View Full Version : כבל ספידומטר ומזגן
בפיאט אונו
הכבל ספידומטר אמרו לי שהוא מתחבר קצה אחד לשעון וקצה שני למוט הילוכים איפה במוט הילוכים הוא נמצא איך אני מגיע אליו
המזגן הישראלי לאחר שמדליקים אותו ונוסעים שומעים מים שזזים כנראה מהקופסא השחורה שמתחת לתא כפפות איך אפשר לסדר את זה?
יוסי שלום!
לגבי כבל הספידומטר הוא מתחבר בצד אחד לשעון בצד שני לגיר . אם אתה מביט במנוע אז תאתר את הכבל שיוצא מקיר האש מצד ימין ששייך לספידומטר (ע"י זה שמישהוא יזיז לך אותו מעט ) ותעקוב אחריו עד לנקודת החיבור בגיר.
לגבי המזגן , למיטב ידיעתי אין מים במזגן הישראלי הוא פועל על גז ...[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] . יתכן וצינור העיבוי (הצינור שאמור להוציא את המים הנוצרים כתוצאה מעיבוי במזגן ) סתום ואז מצטברים מים בנקודה כלשהיא ואילו המים שאתה שומע. תנסה לבדוק אם המזגן מוציא מים החוצה לאחר כמה דקות של עבודה .
במידה ולא תבדוק שאין הצטברות של מים בתוך בית המזגן.
אלא אם אתה מדבר על החימום ובמידה ואתה שומע מים אולי תתכן נזילה מרדיאטור החימום .
יוסי לגבי הרעש מהמזגן , האם הוא רק בקירור שהמדחס עובד? או גם בחימום?
אם הרעש הוא מידי עם הפעלת המזגן [בקירור בלבד] אז מדובר ברעשי זרימה של הפראון
יש צורך בשטיפה ע"י גז לבצע וואקום ומילוי גז חדש.
אם הרעשים הם גם באיוורור וחימום יש בעיה אחרת אנא פרט יותר.
שהמזגן דלוק בקירור אין רעש של מים אבל אחרי שמנתקים אותו שומעים במשך כמה ימים רעש של מים.
ובקשר לספידומטר מה זה קיר האש?
זה הקיר שמפריד בין המנוע לתא הנוסעים .
יתכן וצדקתי לגבי המים שנוצרים במעבה . הם לא מתנקזים אצלך כראוי תנסה לאתר את צינור פליטת המים מהמעבה שלך ותוודא שהוא לא סתום.
עמית,אולי במקרה אם אתה יודע איך יודעים שנגמר גז במיכל מילוי במערכת המיזוג(מזגן)?
או שיש אפשרות לזהות את MIN-MAX או משהו כזה?
אני רוצה לבדוק ולאמת במזגן ברכב שלי..
תודה
אני לא מצליח למצוא את הכבל ספידומטר
תחפש כבל שחור בעובי 8-9 ממ שמתחבר לגיר באמצע בערך (עם נטיה לצד ימין ) .
פלג חיבור עגול כסוף... בטח לא עזרו לך אם לא יעזרו לך בהזזת הכבל יהיה לך קשה לאתר אותו בלי ניסיון קודם.
תקרא מה שכתבתי לך בהודעה קודמת..
מצאתי את הקבל אבל איך מנתקים מלוח שעונים?
יש לפלסטיק הלבן שני חלקים חלק חיצוני שמהדק את החיבור כלומר פלג על פלג . אם פירקת את הלוח שעונים פשוט תמשוך את הפלסטיק הלבן החיצוני (תבחין בתנועה של ס"מ כלפי חוץ ) כאשר החיבור הפנימי עדיין מחובר ללוח ) ואז בעדינות תמשוך מכבל השחור עד שתבחין שהפלג יוצא מהלוח שעונים . יש גומייה בתוך המחבר הפנימי ששומרת על החיבור מפני תזוזות יתכן והיא מתנגדת ליציאת הפלג , אז תזיז מעט ימינה ושמאלה עד שיחרור הפלג.
לגבי השאלה של ישראל . קשה ע"י אבחון ללא שעונים להגיד כמה גז נשאר במערכת ,תכנס לאיש מזגנים ותבקש ממנו לבדוק אם חסר גז אם חסר אז שיבדוק דליפות וכבר ימלא על הדרך וככה לא שילמת על הבדיקה .
אם הכל בסדר תן לבחור מה מגיע לו על הבדיקה וסיימת..
בכל מכוניות מעל שנת 1994 המזגנים הנם עם גז סינטטי ידידותי לסביבה מסוג
R134a וכדי לדעת אם במדויק מה כמותו המע' המזגו יש להתחבר עם מכונת מיחזור המוציאה את גל הגז מהרכב לתוכה ושוקלת אותו ואז ניתן לדעת אם חסר גז. כעת קובעים במכונת המיחזור את כמות הגז שרוצים שהיא תחזיר אל הרכב ומוחזרת הכמות המדויקת שכוללת את הגז שנשאב ביחד עם תוספת אם הייתה חסרה.
משקל הגז ברכב כפיאט פונטו הנו כ 600 גרם וגם חוסר גז וגם עודף של גז יורידו את עוצמת הקרור.
במכונות עם הגז הישן (פראון) R12 היה בקולט/מייבש חלונית הצצה מזכוכית וניתן היה לראות את זרימת הגז במע' כשהופעת בועות אויר רבות העידה על חוסר בגז.
כל פעולה או עבודה במזגן שלא במקצועיות תקטין את עוצמת הקרור.
בינתיים, בחורף מומלץ להפעיל המזגן, אחת לשבוע - 10 יים, לכ 10 דקוץ וזאת כדי שגז המזגן המכיל שמן ינוע במע' וישמן חלקים שונים וביחוד את אטם ציר המדחס.
לקראת הקיץ אכתוב המלצות לטיפול קל במזגן לאחר החורף.
בברכה - רפי לין :)
תודה רבה לעמית וכמובן גם לרפי :)
ניסתי למשוך את הקבל מקיר האש וזה לא הצליח ועכשיו שאני מתניע המונוע רועד ועומד להתנתק!
יוסי אתה בטוח שאתה יודע מה אתה עושה ?
ועוד משהו קצת בקשר למזגן,נכון אם אין גז במע' מזגן ואם יופעל ללא גז,יכול לגרום נזק כלשהו?
ניסתי להוציא את הכבל ספידומטר מהפלסטיק שתקוע בקיר האש אבל כנראה ניתקתי שם איזה קבל של המנוע והוא רועד
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.