התחבר

View Full Version : למי שמבין בהגה חשמלי..


liorwohl
27-03-13, 01:12
היום הצלחתי להתחבר עם הOBD להגה החשמלי שלי בפנדה שכבר מעל שנה וחצי עושה נורה אדומה של הגה כוח אבל עובד כרגיל כל הזמן הזה.

מסתבר שיש לזה 2 חיישנים ושאף אחד מהם לא עובד אצלי לפי מה שאני מבין.

השאלה היא איך :confused::confused::confused: התגבור החשמלי יודע לעזור לי לסובב לצד מסויים אם אין לו שמץ איפה ההגה ולאיזה צד אני מסובב ובאיזה מהירות??
איך ההגה בכלל עובד באוטו שלי? הכל שמה מת :eek:

שמתי לב שההגה אצלי בנסיעה לא ממהר לחזור לאמצע. צריך כאילו להחזיר אותו בעצמי. אבל אני משווה פה לפנדה החדשה. (מי שנהג על הפנדה החדשה והישנה - ההגה הרגיש לכם אותו הדבר או שבחדשה הוא חזר לאמצע הרבה יותר חזק?)

ואני אשמח לכל מידע אחר על איך להתחיל לטפל בבעיה בידיעה שזה יהיה בבית עם חלקים מחו"ל אם יהיה צורך, האוטו שלי לא רואה מוסך, ואני לא רוצה סתם לזרוק כסף על העניין כי ההגה עובד.

מצורפות תמונות מסך מהתוכנה
צירפתי שמה גם 2 גרפים שהיו מראים שסובבתי את ההגה אם משהו שמה היה עובד. האוטו חושב שההגה ישר כל הזמן (שיחקתי בהגה בזמן הצילום)

matansab
27-03-13, 10:55
אם ההגה לא חוזר לך לאמצע, יכול להיות שהפרונט לא מכוון.
ועוד יכול להיות, שהחיישנים מפרשים את זה כתקלה.

שווה לבדוק.

liorwohl
27-03-13, 11:05
בלא חוזר לאמצע לא התכוונתי שהוא חוזר לנקודה אחרת מהאמצע, אלא שהוא חוזר ממש חלש אל האמצע. שנסעתי נסיעת מבחן בפנדה החדשה אז ההגה חזר ממש "באגרסיביות" לאמצע כל הזמן. לא שמתי לב לזה בכלל עד שלא נסעתי בפנדה החדשה, אני עוד לא יודע אם זה תקלה או שככה זה.

הפרונט גם כוון לפני כמה שבועות אחרי שהוחלף משולש קדמי אחד. (זה לא שינה שום דבר מבחינת ההגה)

liorwohl
27-03-13, 18:47
חבל שהשאלות פה מרגישות לפעמים קצת כמו מונולוג אבל לפחות שבעתיד מי שיחפש כמוני ימצא..

אז מחיפוש באינטרנט רואים שכל מני מוכרים מוכרים חיישן כזה וכותבים שהוא פותר 99% מהבעיות:
http://steeringanglesensor.moonfruit.com/#

ובאיביי יש ביותר זול:
http://www.ebay.it/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=fiat+panda+sensor&_sacat=0&_from=R40

בדקתי אצלי באוטו ויש את החיישן עם החוט הירוק.

פה יש סרטון באיטלקית שמראה איך מחליפים את החיישן, וזה נראה דיי בסיסי ופשוט יחסית
http://www.youtube.com/watch?v=IZykfPlLwTc
לא ברור לי למה ידוע בכל מקום ש"אי אפשר" להחליף את החיישן וצריך מוט הגה חדש.

אבל אני לא קונה עדיין כי יש לי פערים בידע שעוד צריך להבין:

ניתקנו את החוט הירוק ואז ההגה כוח באמת לא עבד, החזרנו וההגה עבד (עדיין עם המנורת תקלה כמובן). אז החיישן לא כזה מת? או שיש לו עוד פונקציות והם עובדות?...

ולמה החיישן השני מראה שהמיקום 0.0 בלי קשר לאיך ההגה מסובב? אולי יש פה עוד תקלה נוספת או תקלה אחרת בכלל?

ובסרטון של האיטלקי רואים שהוא עושה קליברציה להגה כשההגה לא באוטו בכלל ועם מכשיר מיוחד. השאלה היא אם הקלברציה (על האוטו) של MultiEcuScan זה אותו הקליברציה. כי את המכשיר של האיטלקי בטח לא יהיה לי.

liorwohl
05-04-13, 00:21
עדכון קטן, שאלתי בEBAY את 2 מוכרים של החיישן אם מספיק לבצע קליברציה של ההגה בעזרת הMultiEcuScan לאחר שהכל כבר מחובר באוטו, והם ענו שכן - ככה צריך.
מאז אין התקדמות כלשהיא, לא החלטתי אם לקנות את החלק או לא.

liorwohl
05-04-13, 00:38
מצאתי עכשיו מישהו אחד שכתב בדיוק מה שאני כתבתי וכותב שזה סידר לו את הבעיה. מעניין

http://www.clubfiat.ro/forum/index.php/topic/393-servo-directie/page__st__901

(תשתמשו בגוגל טרנסלייט)