View Full Version : הגיע זמן חידה.
מי שיגלה מהוא המכשיר שבניתי, יקבל פרס.
תשובה חלקית אינה מזכה בפרס. :)
דוד.
צלם שוב התמונה מטושתשת
ניראה לי שזה לבידקת לחץ כי מחובר בקצה מולחם מצת שניראה לי קדחת את הפנים שלו
אתה ממש יצירתי מה שבטוח זה לבדיקה שעושים עם לחץ
בדיקת לחץ למערכת קירור המנוע?
התשובה חלקית ולא מספקת.
רמזים ינתנו לאחר תגובות של חברים נוספים. :)
דוד.
אז אם הבנתי נכון אז זה למע' קירור המנוע
אז הגומי הוא לאטימה כי אתה מחבר אותו לרדיאטור ומחבר מצד שני את השעונים ואליהם את החלץ אוויר
לצורך בדיקת נזילות
:???:
רק לסבר את האוזן, בדיקת לחץ למע' קירור המנוע, עושים עם פקק סגור, ולא עם גומייה.
ומכאן ניגזר שהתשובה אינה נכונה, והפעם אפילו לא חלקית. מקווה שזה לא הרמז הראשון. :)
דוד.
בדיקת לחץ למערכת קירור המנוע?
התשובה חלקית ולא מספקת.
רמזים ינתנו לאחר תגובות של חברים נוספים. :)
דוד.
בגלל התגובה שלך שבא בעיקבות התגובה שלי הצלחתה לבלבל אותי
לא רציתי לבלבל, ואם רציתי יכולתי. :)
יש זמן תחשוב. את סקר המנצח בבחירות נותנים אחרי שעה 22.00. :)
דוד.
אנסה את מזלי בשני חלקים ,
1) התקן לבדיקת לחץ משאבת דלק בחיבור פילטר דלק תחתון .
2)התקן להכנסת לחץ לצינור דלק לבדיקת נזילות או בדיקת לחץ מווסת לחץ למזרקים .
כמה אני רחוק ?
עמית, התשובה טובה, אבל עדיין חלקית.
רמז ראשון, המכשיר הוא דו שימושי. :)
דוד.
מכשיר ניקוז דלק ממיכל הדלק , :)
לא. המכשיר אינו מיועד לניקוז דלק ממיכל הדלק.
שחרון, המכשיר לא לניקוי רדיאטור. מה חשבת, שכל פעם תקבל חידה קלה ?. :)
רמז שני, את המכשיר בניתי מחיתוך מסנן דלק של פונטו והלחמות. :)
דוד.
אני בטוח שאם היתי יודע מהאיפו הגיע טפס הפלסטיק הלבן היתי יודע לאן זה מיתחבר
אז אני יצתרף להשערה של amit שזה לצורך בדיקות לחץ במערכת הדלק
ואכח סיכון מטופש ואומר שזה יכול גם לשמש אולי צורך חיבור לבדיקת לחץ לחלקים של מע' מיזוג האוויר
מתאם לניקוי מזרקי דלק ובדיקת לחץ במע' דלק?
שחכתי להוסיף שהפיאסטה עברה טסט הבלמים עוצרים פיקס כל ירוק בבדיקת המחשב רק מלחיצה ממש קטנה
תודה על כל העזרה
אכן יש משהוא במה שכתב עמית. אבל עדיין התשובה חלקית.
טוב ש- 068יאיר לא ניסה. לבחור יש תפיסת על. הוא בטח היה פותר. :)
רמז שלישי, בזמן בדיקת תקלות שונות, עובר במכשיר פעם דלק ופעם אוויר. :)
דוד.
מתאם לבדיקת וואקום ובדיקת לחץ במע' דלק
התשובה עדיין חלקית. :)
דוד.
רק עכשיו אני רואה
אנסה גם מתחבר לחליל הזרקה בפונטו עם הזרקה רב נקודתית
אפשרויות ניקוי מערכת ההזרקה ע"י חומר יעודי וגם לחץ אויר,בדיקת לחץ משאבת דלק,
דוד מה מקבלים
צודק, הייתי צריך לכתוב מה מקבלים. איך אתה תמיד נכנס לפורום כשלא צריכים אותך ?. :)
הפותר יקבל חלקים שיזדקק למכוניתו.
למשל, אתה תקבל 16 גוז'ונים לרכב שלך. מקווה שאתה לא ממשיך לנסוע עם הקצרים.
התגובה שלך חלקית, נראה שהעתקת מעמית ויאיר. :)
רמז רביעי, נכון שהמכשיר מיועד לבדיקת לחץ דלק, אבל כתבתי שהוא דו שימושי, לכן התשובה חלקית. התקלה השנייה שניתן לבדוק איתו, קשורה לגומייה השחורה המודבקת עליו.
דוד.
יש לי יש לי
חיבור לאגזוז לבדיקת קומפרסיה וגם לרדיאטור
לא העתקתי ,חסר לי 12 גוזונים
ובנוסף יש לי רעש כנראה או מכרית בולם או ממשולש שמאלי זאת לאחר הברכה לפונטו
הגומיה מתלבשת על בית המצערת ועם פקק סוגרים את הקצה עם ההברגה ואפשר לדעת אם הרכב יונק אוויר מאיפו שהוא לא צריך
yair068, אין לך אין לך, ולא תקבל גוז'נים , אם לא תפתור עד הערב. :)
yair791, כרגע היה אצלי הבחור עם האיסוזו ביחד עם אישתו. הוא הסתבך עם טויוטה יאריס.
קנה מנוע מפרוקיה, החליף והרכב לא מניע כבר שבוע ימים. הזמין כמה מכונאים שלא הצליחו להניע. בא להתייעץ איתי.
נתתי לו כמה עצות, אבל לפני, "ירדתי" עליו ביחס למחיר האיסוזו. אישתו אמרה שאני צודק.
סיכמנו שתצלצל אליו. זה זמן מתאים לדבר איתו. משום שהוא נפל עם החלפת המנוע לטויוטה. הוא לחוץ מאוד מפני שהאישה לה הוא מבצע את העבודה, לוחצת. היא צריכה את הרכב.
צלצל אליו, בהצלחה.
דוד.
ניקוי בלחץ אויר למערכת מסוימת
אפשר רדיאטור, או מערכת הבלמים, או בדיקת לחץ ממילוי השמן למנוע
יאיר התשובה היא לא. :)
רמז חמישי, לבדיקה יש קשר לחוסר סחיבה במנוע. :)
דוד.
לא זוכר אם רשמתי אבל נו טוב שיהיה שוב משמש גם מתאם לבדיקת וואקום מנוע
מתאם לבדיקת קומפרסיה ו/או בריחת קומפרסיה ??
לא זוכר אם רשמתי אבל נו טוב שיהיה שוב משמש גם מתאם לבדיקת וואקום מנוע מה זה ווקום מנוע ?.
מתאם לבדיקת קומפרסיה ו/או בריחת קומפרסיה ??
לבדיקת קומפרסיה יש שעונים. לא צריך מכשיר. ה-ו/או קרוב מאוד. אבל מה בדיוק.
רמז שישי, בהנחה שהרינגים לא מדליפים. :)
דוד.
היתכוונתי תת לחץ יעני ואקום
אתה מיתכוון בדיקה לגילוי דליפה/בריחת קומפרסיה ?? סתם ניחוש לא נירא לי שאני קרוב
GreaseDonkey
23-01-13, 19:49
לחץ הפוך של ממיר קטליטי ומערכת פליטה
נראה כמו דיזה של תנור גז שריתכת לחצי פילטר דלק . אתה עושה הסבה לגז לרכב :)
איזה כייף. נראה שאני הזוכה בפרס. :)
המכשיר הנ"ל הוא לבדיקת אטימה לשסתומים.בד"כ משתמשים בו בעיקר משפצי ראשים או מכונאים מיומנים
במידה שיש חוסר סחיבה במנוע, וחיבור למחשב בדיקה במוסך לא מצא תקלה, והמנוע לא מנפח. ז.א שלא עוברת קומפרסיה לאגן השמן.
בדיקת לחץ הפוך לא בכול מקרה תגלה דליפה מהשסתומים, משום שלחץ הבדיקה מהווה לחץ על השסתומים ועוזר להם להיסגר. בדיקת וקום לשסתומים, תגלה זאת. אני מדבר על דליפה שאינה משסתום שרוף.
גם לאחר שעושים שלייף לשסתומים יש לבצע בדיקת וקום. אם המובילים שחוקים או שהקפיצים עייפים, השסתום לא יאטום כראוי. בזמן הנכון.
יש מה שנקרא בשפה המקצועית "צביטת שסתום" השסתום לא חוזר בדיוק לטבעת שלו, אלא ניסגר הצידה ואחר כך חוזר למקום. אבל בטרם הוא חוזר למקומו חלק מהקומפרסיה בורחת. בבדיקת לחץ הפוך המנוע לא בתנועה, שני השסתומים סגורים בטבעת, ונדמה שאין דליפה.
עוד מעט אצלם ואעלה בדיוק את פעולת המכשיר.
דוד.
ניקוי בלחץ אויר למערכת מסוימת
אפשר רדיאטור, או מערכת הבלמים, או בדיקת לחץ ממילוי השמן למנוע
והיכן שמים את הגומיה דוד
את הגומייה לא שמים. היא נדבקת לבד בגלל הוקום. תמתין לתמונות.
אני עסוק עכשיו במאזדה שלי. החלפתי שמן גיר אוטומט. בשיחה שהייתה לי הבוקר עם עם שני מכוני גירים, אחד בנ"צ שאני עובד איתו, לא בדיוק עובד איתו, אלא מתקן אצלו ושולח לו לקוחות.
השני ספי הידוע מפ"ת שגם איתו היו לי קשרים בעבר. שניהם אמרו שכדאי לאחר החלפת השמן להכניס חומר של BG. זאת משום שהרכב יחסית ישן, שנת 2000. לא היו לי בעיות בגיר.
ספי בהתחלה אמר לי לא להכניס שום חומר לגיר, משום שאהרוס אותו. אחר כך אמר שאשלח מישהו אליו ואקנה את החומר ב-200 ש"ח. קניתי ב-85 ש"ח. מדובר באותו חומר BG מיובא ע"י פטרוטק.
יאיר, סטיתי מעט מהנושא האשכול, האמת שרציתי לשאול אותך, אם אתה יודע למה משמש גלגל הפלסטיק שמצאתי בתחתית הפחית ?. אני יודע שיש לך גם מאזדה. :)
דוד.
לאן נדבקת הגומיה
האמת שאני לא יודע ואין צורך לדעת במאזדה לא פותח אפילו מכסה מנוע
אם כבר סתינו אז אני מחפש משולש שמאלי לפונטו
וגם מחפש מאזדה מודל 2008 עם ק"מ נמוך ויד פרטית
יאיר, אם לא ידעת אז תדע. :)
מתוך סקרנות צילצלתי למנהל המיכירות של היבואן פטרוטק. אמר שמגיע לי מתנה. על הפלסטיק יש מס' שממנו יודעים מה המתנה. מאחר ואני לא אוהב מתנות, הודתי לו ואמרתי שייקח את המתנה בשבילו.
יש לי מספיק מחזקי מפתחות ובובות. :)
ביחס לגומייה תמתין. גמרתי לטפל במאזדה, עכשין מנוחה, צילום והעלאת תמונות.
דוד.
הנה כיצד עובדים עם המכשיר. במקרה הזה צילמתי ראש של ספייס 8 שסתומים.
אם משהו לא ברור, אענה על שאלות.
דוד.
פטנט חבל על הזמן תגיד המשאבה לא משפריצה שמן מצינור הדחיסה כי גם לי יש אחד והוא משפריץ כאשר אני מישתמש בה
אם המשאבה שלך משפריצה שמן מצינור הדחיסה, אל תשתמש בה לבדיקת דליפה במזגן הרכב.
זרוק אותה הרינגים שלה גמורים.
דוד.
GreaseDonkey
26-01-13, 14:07
איזה כייף. נראה שאני הזוכה בפרס. :)
המכשיר הנ"ל הוא לבדיקת אטימה לשסתומים.בד"כ משתמשים בו בעיקר משפצי ראשים או מכונאים מיומנים
במידה שיש חוסר סחיבה במנוע, וחיבור למחשב בדיקה במוסך לא מצא תקלה, והמנוע לא מנפח. ז.א שלא עוברת קומפרסיה לאגן השמן.
בדיקת לחץ הפוך לא בכול מקרה תגלה דליפה מהשסתומים, משום שלחץ הבדיקה מהווה לחץ על השסתומים ועוזר להם להיסגר. בדיקת וקום לשסתומים, תגלה זאת. אני מדבר על דליפה שאינה משסתום שרוף.
גם לאחר שעושים שלייף לשסתומים יש לבצע בדיקת וקום. אם המובילים שחוקים או שהקפיצים עייפים, השסתום לא יאטום כראוי. בזמן הנכון.
יש מה שנקרא בשפה המקצועית "צביטת שסתום" השסתום לא חוזר בדיוק לטבעת שלו, אלא ניסגר הצידה ואחר כך חוזר למקום. אבל בטרם הוא חוזר למקומו חלק מהקומפרסיה בורחת. בבדיקת לחץ הפוך המנוע לא בתנועה, שני השסתומים סגורים בטבעת, ונדמה שאין דליפה.
עוד מעט אצלם ואעלה בדיוק את פעולת המכשיר.
דוד.
גם בבדיקה הזו המנוע לא בתנועה ולכן אין כאן שום יתרון על פני בדיקת לחץ הפוך ובכלל, המכשיר לא אמור להיות בשימוש כאשר ראש מורכב וזה רק לפני או אחרי טיפול בראש מנוע אצל חרט.
משפץ ראשים יש להם כזה מכשיר רק מקצועי ואם יש משהו קבוע שמשפץ לך ראשי מנוע הוא לא יקח לך כסף על בדיקה כזו בלבד.
מכשיר כזה יכול להיות שימושי אם אתה אוהב לעשות שלייף שסתומים עצמאית ואז לבדוק עם וואקום. יש כאלו שבודקים עם מים, זה גם טוב.
לא הבנתי למה המכשיר של החרט יותר מקצועי אנא הסביר ?. לדעתי, שלי יותר מקצועי כי הוא נייד.
המכשיר כן אמור להיות בשימוש כאשר הראש מורכב. כן יש כאן יתרון על פני בדיקת לחץ הפוך. משום שאתה בודק דליפה רק מהשסתומים. בעוד שבבדיקת לחץ הפוך לא תדע מי מדליף יותר, הרינגים או השסתומים. אתה פשוט מבודד את הבדיקה לשסתומים בלבד.
נכון שהחרט איתו אני עובד קבוע, יבצע לי את בדיקת הווקום ללא תשלום. אבל כמה פעמים אני יכול לבקש, ברגע שלא אתן לו את העבודה ?. לא נעים. זכור שהמכשיר מתאים גם לבדיקת לחץ דלק,
אולי תתפלא שבחלק מהמקרים אני מבצע יישור ראש לבד. אלא אם צריך גם מילוי.
אני יכול לספר לך בעקבות מה בניתי את המכשיר. בפיג'ו של הבן שלי עם ארבעת הקרבוראטורים, הייתה בעיה שהמנוע עבד על 3 צילינדרים. בדקנו את מערכת ההצתה ולחץ דלק, שיפצנו את הקרבוראטור בצילינדר מס' 1 , החלפנו כבלי הצתה ופלגים הכול היה תקין. הקומפרסיה הייתה כמעט שווה בכול הצילינדרים.
הורדנו את סעפת היניקה, והעמדנו את המנוע בנמ"ע. המכשיר "הלא מקצועי" הראה בשעון תת לחץ 10 PSI.
ז.א דליפה רצינית. מאחר שלא הייתה בעיה בבדיקת הקומפרסיה, הסקתי שיש בעיה בתעלה של הראש.
במקום ווקום החדרתי לחץ לתעלה דרך המכשיר, האוויר יצא דרך חור קטן ליד הפלג. התברר שחוכמולוג אחד בטרם קנינו את הרכב, ביצע שיפורים ועשה פורטינג לתעלות היניקה, הצלחתי לתקן את החור בלי להוריד ראש. החרט אמר שאינו יכול להלחים את החור, וצריך ראש חדש.
מה שקרא הוא, שהמנוע בצילינדר מס',1, שאב יותר אוויר מדלק ושינה את יחס התערובת. לא ניתן היה לעלות על כך ללא המכשיר, משום שכאמור לא הייתה בעיה בקומפרסיה. הרכב נסע כבר 200 ק"מ ללא שום בעיה.
הבעיה הנ"ל עלולה להיות גם במנוע הזרקה, חיישן MTP או MAF ישדרו למחשב שעובר דרכם פחות לחץ או כמות.
במערכות הזרקה שיש חיישן MAP, אין חיישן MAF ולהיפך.
דוד.
GreaseDonkey
26-01-13, 22:25
מאוד פשוט, אם יש דליפה בבדיקה של מכשיר ליקג' רגיל אז אתה יכול לשמוע האם הדליפה מהשסתומים או לא וכל מקרה אם הדליפה חזקה מורידים ראש.
שיטה נוספת ומאוד פשוטה לבדוק בעיות של אטימה שסתומים היא עם שעון וואקום רגיל.
נכון, מאוד פשוט. כל בחור שעובד במוסך רק מס' חודשים, יודע את השיטה של "לשמוע "דליפה בבדיקה של מכשיר ליקג'. לא תמיד הדליפות נשמעות גם אם הן קיימות.
"שיטה נוספת ומאוד פשוטה לבדוק בעיות של אטימה שסתומים היא עם שעון וואקום רגיל."
נראה שלא עיינת בכול האשכול. גם כאן מדובר בשעון וואקום רגיל. :)
בדיקת ליקג' יעילה רק אם הממצאים שליליים, אם הממצאים חיוביים, עדיין לא ניתן לוודא את מצב המנוע לאשורו.
דוד.
GreaseDonkey
27-01-13, 21:54
ראה, אם אתה מבסוט מהמכשיר שייצרת אז על הכיפק, כנראה שלא אוכל לתת חוות דעת אמיתית או ביקורת מבלי להתנסות בעצמי, יחד עם זאת בכל מיני תקלות של דליפות שסתומים שהיו לי פה ושם (אלו באמת תופעות נדירות) האבחון נעשה עם שעון ואקום מחובר לוואקום סעפת, הריצוד של מחט השעון לא משאירה הרבה מקום לספק ואני מניח שאתה מבין על מה אני מדבר.
לרכב עליו דיברת, שמצאת דליפה אקראית של שסתומים, האם בדקת עם שעון וואקום?
יש עוד שיטת אבחון טובה מאוד אבל נדרש ציוד מקצועי ויקר, אבחון גרפי של ואקום המנוע עם סקופ, במקום שעון אנלוגי רגיל מחברים חיישן מדידה המודד וואקום מנוע ומציג את הואקום כגל של סקופ, מתקבל אבחון ברמה גבוהה של כול צילינדר והואקום שהוא מייצר בזמן אמת.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.