PDA

View Full Version : הנעה קשה בבוקר, ספייס 2001


shlomi8
20-03-13, 13:10
אהלן,

כשאני בא להניע את האוטו בבקרים קשה לי מאוד, לוקח איזה 2,3 ניסיונות.
נשמע כאילו המצבר גמור אבל המצבר חדש.
הבעיה קורת רק שהאוטו לא היה מונע מספר רב של שעות( בדרך כלל בבוקר)

יש רעיונות?
אנסה לצרף סרטון של ניסיון הנעה כדי שתשמעו בעצמכם אולי זה יעזור.

שלומי.

מאור30
20-03-13, 23:18
עדיף אולי להעלות סירטון שנישמע במה מדובר. זה גם יכול להיות סטרטר שניתקע ומישתחרר.

yair791
20-03-13, 23:31
יכול להיות זליגה של מתח שגורמת לריקון המצבר ןזה למה קשה להניע אחרי מספר שעות כניראה הסליגה נמוכה יחסית ובגלל שהמצבר חדש אז אתה יכול בקושי להניע גש לחשמלאי שיבדוק זליגה

davidmzr
21-03-13, 08:27
לא סביר שיש בעיית זליגה.
אם אכן היה כך, שלומי לא יכול היה להניע מס' פעמים.
יש לבדוק קומפרסיה, לחץ דלק, ואת החיישנים (ECT) ו- (MAP)
דוד.

shlomi8
21-03-13, 11:29
דוד, אתה מבצע את הבדיקות האלו?

chenrp
21-03-13, 13:13
נסה לנקות חיישן קרנק ואת ה BACK PLATE של סליל ההצתה.

shlomi8
24-03-13, 19:38
http://youtu.be/WdwVHJ2Zzpw

הנה קישור עם וידאו של הבעיה, אשמח אם תצפו

chenrp
24-03-13, 19:55
זה נשמע כמו בעיית מצבר נטו.

נסה בבוקר להתניע ישירות עם כבלים שמחוברים למצבר אחר.

shlomi8
24-03-13, 20:08
המצבר חדש דנדש! וזה קורה לי רק בבוקר, אם זה היה מצבר אז גם במשך היום זה היה אמור לקרות

davidmzr
24-03-13, 20:42
או לאחר ששמעתי את ההנעה בקישור, אני יכול לקבוע כמעת בוודאות שיש מזרק דולף.
דוד.

GreaseDonkey
24-03-13, 20:46
למה מזרק דולף?

davidmzr
24-03-13, 21:03
שאלה טובה.
שים לב למה שכתב בעל הרכב, "הבעיה קורת רק שהאוטו לא היה מונע מספר רב של שעות( בדרך כלל בבוקר).
אם הבעיה הייתה קורת גם כאשר המנוע חם, הסיבה הסבירה הייתה סטרטר.
דוד.

GreaseDonkey
24-03-13, 21:06
דווקא אני חושב שהתנעה קשה וארוכה עם מנוע חם זה מרסס או ווסת דלת דולף.
מרסס שדולף אחרי מספר שעות הדלק מתנדף או יורד לקרטר.
בכל אופל אני חושב שאם זה היה מרסס הרכב היה מניע קצת קשה ומזייף לכמה שניות יחד עם עשן שחור מהאגזוז.

לחץ דלק באמת שווה לבדוק אבל קודם לבדוק מתח מצבר לפני התנעה ובזמן התנעה.
גם לבדוק אם לא חסר נוזל קירור...!

davidmzr
24-03-13, 21:14
כאן לא מדובר בהתנעה קשה וארוכה, מקווה שנכנסת לקישור.
לדעתי המנוע ניתקע משום שיש עודף דלק בצילינדר. התופעה ידועה.
ביחס לעשן שחור מהאגזוז. מסכים איתך, אבל יהיה רק כמה שניות.
לך תדע אם הנהג שמניע יכול לראות את זה.
נחכה לעדכון, מקווה שבעל הרכב יעדכן כאשר תיפתר הבעיה.
דוד.

shlomi8
24-03-13, 22:15
יש לכם הערכה כמה אמור לעלות תיקון של דבר כזה?
יש דרך לבדוק בוודאות שזה מזרק דולף?

אגב נוזל קירור לא חסר.

מאפיונר
25-03-13, 02:26
יש לי את אותה הבעיה בפיאט פונטו ELX 2001 אוט' בידיוק אותה הנעה קשה שנתקעת אבל אצלי זה גם כאשר האוטו חם גם עם אחרי נסיעה ארוכה כיביתי את האוטו לרגע זה קורה אבל העניין שזה לא קורה תמיד ויש אצלי פעם ב הרבה זמן בנסיון הנעה רעש ממש חזק של טחינה או משהו כזה והאוטו אפילו לא מנסה להניעה קשה לתאר את הרעש הזה זה מין רעש ממש חזק אם מנסים שוב להניעה האוטו מניע.
מה זה יכול להיות?
תודה איתי.

shlomi8
25-03-13, 03:00
רעש ה"טחינה" מגיע מהסטרטר

davidmzr
25-03-13, 07:58
גם לבדוק אם לא חסר נוזל קירור...!
רק עכשיו שמתי לב להנ"ל.
נכון יש מצב שבמקום מזרק דולף, נוזל הקירור דולף לצילינדר.
אם מזרק דולף, יהיה עשן שחור באגזוז. אם נוזל קירור דולף, יהיה עשן לבן.
אלה שני הסיבות הסבירות לבעיה. בכול מקרה כמו שכתבתי, יש חדירה לצילינדר.
דוד.

GreaseDonkey
25-03-13, 09:30
חדירת לצילינדר אפשרית כאן אבל בניגוד לנוזל קירור, דלק מתנדף לאחר מספר שעות ולכן לדעתי הסבירות לכך יותר קטנה
בכל מקרה אם לא חסר נוזל קירור אני מציע לבדוק מתח מצבר בזמן התנעה או להניע עם כבלים במקביל.