התחבר

View Full Version : התקנת חיישני רוורס פונטו ספייס


spice2003
01-03-13, 17:44
הי

ראיתי באיביי כמה חיישני רוורס + מסך נחמד במחיר ממש זול חשבתי להזמין, ראיתי סרטונים על התקנות ואני חושב שאין פה יותר מדי עבודה, השאלות היחידות שלי הן:
הבנתי שצריך לחבר את הפלוס לכבל של מנורת הרוורס, זה אומר פשוט לגלף את הכבל של מנורת הרוורס ולהדק לתוכו את הפלוס מהחיישנים נכון?
ולגבי המינוס, קראתי שרשמו "לחבר אותו לכל מקום ברכב" מזאת אומרת? סתם לתפוס כבל ולהתעלק עליו או שהכוונה להארקה?

אם אני יסתבך אני אקח כמובן לחשמלאי אבל זה ניראה ממש פשוט ואני רוצה להיות סגור על הקטע החשמלי.

דרך אגב, מישה התקין את זה לבד בפיאט? כל הקטע של העברת הכבלים מהפגוש אל הדשבורד אמור ללכת חלק?
תודה רבה

trademark
02-03-13, 01:36
את הפלוס אתה מחבר לפלוס של האור רוורס (פנס ימין), את המינוס לגוף הרכב.
את החיישנים תתקין על פס הקישוט השחור על הפגוש, לא נמוך יותר!
מתחת לריפוד בבגאז' באמצע יש מין פתח כזה שדרכו תעביר את החוטים של החיישנים אל המוח.
לגבי הצג, תתקין אותו על המראה ותתחיל להעביר את החוט בדופן של התקרה צמוד לדלתות עד שתגיע לבגאז'.
העבודה לא אמורה לקחת יותר משעה, שעה וחצי. בהצלחה!

spice2003
02-03-13, 19:52
אחלה, תודה רבה!

spice2003
29-03-13, 16:59
הי
קיבלתי את החיישנים והיום התחלתי להתקין אותם, את החלק הקשה עברתי, קדחתי את החורים, העברתי את החיישנים לתא המטען ויצא מעולה.
נתקעתי רק בקטע של חיבור המוח אל פנס הרוורס, כשאני מרים את הריפוד שמתחתו נמצא הגלגל הרזרבי אז אני רואה צמה גדולה של חוטי חשמל, איך אני אמור לדעת מי מהם מוביל אל פנס הרוורס? אני לא מצליח להגיע לפנס הרוורס עצמו ולראות מה הכבל שלו אז חשבתי לקצר את הדרך ולקחת את החשמל ישר מהצמה, אני לא רוצה לגלף את כל החוטים ואז לבדוק עם אבומטר מתי יש מתח בכבלים שאני לוחץ על הרוורס, יש לכם דרך אחרת להציע לי?
ועוד שאלה, מישהו כבר התקין חיישנים כאלה בעצמו? האם יש סדר לחיבור של החיישנים אל המוח? על המוח יש סדר של ABCD אבל אני לא רואה על החיישנים שום אותיות, וזרקתי את ההוראות התקנה :)


תודה רבה!

mgoldst
29-03-13, 18:36
תבדוק את צבע החוט רוורס בפנס
ואותו הצבע צריך להיות בצמה

את החיישנים תחבר לפי סדר ההרכבה ימני ל A שני ל B .. שמאלי ל D - תבדוק את ההתרעות אם הפוך , צריך להפוך חוטים

eli_h1
29-03-13, 18:41
אני לא בקיא בזה ואף פעם לא התעסקתי בזה אך ההיגיון שלי אומר שסדר החישנים לא משנה, אך סדר החיבור כן משנה. ואני אפרט למה. החיישן מטרתו להוות אינדיקטור לעצם כלשהו בלבד, המוח מתרגם את האות מהחישן לצג שלך מקדימה כלומר הדבר היחיד שחשוב הוא שסדר החישנים יהיה כסדר הABCD .

spice2003
30-03-13, 22:38
הי
אני לא מצליח להגיע לפנס ולראות מה החוטים שמחוברים אליו, לפי סרטונים ביוטיוב צריך לפרק 2 ברגים ואז להוציא את הפנסים האחוריים ורק ככה אוכל לראות מה החוטים שהולכים אל פנס הרוורס, אין לי בוקסות מתאימות כדי לפרק את הפנס, לפני שאני קונה סט בוקסות, למישהו יש מושג מה צבע החוטים של פנס הרוורס? היה שם חוט לבן והלכתי לפי ההגיון כי גם הפנס לבן אבל לא הלך לי :( פיאט לא עובדים לפי ההיגיון שלי..
אשמח לתגובה ממישהו שיודע מה צבע החוטים בפיאט פונטו 2003 אם זה משנה הדגם..

תודה רבה

student
30-03-13, 23:07
נראה לי שזה אמור להיות חוט לבן. אצלי שהתקינו מצאו אותו על רצפת תא המטען, קרוב מאוד לדופן האחורית.
כמו כן בדופן תא המטען יש מיכסי פלסטיק שדרכם קל מאוד להעביר את החוטים.
החיישנים הותקנו על הפס השחור של הפגוש ותופסים גם מעט את הצדדים.

spice2003
30-03-13, 23:23
נראה לי שזה אמור להיות חוט לבן. אצלי שהתקינו מצאו אותו על רצפת תא המטען, קרוב מאוד לדופן האחורית.
כמו כן בדופן תא המטען יש מיכסי פלסטיק שדרכם קל מאוד להעביר את החוטים.
החיישנים הותקנו על הפס השחור של הפגוש ותופסים גם מעט את הצדדים.

הי
מצאתי את החוט הלבן אבל כשבדקתי עם אבומטר ועם מברג טסטר לא ראיתי מתח על הכבל בזמן שהאור רוורס דלוק, אני חושד שזה חוט אחר.
וכבר העברתי את כל החיישנים, נשאר לי רק למצוא את המתח של הרוורס.

תודה

guysternberg
31-03-13, 00:38
עשיתי חיפוש קצר באינטרנט וישנם הרבה תשובות לצבעים שונים ממקומות שונים ברכב. אני לא רוצה לגרום לך סתם בלבול לכן עדיף שמישהו שיודע בוודאות יענה.

אך לא בידיים ריקות לחלוטין תישאר.
תקנה מנורת ביקורת זה ממש לא סיפור יקר, "תדקור" חוט חוט מהצמה שהולכת לחלק האחורי של הרכב ולכיווון הפנסים על מנת לצמצם את האפשרויות, ברגע שהמנורה תידלק סימן שיש מטח זה הזמן להוציא מהילוך רוורס אם היא נכבית בינגו!! אם לא להמשיך לנסות..עד שתמצא או שתבוא תשובה מדוייקת מהפורום ואתה תישאר עם עוד כלי מועיל לארגז הכלים:cool:

אפשר גם להכין מנורת ביקורת בקלות עם מנורת רכב 12V שני חוטים ושתי סיכות ביטחון ולחסוך אפילו עוד קצת..(מכונאי מאלתר מכונאי פנתר)

mgoldst
31-03-13, 01:22
הי
אני לא מצליח להגיע לפנס ולראות מה החוטים שמחוברים אליו, לפי סרטונים ביוטיוב צריך לפרק 2 ברגים ואז להוציא את הפנסים האחוריים ורק ככה אוכל לראות מה החוטים שהולכים אל פנס הרוורס, אין לי בוקסות מתאימות כדי לפרק את הפנס, לפני שאני קונה סט בוקסות, למישהו יש מושג מה צבע החוטים של פנס הרוורס? היה שם חוט לבן והלכתי לפי ההגיון כי גם הפנס לבן אבל לא הלך לי :( פיאט לא עובדים לפי ההיגיון שלי..
אשמח לתגובה ממישהו שיודע מה צבע החוטים בפיאט פונטו 2003 אם זה משנה הדגם..

תודה רבה

הבוקסה לפנסים נמצאת בגלגל ספייר בתוך הפלסטיק (היא בצבע אפור)
עם המברג הדו כיווני והבוקסה אתה פותח את הפנס

spice2003
31-03-13, 10:12
עשיתי חיפוש קצר באינטרנט וישנם הרבה תשובות לצבעים שונים ממקומות שונים ברכב. אני לא רוצה לגרום לך סתם בלבול לכן עדיף שמישהו שיודע בוודאות יענה.

אך לא בידיים ריקות לחלוטין תישאר.
תקנה מנורת ביקורת זה ממש לא סיפור יקר, "תדקור" חוט חוט מהצמה שהולכת לחלק האחורי של הרכב ולכיווון הפנסים על מנת לצמצם את האפשרויות, ברגע שהמנורה תידלק סימן שיש מטח זה הזמן להוציא מהילוך רוורס אם היא נכבית בינגו!! אם לא להמשיך לנסות..עד שתמצא או שתבוא תשובה מדוייקת מהפורום ואתה תישאר עם עוד כלי מועיל לארגז הכלים:cool:

אפשר גם להכין מנורת ביקורת בקלות עם מנורת רכב 12V שני חוטים ושתי סיכות ביטחון ולחסוך אפילו עוד קצת..(מכונאי מאלתר מכונאי פנתר)

תודה על התגובה המעולה והמשעשעת!
העניין לגבי המנורת ביקרות, יש לי רב מודד שבעזרתו אני מודד אם יש מתח, זה אותו דבר כמו שהנורה תדלק.
העניין הוא שאולי אני לא בודק נכון עם הרב מודד, יש את הכבלים השחור והאדום, כאשר אני מגלף את הכבל שאני חושד בו ככבל הרוורס, הכבל האדום מהרב מודד נוגע בחוט המגולף והכבל השחור אפס נוגע באדמה או משהו כזה לא?

guysternberg
31-03-13, 16:00
GROUND או אדמה בעברית הכוונה למינוס. את השחור אתה מחבר לגוף של האוטו(מינוס) רק תראה שזו נקודה חשופה שיש בה מגע, ראש של בורג לדוגמה בניגוד למקום צבוע שלא יהיה בו מגע... היתרון במנורת ביקורת על פני רב מודד במקרים כאלה שאתה רק מחפש אם יש או אין מתח זה שאתה לא צריך לחשוף הרבה חוטים אתה רק "דוקר" אותם..

בהצלחה!

spice2003
31-03-13, 18:02
GROUND או אדמה בעברית הכוונה למינוס. את השחור אתה מחבר לגוף של האוטו(מינוס) רק תראה שזו נקודה חשופה שיש בה מגע, ראש של בורג לדוגמה בניגוד למקום צבוע שלא יהיה בו מגע... היתרון במנורת ביקורת על פני רב מודד במקרים כאלה שאתה רק מחפש אם יש או אין מתח זה שאתה לא צריך לחשוף הרבה חוטים אתה רק "דוקר" אותם..

בהצלחה!

סיימתי!
תודה רבה על רעיון הנורת ביקורת!, קניתי אחת בהום-סנטר ב24 ש"ח, "באתי, דקרתי, מצאתי.."
בסוף זה באמת היה החוט הלבן כמו שחשדתי בהתחלה.

יצא ממש טוב, שמתי את החיישנים על פס הקישוט השחור כמו שהמליצו לי פה, שמתי את הצג הקטן מאחורי ההגה צמוד לדופן, העברתי את הכבל עד למוח של החיישנים, עובד מעולה.
חוץ מזה שאין כל כך מרחב תמרון בתא המטען ואין כל כך איפה לדחוף את המוח עם כל הכבלים, בסוף הרמתי את השטיח ודחפתי את זה בפינה של תא המטען.
הקטע המצחיק שלא מצאתי איפה לחבר את האפס בגוף הרכב, בסוף מצאתי מין צ'ופצ'יק כזה קטן וליפפתי עליו את הכבל, לא ניראה שזה יחזיק הרבה זמן, אני כנראה אני אלחים את זה לשם או שאני אקדח בורג לתוך גוף האוטו ועליו אני אלחים את הכבל.

לא משנה, בכל אופן, חסכתי 250 ש"ח, עשיתי את זה בעצמי ואני מבסוט :)

תודה רבה וחג שמח.

http://i50.tinypic.com/mlhkz.png

student
31-03-13, 20:24
כל הכבוד!

את הצג שמו לי בדיוק מעל המראה המרכזית שהחוט יוצא דרך המנורה הפנימית. את החוט העבירו דרך הגומיות לאורך הדלתות בלי בכלל להוריד אותן, קיפלו את החוט לתוכן. אמרו לי שממילא שועשים רוורס צריך להסתכל במראה הזו ושנית כל הדבקה באזור הדשבורד חשופה לשמש ודי מהר תיפול. מעל המראה המרכזית ההדבקה מעט מוגנת בגלל שיש שם לשמשה מדבקה להחזרת קרני השמש.


נ.ב: שים מגב אחורי שלא יורידו אותך סתם מהכביש.

spice2003
01-04-13, 21:25
כל הכבוד!

את הצג שמו לי בדיוק מעל המראה המרכזית שהחוט יוצא דרך המנורה הפנימית. את החוט העבירו דרך הגומיות לאורך הדלתות בלי בכלל להוריד אותן, קיפלו את החוט לתוכן. אמרו לי שממילא שועשים רוורס צריך להסתכל במראה הזו ושנית כל הדבקה באזור הדשבורד חשופה לשמש ודי מהר תיפול. מעל המראה המרכזית ההדבקה מעט מוגנת בגלל שיש שם לשמשה מדבקה להחזרת קרני השמש.


נ.ב: שים מגב אחורי שלא יורידו אותך סתם מהכביש.

על מגב אחורי מורידים מהכביש?
ערסים קטנים כניראה שברו לי אותו, ואני מעריך שברגע שאשים חדש הם ישברו לי אותו שוב..החניה שלי רחוקה מהבית לצערי.