PDA

View Full Version : פיאט ספייס 2001 16V רועדת ...


noshi100
02-12-12, 08:27
שלום לכל חברי הפורום ,
ראשית תודה לכל העונים , אני נהנה לראות שלבעלי פיאט יש בית חם לשתף
אחד את השני בתקלות כאלו ואחרות ולחסוך כסף בעלויות עקב כך . המשיכו ככה .;-)

לאחרונה הרכב שברשותי התחיל לרעוד (וזה לא בגלל החורף) בעמידה ובנסיעה הוא נותן הרגשה
כאילו משהו מחליק בגיר ומבצע קפיצות חדות עד רמה של "הרגשת סופרלנד" בנסיעה .
פניתי למוסכניק כללי שלא הצליחה לעלות על הבעיה ונתן השערה שאולי חוטי ההצתה דורשים החלפה .

רציתי לשמוע את דעתכם ואם נתקלתם בתופעה כזאת .

נ.ב .
זה נהיה אגרסיבי כאשר האוטו מגיעה לטמפרטורת עבודה .

בתודה
אלי.

v_sharon2
02-12-12, 08:36
יש לי רכב בדיוק כמו שלך אותה השנה גם,היתה לי את אותה הבעיה בדיוק .
תנסה להחליף חוטי הצתה אצלי זה פתר את הבעיה ,במידה והבעיה לא נפתרה תבדוק אולי הלך לך כוהל.
יש בדיקה פשוטה שאפשר לעשות.
תוציא את בית מסנן האוויר החוצה עד שתגיע לחיבור ל חוטי ההצתה עם הפלאגים.
בזמן שהרכב מונע תוציא כל פעם חוט אחד ותראה עם יש שיוני כלשהו במנוע במידה וניתקת חוט אחד ואין כל שינוי כנראה אותה בוכנה לא מקבלת ניצוץ והבעיה במערכת ההצתה.
יום טוב.

noshi100
02-12-12, 09:08
יש לי רכב בדיוק כמו שלך אותה השנה גם,היתה לי את אותה הבעיה בדיוק .
תנסה להחליף חוטי הצתה אצלי זה פתר את הבעיה ,במידה והבעיה לא נפתרה תבדוק אולי הלך לך כוהל.
יש בדיקה פשוטה שאפשר לעשות.
תוציא את בית מסנן האוויר החוצה עד שתגיע לחיבור ל חוטי ההצתה עם הפלאגים.
בזמן שהרכב מונע תוציא כל פעם חוט אחד ותראה עם יש שיוני כלשהו במנוע במידה וניתקת חוט אחד ואין כל שינוי כנראה אותה בוכנה לא מקבלת ניצוץ והבעיה במערכת ההצתה.
יום טוב.

תודה רבה
אני אבדוק זאת ואשוב עם תוצאות .

davidmzr
02-12-12, 09:49
הנה כמה סיבות שיכולות לגרום לבעיה.
1. כבלי הצתה או קוייל.
2. רגולטור שנמצא במשאבת הדלק.
3. מפסק (IFS) שמנתק לסירוגין את המגעים.
4. ממסר משאבת הדלק בעל מגעים רופפים. (מצורף סרטוט).
דוד.

רפי לין
02-12-12, 16:20
בדיקה ע"י הוצאת חוט מתח גבוה ממצת, כשהמנוע פועל, עלולה מאוד לגרום לנזק לסליל הצתה (קויל) וגם למחשב ניהול המנוע והסיבות לכך כאן:
http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=771&highlight=%EE%F2%F8%EB%FA+%E4%F6%FA%E4
היו מבצעים בדיקות בצורה כזאת בעבר, כשמע' ההצתה היו פשוטות ולא ממוחשבות ויקרות ומכסימום היו פוגעים אז בסליל הצתה, שהיה לרוב סטנדרטי ובזול.
בברכה - רפי לין

davidmzr
02-12-12, 17:20
בדיקה ע"י הוצאת חוט מתח גבוה ממצת, כשהמנוע פועל, עלולה מאוד לגרום לנזק לסליל הצתה (קויל) וגם למחשב ניהול המנוע
בברכה - רפי לין
נכון.
אפשר בטרם הנעה, לחבר את חוט מתח הגבוה שמוציאים לפלג חיצוני. ואז אין שום בעיה.
דוד.