Niro
08-03-13, 11:19
שלום לכולם
פונטו 2002 אוט 16V
מאז שקניתי את האוטו (4 שנים) יש לו מדי פעם רגעים שהוא מחליט לא להניע. ניסינו לפתור את זה לא מעט אך ללא הצלחה. הסיפור בגדול הוא שבדר"כ זה קורה כשהאוטו כבר חם (קפצתי שניה לקנות משהו, חוזר מנסה להניע - לא מניע). החלפנו מצבר, נבדקה טעינה, הוחלף סטרטר, הוחלפו כבלי הצתה ועוד דברים עם השנים. (חשוב לציין שאחרי החלפת מצבר וסטרטר (לא הוחלפו באותו זמן) הבעיה כמעט ונעלמה לחודשיים בערך וחזרה בהדרגה..)
הסימפטום: כשזה קורה, אני מנסה להניע, מסובב סוויץ, המנוע מתחיל להסתובב, נעצר לרגע, ממשיך ומניע. זה מה שקורה ברוב המקרים. לפעמים הוא עקשן יותר ואז צריך לשחרר סוויץ ולנסות שוב. לפעמים הוא בכלל לא מניע ואז אין מה לעשות. רק אחרי המתנה ממושכת הוא מניע...
כשזה קורה, כשהמנוע מפסיק להסתובב באמצע ההנעה, כל האורות בלוח שעונים נכבים. לפעמים גם כשזה ממש קשה להניע והוא מפסיק להסתובב לזמן קצת יותר ממושך ואז מתאפס הקילומטרז' (לא הכללי, רק של הטריפ)
בגדול כבר ויתרתי ואני חי עם הבעיה בשלום. אבל השבוע זה קרה והוא פשוט לא הניע לי בתחנת דלק, ותקעתי שם את כל התור. בא בחור נחמד וניסע להניע אותי עם כבלים. ואז שמתי לב שהכבלים שיוצאים מהמצבר (האדום והשחור שהולכים לסטרטר לא?) חמים בצורה יוצאת דופן. אף פעם לא שמתי לב שהם כאלה חמים והשאלה שלי אם זה בסדר שהם כאלה רותחים? כי אם לא, אולי זה יכול להסביר את הבעיה.. וצריך להחליפם.
אם הם לא אמורים להיות חמים כל כך, זה מתחבר עם הבעיה - קורה רק שהאוטו חם (אחרי נסיעה) וכשלא מצליחים להניע בסוף אפשר אחרי מנוחה.
אז השאלה אם מישהו יודע אם זה תקין שהם כל כך חמים בזמן פעולת המנוע או לא?
תודה
פונטו 2002 אוט 16V
מאז שקניתי את האוטו (4 שנים) יש לו מדי פעם רגעים שהוא מחליט לא להניע. ניסינו לפתור את זה לא מעט אך ללא הצלחה. הסיפור בגדול הוא שבדר"כ זה קורה כשהאוטו כבר חם (קפצתי שניה לקנות משהו, חוזר מנסה להניע - לא מניע). החלפנו מצבר, נבדקה טעינה, הוחלף סטרטר, הוחלפו כבלי הצתה ועוד דברים עם השנים. (חשוב לציין שאחרי החלפת מצבר וסטרטר (לא הוחלפו באותו זמן) הבעיה כמעט ונעלמה לחודשיים בערך וחזרה בהדרגה..)
הסימפטום: כשזה קורה, אני מנסה להניע, מסובב סוויץ, המנוע מתחיל להסתובב, נעצר לרגע, ממשיך ומניע. זה מה שקורה ברוב המקרים. לפעמים הוא עקשן יותר ואז צריך לשחרר סוויץ ולנסות שוב. לפעמים הוא בכלל לא מניע ואז אין מה לעשות. רק אחרי המתנה ממושכת הוא מניע...
כשזה קורה, כשהמנוע מפסיק להסתובב באמצע ההנעה, כל האורות בלוח שעונים נכבים. לפעמים גם כשזה ממש קשה להניע והוא מפסיק להסתובב לזמן קצת יותר ממושך ואז מתאפס הקילומטרז' (לא הכללי, רק של הטריפ)
בגדול כבר ויתרתי ואני חי עם הבעיה בשלום. אבל השבוע זה קרה והוא פשוט לא הניע לי בתחנת דלק, ותקעתי שם את כל התור. בא בחור נחמד וניסע להניע אותי עם כבלים. ואז שמתי לב שהכבלים שיוצאים מהמצבר (האדום והשחור שהולכים לסטרטר לא?) חמים בצורה יוצאת דופן. אף פעם לא שמתי לב שהם כאלה חמים והשאלה שלי אם זה בסדר שהם כאלה רותחים? כי אם לא, אולי זה יכול להסביר את הבעיה.. וצריך להחליפם.
אם הם לא אמורים להיות חמים כל כך, זה מתחבר עם הבעיה - קורה רק שהאוטו חם (אחרי נסיעה) וכשלא מצליחים להניע בסוף אפשר אחרי מנוחה.
אז השאלה אם מישהו יודע אם זה תקין שהם כל כך חמים בזמן פעולת המנוע או לא?
תודה