PDA

View Full Version : להחליף ספייס בhgt? היגיוני?


דניאל_חיפה
18-01-13, 19:45
ברשותי ספייס sx ידנית מיושרת קו, רכב טוב אבל חלש מאוד.

*אני גר בחיפה=הרכב עולה הרבה עליות וזה מצריך הרבה התעסקות עם ההילוכים והרבה לחיצה על הדוושה=צריכת דלק עולה.
כל ההתעסקות הזו לא באמת מניבה התקדמות כלשהי.

*נוסע פעם פעמיים בשבוע מרחקים בינעירוניים של 60 ק"מ כל כיוון (120 סה"כ), כרגע מעל 100 קמ"ש כבר עוברים את ה3 אלף טור וכבר שומעים שהרכב מתאמץ, זה גם משפיע על צריכת הדלק, ופחות מ100 קמ"ש אז אני פשוט יוצר פקק ענק מאחורי.

*אני צעיר, בדרך כלל נוסע לבד או עם החברה, נדיר שאני לוקח עוד אנשים ברכב, מידי פעם לוקח את ההורים אבל גם אז אפשר להסתדר (כבר היה לי רכב 3 דלתות בעבר,וקטנועים)

*הנסיעות בעיקר מנהלתיות, בית-חברה\עבודה\בסיס, לא אחד שמשתגע, אולי אם יהיה לי רכב ספורט אז אצטרף לטיולים רגועים, לא יותר מזה, אני לא יסכן את הרכב שלי בשום מצב, אין לי אבא עשיר כמו שאומרים.

הרצון בהחלפה הזו הוא בעיקרון לקבל רכב חזק, לאו דווקא בעל התנהגות ספורטיבית כלשהי (שאני לא צריך ולא ממש אדע לנצל) רכב מאובזר יותר (סאנרוף תמיד נראה לי פיצ'ר חביב) רכב שלמרות שני אלו עדיין יהיה קטן במימדים ואף קטן יותר, ואפילו נוח יותר (כל סיבוב בספייס אני מטייל בתוך המושב)

אני נוסע כ1000-1500 ק"מ בחודש, משלם בממוצע 680 ש"ח בחודש דלק, שהם כ12.6 ק"מ לליטר בממוצע (כבר אמרתי שהתנאים שאני משתמש ברכב לא אופטימליים עבור המנוע הקטנצ'יק שלו?) כמובן שכבר ראיתי 1-18 וכו' אבל זה לא המצב התמידי בהתאם לתנאים היום יומיים.

ביטוח החובה נבדק במחשבון הביטוח והוא דומה למה שאני משלם כרגע, אולי בצד ג' אצרטך להוסיף מעט אבל אני מאמין שלא משהו קריטי שישבור אותי.

ממה שקראתי פה מספר חברי פורום דיווחו על צריכת דלק די טובה יחסית לנפח, אני בטוח שבתנאים שלי לא ממש יורגש שהhgt זולל יותר כי הוא פחות יתאמץ, אני נוטה לחשוב שהצריכה תהיה זהה ואף טובה יותר (או שאני משוגע?)

הספייס שלי במצב נהדר, יישור קו מוחלט עם קבלות מיום העלייה לכביש ואפס תקלות, אני מאמין שאוכל לקבל עלייה מחיר טוב, ובמחירים שhgt נסחרת 23+, נשאר רק להוסיף מעט ולהנות.
מה שאני מנסה בעיקר, זה לקבל תמורה טובה לכסף שלי, גם אם זה יגרור אחריו עוד כמה שקלים בחודש.

אז תגידו לי, אני משוגע שמדבר שטויות או שיש אמת ותמיכה בדבריי מצידכם?
אולי אני מפספס משהו פה? אולי טיפולים יקרים מידי וחלקים נדירים מאוד ואף אחד לא יודע להתעסק עם הרכב הזה? ואני בחיים לא ימכור או ימצא אחד שמור?

אשמח שתשתתפו בדיון הזה.

dennis
18-01-13, 21:19
ברשותי ספייס sx ידנית מיושרת קו, רכב טוב אבל חלש מאוד.

*אני גר בחיפה=הרכב עולה הרבה עליות וזה מצריך הרבה התעסקות עם ההילוכים והרבה לחיצה על הדוושה=צריכת דלק עולה.
כל ההתעסקות הזו לא באמת מניבה התקדמות כלשהי.

*נוסע פעם פעמיים בשבוע מרחקים בינעירוניים של 60 ק"מ כל כיוון (120 סה"כ), כרגע מעל 100 קמ"ש כבר עוברים את ה3 אלף טור וכבר שומעים שהרכב מתאמץ, זה גם משפיע על צריכת הדלק, ופחות מ100 קמ"ש אז אני פשוט יוצר פקק ענק מאחורי.

*אני צעיר, בדרך כלל נוסע לבד או עם החברה, נדיר שאני לוקח עוד אנשים ברכב, מידי פעם לוקח את ההורים אבל גם אז אפשר להסתדר (כבר היה לי רכב 3 דלתות בעבר,וקטנועים)

*הנסיעות בעיקר מנהלתיות, בית-חברה\עבודה\בסיס, לא אחד שמשתגע, אולי אם יהיה לי רכב ספורט אז אצטרף לטיולים רגועים, לא יותר מזה, אני לא יסכן את הרכב שלי בשום מצב, אין לי אבא עשיר כמו שאומרים.

הרצון בהחלפה הזו הוא בעיקרון לקבל רכב חזק, לאו דווקא בעל התנהגות ספורטיבית כלשהי (שאני לא צריך ולא ממש אדע לנצל) רכב מאובזר יותר (סאנרוף תמיד נראה לי פיצ'ר חביב) רכב שלמרות שני אלו עדיין יהיה קטן במימדים ואף קטן יותר, ואפילו נוח יותר (כל סיבוב בספייס אני מטייל בתוך המושב)

אני נוסע כ1000-1500 ק"מ בחודש, משלם בממוצע 680 ש"ח בחודש דלק, שהם כ12.6 ק"מ לליטר בממוצע (כבר אמרתי שהתנאים שאני משתמש ברכב לא אופטימליים עבור המנוע הקטנצ'יק שלו?) כמובן שכבר ראיתי 1-18 וכו' אבל זה לא המצב התמידי בהתאם לתנאים היום יומיים.

ביטוח החובה נבדק במחשבון הביטוח והוא דומה למה שאני משלם כרגע, אולי בצד ג' אצרטך להוסיף מעט אבל אני מאמין שלא משהו קריטי שישבור אותי.

ממה שקראתי פה מספר חברי פורום דיווחו על צריכת דלק די טובה יחסית לנפח, אני בטוח שבתנאים שלי לא ממש יורגש שהhgt זולל יותר כי הוא פחות יתאמץ, אני נוטה לחשוב שהצריכה תהיה זהה ואף טובה יותר (או שאני משוגע?)

הספייס שלי במצב נהדר, יישור קו מוחלט עם קבלות מיום העלייה לכביש ואפס תקלות, אני מאמין שאוכל לקבל עלייה מחיר טוב, ובמחירים שhgt נסחרת 23+, נשאר רק להוסיף מעט ולהנות.
מה שאני מנסה בעיקר, זה לקבל תמורה טובה לכסף שלי, גם אם זה יגרור אחריו עוד כמה שקלים בחודש.

אז תגידו לי, אני משוגע שמדבר שטויות או שיש אמת ותמיכה בדבריי מצידכם?
אולי אני מפספס משהו פה? אולי טיפולים יקרים מידי וחלקים נדירים מאוד ואף אחד לא יודע להתעסק עם הרכב הזה? ואני בחיים לא ימכור או ימצא אחד שמור?

אשמח שתשתתפו בדיון הזה.

HGT.. ההילוכים קצרים.. בסביבות ה- 100 הסל'ד כבר על 3000 + (הרכב שואג..:lol::rolleyes:)
חסכונית יותר היא לא תהיה.. (בעיר ה HGT פחות חסכונית מה דגם שלך), כמו גם הטסט יקר יותר.. וגם כול חלק שתחליף.
צר לי לבשר לך על HGT ב 23+ .. תצטרך ביישור קו...:confused::cool:
הרכב אכן מהנה.. ופשוט מושך אותך ללחוץ על הדוושה.. קשה מאוד לנהוג בו רגוע (לי לפחות :lol:)
אם כול זה לא מפריע לך.. בהחלט תוכל להיות בעלים של HGT...:lol:

דניאל_חיפה
18-01-13, 21:52
גם אצלי ב100 קמ"ש זה 3 אלף טור, אבל הhgt פחות מתאמצת ב3 אלף טור בגלל שיש לה יותר כוח לא כך?...

אגרת טסט אצלי 860, כמה יקר יותר זה בhgt?

בעיר אני לא חושב כמוך, העיר חיפה לא פקוקה כמו ת"א, והעליות פה נוראיות למנוע קטן, מנוע גדול פחות מאמץ ופחות דלק, השאלה היא האם יש מישהו חיפאי עם hgt שידווח על צריכת דלק עירונית ממוצעת. אני מגיע בעיר ל12.6

גם הרכב שלי היה צריך יישור קו, 2900 שקל שמתי רק ליישור קו ותחזוקה מונעת בעיקר, אין לי בעיה זה סכום חד פעמי לטווח ארוך מאוד, השאלה היא האם יש דברים שאני צריך לקחת בחשבון?

כרגע אני מוציא בחודש 1100 שקל בממוצע (דלק ביטוח וטסט) במקרה שהרכב תקין, והוא מיושר קו ככה שיוצא לי בידיוק 1100 שקל אחזקה באוטו.

כמה יקר יותר יהיה אחזקת שוטפת אחרי שהרכב יהיה מיושר קו?

dennis
19-01-13, 00:10
[quote=דניאל_חיפה;118003]גם אצלי ב100 קמ"ש זה 3 אלף טור, אבל הhgt פחות מתאמצת ב3 אלף טור בגלל שיש לה יותר כוח לא כך?...

אגרת טסט אצלי 860, כמה יקר יותר זה בhgt?

בעיר אני לא חושב כמוך, העיר חיפה לא פקוקה כמו ת"א, והעליות פה נוראיות למנוע קטן, מנוע גדול פחות מאמץ ופחות דלק, השאלה היא האם יש מישהו חיפאי עם hgt שידווח על צריכת דלק עירונית ממוצעת. אני מגיע בעיר ל12.6

גם הרכב שלי היה צריך יישור קו, 2900 שקל שמתי רק ליישור קו ותחזוקה מונעת בעיקר, אין לי בעיה זה סכום חד פעמי לטווח ארוך מאוד, השאלה היא האם יש דברים שאני צריך לקחת בחשבון?

כרגע אני מוציא בחודש 1100 שקל בממוצע (דלק ביטוח וטסט) במקרה שהרכב תקין, והוא מיושר קו ככה שיוצא לי בידיוק 1100 שקל אחזקה באוטו.

נעשה קצת סדר.. ה HGT אכן חזקה (יחסית), הכוונה יותר לזריזה.. ודווקא כול הכוח שלה מסתכם בערך עד 100 קמ'ש. חשוב לציין שגם אחרי ה- 100 ועד 180.. הרכב נוסע יפה מאוד.. משבטוח יותר מהיר מהדגם שלך:wink:..
לגביי היישור קו.. היישור קו גם יכול לעלות 5 אלף שקל. לצורך דוגמה רק הווריאטור עולה 1200 שקל. ובזמן האחרון גם נהיה קשה להשיג אותו בארץ :/ (לא במורשה)
ואני כמעט בטוח שכול HGT ביד 2 שמפורסמת שם חייב בווריאטור חדש.. (חוץ מי כמה שאני באופן אישי מכיר. אגב אחת מהן היא של מיכאל מהפורום)
חוץ מזה אל תשכח שגם אחריי היישור קו. דברים יכולים להישבר /להיתקלל (בכול זאת זהו רכב ישן, ואת רובן קרעו עם השנים חבר'ה צעירים).
אגרת טסט (עשיתי לפני 3 חודשים) 1000 שקל.
לגביי הצריכת דלק.. הצריכה בעיר יותר גבוה. (בכללי) רמזורים.. לא בהכרח פקקים. תתפלא אני כמעט ולא עומד בפקקים ואני גר בחולון.
מקווה שעזרתי.
לסיכום. העלות של אחזקת HGT יותר יקרה משלך, כי בכול זאת מדובר ברכב ספורט.:D

דניאל_חיפה
19-01-13, 13:17
אני מודע לאחזקה יקרה יותר, אבל גם מודע לתמורה, ואם האחזקה לא יקרה במובן קריטי כל כך, אז זה עוד בסדר.

אז מה יש לנו? טסט שעולה 140 שקל יותר? אני יכול לספוג.

דלק? אצלי יש ממוצע 12.6 בעיר חיפה, הרבה עליות, מחוץ לעיר כבר מגיע ל1-15-16 במהירות של 110, אם אני מוריד ל80-90 אז אני יכול להגיע לצריכה של 1-18 אבל זה כבר גובל בסכנה לציבור.

כמה הhgt צורכת? עיר ובחוץ?

y0jik
19-01-13, 15:36
בעיר בין 1-8 ל 1-10 תלוי בסוג הנסיעה
בבין עירוני בין 1-11 ל 1-13..

שוב, הכל תלוי בנסיעה ובהנחה שהכל תקין ברכב מבחינת צריכת דלק

דניאל_חיפה
19-01-13, 16:04
מתוך סקירה של הhgt

דגם HGT:
נסיעה עירונית: 11.5 ק"מ לליטר.
נסיעה בינעירונית: 15.3 ק"מ לליטר.
נסיעה משולבת: 13 ק"מ לליטר.
(נתונים מאת KoF-sHeLeG, Caveman)

אצלי ברכב הממוצע הוא 12.6 כמו שאמרתי,בין היתר בגלל העליות והבינעירוני המהיר, במקרה הגרוע hgt תעשה 1-10? ואני גם בזה לא בטוח כי היא תתאמץ פחות מהרכב שלי.

אז נגיד פחות 3 קילומטר לליטר הבדל בממוצע? נגיד בממוצע 9.5 בשביל ההגזמה, עם נסועה של 1200 ק"מ בממוצע בחודש, אני ישלם 904 שקל דלק בחודש, שהם 224 שקל יותר ממה שאני משלם כיום בחודש.

אז יש לי טסט שעולה גרושים יותר.
צריכת דלק שתעלה לי במקרה הגרוע 224 שקל יותר בממוצע (לממוצע של 1200 ק"מ שאני עושה), ואם באמת הרכב יוכיח את עצמו כחסכוני יותר בעלייה ובינעירוני כי הוא חזק יותר אז אפילו ההבדל יקטן.

אז בתכלס, באחזקה יומיומית, ביטוח החובה זהה, צד ג' אני לא בדקתי אבל יעלה כמה שקלים יותר זה בטוח, צריכת הדלק במקרה הגרוע אני יגזים ויעגל ל300 ש"ח יותר בחודש, טסט זה כמה שקלים.

כרגע אחזקת הרכב יוצאת לי 1100 בחודש, אז במעבר לhgt בהגזמה אגיע ל1500 שקל, וזה בהגזמה.

אז בשביל 400 שקל הבדל בחודש אני לא יילך לרב ויהנה מרכב הרבה יותר חזק, או שאני טועה ומטעה?

מה עלויות אחזקה של בלאי טבעי ברכב?
האם מצבר יותר יקר? האם צמיגים יעלו לי יותר (רביעיה של good year מצויינים עולה 1000 שקל עגול) האם מרווח הטיפולים שונה ומה שמחליפים שונה? האם פילטרים\שמנים למינהם יהיו יקרים יותר? האם הפלגים יקרים יותר? האם ברקסים ורפידות יעלו לי יקר יותר? (עלו לי פחות מ300)

ואני עוד לא מדבר בכלל על מחיר הרכב, שhgt מושקעת נמכרת במחיר מעל מחירון, והפונטו נסחרות במחיר זול גם שהמצב מצויין, והמחירון כל יום יורד.


אז חברים, מה אני מפספס פה?

Caveman
19-01-13, 22:15
עלויות הטיפולים יקרות יותר. נקודה.
מלבד מספר פרטים בודדים, זה רכב כמעט שונה לחלוטין. מהמנוע ועד לדלתות למשל.

צמיגים בוודאי שיעלו יותר, זו מידה רחבה יותר.
ובפעם המי יודע כמה, את טיב הצמיגים לא מודדים לפי היצרן בלבד, אלא לפי הדגם. יש צמיגים של GOODYEAR שיעלו 1000 ש"ח, יש כאלה שיעלו 3000.

אל מול ספייס 60 או 80, העלויות יקרות יותר. אל מול ספורטיביות אחרות, יחסית זולות יותר.
אם זאת, כדאי לזכור ולקחת בחשבון, שכבר פחות או יותר כל הרכבים שמוצעים כיום למכירה, נמצאים כבר בסטטוס כזה שאמינותם תקבע לפי איך שתוחזקו עד כה. מה שאומר שאלו שאנו מכירים ככאלו שמטפלים ברכבים שלהם כמו שצריך, הם אלו שצריך לקנות מהם אם רוצים שקט נפשי יחסית.

צריכת הדלק גם גבוהה יותר, שוב, מאוד תלוי בסגנון הנהיגה, אבל אם חיסכון זה הקו המנחה שלך, פונטו HGT זה לא הרכב שיתאים לך.

panda05
20-01-13, 10:46
מומחי הפורום ציינו בבירור שאם תבחר ב - HGT תקבל עלויות תפעול גבוהות בהרבה מהרצוי לך.

אתה מציין שמה שחשוב לך בשינוי בעיקר זה :

הרצון בהחלפה הזו הוא בעיקרון לקבל רכב חזק, לאו דווקא בעל התנהגות ספורטיבית כלשהי (שאני לא צריך ולא ממש אדע לנצל) רכב מאובזר יותר (סאנרוף תמיד נראה לי פיצ'ר חביב) רכב שלמרות שני אלו עדיין יהיה קטן במימדים ואף קטן יותר, ואפילו נוח יותר (כל סיבוב בספייס אני מטייל בתוך המושב)



תרשה לי להציע לך רעיון שונה , שלדעתי יענה על מה שאתה רוצה:

שדרג לפונטו ספייס 16V עם 80 כ"ס. לבת שלי יש בדיוק כזאת ואני נוהג מידי פעם בירושלים על עליותיה ובינעירוני. הרכב עם גיר רציף . הוא חסכוני מאוד - ממוצע 1:14, וגם נותן סחיבה מעולה.

בעליות אם "לוחצים" המהירות לא מפסיקה לעלות, הרכב מפתיע בביצועיו לטובה, כולל כשהוא עמוס
עם מזגן. הדגם הזה גם מאובזר הרבה יותר מהספייס הפשוטים.

יתרון נוסף - אמין, זול לאחזקה ויש די הרבה למכירה. יש גם קצת דגמים זהים עם גיר ידני אם זה כ"כ
חשוב לך.

דניאל_חיפה
20-01-13, 13:48
אני לא אשדרג לelx כי זה מהלך טיפשי, הספייס שלי היא sx שזה איבזור דומה לelx רק מנוע שונה
בהספק, ולמען האמת נסעתי בelx וההבדל לא משמעותי בכלל.

אני מודע לאחזקה יקרה יותר, באספקט של דלק ואולי גם ביטוח, שזה שני דברים שאפשר לשלוט בהם, וגם במחיר הטסט.

לגבי צמיגים גם כאן אופי הנהיגה שלי לא ספורטיבי אבל אני לא מתפשר באיכות צמיג ככה שאפשר לחסוך במובן מסויים ולקנות צמיגים ב1500 וקצת יותר, אין צורך בצמיגי קצה ב3 אלף.

הבחירה בhgt היא בגלל שהיא לא ברמה של ספורטיביות אמיתיות יותר מבחינת מחיר, היא לא גודשת ולא בעלת מיכלולי קצה או צמיגים במידה ענקית ורוחב של משאית, בסה״כ זה רכב חזק בעל התנהגות סבירה, ושוב you get what you pay for.

אנ מודע לאחזקה יקרה יותר, השאלה כמה יקרה יותר, אשמח לקבל קצת עלויות של טיפולים צמיגים ודברים שונים ברכב.

בין היתר אני מודע למצב השוק, ותצא רק מנקודת מבט שהרכב יעבור בדיקה ויעבור יישור קו מקיף לאחר הקנייה, הספייס שלי נקנתה אחרי בדיקה במצב מצויין ולאחר הקנייה עברה יישור קו כטיפול מונע בעלות של 2900 ש״ח, אין לי בעיה לקנות hgt לאחר שהיא תעבור בדיקה ברמה סבירה פלוס ואז ליישר לה קו בסכום דומה ואף קצת יותר, השאלה שלי היא לאחזקה שוטפת.

שחרון
20-01-13, 13:58
דניס התבלבל ברישום. הוא התכון 29.000 שח לדעתי .

דניאל_חיפה
20-01-13, 14:05
29 אלף מה?...

Caveman
20-01-13, 15:06
אנ מודע לאחזקה יקרה יותר, השאלה כמה יקרה יותר, אשמח לקבל קצת עלויות של טיפולים צמיגים ודברים שונים ברכב.


צמיגים ברמה סבירה+ יעלו כ2000 ש"ח לרביעיה.

דניאל_חיפה
20-01-13, 15:18
שזה כפול מרביעייה של ספייס רגילה בידיוק.

עכשיו השאלה היא האם התמורה שווה את הכסף? זה באמת השאלה העיקרית, אתם מציגים את הhgt כרכב יקר לאחזקה כאילו הוא לא שווה את זה.

אז הרכב שווה את העלויות אחזקה או שעדיף להישאר עם מה שיש לי כרגע?

(למען האמת חיפשתי מגאן קופה 2.0 140 סוסים וירדתי מהנושא כי הרכב ממודל נמוך)

dennis
20-01-13, 17:40
דניס התבלבל ברישום. הוא התכון 29.000 שח לדעתי .

תמם.. התבלבלת .. זה דניאל כתב... אבל *** כע בטח היישור קו אצלי היסתכם ב 29.000.. וואלה רוצה לקבל בראש!?! פינג פונג אתה מפחד.. אז אולי במסלול תהיה יותר טווואאאבבב ... ***חח סתם מת על המאזדה שלך ;)

Caveman
21-01-13, 10:47
שזה כפול מרביעייה של ספייס רגילה בידיוק.

עכשיו השאלה היא האם התמורה שווה את הכסף? זה באמת השאלה העיקרית, אתם מציגים את הhgt כרכב יקר לאחזקה כאילו הוא לא שווה את זה.

אז הרכב שווה את העלויות אחזקה או שעדיף להישאר עם מה שיש לי כרגע?

(למען האמת חיפשתי מגאן קופה 2.0 140 סוסים וירדתי מהנושא כי הרכב ממודל נמוך)

בוא נתחיל מההתחלה.
מה אתה מחפש להשיג בשדרוג הקרוב?
פוזה? יכולות ספורטיביות? חסכון? פשוט שדרוג שנתון?

הפונטו תיתן לך יכולות ספורטיביות לא כל כך קיצוניות, אך כיפיות מאוד, בעלות יחסית סבירה בהשוואה לשאר הרכבים בסגמנט.
וכן, אין מה לעשות, רכב ספורטיבי עולה יותר פר חודש/ק"מ מאשר רכב מן השורה. בין אם זה בגלל שהמכלולים יקרים יותר, ובין אם זה בגלל שזהו רכב שעומד בדרישות נהיגה גבוהות יותר ולכן בעל בלאי גבוה יותר / בעל דרישה להיות יותר עם יד על הדופק.

מגאן קופה היא א. לא קופה, ב. לא ספורטיבית. היא כן משפחתית קומפקטית מעוצבת יפה, עם קצת פלפל.

דניאל_חיפה
21-01-13, 11:57
פוזה זה לא בסדר העדיפיות, אבל בשביל עצמי הייתי שמח עם היה לי רכב שהייתי מחייך כשהייתי רואה אותו, ובסדר שלא מתבאס לנהוג בו כי הוא לא זז.

חיסכון אני לא מחפש להשיג, וכמו שכבר אמרתי אני לא מחפש ספורט טהור, לא קליאו ספורט ולא sti, אני אפילו לא ינצל קמצוץ ממה שהם מציעות, אני סה״כ מחפש רכב חזק, ולא מירוצי דראג, חזק במובן של מנוע גדול ומספיק כ״ס כדי לייצר קצב תנועה ויציאה מהמקום שהוא בגדר טוב עד טוב מאוד, מבחינת הגודל אני מעדיף כמה שיותר קטן, שוב פעם עיר צפופה וגם אין לי צורך ביותר ממרכב 3 דלתות.
כמובן שהתנהגות ספורטיבית מינימלית ברמה שנהג חסר ניסיון כמוני יכול לנצל וללמוד ממנה עם סלחנות רבה מצד הרכב זה יתרון ענק.

מבחינת עלויות, אני לא מחפש לחסוך, אני מודע שזה יקר, השאלה האם אתה מגזים ביוקר בשווי לספייס רגילה (שאכן זה רכב מאוד זול לתחזוקה) או שאתה מגזים ביחס לרכבים אחרים בעלי הספק דומה? (מגאן קופה 140 כ״ס על מנוע 2.0, שזה על הדף חזק יותר מhgt) הכיוון הוא עלויות אחזקה של מנוע 2000-1800 סטנדרטי ולא יקר יותר מזה כי זה ספורט.

שידרוג שנתון לא יהיה פה, במקסימום בשנה אבל זה לא קריטי בכלל.

dennis
21-01-13, 13:28
פוזה זה לא בסדר העדיפיות, אבל בשביל עצמי הייתי שמח עם היה לי רכב שהייתי מחייך כשהייתי רואה אותו, ובסדר שלא מתבאס לנהוג בו כי הוא לא זז.

חיסכון אני לא מחפש להשיג, וכמו שכבר אמרתי אני לא מחפש ספורט טהור, לא קליאו ספורט ולא sti, אני אפילו לא ינצל קמצוץ ממה שהם מציעות, אני סה״כ מחפש רכב חזק, ולא מירוצי דראג, חזק במובן של מנוע גדול ומספיק כ״ס כדי לייצר קצב תנועה ויציאה מהמקום שהוא בגדר טוב עד טוב מאוד, מבחינת הגודל אני מעדיף כמה שיותר קטן, שוב פעם עיר צפופה וגם אין לי צורך ביותר ממרכב 3 דלתות.
כמובן שהתנהגות ספורטיבית מינימלית ברמה שנהג חסר ניסיון כמוני יכול לנצל וללמוד ממנה עם סלחנות רבה מצד הרכב זה יתרון ענק.

מבחינת עלויות, אני לא מחפש לחסוך, אני מודע שזה יקר, השאלה האם אתה מגזים ביוקר בשווי לספייס רגילה (שאכן זה רכב מאוד זול לתחזוקה) או שאתה מגזים ביחס לרכבים אחרים בעלי הספק דומה? (מגאן קופה 140 כ״ס על מנוע 2.0, שזה על הדף חזק יותר מhgt) הכיוון הוא עלויות אחזקה של מנוע 2000-1800 סטנדרטי ולא יקר יותר מזה כי זה ספורט.

שידרוג שנתון לא יהיה פה, במקסימום בשנה אבל זה לא קריטי בכלל.

קודם כול מגאן קופה עגלה לעומת ה hgt... דבר שני לפי דעתי מאזדה 2 יותר מתאימה לך .. הרכב סבבה בעליות ... זריז (יחסית) וגם לא ישן בשנתון.. תשקול את זה.. אתה ציינת שאתה לא מחפש רכב ספורט . ו ה hgt היא בהחלט רכב ספורט ..

דניאל_חיפה
21-01-13, 14:30
אני לא מחפש אוטומט, בטח שלא מאזדה.

אתם פיספסתם אותי לגמרי, אבל לא משנה אני כבר אני מבין שhgt זה לא באמת בשבילי.
תודה למגיבים, אני כנראה יישאר עם הרעיון של לשדרג לאופנוע עתיר מומנט כשאהיה לי רישיון מתאים (חודשיים)

Caveman
21-01-13, 16:44
דניס, הפונטו HGT הוא לא רכב ספורט, נתחיל מזה. הוא כן רכב ספורטיבי (פושר יחסית). וכן, יש הרבה מאוד הבדל.
נמשיך בזה שהמנוע של המגאן חזק יותר (הספק מעט גבוה יותר, ומומנט מעט גבוה יותר), אז כבר מכאן מדובר ברכב מעט יותר חזק מהפונטו. המשקל כמובן גם משחק תפקיד, ולכן אני מניח שבקו ישר, לפחות על הנייר, שני הרכבים דומים עד כדי זהים.

לפותח השרשור,
אני מעריך, על בסיס מספרים שזכורים לי, לא מעבר, שעלות האחזקה של פונטו HGT תהיה יקרה בכ20% משל ספייס 80/60. מקווה שאני קולע פחות או יותר לכיוון.
שמן/פילטר לא בהרבה יקר יותר. מחיר השמן הוא המייקר.
בלמים מעט יקרים יותר, בעיקר הקדמיים כמובן.
פלאגים גם מעט יותר יקרים.
טיימינג יעלה בסביבות 2000 ש"ח לפי הזכור לי מהרכב שלי.
ווריאטור אם תצטרך, באם מוחלף בפני עצמו ולא יחד עם טיימינג יעלה 3000 ש"ח.
צמיגים כמובן יקרים יותר.
צר לי שאין לי מספרים קונקרטיים יותר, פשוט הניירת שלי הועברה לקונה כאשר מכרתי את הרכב.

מה שכן, נתונים מדוייקים על צריכת הדלק שלי אתה יכול למצוא כאן:
http://www.fuelly.com/driver/cavush/punto
(מחירי 98 לפני הנחה לאורך תקופה ארוכה) הנסיעות שלי היו בעיקר עירוניות פתוחות (משמע לא פקקים).

dennis
21-01-13, 19:24
צודק.. טעות שלי.. התכוונתי HGT ספורטיבית . ( למרות ש.. אפשר להיתווכח על זה.);)

לגביי ה מגאן קופה.. אני לא מסכים איתך.. הרכב כבד.. (לא זריז).. אולי .. אחריי 100 המגאן תיקח את ה HGT. (אבל לא יתווכח איתך!!:]) זאת דעתי.
לגביי הווראיטור.. אני יודע שהמחירים של פעם היו אסטרונומים.. אבל כיום אפשר להשיג ווריאטור ב- 1000 - 1200 שקל.
צמיגים לא בהכרח.. יקרים יותר.. הוא יכול להישאר עם המידה הרגילה.. ולקנות צמיג סוג ז'.. (זבל סיני). למרות שאני לא ממליץ לאף אחד.. זה סכנההה על הכביש.
אבל יש מלא דברים אחרים.. שה HGT שעדיין נוסעות.. מפתחות מחלות.. כמו: טרמוסטט, ההגה החשמלי שעושה בעיות. ווריאטור כמו שצויין.. ועוד.. :]

דניאל_חיפה
21-01-13, 20:05
אני לא אכניס ראש בריא למיטה חולה, השידרוג לא נראה לי כדאי, על אף שהוא יגרור מעט יותר כסף.

אשאר עם מה שיש לי כרגע זה הכי בטוח, שארצה לשדרג אלך עד הסוף לכיוון דו״ג,
תודה בכל מקרה איש מערות ודניס שעזרתם לי לגבש דעה.

Caveman
21-01-13, 20:16
צודק.. טעות שלי.. התכוונתי HGT ספורטיבית . ( למרות ש.. אפשר להיתווכח על זה.);)

לגביי ה מגאן קופה.. אני לא מסכים איתך.. הרכב כבד.. (לא זריז).. אולי .. אחריי 100 המגאן תיקח את ה HGT. (אבל לא יתווכח איתך!!:]) זאת דעתי.

אתה לא יכול להתווכח על זה, הכל עניין של הגדרה.
ספורטיבי זה רכב שהיה רכב מן השורה, ופולפל.
ספורט זה רכב שנבנה מראש למטרה הזאת.

ולגבי המגאן, מעולם לא נסעתי באחת, אבל לפי הנתונים היבשים, המנוע חזק יותר. ככל הנראה בשילוב עם המשקל המעט יותר גבוה של המגאן מול הפונטו, שני הרכבים בקו ישר יתנהגו דומה עד זהה.

dennis
21-01-13, 20:36
אתה לא יכול להתווכח על זה, הכל עניין של הגדרה.
ספורטיבי זה רכב שהיה רכב מן השורה, ופולפל.
ספורט זה רכב שנבנה מראש למטרה הזאת.

ולגבי המגאן, מעולם לא נסעתי באחת, אבל לפי הנתונים היבשים, המנוע חזק יותר. ככל הנראה בשילוב עם המשקל המעט יותר גבוה של המגאן מול הפונטו, שני הרכבים בקו ישר יתנהגו דומה עד זהה.
:)

laptawp
22-01-13, 21:27
דניס, הפונטו HGT הוא לא רכב ספורט, נתחיל מזה. הוא כן רכב ספורטיבי (פושר יחסית). וכן, יש הרבה מאוד הבדל.
נמשיך בזה שהמנוע של המגאן חזק יותר (הספק מעט גבוה יותר, ומומנט מעט גבוה יותר), אז כבר מכאן מדובר ברכב מעט יותר חזק מהפונטו. המשקל כמובן גם משחק תפקיד, ולכן אני מניח שבקו ישר, לפחות על הנייר, שני הרכבים דומים עד כדי זהים.


היתה בדיקה. לא על HGT שלי אבל בדקנו.
עד 150 קמ''ש. HGT קדימה 4 מכוניות.
ב 170 מגאן 10 מכוניות קדימה..

dennis
22-01-13, 21:59
היתה בדיקה. לא על HGT שלי אבל בדקנו.
עד 150 קמ''ש. HGT קדימה 4 מכוניות.
ב 170 מגאן 10 מכוניות קדימה..

בידיוק... יותר מזה יצא לי לראות ש hgt לוקחת גם 106 gti .

Caveman
23-01-13, 14:12
אם כך המשקל העודף כן משחק תפקיד מרכזי, בהנחה ושני הנהגים זהים ביכולתיהם.
השכלתי.