה להיות בעייה במשאבה עצמה.
משאבות הקלאצ מקבלות שמן ממיכל הבלמים
האם החליפו משאבות קלאצ אי פעם ברכב ?
יש לי חבר שעשיתי לו קלאצ בפונטו ספייס שלו כי הקלאצ היה מרעיש בגלל עבודה לקויה של המכונאי שלא בדק את גלגל התנופה בנוסף הוא גם היתלונן על היתפסות הדוושה שנבעה מהקלאצ עצמו וגם מהמשאבות למזלי אני מכיר את חבר הפורום davidmzr שעזר לי בהחלפה של הקלאצ
אתה מרגיש היתפסות כל שהיא בנוסף לקושי בתפעול?
קלאץ קשה בדרך כלל זה סימן לסוף הקלאץ.
השמש של הקלאץ נאכל על ידי המייסב לחץ
GreaseDonkey
28-03-13, 19:49
כאשר דיסקת החיכוך (דיסק מצמד) דקה כתוצאה משחיקה ובלאי, הבהונות של טס הלחץ יוצאות החוצה יותר ויותר, זווית העבודה שלהם משתנה ולכן הלחיצה עליהם דורשת יותר כוח וזה מורגש בדוושת המצמד.
כאשר הלחיצה הופכת להיות מאוד קשה זה מעיד על מצמד בלוי, אך קיימת אפשרות של מנגנון התרה תפוס ואת זה יש לשלול לפני המחליטים על החלפת מצמד.
כאשר דיסקת החיכוך (דיסק מצמד) דקה כתוצאה משחיקה ובלאי, הבהונות של טס הלחץ יוצאות החוצה יותר ויותר, זווית העבודה שלהם משתנה ולכן הלחיצה עליהם דורשת יותר כוח וזה מורגש בדוושת המצמד.
כאשר הלחיצה הופכת להיות מאוד קשה זה מעיד על מצמד בלוי, אך קיימת אפשרות של מנגנון התרה תפוס ואת זה יש לשלול לפני המחליטים על החלפת מצמד.
אני מנסה להבין את הסלט קצוץ דק שרשמת פה ולא ממש מצליח...סלח לי.
ממתי מיסב לחץ נעשה דק יותר משימוש יתר? 2. למה שבהונות טס הלחץ ייצאו אחוצה יותר ויותר אם נגיד נעשה שימוש יתר בקלאצ' הם ייתעייפו כלפי פנים ולא כלפי חוץ. במיקרים שתיארת שקצת לא הגיוניים למען האמת ההפרדה והעברה בין הילוך להילוך תיעשה קשה אם בכלל. אך הבעיה המתאורת כאן היא דוושת קלאץ קשה. תקנו אותי אם אני טועה.
מאור, עלי לציין שהפעם, כל מילה שכתב GreaseDonkey נכונה ומקצועית.
הוא לא כתב שמיסב הלחץ נעשה דק יותר משימוש יתר. אלא "דיסק מצמד".
שאלת "למה שבהונות טס הלחץ ייצאו אחוצה יותר ויותר אם נגיד נעשה שימוש יתר בקלאצ' הם ייתעייפו כלפי פנים ולא כלפי חוץ. במיקרים שתיארת שקצת לא הגיוניים"
הגיוני ביותר. משום שכאשר הפלטה הלוחצת של טס הלחץ נמצאת קדימה יותר, בשל דיסק מצמד שחוק, בהונות הטס יצאו החוצה יותר. והלחיצה על רגלית המצמד, תפריד גבוה יותר.
דוד.
GreaseDonkey
29-03-13, 11:56
אני מנסה להבין את הסלט קצוץ דק שרשמת פה ולא ממש מצליח...סלח לי.
ממתי מיסב לחץ נעשה דק יותר משימוש יתר? 2. למה שבהונות טס הלחץ ייצאו אחוצה יותר ויותר אם נגיד נעשה שימוש יתר בקלאצ' הם ייתעייפו כלפי פנים ולא כלפי חוץ. במיקרים שתיארת שקצת לא הגיוניים למען האמת ההפרדה והעברה בין הילוך להילוך תיעשה קשה אם בכלל. אך הבעיה המתאורת כאן היא דוושת קלאץ קשה. תקנו אותי אם אני טועה.
ננסה במילים יותר פשוטות..
דיסק המצמד מורכב מפח מתכת עגול עליה ממוסמרים רפידות חיכוך משני הצדדים, דומות מאוד לאלו של הבלמים.
כמו בבלמים רפידות אלו הולכות ונשחקות ולכן הדיסק במכלול נהיה דק יותר ויותר עם השימוש ברכב.
הפלטה שמורכבת על הדיסק מצמד תפקידה לרתק ולנתק את המצמד מהמנוע והוא עושה זאת בעקרון של מנוף. כאשר לוחצים במרכז הקפיץ של הפלטה (קרי בהונות או שמש) הוא מרחיק את טבעת מתכת כבדה מדיסק ובכך משחרר אותה מהלחיצה אל גלגל התנופה - פעולה שנקראת התרה או ניתוק.
מכוון שהדיסק מצמד נהיה דק יותר ויותר, המהלך של הפלטה הנדרש כדי לשחרר את המצמד משתנה וכמובן נקודת ההפרדה הופכת גבוהה יותר.
המהלך הזה בא לידי ביטוי בגלל הדיסק הדק וקפיץ של הפלטה שהולך ומתרחק מהגלגל תנופה.
בשלב כלשהו של שחיקת מצמד, בהונות הפלטה מקבלות זווית שלא תוכננו לעבוד בה בצורה יעילה ולכן הלחיצה עליהן הופכת קשה וזו אחד מהאינדיקציות למצמד שחוק.
מקווה שכעת הייתי יותר ברור ובכל מקרה אני ממליץ לעיין באיורים ובאנימציות של מערכת המצמד שיש באינטרנט להשלמת התמונה.
קצת על המצמד ברכב כאן: www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=607
בברכה - רפי לין
טעות שלי סליחה, לא קראתי נכון את ההסבר שלך הראשון ולכן לא היה נישמע לי הגיוני. הבנתי את הטעות של עצמי בהבנה. :)
תודה למגיבים,
אז לפי מה שאני מבין נדרש להחליף קלאצ(פלטה , דיסק ומייסב)?
או שכן יכול להיות משאבה או משהו כזה?
איפה בדיוק אני בודק שמן גיר? מישהו יכול לכוון אותי..
תודה
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.