התחבר

View Full Version : סטרטר עייף?? יש חייה כזאת ??


10-02-07, 00:21
בהמשך לבעיות אונו 1300 87 . המנוע עדיין בהרצה . כשהמנוע קר הרכב מתניע ללא שום בעייה .
לאחר התחממות הרכב וכיבויו יש קושי רב לסטרטר לסובב את המנוע ולהתניע מחדש המצבר חדש באחריות והסטרטר פורק ושופץ על ידי הוחלפו בו המייסבים (בוקסות) הפחמים שחוקים אבל יש עוד בשר לעבודה . הוא עובד יפה בחוץ וכשהמנוע קר . ההנחה שלי שהמתכת מתרחבת כשהמנוע חם והקומפרסיה עולה אבל עד כדי כך שלסטרטר אין כוח להניע ? היום ממש נתקעתי הוא סיבב בקושי את המנוע .
יש לציין כי הסטרטר מקורי 87 . האם הסלילים שלו " עייפים " ההתנגדות שלהם עלתה ואז אין לו כוח .או שאני בוחש במים וצריך לחכות לסוף הההרצה ??

עמית

10-02-07, 12:12
אולי יש לך מפל מתח עליו בזמן התנעה?
תבדוק אם וולטמטר

10-02-07, 14:33
עמית שלום רב!
למתנעים ישנים, גם אם הם משופצים ובמצב טוב, הם גורמים כמו שאדי רומז למפלי מתח, הפתרון ממסר (ריליי) בחיבור בכניסה לסולונויד מתנע יפתור זאת.
פרטים נוספים, ודרך הרכבת הממסר, המתן לרפי לין.
בברכה
צביקה

10-02-07, 20:16
צביקה נראה לי שהבנתי אותך . בעת נפילת המתח יתבצע ניתוק הסולונאיד . שימוש בממסר וקבל בכדי ליצב את הפיקוד לסולונואיד יכול לסייע . מחר תתותקן המערכת ונעדכן להמשך ..
תודה לכולם ..

10-02-07, 20:24
לא הבנת כלום.
זרם זורם לאיפו שיש פחות התנגדות.
הרגע שתחבר את הממסר, הזרם יעבור דרכו.

10-02-07, 21:21
בוא תסביר לי איך ממסר יקטין את התנגדות החוטים ? ואיך לחבר אותו בדיוק .
במקרה אני סטודנט להנדסת חשמל . והנדסאי מדופלם ...

11-02-07, 19:26
עמית שלום !!!
לפי מה שאתה מתאר , ואים זכרוני אינו מטעה אותי, נראה לי שהבעיה היא הסטרטר עצמו,
כנראה יש זליגה אלקטרומגנתית משדות של העוגן , הדבר נפוץ וקורה במיוחד בסטרטרים ישנים.
לגבי ממסר אני חושב שזה מיותר, שכן ברכב כבר מותקן ממסר ובנוסף הסולונואיד של הסטרטר עצמו משמש כממסר.
למען הסר ספק , בדוק נפילת מתח [כמה מתח יש בזמן הסטרטר עצמו ] תחת עומס.
בדוק גם בכניסה לסולונואיד וגם ביציאה ממנו לסטרטר.

11-02-07, 19:46
אבדוק מחר ואעדכן . בכל מקרה עקב התיישנות החוטים אני אבצע חיבור מקבילי של צמות 12 וולט חדשות על מנת להוריד את התנגדות החוטים הישנים .
תודה