View Full Version : מיואש שאלה בקשר לוונטה בחיבור ישיר פונטו elx 2002
שלום רב.
ברשותי פונטו elx ידנית שנת 2001
הרכב בבעלותי כחצי שנה
לא מזמן גיליתי שהוונטה שלי מחוברת בחיבור ישיר והמנוע לא מגיע לחום האופטימלי
הרכב כבר עבר שני מוסכים ואף אחד לא עולה על הבעיה.
אז ככה...
כנראה שבבעלות הקודמת כדי למנוע בעיות התחממות(רדיאטור סתום) חיברו את הוונטה בחיבור ישיר לפלוס של המחשב רכב
אז במוסך הראשון אמרו לי שדפקו את המחשב רכב וצריך להחליפו..נתתי או קיי החליפו לי למחשב רכב מפירוק והבעיה לא נפתרה
כמובן שדרשתי שיחזירו את המחשב הישן וברחתי מהמוסך אחרי שנפרדתי מכמה מאות שקלים על ההתעסקות המיותרת...
במוסך השני אמרו לי שהרדיאטור סתום וצריך להחליף רדיאטור ותרמוסתת נתתי או קיי והחליפו לי...
אחרי שהחליפו לי גם הוא אמר שהפלוס של המחשב רכב נדפק וצריך להחליפו..
נתתי שוב או קיי החליף והופ הבעיה לא נפתרה..שוב דרשתי שיחזיר למחשב הישן
עכשיו הוא אומר לי שהמדחס של המזגן פועל קבוע ואמר שאני אכניס את הרכב במהלך השבוע ושהוא ישבור את הראש על הבעיה....
אחרי שיצאתי מהמוסך ראיתי שהמנוע מגיע לחום האופטימלי(חצי)
אולי תדעו לכוון אותי לבעיה
תודה רבה
ערב טוב ושבוע טוב
רגע,
מה קורה כעת?
שעון החום עומד על האמצע והמאוורר עובד קבוע?
נכון...
שעון החום עומד על האמצע והמאוור עובד קבוע
האם ניבדקה האופצייה לבעייה בראש המנוע שבגללה חובר המאוורר בחיבור ישיר?
את האמת לא נבדקה
זו אופציה?
מקווה מאוד שלא
לא הבחנתי במים בשמן
כאשר הוונטה עובדת קבוע ע"י חיבור ישיר שלה עם הדלקת הסווויץ' זה מעלה חשד כי זה לא נעשה סתם וחיבורים שכאלה נועדו למנוע או לעקוף בעיות קיימות ובגלל זה אני הולך על הקיצוני ביותר לכיוון בעייה בראש המנוע שניסו לעקוף. בכל מיקרה אני לא יודע אם הוונטה שלך עובדת קבוע בגלל חיבור ישיר או דרך יוניט המאוורר שהוא לא תקין איכשהוא או מנותק מהחיווט החשמלי או קומבינה כל שהיא. הייתי מחזיר את הוונטה למצב המקורי שלה שתעבוד דרך היוניט כמו שאמור להיות ואז רואה איפה הבעייה. האם ידוע לך מה קורה עם החיבור שלה ליוניט?
אז זה בדיוק מה שאני רוצה לעשות להחזיר אותה למצבה המקורי ולקוות שאין נזק רציני
אך ללא הצלחה
לצערי אין לי ידיים במכונאות כך שאין לי מושג מה קורה עם החיבור שלה ליוניט המאוורר
אני אכניס את הרכב שוב ביום שלישי למוסך ונראה מה קורה שם
מאור תודה רבה על ההיענות
שיהיה ערב טוב ושבוע טוב
שמחתי לעזור ותיזכור שצריך לטפל בבעייה ולא בסימפטום שלה וכדי לדעת מה בדיוק נעשה ולמה נעשה צריך להחזיר למצב המקורי ומישם להיתקדם ולא להיתקדם מבעייה שקיימת כבר כי אז עליה נוצרות בעיות נוספות.
בפיאט פונטו ספייס וכו' (משנת 2000 וחצי ומעלה) במכוניות שבהן יש מזגן מקורי (99.5%) אז מאורר הרדיאטור פועל בשתי מהירויות (ראשונה איטית ושניה מהירה).
יש במנוע רק חיישן חום אחד שהוא משמש לכל פעולות הרכב, בתקשורת בין מחשבים, להפעלת מע' ניהול המנוע (הזרקה והצתה), הפעלת שעון חום, מידע לגיר אוטומטי (אם יש) והפעלת מאורר הרדיאטור בשתי מהירויותיו.
גם לחץ גז המזגן מפעיל את מאורר הרדיאטור בשתי מהירויות, לפי לחץ הגז וללא תלות בחום המנוע (עדיפות ללחץ גז המזגן).
עדיף לך שתיגש למוסך מורשה היבואן, עם חשמלאי שמכיר היטב את מע' החשמל במכוניתך.
הלא מקצוענים כבר גרמו לך להחליף סתם חלקים ללא צורך ובלי שום ידע מקצועי ראוי.
בברכה - רפי לין
שוב שלום.
אז עדיין לא היה לי זמן להכניס את הרכב שוב למוסך
היום בדקתי מים ברדיאטור החדש שהוחלף חמישי שעבר ולהפתעתי היה חסר לי בערך ליטר מים
חשוב לציין שלפני שהרדיאטור הוחלף אני לא יודע איזה מים היו ועכשיו ישנם מים ירוקים(לא פראפלו)
אז ככה אחרי שהושקע המון כאבי ראש וכסף,יש לי מה לחזור למוסך ולהתלונן שחסר מים ברדיאטור?
או שחס וחלילה זה ראש מנוע...
אני רוצה לשים את הרכב במוסך שמשון יהוד אבל השאלה אם כדאי לחזור למוסך שהחליף רדיאטור ולהתלונן
ואם אפשר לדעת מה העלות בערך של ראש מנוע (מקווה מאוד שלא)
אני גם מקווה שלא מדובר בראש מנוע חס וחלילה. ראש מנוע כולל עבודה יכול לנוע סביב ה-3000 ש"ח. תנסה לראות אם אתה מאתר נזילות כלשהם וסימני ירוקת של המיים הירוקים באיזור כל הצינורות של מערכת הקירור. כמו כן תראה אם באזור השטיח של צד הנוסע ליד הנהג קיים מיים. במידה וכל הבדיקות האלה נעשו ולא נימצא מאומה החשד לפריצת אטם ראש עלולה להילקח בחשבון. כמו כן אם אין בך את החוש הטכני הבסיסי לעשות מה שאמרתי פשוט תקפוץ למוסך וספר להם על הכל ואני מקווה שלא ינסו לסבן.
חיים ב מוסך פיאט שמשון יהוד (http://www.musach.co.il/details.asp?id=60), מתמצא מצוין במע' החשמל במכוניות פיאט וצריך בנוסף לתיקון הנזילות,
גם לבדוק את כל הפעלות מאורר הרדיאטור, טמפרטורות וכו'.
בברכה - רפי לין
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.