PDA

View Full Version : ראש מנוע החליט לשבוק חיים


davidka
23-11-12, 09:34
שלום לכולם!
הרבה זמן שלא כתבתי כאן, גם מפאת חוסר זמן וגם מפאת זה שהרכב היה בסדר ועשה עבודתו נאמנה בשנתיים האחרונות, אלא ש.........

לפני שלושה חודשים החלה נזילה של מים מהפקק שבין הגיר למנוע. דחיתי ודחיתי כי לא היה לי כסף לממן הורדת גיר וכל העבודה שמסביב.

לפני בקושי חודש, הנזילה הייתה כל כך רצינית, שמעבר לזה שהוספתי כמויות של נוזל קירור (איכותי יש לומר) שהלך לפח, הסטרטר ספג כמות גדולה מהנוזל - ושבק חיים.

כאן כבר לא יכולתי להמשיך ועשיתי את העבודה: הורידו גיר, החליפו קלאץ' חדש, החליפו פקקים, סטרטר משופץ וכל מה שצריך: 2000 ש"ח...

הכל היה נראה סבבה עד שהאוטו הביא לי את הנוק-אאוט שהיה ברור שיגיע ושבגללו תמיד אמרו לי לא לגעת בפיאט: המכונאי סגר נזילה במקום אחד - הלחץ חיפש מקום אחר ואטם הראש נפרץ!
נוזל חודר לצילינדר מס' 1 והרכב מזייף עד שהנוזל מתאדה.

זה רכב שעבר לפני שנתיים וחצי שיפוץ ראש (לפני שנמכר לי). אצלי מעולם לא התחמם ותמיד עם נוזל קירור מעולה. אבל תמיד אמרו לי: שיפוץ ראש בפונטו לא מחזיק. שנתיים שלוש - יקרה לך שוב.

השורה התחתונה היא כזו: אין לי כוונה לתקן את הרכב. מדובר בהשקעה שבשבילי היא כבר לא מקובלת. הרכב יפהפה, מאובזר ושמור (שמתי מודעה ביד 2), אם יש כאן מישהו שרוצה לקנות אותו, אני פתוח להצעות...

הרומן שלי עם פיאט נגמר. אני עובר ליפנית. שקט נפשי וחיסכון של כסף לאורך זמן.
עם זאת,לזכות הפונטו ייאמר שהיא רכב שהישיבה בו נוחה מאד והוא בהחלט זריז ומהנה לנהיגה.

davidmzr
23-11-12, 09:48
בוקר טוב.
שלח לי בה"פ את מס' הנייד שלך.יש מצב שעוד היום תומר שלום לרכב. :)
דוד.

mechtech
23-11-12, 17:39
שלום לכולם!
הרבה זמן שלא כתבתי כאן, גם מפאת חוסר זמן וגם מפאת זה שהרכב היה בסדר ועשה עבודתו נאמנה בשנתיים האחרונות, אלא ש.........

לפני שלושה חודשים החלה נזילה של מים מהפקק שבין הגיר למנוע. דחיתי ודחיתי כי לא היה לי כסף לממן הורדת גיר וכל העבודה שמסביב.

לפני בקושי חודש, הנזילה הייתה כל כך רצינית, שמעבר לזה שהוספתי כמויות של נוזל קירור (איכותי יש לומר) שהלך לפח, הסטרטר ספג כמות גדולה מהנוזל - ושבק חיים.

כאן כבר לא יכולתי להמשיך ועשיתי את העבודה: הורידו גיר, החליפו קלאץ' חדש, החליפו פקקים, סטרטר משופץ וכל מה שצריך: 2000 ש"ח...

הכל היה נראה סבבה עד שהאוטו הביא לי את הנוק-אאוט שהיה ברור שיגיע ושבגללו תמיד אמרו לי לא לגעת בפיאט: המכונאי סגר נזילה במקום אחד - הלחץ חיפש מקום אחר ואטם הראש נפרץ!
נוזל חודר לצילינדר מס' 1 והרכב מזייף עד שהנוזל מתאדה.

זה רכב שעבר לפני שנתיים וחצי שיפוץ ראש (לפני שנמכר לי). אצלי מעולם לא התחמם ותמיד עם נוזל קירור מעולה. אבל תמיד אמרו לי: שיפוץ ראש בפונטו לא מחזיק. שנתיים שלוש - יקרה לך שוב.

השורה התחתונה היא כזו: אין לי כוונה לתקן את הרכב. מדובר בהשקעה שבשבילי היא כבר לא מקובלת. הרכב יפהפה, מאובזר ושמור (שמתי מודעה ביד 2), אם יש כאן מישהו שרוצה לקנות אותו, אני פתוח להצעות...

הרומן שלי עם מכוניות פיאט נגמר לצערי משום שכחוויית נהיגה, הפונטו היא רכב כיפי ביותר!


מצער מאד לשמוע מקרים שכאלה, אך זה מה שנקרא "עייפות החומר" והחוק הזה פועל גם עלינו, לא רק על הרכבים שלנו..:]
אחת מהדילמות שבעלי רכבים ישנים יחסית (ולא רק) חווים, היא כאשר מגיעים לפרק בו אנחנו שואלים ת'עצמנו האם כדאי להשקיע שוב פעם בתיקון הרכב, אחרי כל "הלוס פפלין" שכבר השקענו עד כה, או להרים ידיים ולמכור לחלקים ויותר גרוע, למסור את הבימבה שלנו לגריטה במלתעות הברזל ולקבל עבורה כסף לארוחה זוגית.

שיהיה בהצלחה במכירה וברכישת הרכב החדש.