התחבר

View Full Version : מנוע צורך שמן


matansab
18-03-13, 09:01
תמיד קצב צריכת השמן היה סביר, וגלון של שמן הספיק לי לחצי שנה בפעם האחרונה.
עכשיו אני שם לב שהרכב יותר צמא לנוזל הזהוב, ואתמול גם הבחנתי ביציאת עשן לבן מהאגזוז.
הבנתי שהחשודים העיקריים הם רינגים וגומיות שסתומים.
איך ניתן לדעת בוודאות מי מהם הוא הבעייתי?
מה העלויות להחלפת גומיות שסתומים/רינגים במוסך?
מה הסיכוי שאצליח לעשות את זה לבד בבית אם ממש ארצה? איזה כלים מיוחדים צריך?

תודה,
מתן.

yair791
18-03-13, 09:19
החשד בעני שגומיות שסתומים היתבשו אצלך העשן הוא רק בהתנעה או לאורך כל פעולת המנוע?

davidmzr
18-03-13, 09:27
מתן בוקר טוב.
ראשית אני מתנצל שלא עניתי לך על ה"פ בנושא.
רינגים לגרים ושיפוץ ראש שעושים לא תמיד מצליח.
מהניסיון, בטוח שברכבים כמו שלך הצילינדרים שחוקים ועברו את המידה שאפשר לעשות רינגים.
יש ברחובות שותפה בתחנת דלק ששם אני ממלא. יש לה למכירה פונטו כמו שלך עם מנוע מצויין, בלי טסט.
ביקשה לי 1500 ש"ח עבור האוטו. הצעתי 1000, אמרה שאם לא תצליח למכור היא תמכור לי.
הכוונה לקנות ולהרכיב את המנוע אצלך ביחד, כפי שהצעת בה"פ.
הרכב ניראה יפה גם חיצונית. אפשר לעשות שאתה תיקנה את הרכב, נרכיב יחד את כל מה שתצתרך, והשאר יישאר אצלי. כמובן חינם.
דוד.

matansab
18-03-13, 10:03
יאיר, צריך באמת לבדוק אם העשן נעלם כשמנוע מגיע לטמפ' עבודה, כרגע לא ידוע לי.
דוד, האמת שאתה פותח פה עכשיו תיבת פנדורה, כבר הרבה זמן אני חושב לקנות עוד פונטו, חשבתי להעביר אליה את מה שאני רוצה מהפונטו שלי ולמכור את הפונטו שלי, בעיקר בגלל מצב הפחחות של הרכב שלי.
אבל בגלל שאני נעול על רכב אדום בלבד (באמת לא יודע מה הסיפור שלי) אז די קשה לי למצוא אחת. גם חשבתי להחליף את רדיאטור החימום כשיהיה קצת זמן לנשום. ואם אחליף לרכב אחר ייתכן ולא אצטרך לעשות זאת.
בכל מקרה, יש כמה פרטים יבשים על הרכב שלה? כמה ק"מ עבר המנוע?

תודה רבה :smile:

yair791
18-03-13, 10:42
מתן אם אתה מבאר שבע אז אם תיצתרך עזרה עם משהוא אני יכול לעזור

matansab
18-03-13, 10:44
אני מבאר שבע,
איך אתה בהחלפת גומיות שסתומים/החלפת רינגים ?
ד"א מאיפה בבאר שבע ?

yair791
18-03-13, 11:07
גומיות שסתומים אני מאמין שאסתדר רינגים טלוי במצב המנוע וזה אפשר לדעת רק בהורדת ראש

matansab
18-03-13, 13:41
בדקתי, יש עשן לבן בהנעה. מאוחר יותר הוא נעלם.
כשהוא כבר נעלם, כשמעלים לסלד ממש גבוה בסרק, יש קצת עשן בגוון שחור. לא ענן, אלא ממש מעט.

אם זה גומיות שסתומים ולא רינגים האם להחליף מנוע או שעדיף לתקן, דוד מה דעתך?
אם לתקן, מה מחיר של סט גומיות שסתומים?
איזה כלים צריך? הבנתי שצריך משהו שידחוף את השסתום ויחזיק אותו (לחץ אויר קבוע או קפיץ) יש קומפרסו בנמצא, זה יכול לעזור?
או שיש לך טריק אחר יאיר?

yair791
18-03-13, 14:51
לי אין טריק או קסם כל מה שרשמת נכון צריך לחץ אוויר כדי להחזיק את השסתום מורם וכלי לדחוס את הקפיץ בכדי שיהיה אפשר לשחרר את הדיסק שמחזיק אותו העלות של סט גומיות לא אמור להיות גבוה אבל מבחינת עבודה על הרכב כמו שצינתה אין חימום לתא הנוסעים אז יהיה עדיף לעשות משתי פיאט אחת טובה ולהחליף צבע תמיד אפשר עם זה עד כדי כך קריטי עברך

matansab
18-03-13, 15:02
כידוע, לא פשוט למצוא פיאט במצב באמת טוב.
וכל רכב שאקנה יזדקק ליישור קו כלשהו. שגם הוא יהיה כרוך בזמן וכסף.
אז אם הבעיות היחידות הם הגומיות שסתומים ויחידת החימום, אז עדיף להחליף אותם ולהשאר עם הרכב. גם יש לו טסט עד ספטמבר. ולא מזמן החלפתי משאבת דלק, קויל, חוטי הצתה, פלגים, ציריה. וראש מנוע בוצע לא לפני המון זמן. גם ניקוי רדיאטור.
רדיאטור חימום קראתי פה בפורום שמישהו קנה חדש בקצת יותר מ200 שקל, והחלפה אני אעשה לבד.
גומיות שסתומים אני עדיין לא יודע בדיוק מה המחירים. אבל בסה"כ זה בטוח יוצא יותר זול מאשר להכנס להרפתקה של לעשות משני רכבים אחד.

יאיר, עם איזה כלים אתה מכווץ את הקפיץ של השסתום?

davidmzr
18-03-13, 16:04
בדקתי, יש עשן לבן בהנעה. מאוחר יותר הוא נעלם.
כשהוא כבר נעלם, כשמעלים לסלד ממש גבוה בסרק, יש קצת עשן בגוון שחור. לא ענן, אלא ממש מעט.

אם זה גומיות שסתומים ולא רינגים האם להחליף מנוע או שעדיף לתקן, דוד מה דעתך?
אם לתקן, מה מחיר של סט גומיות שסתומים?
איזה כלים צריך? הבנתי שצריך משהו שידחוף את השסתום ויחזיק אותו (לחץ אויר קבוע או קפיץ) יש קומפרסו בנמצא, זה יכול לעזור?
או שיש לך טריק אחר יאיר?
אם זה גומיות שסתומים ולא רינגים, לא כדאי להחליף מנוע.
סט הגומיות האחרון שקניתי לראש של פונטו 8 שסתומים, עלה לי 40 ש"ח.
הכלים שצריך הם בתמונות, את המעביר להברגת הפלג, בניתי מפלג ישן.
בוודאי שקומפרסור יכול לעזור, אם יש לו לחץ של 10 PSI. לחץ קבוע משום שחלק מהאוויר דולף מהרינגים.
צריך גם לדייק בעבודה, משום שלחץ לא נכון, יכול להעיף את השסתום פנימה לצילינדר, ואז אין מנוס מלהוריד ולשפץ גם את הראש. אם יאיר יעזור לך תקבלו את מלוא העזרה.
לי יש טריק לעשות בלי אוויר, אבל קודם נשמע אם יאיר יודע. :)
או שאעלה ב- "אוף טופיק" חידה נושאת פרס, חבילה מצות לחג. :)
לשאלתך "מה העלויות להחלפת גומיות שסתומים/רינגים במוסך?"
לפני שבועיים פנה אלי חבר הפורום עידן, ביקש שאחליף לו גומיות שסתומים, מסיבות אישיות לא יכולתי.
הצעתי לו שיעשה סקר ויבדוק מחירים בכמה מוסכים. בסוף עשה במוסך איציק ברחובות תמורת 600 ש"ח עבודה. את הגומיות והאטם הוא קנה.
דוד.

yair791
18-03-13, 16:20
כל פעם מסובבים את גל הארכובה כל פעם שיהיה בנק מתה עליונה לפי השסתום שעובדים עליו?

davidmzr
18-03-13, 16:34
זה לא מדוייק.
מה ביחס לבצע בלי לחץ אוויר ?. אל תאלץ אותי לכתוב חידה, ראה הוזהרת. :)
דוד.

yair791
18-03-13, 17:29
קושר חוט ברזל לשסתום ומחזיק אותו או קושר אותו שלא יפול או עם מגנט חזק בהנחה וזה מחומר מיתמגנט כל זה כאשר הקפיץ מכווץ
אם זה לא קרוב אז אני יציץ בספר הינס ואני יראה אם רשום שם משהוא למרות שאני לא מאמין
דרך אגב מה עם המודעה שלי רשמתי את הדגם מנוע

yair791
18-03-13, 17:43
קראתי בספר הינס דבר שנישמע קצת הזוי
אם אין קומפרסו סובב מנוע עד קצת לפני נק מתה עליונה והכנס דרך חור המצת חוט נילון מאוד ארוך כך שימלא את תא הבעירה ואז סובב עוד קצת את גל הארכובה כדי ישדחוס את הצבר החוט בתוך תא הבעירה וככה זה מחזיק את השסתומים זה נישמע לך הגיוני ושיטה טובה דוד?

davidmzr
18-03-13, 17:53
איי יאיר, קילקלת לי את החידה שלפני החג. :)
זה נכון, כבר ביצעתי בצורה שכתבת עם החוט. היית צריך לראות את הפנים של בעל הרכב, כאשר דחפתי את החוט לתוך המנוע. באותה העת היה לי את הקומפרסור, אבל לא מצאתי את המחבר.
לגבי הספארי עניתי לך. מצטער, בדקתי ואין לי נתונים.
דוד.

yair791
18-03-13, 17:57
אם לא קושרים את השסתום מלמעלה אז בדוק חיבת להיות דרך אחרת אז ממלאים את תא הבעירה אפשרות שחשבתי עליה אבל לא היתי בטוח עד שקראתי את זה במקום קצת יותר מהימן מהראש המוזר שלי;)

davidmzr
18-03-13, 19:57
לא ניתן לקשור את השסתום מלמעלה.
הקפיץ של הפונטו נמצא בתוך גליל/תעלה. אז איך לקשור ?.
בתמונה הראש של ספייס.
דוד.

yair791
18-03-13, 20:34
הרעיון הקשירה הוא רק ניחוש אבל החוט זה כבר אחרי מחשבה קצת יותר מעמיקה עכשיו חזרתי מסיבוב בעיר והבאתי לך את הקפה איזה ריח יש לזה

matansab
18-03-13, 22:30
אם זה גומיות שסתומים ולא רינגים, לא כדאי להחליף מנוע.
סט הגומיות האחרון שקניתי לראש של פונטו 8 שסתומים, עלה לי 40 ש"ח.
הכלים שצריך הם בתמונות, את המעביר להברגת הפלג, בניתי מפלג ישן.
בוודאי שקומפרסור יכול לעזור, אם יש לו לחץ של 10 PSI. לחץ קבוע משום שחלק מהאוויר דולף מהרינגים.
צריך גם לדייק בעבודה, משום שלחץ לא נכון, יכול להעיף את השסתום פנימה לצילינדר, ואז אין מנוס מלהוריד ולשפץ גם את הראש. אם יאיר יעזור לך תקבלו את מלוא העזרה.
לי יש טריק לעשות בלי אוויר, אבל קודם נשמע אם יאיר יודע. :)
או שאעלה ב- "אוף טופיק" חידה נושאת פרס, חבילה מצות לחג. :)
לשאלתך "מה העלויות להחלפת גומיות שסתומים/רינגים במוסך?"
לפני שבועיים פנה אלי חבר הפורום עידן, ביקש שאחליף לו גומיות שסתומים, מסיבות אישיות לא יכולתי.
הצעתי לו שיעשה סקר ויבדוק מחירים בכמה מוסכים. בסוף עשה במוסך איציק ברחובות תמורת 600 ש"ח עבודה. את הגומיות והאטם הוא קנה.
דוד.

אם יש קומפרסור אז לא צריך את שאר החלקים? יש לאבא שלי קומפרסור לא כ"כ קטן, אבל אני לא יודע בוודאות מה הלחץ שהוא יכול לספק, אבל משוכנע שזה יותר מ 10 PSI.
אני אברר עלויות של סט גומיות שסתומים באיזור שלי.

עוד שאלה, מופנית בעיקר ליאיר, היכן בבאר שבע ניתן לקנות פילטר שמן מקורי לפונטו?

yair791
18-03-13, 22:41
מול השוק בדרך חברון עדיף תילך לאיציק כדורי ואם לו אין אז תנסה בכל השדרה הזו של חנויות חלפים מול השוק
אם תירצה עזרה בהחלפת הגומיות דבר איתי יש לי את חלק מהכלים הדרושים
יש לי מתאם שיכול להיתחבר לחור של המצת לצורך הכנסת לחץ אוויר ועוד סט כלים גדול של סיגנט ולגבי לוחץ קפיצים ניסתדר גם ככה לא יזיק שיהיה לי אחד כזה סוף סוף

matansab
19-03-13, 02:10
המון תודה יאיר, אני כנראה אזדקק לעזרתך.
מזמן איבדתי את האמון שלי בכל שורת החלפים שמול השוק, כולם ניסו למכור לי מצתים שלא מתאימים לפונטו, כשביקשתי פראפלו כל אחד ניסה לדחוף לי איזה נוזל קירור שיש להם, וגם כשביקשתי מסנן שמן מקורי - אמרו לי "מקורי זה רק בחברה", גם כשקניתי קויל, באחת מהחנויות הציגו לי את הקויל כ"מקורי", כשברור שהוא לא.
אני בכל זאת אעשה שם שוב סיבוב בדגש על פילטר שמן, כי יש לי כרגע אחד לא מקורי, ואני רוצה להעיף אותו.

chesh
19-03-13, 13:53
אני החלפתי במוסך איציק ברחובות את גומיות השסתומים + כיוון ב 700 שקל
לא הבאתי שום חלק איתי. למרות שהבעיה שלי היתה בכלל עשן כחול בהנעה, לא לבן כמו שאתה מתאר אבל גם אצלי אכל שמן.
כשהרכב חם תן מכת גז, האם יוצא עשן מהאגזוז?

זה עבודה לא קלה ודוד לא יכל לבצע, לא רציתי להטריח. הלכתי בסוף לאיציק והעבודה היתה מקצועית עם שירות מעולה.

ממליץ לך גם בחום להחליף פילטר שמן למקורי ולא לסחוב עם זה

matansab
20-03-13, 03:49
כשהרכב חם תן מכת גז, האם יוצא עשן מהאגזוז?

...

ממליץ לך גם בחום להחליף פילטר שמן למקורי ולא לסחוב עם זה

כמו שכבר כתבתי, יצא מעט עשן בגוון שחור כשאני נותן מכת גז.

האם ידוע לך מה המחיר של פילטר שמן מקורי?

chesh
20-03-13, 21:44
האם ידוע לך מה המחיר של פילטר שמן מקורי?

בסביבות ה 50 שקל.

מאור30
20-03-13, 23:13
הדרך שאני מכיר למנוע את נפילת השסתום לצילינדר זה פשוט למלא את הצילינדר בשרוך דרך חור הפלאג כך שכל נפח הצילינדר בנקודה מתה עליונה מתמלא והשסתום לא ייטבע פנימה.
תגיד דויד, מכווץ קפיצים שכזה יתאים לפונטו?

davidmzr
21-03-13, 08:09
נראה שלא.
משום שזרועות האחיזה צריכות להיות, קצרה וארוכה בס"מ בערך.

מאור30
21-03-13, 08:51
אתה יכול להפנות אותי בבקשה למישהו שמוכר את המכווץ שהראת בתמונה? וכמה עולה?

davidmzr
21-03-13, 09:24
בת"א יש לא מעט חנויות כלים שניתן לקנות את המכשיר.
אם אתה כבר קונה, זכור לקנות גם את מחלץ הגומיות שבתמונה. בלעדיו אתה עלול לשבור מוביל.
לא זוכר בדיוק כמה זה עלה המכשיר והחולץ. סביב ה-500 ש"ח.
דוד.

yair791
08-04-13, 00:30
אז מה קורה שחכת אותי ?:D
ההצעה שלי לעזור לך עדין בתוקף

matansab
08-04-13, 00:57
יאיר בדיוק נכנסתי עכשיו לפורום לשלוח לך הודעה, זה נראה לי מאוחר מידי ל-SMS.
היום הקפיצו אותי לעבודה בהפתעה, אז כל היום התחרבש לי.
מחר אני מסיים לעבוד בשעה 3 וחצי. אז אני אהיה פנוי.
אם מחר נוח לך רק תגיד באיזה שעה.

yair791
08-04-13, 06:04
מ6 בערב נוח לי

matansab
09-04-13, 03:33
היום יאיר היה אצלי, ניסינו לאבחן להיכן השמן הולך.

להלן הממצאים:
בהנעה קרה ישנו עשן לבן, מאוד בהיר וכמעט לא נראה.
אם לוחצים קצת על הגז, העשן לפעמים מתגבר ולפעמים הופך לשחור. אבל עדיין לא מייצר ענן, ולא עשן סמיך.
כשהמנוע חם, יש עשן שחור לסירוגין, שניה אחת עשן שחור, שניה אחת ללא עשן וחוזר חלילה. גם הפעם לא מדובר בעשן סמיך וגם לא בענן רציני.
אם במנוע חם נותנים גז, אפשר לראות שהעשן מתגבר, ועפות טיפות של נוזל מוכתם בשחור.

מבחינת נזילות לא מצאנו דבר מלבד הקרטר שמזיע, יאיר אומר שייתכן והבורג לא סגור היטב.

לפני שאנחנו קופצים להחליף גומיות שסתומים, רצינו לשמוע את דעתו של ידידינו היקר דוד.

davidmzr
09-04-13, 11:08
אם בהנעה קרה ישנו עשן לבן, וכמעט לא נראה. הסיבה מהצתברות לחות באגזוז בלילה.
מיזה לא ניתן להסיק דבר.
אם לוחצים קצת על הגז, והעשן הופך לשחור. יש בעיה במערכת ההזרקה.
מאחר והעשן השחור יוצא לסרוגין, יש מצב שדלק באחד הצילינדרים לא ניצת כראוי.
אם במנוע חם נותנים גז, ועפות טיפות של נוזל מוכתם בשחור מהאגזוז. הבעיה בממיר שלא מתפקד, כתוצאה מיחס תערובת לא נכון. (יותר דלק ביחס לאוויר).
אני הייתי מתחיל בבדיקת קומפרסיה וניתוח הממצאים. אם יתברר שבאחד הצילינדרים יש קומפרסיה גבוהה או נמוכה משמעותית, שם יש לחפש את הבעיה.
לא נראה שהחלפת גומיות שסתומים יפתרו את הבעיה. משום שאין קשר בין הגומיות לעשן השחור.
דוד.

matansab
09-04-13, 11:27
ההנעה לא הייתה אחרי לילה, אלא אחרי שעתיים וחצי בערך שהרכב לא נסע.
יאיר גם אמר שיש ריח של דלק מהאגזוז ושאל לגבי הצריכה. אמרתי לו שעושה 1 ל 10-11 בתוך העיר, אז הוא אמר שלא נראה לו שהבעיה משם.
וגם אם כן יש בעיה בהזרקה, זה עדיין לא מספר לנו לאן הולך השמן.

davidmzr
09-04-13, 11:47
בכול מה שקשור להעלמות שמן, אין אוקוס פוקוס.
הסיבות שהשמן הולך הם. רינגים /צילינדרים שחוקים, גומיות שסתומים (ללא קשר עם עשן שחור).
חדירת שמן לתא השריפה עקב רינג שמן שחוק, או חדירת קומפרסיה לקרטר שמרימה אדי שמן לנשם.
בקש מיאיר לבדוק קומפרסיה. יש לו שעון. בנוסף ניתן להכניס פקק שמן לכול צילינדר.
אם הקומפרסיה תעלה משמעותית לאחר הכנסת השמן הבעיה ברינגים.
דוד.

yair791
09-04-13, 12:21
בדקתי אתמול לראות אם המנוע מנפח באופן שממש רואים ע"י שליפת מדיד השמן בזמן שהמנוע מונע ואין אדים מהמדיד אבל א י אבדוק קומפרסיה בכל מקרה בנוגע עשן מתן אמר שבבוקר יש לו גון כחןל קצת אם הבנתי הנכון אבל בכל מקרה כשהנענו לא הרחתי שמן מהאגזוז

davidmzr
09-04-13, 12:32
מתן לא כתב שיש עשן כחול, אלא "בהנעה קרה ישנו עשן לבן, מאוד בהיר וכמעט לא נראה".
דוד.

matansab
09-04-13, 12:40
העשן לבן בלבד.