View Full Version : אונו נכבית ברבע חום מנוע
שלום לכם...
יש לי אונו 1400 הזרקה.
יש לי בעיה ברכב...
אני מניע את הרכב בבוקר ללא בעיות ונוסע ללא בעיות. אבל
אחרי כמה דקות כאשר חום המנוע עולה וכמעט מגיע לרבע חום(החום האופימלי) אז הרכב תכבה ואני מצליח להניע אותו אחרי 20דקות בערך של מנוחה.
לפעמים אני לא נתקע כאשר וזה כאשר אני נוסע ברכב וכאשר החום של המנוע מגיע לקו אחד לפני הרבע אז אני עוצר מיד בצד ולא לוחץ על הגז עד שהחום מגיע לרבע חום. ברגע שהמנוע מגיע לרבע חום אז הוא לא נכבה כלל.
יש לכם מושג מה הבעיה?
זה קורה רק בנסיעה או גם כשאתה עומד ונותן לרכב להגיע לטמפ עבודה ?
יש בעיות של חוסר סחיבה או הנעה קשה לאחרונה ? בדקת שכל המחברים מחוברים?
זה קורה גם בנסיעה וגם בעמידה. כאשר הרכב מתחמם ומגיע קצת לפני הרבע
אז אסור לי ללחוץ על הגז. במידה ואני לוחץ על הגז אז הרכב נכבה.
זה נראה כאילו הרכב נחנק או מוצף בדלק,כי גם כדי שוב להניע את הרכב
אני ממתין בערך 20 דקות.
אני מזכיר רק... שאחרי שהרכב כבר חם אז הוא נוסע מעולה וגם צריכת הדלק בסדר גמור 1 ל14.
צריכים לבדוק את החישנים אחד אחד או להיתחבר למחשב אבל לפני כן אתה אומר שצריך לחכות 20 דקות לפני שניתן להניע שוב אפשר לבדוק בזמן הזה אם יש הצתה או אם מגיע דלק וככה אפשר לקבל כיוון יותר מדויק
אני אבדוק מחר והעדכן.
תודה בינתיים.
דבר ראשון לבדוק משיכת אוויר בין סעפת היניקה לראש.
יאיר, גם באונו שלך הייתה אותה הבעיה, בדקנו ומצאנו יחד משיכת אוויר.
מה שקורה הוא, שהסדק מתרחב כאשר המנוע חם.
דוד.
דבר ראשון לבדוק משיכת אוויר בין סעפת היניקה לראש.
יאיר, גם באונו שלך הייתה אותה הבעיה, בדקנו ומצאנו יחד משיכת אוויר.
מה שקורה הוא, שהסדק מתרחב כאשר המנוע חם.
דוד.
נכון אצלי היתה משיכה של אוויר אבל הרכב שלי לא נכבה אצלו זה נכבה ואחרי כמה דקות אפשר להמשיך רגיל ולנסוע ללא הפרעה
אוקיי בדקתי.
בזמן שהרכב תקוע יש ניצוץ וגם מגיע דלק.
יש לכם רעיון מה יכולה להיות התקלה.
קראתי באינטרנט ויש סיכוי שזה החיישן למדה.
אך אני יכול לבדוק את חיישן הלמדה אם הוא תקין?
אם אני לא טועה זה חיישן הלמדה ברכב. יש לו 2 פינים. אני צודק?
http://sizmedia.com/my.php?i=f3go0dnmwwyi.jpg
http://sizmedia.com/my.php?i=kznyzlcmzmze.jpg
אם אני לא טועה זה חיישן הלמדה ברכב. יש לו 2 פינים. אני צודק?
http://sizmedia.com/my.php?i=f3go0dnmwwyi.jpg
http://sizmedia.com/my.php?i=kznyzlcmzmze.jpg
החישן שצילמת נימצא בין המנוע לגיר לפי התמונה וזה הוא חישן הקראנק החישן שאתה מחפש מיתחבר לאגזוז תיסקל מתחת לרכב באזור שבו הצינור פליטה מיתעקל הוא אזור הזה בדיוק אחרי המנוע פחות או יותר
אוקיי תודה...
אך אני יכול לבדוק אותו אם הוא תקין?
בדיקת היתנגדות לכל חישן יש היתנגדות משלו ואם זה לא בתחום המתאים אז החישן לא תקין
אצלו זה נכבה ואחרי כמה דקות אפשר להמשיך רגיל ולנסוע ללא הפרעה
יאיר נא לדייק. :)
ראה מה כתב איתי, אחרי כמה דקות כאשר חום המנוע עולה וכמעט מגיע לרבע חום(החום האופימלי) אז הרכב נכבה ואני מצליח להניע אותו אחרי 20דקות בערך של מנוחה.
לפעמים אני לא נתקע כאשר וזה כאשר אני נוסע ברכב וכאשר החום של המנוע מגיע לקו אחד לפני הרבע אז אני עוצר מיד בצד ולא לוחץ על הגז עד שהחום מגיע לרבע חום. ברגע שהמנוע מגיע לרבע חום אז הוא לא נכבה כלל.
ללא הפרעה ?. :)
דוד.
יאיר נא לדייק. :)
ראה מה כתב איתי, אחרי כמה דקות כאשר חום המנוע עולה וכמעט מגיע לרבע חום(החום האופימלי) אז הרכב נכבה ואני מצליח להניע אותו אחרי 20דקות בערך של מנוחה.
לפעמים אני לא נתקע כאשר וזה כאשר אני נוסע ברכב וכאשר החום של המנוע מגיע לקו אחד לפני הרבע אז אני עוצר מיד בצד ולא לוחץ על הגז עד שהחום מגיע לרבע חום. ברגע שהמנוע מגיע לרבע חום אז הוא לא נכבה כלל.
ללא הפרעה ?. :)
דוד.
אבל אם זה סדק שניפתח כאשר המנוע חם אז הוא אמור להכבות ולא יצליח להניע
אבל הוא יכול להניע אחרי מנוחה ולהמשיך כאילו כלום לא קרה גם כאשר החום מגיע למצב עבודה שזה קצת מעל לרבע כמו שהוא כותב אז זה פשוט לא ניראה לי סדק כי סדק לא היה נותן לו הגיע לטמפ עבודה אז אחרי מנוחה המנוע היה נכבה שנית לאחר שהוא היתחמם שוב אבל אם אני טועה אז סבבה למדתי עוד משהוא חדש :)
אבל אם זה סדק שניפתח כאשר המנוע חם אז הוא אמור להכבות ולא יצליח להניע
נכון הוא באמת לא מצליח להניע, מניע רק לאחר כ-20 דקות שהמנוע שוב מתקרר.
כך בכול אופן הוא כתב. זכור שבבוקר לוקח למנוע להיתקרר זמן קצר יותר.
נחכה לעדכון.
דוד.
איתי איפו אתה גר במרכז אולי יצא לי לעזור לך לחפש את הזליגה של האוויר יוצא לי להיות במרכז מידי פעם
יאיר, סיכמנו שלא נגלה בפורום את כל סודות המיקצוע. :)
דוד.
אני לא מגלה את הסודות הפורום רק הצעתי עזרה אני לא מפרסם כאן
אל תיקח את זה ברצינות. :)
דוד.
לאחר שבוע של חוסר זמן...
החלפתי פלגים ובדקתי שהמינוס של הדיגי'פלקס תקין ולצערי עדיין הרכב נשאר עם אותה תקלה.
חיפשתי את חיישן הלמדה אבל לא הצלחתי לאתר אותו באיזור שיאיר אמר לי. הינה כמה תמונות של המנוע והצינור פליטה. אשמח לעזרה.
http://sizmedia.com/my.php?i=yanjjyyr52wt.jpg
http://sizmedia.com/my.php?i=wtmdzij1tyen.jpg
http://sizmedia.com/my.php?i=eywk5y2lrtyw.jpg
כשהתקלה קיימת וכבה המנוע ואינו מניע יותר, יש לבדוק אם מגיע ניץוץ חשמלי אל המצתים (פלאגים) ואם יוצא בכלל ניצוץ חשמלי מסליל ההצתה (http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=1002) (קויל).
אם אין ניצוץ בבדיקה, אז ברוב המקרים יש להחליף את חיישן נמ"ע וסל"ד (http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=1003) (נקודה מתה עליונה וסבובי מנוע הידוע גם בשם חיישן מהירות ויחוס או חיישן גל ארכובה).
נא עדכן ממצאים ותוצאות, לכשיהיו.
בברכה - רפי לין
בדקתי,יש ניצוץ מהקויל וגם לפלגים.
לא בטוח,אבל יש לי הרגשה שהרכב נכבה כתוצאה מזה שהוא נחנק מהצפה של דלק. כי אם בשלב הקריטי(רגע לפני הרבע חום מנוע) אני לא לוחץ על הגז אז הרכב לא נכבה.
כניראה שאנחנו בשלב לקראת פיתרון התקלה.
יש חיישן שבמידה ואני מנתק אותו אז הבעיה לא קיימת והרכב לא נכבה כלל ונוסע חלק.
רק שנוצרת בעיה קטנה מאוד אחרת והיא שכאשר הרכב קר בבוקר אז הרכב מניע אחרי כמה שניות של סטרטר(בעיה שולית(
הייתי רוצה לדעת מה זה החיישן הזה וכמה בערך עולה חיישן כזה.
http://tinypic.com/view.php?pic=2qxrga1&s=6
http://tinypic.com/view.php?pic=4j7uiw&s=6
תודה
איתי
החישן הזה הוא חישן חום אוויר בסעפת יניקה
ואפשר לבדוק אותו עם רב מודד רפי/ דוד כמה הערך של החישן הזה בהתאם לטמפרטורה ?
אם לאחר בדיקה תיראה שהערכים אינם נכונים ותירצה יש לי אחד אם לא תצליח למצוא אחד במחיר שפוי
דבר איתי בפרטי
אה כן עוד דבר בלי החישן הזה הרכב יוצרוך יותר דלק(יעני אלכוהוליסט על 4) יש מצב ותיצתרך לקחת אותו למכון גמילה :)
אני מחר אלך לקנות אחד חדש. בתקווה שהמחיר יהיה סביר
אני אעדכן לגבי התוצאות.
לגבי צריכת הדלק...אולי ככה אני ארגיש מה זה לנסוע ברכב אמריקאי.
***ח....
תודה בינתיים.
יאיר טעה וזה חיישן טמפרטורת חום מנוע (נוזל הקרור).
כשאתה מנתק את מחברו החשמלי, מחשב ההזרקה ("בוש") מבצע פעולה של העשרת דלק קבועה ולכן כמובן שהמנוע לא יכבה.
אם אכן חיישן חום המנוע פגום אז תיפתר הבעייה, אבל יתכן שלא החייש ן הוא הגורם לבעייה ואז החלפתו לא תפתור דבר.
הצמונה השניה בצירפת, מראה את בית המזרק עם המצערת (ובתוכו יש גם חיישן טמפרטורת אויר יכנס) ולפני הכל נסה לחזק את הברגים המחברים את כל המכלל שיתכן שהם חופשיים.
אני חושד שיש יניקת אויר לא מדוד, מתחתית בית המזרק עקב חופש בברגים או תושבת סדוקה.
נא עדכן ממצאים ותוצאות, לכשיהיו.
בברכה - רפי לין
רפי ממה שאני מכיר חישן חום נוזל קירור (חום מנוע ) נימצא על ראש המנוע באזור של מצתים 2ו 3
אני מדבר על דגם 93 1.4 קרבורטור שבו הראש הוא אותו ראש כמו בדגם הזרקה למיטב ידיעתי
למיטב זיכרוני,לפני קצת יותר משבוע ראיתי שבראש המנוע סמוך לפלגים ישנם 2 חיישנים נוספים.
כאשר פירקתי את שניהם אז מאחד יצא שמן ומהשני יצאו מים ירוקים.
כנראה שבאמת שם ממוקמים חיישן השמן וחיישן הנוזל קירור.
אני אפרק מחר את החיישן המדובר ואצלם לכם,כדי שנבין באיזה חיישן מדובר.
תודה לכל העוזרים.
פירקתי את החיישן וגם ממנו יצאו מים ירוקים(הנוזל קירור).
כניראה באמת כמו שרפי כתב מדובר בחיישן טמפרטורת חום מנוע.
זה החיישן: http://tinypic.com/view.php?pic=t9ulhj&s=6
יש ברשותי רב-מודד. יש דרך לבדוק את החיישן אם הוא תקין?
איתי.
התקלה ניפתרה.
החיישן טמפרטורה הוחלף בחדש.
החיישן עלה 130 ש"ח.
הרכב נוסע חלק ולא ניתקע.
תודה על העזרה.
איתי.
חיישן החום בראש המנוע, בין המצתים, בפיאט אונו הוא בעל קצה פלסטיק אדום ומתחבר אליו חוט אחד והוא מפעיל את מד חום המנוע בלבד.
בברכה - רפי לין
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.