PDA

View Full Version : שאלה - מנוע מתחמם הרבה


amir3282
05-12-12, 23:05
שלום לכולם,

אני נוהג על פיאט פונטו פונטו 16V 80 שנת 2006

לאחרונה שאני עומד ברמזורים החום מנוע עולה כמעט עד הסוף, אני שומע את האיוורור פועל חזק והחום יורד לחצי.
זה קורה גם לא בנסיעות ארוכות. (יש מים במיכל עיבוי והמאורר עובד)
האם זה תקין?
מה הבעיה?
אני שואל את השאלה כאן כי איבדתי אמון במכונאי רכב שלי אחרי כמה שקרים ותיקונים מיותרים. אשמח להיות וודאי בבעיה לפני שאפנה לבעלי מקצוע שיעשו עבודה מיותרת.

omeroz1992
06-12-12, 01:03
נראה לי שהבעיה ביוניט של המאוורר ,יש אופציה גם לרדיאטור סתום חלקי או טרמוסטט תקול.

לך לכיוון של היוניט!

למאוורר יש שתי מהירויות של הוונטה ,כנראה שהראשונה אצלך לא עובדת ושהמנוע מתחמם אין לא בררה אלא להפעיל מהירות שנייה. תטפל בזה בדחיפות מחשש לראש מנוע .

Punto Evo Abarth
06-12-12, 09:03
היה לי בעיה דומה בפ'יגו 206GTI התברר שהרדיאטור היה סתום.
לדעתי תלך לכיוון הזה

רפי לין
06-12-12, 09:41
משנת 2001 אין יותר במכוניות פיאט פונטו יוניט מאורר ברדיאטור והפעלת מאורר הרדיאטור מתבצעת ע"י מחשב ניהול המנוע שמקבל מחיישן טמפרטורה יעודי את חום המנוע ולפי חום המנוע מופעל המאורר במהירות המתאימה (איטית או גם מהירה).
כשהמזגן פועל, אז גם לחץ גז המזגן גורם להפעלת מאורר הרדיאטור, בפיקוד מחשב ניהול המנוע.
אני עדיין נתקל שעונים תשובות ללא ידע מתאים והשואל חושב להאמין שהן נכונות, כשבפועל הן מטעות.
ולדוגמא אלו שעונים על תקלות שנובעות מהצ'וק (משנק) כשברכב המודרני (משנת 1994) הוא בכלל לא קיים יותר.
בברכה - רפי לין

amir3282
13-12-12, 22:14
אני אכנס לקישורים ואבדוק את הנושא לעומק

amir3282
13-12-12, 22:47
אני חושב שראוי שאני אכתוב מה היה בסוף ומה היה הפתרון:

הגעתי למקום שמתעסק ברדיאטורים בחולון - המלכה פינת הפלד.
בעל המקום פתח מכסה מנוע ונתן לרכב להתקרר.
אחרי מספר דקות שהרכב מונע הוא פתח מיכל עיבוי והוסיף מים ובנוסף שיחרר לחץ של אויר.
הוא הצליח להכניס חצי ליטר מים לפחות ומאז נפתרה הבעיה. (זה היה לפני שבוע)

ראוי לציין שהוא לא רצה לגבות ממני כסף והוא נכנס לרשימת המעודפים שלי על האדיבות והמקצעויות.
יצא צדיק!
עכשיו נשאר רק למצוא מכונאי צדיק ואני מסודר (כרגע בכל תקלה שיש לי אין מישהו אמין לפנות אליו, אז אם יש למישהו על מי להמליץ אשמח)

פיאטון
07-02-13, 18:27
אני חושב שראוי שאני אכתוב מה היה בסוף ומה היה הפתרון:

הגעתי למקום שמתעסק ברדיאטורים בחולון - המלכה פינת הפלד.
בעל המקום פתח מכסה מנוע ונתן לרכב להתקרר.
אחרי מספר דקות שהרכב מונע הוא פתח מיכל עיבוי והוסיף מים ובנוסף שיחרר לחץ של אויר.
הוא הצליח להכניס חצי ליטר מים לפחות ומאז נפתרה הבעיה. (זה היה לפני שבוע)

ראוי לציין שהוא לא רצה לגבות ממני כסף והוא נכנס לרשימת המעודפים שלי על האדיבות והמקצעויות.
יצא צדיק!
עכשיו נשאר רק למצוא מכונאי צדיק ואני מסודר (כרגע בכל תקלה שיש לי אין מישהו אמין לפנות אליו, אז אם יש למישהו על מי להמליץ אשמח)
שלום לך זה שהוא הוסיף מים הבעיה נשארה בעינה צריך לבדוק נזילות מים וגם ליקג באם הראש מעביר דחיסה למערכת מים לי יש מוסך למכוניות פיאט ארבעים שנה אם תרצה נוכל לבצע את הבדיקות ולעלות על הבעיה כי ברכב זה לא צריכה להיות בעיה של איבוד מים
תודה ולהשתמע שלמה ממוסך פיאטון 0508345200

פיאטון
07-02-13, 18:36
שלום לכולם,

אני נוהג על פיאט פונטו פונטו 16V 80 שנת 2006

לאחרונה שאני עומד ברמזורים החום מנוע עולה כמעט עד הסוף, אני שומע את האיוורור פועל חזק והחום יורד לחצי.
זה קורה גם לא בנסיעות ארוכות. (יש מים במיכל עיבוי והמאורר עובד)
האם זה תקין?
מה הבעיה?
אני שואל את השאלה כאן כי איבדתי אמון במכונאי רכב שלי אחרי כמה שקרים ותיקונים מיותרים. אשמח להיות וודאי בבעיה לפני שאפנה לבעלי מקצוע שיעשו עבודה מיותרת.

צריך לבדוק ליקג העברת קומפרסיה למערכת המים ונזילות מים יתכן שנהזילה מאד קטנה היא רק איוד
לכן זל לוקח הרבה זמן עד שיש תקלה וזה נראה שיש מים לכאורה אבל המים חסרים בגלל
האויר שיש במערכת וזה מטעה אם תרצה לבדוק זאת נאתר לך את התקלה ונתקן באחריות
שהבעיה תיפתר תודה מראש שלמה ממוסך פיאטון שקים ארבעים והוא המוסך הותיק בתל אביב
0508345200