spice2003
25-01-13, 13:15
אהלן
כפי שכבר כתבתי כמה פעמים, יש לי פונטו 2003, עשתה מעל 190K.
הרכב במצב מכני טוב, מניע בלי בעיות, בקושי מאבד מים(אני ממלא קצת פעם בחודש בערך), סוחב יפה , קלאץ לא "בורח" ומעביר בדרך כלל הילוכים בסדר, אבל משום מה אני תמיד בחוסר שקט ותמיד פוחד שיקרה משהו, ברור לי שאף אחד לא נביא וגם ברכבים הכי מתקדמים יש תקלות לא צפויות אבל אני תמיד חושב קדימה ואני רוצה לנסות להקדים תרופה למכה עד כמה שניתן זה ברור לי..
אגיד לכם מה "הבעיות" שאני חווה ואולי תוכלי לכוון אותי מה לבדוק.
* העברת הילוכים לא חלקה, לפעמים רוורס לא עובר וצריך ללחוץ מחדש על הקלאץ, קשיים בהכנסה להילוך ראשון גם כשהרכב חם.
* ריח של שמן שרוף אחרי נסיעה שאני יוצא מהרכב אני מריח (רואים בתחתית המנוע נזילות שמן כאלו).
* אין לי הסיטוריית טיפולים של הרכב, אני רק יוצא שהוחלף מנוע לפני שנה, האם כשמחליפים מנוע חייב להחליף טיימינג? מה התסמינים של טיימינג שעומד ללכת?
האמת אני די מרוצה מהפיאט, קלה לאחזקה, חסכונית ועושה את העבודה היטב אך בזמן האחרונים אני "חוטא" ומחפש ביד2 הזדמנויות להחליף את הרכב, חשבתי לקנות פיאט אולי עם מודל חדש יותר או לפחות עם ק"מ נמוך יותר, מה אתם חושבים, להשקיע בפיאט שלי שלהערכתי לא נישאר עוד הרבה כי הק"מ כבר ממש גבוה, או לקנות פיאט עם מקסימום 160אלף ק"מ והיסטורית טיפולים מתוקתקת?
אני פשוט בחוסר שקט כי בלי רכב אני אבוד(יש לי 40 ק"מ עד העבודה ואין תחבורה ציבורית), האם יש סט של בדיקות וטיפולים שניתן לעשות כדי להשתיק את המצפון? לקחת אותו מיוזמתי למכוני בדיקה כמו שעושים לפני קניית רכב סתם כדי ליראות איפה אני עומד?
אני חושב שיש מילה להגדיר אותי - פאראנויד, אבל זה רק כי הרכב חשוב לי...
ואני די בטוח (או לפחות מקווה) שהמחשבות האלה רצות לא רק אצלי בראש :)
תודה רבה ושבת שלום
כפי שכבר כתבתי כמה פעמים, יש לי פונטו 2003, עשתה מעל 190K.
הרכב במצב מכני טוב, מניע בלי בעיות, בקושי מאבד מים(אני ממלא קצת פעם בחודש בערך), סוחב יפה , קלאץ לא "בורח" ומעביר בדרך כלל הילוכים בסדר, אבל משום מה אני תמיד בחוסר שקט ותמיד פוחד שיקרה משהו, ברור לי שאף אחד לא נביא וגם ברכבים הכי מתקדמים יש תקלות לא צפויות אבל אני תמיד חושב קדימה ואני רוצה לנסות להקדים תרופה למכה עד כמה שניתן זה ברור לי..
אגיד לכם מה "הבעיות" שאני חווה ואולי תוכלי לכוון אותי מה לבדוק.
* העברת הילוכים לא חלקה, לפעמים רוורס לא עובר וצריך ללחוץ מחדש על הקלאץ, קשיים בהכנסה להילוך ראשון גם כשהרכב חם.
* ריח של שמן שרוף אחרי נסיעה שאני יוצא מהרכב אני מריח (רואים בתחתית המנוע נזילות שמן כאלו).
* אין לי הסיטוריית טיפולים של הרכב, אני רק יוצא שהוחלף מנוע לפני שנה, האם כשמחליפים מנוע חייב להחליף טיימינג? מה התסמינים של טיימינג שעומד ללכת?
האמת אני די מרוצה מהפיאט, קלה לאחזקה, חסכונית ועושה את העבודה היטב אך בזמן האחרונים אני "חוטא" ומחפש ביד2 הזדמנויות להחליף את הרכב, חשבתי לקנות פיאט אולי עם מודל חדש יותר או לפחות עם ק"מ נמוך יותר, מה אתם חושבים, להשקיע בפיאט שלי שלהערכתי לא נישאר עוד הרבה כי הק"מ כבר ממש גבוה, או לקנות פיאט עם מקסימום 160אלף ק"מ והיסטורית טיפולים מתוקתקת?
אני פשוט בחוסר שקט כי בלי רכב אני אבוד(יש לי 40 ק"מ עד העבודה ואין תחבורה ציבורית), האם יש סט של בדיקות וטיפולים שניתן לעשות כדי להשתיק את המצפון? לקחת אותו מיוזמתי למכוני בדיקה כמו שעושים לפני קניית רכב סתם כדי ליראות איפה אני עומד?
אני חושב שיש מילה להגדיר אותי - פאראנויד, אבל זה רק כי הרכב חשוב לי...
ואני די בטוח (או לפחות מקווה) שהמחשבות האלה רצות לא רק אצלי בראש :)
תודה רבה ושבת שלום