View Full Version : ה"פ שקיבלתי היום.
מחקתי פרטים מזהים, משום שמסיבות השמורות עימו, אינו מוכן להיחסף.החברים מוזמנים לעזור. :)
שולח ההודעה, ראית ?. אפשר לפרסם וגם לשמור על רצונך. :)
אהלן דוד מה שלומך?
קצת רקע: הרכב הוא פונטו דור ראשון.
יש לי בעיה ברכב חשבתי אולי תוכל לשפוך קצת אור ולעזור לי,בשבוע וחצי האחרונים אני שם לב שמדי פעם המחוג של החום מנוע עולה מעל החצי..זה לא משהו קבוע..החום מנוע יכול להיות קבוע בחצי ופתאום בלי שום סיבה לעלות לכיוון ה3/4.
בדקתי לפני שבוע וראיתי שנוזל מים מהפקק של המיכל עיבוי..ישר הלכתי לחנות חלפים קניתי פקק חדש,מילאתי נוזל קירור וסגרתי עם הפקק החדש,נתתי למנוע להגיע לטמפ' עבודה ובדקתי שאין נזילות מהפקק ולא היה.
ביומיים האחרונים החום מנוע התחיל פשוט לעלות באופן יותר תכוף..פתחתי שוב את המכסה מנוע לבדוק שאין נזילות ובאמת לא היה..חיכיתי שהמנוע יתקרר לגמרי ובדקתי שמן מים..במים שמתי לב שיש כמו חתיכות ממש פיצפונות בצבע שחור כמו אבק כזה - משהו לא מוגדר..הלכתי לשמן וראיתי שהמדיד שלי מעבר למלא (כלומר בדר"כ הוא בכמות הרצויה ואתמול פתאום ראיתי שהוא גולש הרבה מעבר כאילו יש עודף שמן)..
רציתי לשאול אותך מה לדעתך קורה לי במנוע?
מה לדעתך האבחנה כאן?..ומה העלויות?.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
נשמע כמו בעיה בראש כיוון שהרכב עבר היתחממויות ועפי התאור שהשמן בדרך כלל בתחום התקין ופתאום הוא מעל לתחום כלומר מילוי יתר אני חושב שניכנס מים לשמן וכיוון שמים יותר כבדים אז השמן צף תיבדוק תיראה אם חסר מים ואם יש לבן על פקק מילוי השמן
יכול להיות שעקב חוסר המים שהיה נותר אויר כלוא במערכת, יש לנקז אויר שהאוטו קר ומכובה . ואז לבדוק עם עדיין מתחמם.
לגביי השמן, האם נבדק כאשר המנוע קר לגמריי?
forum770, שים לב למה שכתב, ".חיכיתי שהמנוע יתקרר לגמרי ובדקתי שמן מים".
דוד.
ברשותכם אני יסתה קצת מהנושא דוד מה נישמע ? יש חדש לגבי הטנדר מחר אני אמור לראות בתל אביב אחד
בדיוק עכשיו שתתי קפה עם בעל הרכב שנימצא אצלי. גם הוא קיבל על הראש. בנוסף דיברתי עם הבחור השני בנייד. שניהם מוכנים לתת האחד לשני את הרכב ב-10K ש.ח. וכל אחד מעוניין לקנות את הרכב של השני.
אבל מה לעשות שלשניהם אין כסף ?.
אגב רק עכשיו "יצא המרצע מהשק" הרכב שאצלי מעוקל.
אז יש בינתיים אפשרות לקנות את שניהם, ולהעביר מנוע וגיר לרכב השני.
תן לי בה"פ או בנייד הצעה להחלפה על הרכב שלך, אולי אצליח לתפור לשלושתכם עיסקה.
דוד.
אחלה המוןהמון תודה אני ידבר איתך אחרי 8 בערב אם זה בסדר כי אני בלימודים
כדברי השיר, "גדול הוא הלילה ולך מחייך, חזרנו עם בוקר אל שארם א-שייך ..." :)
חוזרים לנושא.
נשמע כמו בעיה בראש. הדבר יגרור טיימינג, טרמוסטט, וניקוי רדיאטור. בנוסף יש לבדוק קומפרסיה ולדעת, אם בכלל כדאי לבצע שיפוץ ראש, משום ששולח ההודעה כתב לי, "אני חושב שהמנוע עשה את שלו הרבה ק"מ מדברים בעד עצמם והגיע זמנו." הבחור מוכר לי כמבין דבר.
אז נבדוק ביום שישי ונעדכן. דבר איתי ביום חמישי בערב.
דוד.
בת כמה מערכת הקירור ברכב?
זאת אומרת, רדיאטור, טרמוסטט, משאבת מים, צנרת, יוניט מאוורר...
כמה ק"מ עבר הרכב ומתי הרכב מתחמם בדיוק?
לי המד חום היה עולה ל 3/4 בפקקים, כשהרכב בעמידה.
החלפתי את כל מערכת הקירור אצל דוד התותח לפני כשנה. רדיאטור חדש, טרמוסטט, צינורות מים, יוניט חום, יוניט מאוורר + ניקוז אויר ועדיין היתה בעיה.
לבסוף הוחלפה משאבת המים שהייתה אכולה למרות שימוש בפארפלו כל השנים, המשאבה הייתה בת 5 שנים. זאת הייתה הסיבה להתחממות ועכשיו לא עובר את החצי. בנסיעה בכביש פתוח המד חום צריך להיות מתחת לחצי וטיפה מעל הרבע.
עידן, הרכב הגיע לגיל בר מצווה. :)
לכן לא ניתן לדעת בת כמה מערכת הקירור, ומה הוחלף במשך השנים.
הרכב עבר, כ-16K ק"מ בשנה. לא קל, צריך לחשב... :)
דוד.
כן זה קצת בעייתי אם אין הסטוריית תיעוד או ידע על מה הוחלף ומה לא,
כך שזה יכול להיות כל אחד מחלקי מערכת הקירור או ראש מנוע במקרה הגרוע
ה"פ נוספת שקיבלתי הבוקר מבעל הרכב.
אתה יכול לכתוב שמשאבת מים הוחלפה ביחד עם טיימינג ב185k יכול להיות שהוחלפה באחת משומשת.
טרמוסטט + רדיאטור חדשים לפני כשנה
201k קילומטר מעודכן.
:oמה זה משאבה משומשת ???
דוד הטלפון שלך לא זמין ניסיתי להיתקשר עכשיו
המשך מהיום.
אהלן דוד, אפשר להוסיף להודעה שהרכב צורך ממש הרבה דלק..1-10 במקרה הטוב אולי אפילו פחות לפעמים שזה ממש הרבה.
כשאמרתי משאבת מים משומשת הכוונה הייתה שהמשאבה משופצת אבל אני לא זוכר אולי שמו חדשה זה היה לפני שנתיים ומשהו.
פיאט אלכוהוליסטיט? הכל טלוי איך הוא נוהג מתי ,איפו ואיך הרכב מתנהג ואולי לא יזיק להיתחבר למחשב או לבדוק את החישנים ולנקות מצערת
לא חושב שבמצב הנתון של המנוע, יש טעם לבצע בדיקת מחשב.
הכיוון נראה ברור.
דוד.
צודק היתי צריך להיתנסח קצת אחרת הכוונה היתה לאחר התיקון של המנוע יש צורך לבדוק ההנחה והבעיה של התיצרוחת דלק ממשיכה
שוב ה"פ מהבוקר.
"אהלן דוד,כתבת בהודעה "לא חושב שיש טעם לחבר מחשב,הכיוון הוא ברור"..מה הכוונה בכיוון הוא ברור?..מה דעתך הבעיה?..
האם תצרוכת דלק מעידה גם כן על בעיית ראש?"
חבר יקר תשמע. במקרה הנ"ל אני לא רוצה לקבוע דיאגנוזה, ואחר כך לצאת "בצל".
הדברים שכתבת מצביעים לכיוון ראש מנוע.
לשאלתך, הביקור אצלי לא עולה כסף. אולי תשלם עבור זה שהפכת אותי כאן לדוור שלך. :)
תבוא כפי שקבענו. קודם ניבדוק קומפרסיה ולחץ הפוך, אתה תפרק פלגים ונבדוק ביחד.
דוד.
עדכון מהיום נשלח בה"פ מבעל הרכב.
היום נסעתי לעבודה (4 רחובות מהבית),נסיעה של 10 דק' בפקקים + קצת חום ארץ-ישראלי. הגעתי לעבודה והיה לי עוד זמן לפני שאני נכנס למשמרת אמרתי נעשה בדיקה קטנה.
הגעתי לעבודה עם חום מנוע שמצביע על בין רבע לחצי בחום.
אמרתי אני יחכה שיגיע לטמפ' עבודה ואז נראה אם המאוור נכנס בזמן לעבוד ומה הסיבות האפשריות לחימום יתר שלו.
החום הגיע לטמפ' עבודה ואף התחיל לטפס ועבר את האמצע והחל לטפס..ישר פתחתי מכסה מנוע לראות אם הונטה מתחילה לפעול ולהפתעתי היא לא עבדה בכלל. מיד כיביתי את המנוע ואז קרתה ההפתעה הבאה:
פתאום החל לנזול נוזל קירור מהפקק של המיכל עיבוי (פקק חדש שנקנה לפני שבוע וחצי כן?)..כשפתחתי את המכסה מנוע ראיתי שהונטה החלה לעבוד (לאחר שהמנוע כבוי כחצי דקה)
לפני שנה החלפתי רדיאטור + טרמוסטט+יוניט חום ששולט על הונטה והכל עבד כשורה..בחודשיים האחרונים שמתי לב שהיא תמיד עובדת אך לעיתים נדירות היא לא עבדה אבל לא ייחסתי לכך חשיבות מפני שהחום מעולם לא טיפס מעבר לחצי
נ.ב שמתי לב גם שהרכב סוחב ואין בו בעיית סחיבה..בעיקר מעל 2000 טור
קטונתי מלדעת מה הסיבות ומה ניתן ללמוד מכך,לכן אני שואל מה דעתך?..
דוד... כול ההודעות הפרטיות ששולחים לך.. זה עושה חשק לשלוח לך מעטפה עם בול. (ולכתוב שם את כול הבעיות).. ח חח:);)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.