View Full Version : ראש מנוע (כנראה) לפונטו 2001 ELX אוט'
אהלן חבר'ה...
לפני שלושה ימים נסעתי עם האוטו קרוב לבית (ק.מוצקין), ממש לפני האטה לכניסה לחניה האוטו פלט כמה פעימות של עשן לבן מהאגזוז...
לא ניסיתי לנסוע ככה שאני לא יודע אם האוטו היה נוסע, אבל יצא הרבה עשן לבן...כיביתי והנעתי שוב ושוב הוא פלט כמות של עשן לבן מהאגזוז
כיביתי ולא הניע יותר עד המוסך, לאחר בדיקה שלהם נאמר לי שהרצועת טיימינג החליקה ? והשסתומים התעקמו מה שאומר ראש מנוע כואב
במוסך הציעו לי 3K-3.5K לתיקון...מה שנשמע לי הזוי יתר על המידה
אחרים הציעו לי להחליף מנוע למיובא או מפורק ב2000-2500
אחר אמר לי שהוא יתקן את זה בלי לעבור את ה2500
אין לי מושג מה לעשות כבר...מבולבל לגמרי!
תיאור קצר על הרכב...
2001 עם 165 אלף קילומטר..המנוע היה אוכל קצת שמן...4 ליטר בחודש וחצי-חודשיים
תושבת מנוע עליונה צריכה החלפה..זהו בגדול
אני חייב עזרה מקצועית כי אני משתגע מכמות השטויות שיוצאות לאנשים מהפה שגורמות רק לבלאגן
תודה רבה, חג שמח ושבוע מעולה!!
בוא נעשה תחילה סדר בין הדברים. כי לפי התיאור שלך לא נראה שרצועת הטיימינג החליקה והשסתומים התעקמו. משום שכתבת, "כיביתי והנעתי שוב ושוב".
האם במוסך אמרו או ביצעו בדיקה ואמרו ?. ראית שביצעו, ואיך בדיוק ?.
מה הכוונה, ל-"כיביתי ולא הניע יותר עד המוסך". האם במוסך כן הניע ?.
האם בדקת את כמות המים ברדיאטור לאחר העישון ?.
ואיך בדיוק קיבלת כמה הצעות מחיר ממקומות שונים, כאשר הרכב לא נסע ?.
דוד.
אוקיי....אז כשכיביתי את הרכב והנעתי שוב...זה היה פעמיים שלוש וזהו לא הניע יותר עד המוסך כי שם פשוט פירקו ובדקו...
הבחור במוסך אמר לי שהטיימינג החליק ועיקם את השסתומים
הוא לא יודע כמה שסתומים נפגעו עד שנפתח...אבל נתתי לו הוראה לא לתקן...
מים לא בדקתי ברדיאטור, החום מנוע לא עלה...
קיבלתי הצעות מאותה הדרך שאני מספר לכם כאן...
מסתבר שאנשים יודעים לנתח תקלות גם אם הם לא ראו את הרכב אפילו :\
תודה!
"כי שם פשוט פירקו ובדקו..."
את מה פירקו ? היית נוכח ?.
"הוא לא יודע כמה שסתומים נפגעו עד שנפתח"
זה נכון. אבל כדי לדעת אם בכלל נפגעו שסתומים, צריך להרכיב רצועה ולבדוק קומפרסיה.
למה אני כותב את הנקודה הזאת ?. כי באמירה הזאת, אפשר לנפח את מחיר עבודת החרט.
לא חלילה שאני חושד בכוונת המוסך, אבל כבר ה.ד.מ. יש הבדל גדול במחיר של שיפוץ הראש אצל החרט עם ובלי החלפת שסתומים.
מה שברור אצלך שיש להוריד ראש. ותתפלא שמכונאי מיומן יכול לנתח תקלות, גם אם הוא לא ראה את הרכב, אבל לא בכול המקרים.
דוד.
משהוא לא מסתדר לי יצא עשן לבן מהאגזוז שמעת דפיקות או רעשים חריגים כשזה קרה? בדקת את השמן מנוע לראות אם יש לבן בשמן כלומר ערבוב שמן במים עכשיו אם אמרו שקפצה הרצועה משהוא שלא מיסתדר לי לפי תאורי העשן צריך להרכיב רצועה חדשה ולבדוק קומפרסיה ורק אז ניתן לדעת אם נפגעו שסתומים כמו שדוד אמר
לא חייבים להרכיב רצועה חדשה לצורך בדיקת קומפרסיה.
אפשר להרכיב משומשת או את הנוכחית, במידה שלא נאכלו השיניים שלה.
דוד.
המוסכניק פירק בדק ואמר לי...
לא תיארתי את תהליך הבדיקה כי חלק ממנו גם לא הייתי...הוא עשה את זה בשעה שכבר לא הייתי במוסך
הוא אמר לי שהוא בדק קומפרסיה ולא הייתה בכלל...
מים בשמן לא היו...
המנוע לא התחמם
לא השמיע רעשים מוזרים...
הבנתי ששסתום עולה 50-60...ויש סיכוי גדול שלא כולם נהרסו...
עדיין צריך להחליף את כולם ??
תודה רבה!
כרגע דיברתי עם החרט ראשים שלי. יש לו ראש מוכן להרכבה
אני יכול לתת לך ראש משופץ קומפלט 16 שסתומים עם אחריות, תמורת 500 ש"ח.
זאת במידה שהראש שלך לא פסול. אם הוא פסול, כלומר סדוק או נמוך. תוספת 200 ש"ח.
זכור שזה מחיר למכונאי.
נכון ששסתום חדש עולה בסיבת 50-60 ש"ח, אבל זה גורר השחזות.
אם עדיין לא התחילו לתקן, חבל שתשלם אלפי שקלים למוסך.
פנה לחבר הפורום לyair791 לביצוע העבודה. אם תרצה לקנות מהחרט שלי את הראש ולבצע במקום אחר, גם אז אין בעיה תקבל.
דוד.
אהלן דוד...קודם כל תודה שבדקת וזה מעולה...עדיין לא עשיתי כלום ברכב...
קשה לי להחליט ככה ואני מעדיף לא לחלק את העבודה בין ידיים...
זה נשמע שאם אני יקח את הראש מנוע ממך תעלה לי עוד עבודה וזהו...
אני צודק ?
להזכיר שהאוטו אכל קצת שמן לפני....
אז אני לא רוצה להגיע למצב שרק ראש הוחלף בסכום גדול ועדיין המנוע בסכנה לגמור
עדכון...חזרתי מהמוסך אחרי שהאוטו ישב שם כמה ימים ללא מעש (חוסר זמן מצדי)
המוסכניק אמר שעשו כבר ראש מנוע פעם אחת..ועכשיו זה רק להביא מנוע מייבוא או פירוק
אני באמת שלא מבין כבר מה לעשות...כי רק בדיקה של הראש מנוע הבנתי שעולה הרבה כסף...
מצער לכתוב לך שאתה באמת לא בעניינים.
כמה שמנסים לעזור לך, זה לא עוזר.
אין קשר בין "שעשו כבר ראש מנוע פעם אחת", לבין החלפת מנוע.
ראש של מנוע ניתן לעשות 3 פעמים במידה, וגם לאחר מכן אפשר להמשיך ולמלא את כל השטח. דבר שהוא יקר ולא משתלם, זאת בתנאי שלא מתגלה בבדיקת הלחץ סדק פנימי. עדיף להחליף לראש משופץ.
גם בהחלפת מנוע לא בטוח שיהיה לך שקט לאורך זמן.
אז שיהיה לך בהצלחה.
דוד.
ראש תמיד אפשר לעשות בלי קשר כמה פעמים פירקו אותו מהמנוע הכל טלוי במצב הראש כלומר העדר סדקים פנימים או חיצונים או גובה הראש עצמו וכו
אוקיי...
הבעיה היא שהמנוע היה אוכל קצת שמן...
בשביל סוף הדיון חבר'ה....מה נראה לכם במצב כזה ? אני יודע שחסר לכם מידע...אבל שמעתם עד עכשיו
מה יעלה פחות ? מה מומלץ יותר
להחליף מנוע למנוע מפירוק ? או לעשות ראש מנוע... ?
תודה
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.