התחבר

View Full Version : תקלה בגיר/מחשב גיר (אם קיים) - פונטו ספייס 2004


lag5
13-12-12, 18:22
בתקופה האחרונה החלה לי בעיה מוזרה, עם כל לחיצה על דוושת הברקס יש נקישה קלה מידית הגיר (גיר רציף של דגם דינמיק) ויחד איתה כביכול משתנה התצוגה של ההילוך לרוורס (בפועל האוטו לא נכנס להילוך רוורס אלא רק מציג את ההילוך ויחד איתו את הצפצוף של הרוורס.
עם שחרור דוושת הברקס שוב יש נקישה קצרה.

לא רק שזה מוזר גם בסיבוב ההגה ימינה יש את אותה התופעה.


יש למישהו מושג ממה יכולה להגרם תקלה שכזו?

ד"א לפני כשנתיים הוחלף הגיר אך מאז לא הייתה אף בעיה.

lag5
13-12-12, 19:09
בניגוד למה שרשמתי קודם, הנקישה מופיעה רק בזמן הלחיצה על הדוושה ולא גם שמשחררים אותה.

חוץ מזה יכולה מדי פעם להופיע תקלת "gearbox fail" יחד עם נורה מהבהבת של הגיר.
שוב, מבחינת נסיעה אין שום בעיה, הגיר מתפקד מעולה אבל יש כל הזמן התרעות על כניסה לרוורס בנוסף את ההתראת תקלה המוזכרת.

אשמח לעזרתכם.

davidmzr
13-12-12, 19:23
מניתוח התגובות שלך נראה שהבעיה חשמלית.
שווה לנתק את מפסק האור ברקס מתחת לרגלית הברקס, ולבדוק.
לבדוק גם אם האור ברקס דולק תקין, כאשר הרכב מונע.
דוד.

lag5
13-12-12, 19:52
הבעיה היא שברגע שמנתקים אותו לא ניתן לצאת מהילוך Parking.

חוץ מזה, אורות הברקס דולקים תקין עם לחיצה על הדוושה.

ד"א גם בהילוך parking לחיצה על הדוושה גורמת לנקישה בידית ההילוכים.

רעיונות נוספים? ותודה על התגובה המהירה.

lag5
13-12-12, 20:03
מצאתי את ההודעה הבאה:

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=63490&highlight=%F8%E5%E5%F8%F1#post63490

חבל שהוא לא קיבל תגובה מפורטת יותר כי הייתי יודע או לפחות מקבל כיוון :-)

מה שכן אני שמח שאני לא הראשון ושאולי הבעיה מוכרת.

davidmzr
13-12-12, 20:53
הבעיה היא שברגע שמנתקים אותו לא ניתן לצאת מהילוך Parking.

חוץ מזה, אורות הברקס דולקים תקין עם לחיצה על הדוושה.

ד"א גם בהילוך parking לחיצה על הדוושה גורמת לנקישה בידית ההילוכים.

רעיונות נוספים? ותודה על התגובה המהירה.
לא חייבים להניע ב-Parking. אפשר גם להניע ב-N.
הנקישה שאתה שומע בידית ההילוכים עם הלחיצה על הרגלית, היא מהסלולואיד שנועל את הידית.
את המתח הוא מקבל ממפסק הברקס יחד עם נורות הברקס.
יש מצב שהסלולואיד מקוצר חלקית, וסוחב הרבה זרם שמערער את המערכת.
דוד.

רפי לין
14-12-12, 00:13
דוד צודק ואתה שומע את סולונואיד נעילת ידית ההילוכים שכמובן אינו אמור לפעול בזמן הנסיעה.
בודאות של 99.9% זה נובע בגלל הארקה לקויה של הפנס האחורי ימני (אבל יתכן שגם בשמאלי).
צריך לפרק את הפנס ולנקות את מגע הארקת הפנס (חוט שחור) שבמחבר הפנס ולפעמים גם קצת לכווץ את שפתי מתכת המגע.
לפני כן תוכל לבדוק אם הפנס מתפקד כראוי ע"י הדלקת האורות והפעלת האתות וראה מה קורה אז בפנס.
נא עדכן ממצאים ותוצאות, לכשיהיו.
בברכה - רפי לין

lag5
14-12-12, 01:37
אני לא אוכל לבדוק לפני יום ראשון אבל בוודאות הבעיה מתקיימת גם כשאני מאותת ימינה!
תודה על העזרה, אני אבדוק ואעדכן.

רפי לין
14-12-12, 14:32
זה מחזק את הערכתי.
בברכה - רפי לין

lag5
29-12-12, 19:54
שלום לכולם,

התברר שחברי הפורום פה קלעו לבעיה במדויק.

כל התקלה היתה בעיה בחיבור המינוס של אחת הנורות (הברקס/האיתות האחורי ימני).
הבעיה נפתרה ע"י ביקור קצר אצל החשמלאי שביצע חיבור נוסף (מעקף) בין נקודת המינוס של הנורה (קרוב יותר למנורה) אל קו המינוס המגיע למחבר.

נפתרה בעיית האיתות, נפתרה הבעיה של כניסת הגיר לרוורס וכל מה שלווה בכך (צפצופים, קפיצה של הרכב במעבר הילוכים N ל-D כשהרכב עומד במקום).

רפי לין
29-12-12, 20:13
תודה על העידכון ואכן התברר שזה בדיוק כפי שכתבתי.
מי שלא מכיר היטב את מבנה מע' החשמל בפיאט ו/או אינו ישר עלול להכניס בעל רכב עם תקלה כזאת
לתיקוני סרק ולהוצאות כספיות גבוהות ומיותרות.
בברכה - רפי לין

davidmzr
29-12-12, 20:56
צודק רפי לין. עם תקלה כזאת אפשר להוציא מהלקוח כסף רב.
שמח שעזרנו לפתור.
דוד.

Gavriel PAK
31-12-12, 15:14
צודק רפי לין. עם תקלה כזאת אפשר להוציא מהלקוח כסף רב.
שמח שעזרנו לפתור.
דוד.

כל הכבוד.
בסיטרואן יש המון חיבורים שכאלו-לכן הינו "יקר" לתחזוקה השוטפת למי שלא מבין טיפה באיך ומה זה "+" ו- "-" .