matansab
24-12-12, 14:57
שלום לכולם!
לפני חודש וחצי חיברתי את רדיאטור החימום אחרי שבדקתי עם צינור השקיה והרדיאטור לא היה סתום ולא דלף.
כשחיברתי את הרדיאטור כן הופיעה דליפה בתוך תא הנוסעים. מיד חיברתי חזרה את המופה והוספתי לנוזל הקירור מי ברז באופן זמני.
לאחר מכן יצא מהאגזוז עשן לבן שדי הזכיר לי את העשן שהיה לפני ששופץ ראש המנוע.
יש לציין שהרכב לא התחמם, והמחוג אפילו לא הגיע אל החצי.
למחרת נסעתי למוסך, העשן הלבן נעלם, המשכתי לעקוב ולא היו סימנים לראש שנפרץ (לא היו מים בשמן, לא איבוד מים, ולא עשן מהאגזוז) במוסך לא הבינו למה אני כ"כ מודאג והרגיעו אותי שהכל בסדר. מאז נסעתי מעל אלף ק"מ.
היום החלטתי לעשות ניקוי למערכת הקירור ולהחליף את נוזל הקירור. רוקנתי את נוזל הקירור הישן (שהפך לחום בתוך חמישה חודשים + -) הזרמתי מים עם צינור עד שיצאו מים נקיים. מילאתי מי ברז וניקזתי אויר, הנעתי את הרכב ושוב יצא עשן לבן בכמות קטנה.
חיכיתי להפעלת הוונטה, והיא פעלה בזמן.
כשלחצתי על הגז היה יוצא עשן, וכשהסלד היה מגיע לסביבות 4000 העשן היה נפסק. כשהייתי עוזב את הגז העשן היה שוב מופיע בכמות גדולה.
כיביתי את המנוע וריקנתי את המים, מילאתי נוזל קירור, ניקזתי אויר, הנעתי את הרכב והפעם היה ממש מעט עשן.
נסעתי למוסך ושם לא היה עשן בכלל.
הוונטה פועלת בזמן ואין סימנים מים בשמן.
כרגע נדמה שהכל פועל תקין.
האם ברגע הכניסה למוסך קורה איזשהו נס או שיש הסבר פיזיקלי אחר לתופעה?
דבר שני שהוא יחסית שולי אבל מתחיל להציק:
בהאטה, כשאני מגיע לסביבות 10-15 קמ"ש ומנסה להכניס לראשון, הוא לא תמיד משתף איתי פעולה. גם כשאני מגיע לעצירה מוחלטת הוא לא תמיד רוצה להכנס.
כנ"ל לגבי הילוך שני במהירויות של 20-30 קמ"ש. בהילוך שני פחות נפוץ מאשר בראשון.
מה יכולה להיות הסיבה לסרבנות ההילוכים?
מזכיר שמדובר בפיאט פונטו SX75 שנת 98 עם 190 אלף ק"מ.
ראש מנוע שופץ לפני כ-3000 ק"מ (חמישה חודשים לערך)
בתודה,
מתן.
לפני חודש וחצי חיברתי את רדיאטור החימום אחרי שבדקתי עם צינור השקיה והרדיאטור לא היה סתום ולא דלף.
כשחיברתי את הרדיאטור כן הופיעה דליפה בתוך תא הנוסעים. מיד חיברתי חזרה את המופה והוספתי לנוזל הקירור מי ברז באופן זמני.
לאחר מכן יצא מהאגזוז עשן לבן שדי הזכיר לי את העשן שהיה לפני ששופץ ראש המנוע.
יש לציין שהרכב לא התחמם, והמחוג אפילו לא הגיע אל החצי.
למחרת נסעתי למוסך, העשן הלבן נעלם, המשכתי לעקוב ולא היו סימנים לראש שנפרץ (לא היו מים בשמן, לא איבוד מים, ולא עשן מהאגזוז) במוסך לא הבינו למה אני כ"כ מודאג והרגיעו אותי שהכל בסדר. מאז נסעתי מעל אלף ק"מ.
היום החלטתי לעשות ניקוי למערכת הקירור ולהחליף את נוזל הקירור. רוקנתי את נוזל הקירור הישן (שהפך לחום בתוך חמישה חודשים + -) הזרמתי מים עם צינור עד שיצאו מים נקיים. מילאתי מי ברז וניקזתי אויר, הנעתי את הרכב ושוב יצא עשן לבן בכמות קטנה.
חיכיתי להפעלת הוונטה, והיא פעלה בזמן.
כשלחצתי על הגז היה יוצא עשן, וכשהסלד היה מגיע לסביבות 4000 העשן היה נפסק. כשהייתי עוזב את הגז העשן היה שוב מופיע בכמות גדולה.
כיביתי את המנוע וריקנתי את המים, מילאתי נוזל קירור, ניקזתי אויר, הנעתי את הרכב והפעם היה ממש מעט עשן.
נסעתי למוסך ושם לא היה עשן בכלל.
הוונטה פועלת בזמן ואין סימנים מים בשמן.
כרגע נדמה שהכל פועל תקין.
האם ברגע הכניסה למוסך קורה איזשהו נס או שיש הסבר פיזיקלי אחר לתופעה?
דבר שני שהוא יחסית שולי אבל מתחיל להציק:
בהאטה, כשאני מגיע לסביבות 10-15 קמ"ש ומנסה להכניס לראשון, הוא לא תמיד משתף איתי פעולה. גם כשאני מגיע לעצירה מוחלטת הוא לא תמיד רוצה להכנס.
כנ"ל לגבי הילוך שני במהירויות של 20-30 קמ"ש. בהילוך שני פחות נפוץ מאשר בראשון.
מה יכולה להיות הסיבה לסרבנות ההילוכים?
מזכיר שמדובר בפיאט פונטו SX75 שנת 98 עם 190 אלף ק"מ.
ראש מנוע שופץ לפני כ-3000 ק"מ (חמישה חודשים לערך)
בתודה,
מתן.