mechtech
17-11-12, 11:49
מדריך תיקון תושבת פנס ראשי ב-20ש"ח עשה זאת בעצמך (מצולם).
------------------------------------------------
אחת "המחלות" המעצבנות בפנסים של הרכב, במיוחד כשהטסט לרכב קרב ובא, היא כאשר התושבת של הפנס הראשי נשברת וצריך לקנות פנס שלם רק בשביל השטות הזו.
התושבות של הפנסים הראשיים ברכבים ובפונטו בפרט, עשויות יציקת פלסטיק דקה מאד ולכן נסדקות ונשברות בקלות.
טריקות חוזרות ונשנות של מכסה המנוע, והשכנה שלא יוצאת מהחניה בבוקר עד שלא נותנת "נשיקה צרפתית" לחצי מהרכבים בחניה, כנראה עשו את שלהם.
זה קרה לי בפונטו הקודמת כשנשברה לי התושבת של הפנס הראשי, שלפתי מכיסי מס' שטרות של יצחק בן-צבי, קניתי פנס חדש והחלפתי.
מלבד הבעיה בפנס הראשי, צצה עוד "תופעה", בחלוף הזמן הבקליט של פנסי האיתות הקדמיים פשוט "נבקע" לו מהפנס כמו צדפה.
שלפתי שטר של ש.י. עגנון קניתי פנס איתות שמאלי והחלפתי. כעבור זמן מה תושבת הפנס הראשי הימני נשברה ואם בצדפות עסקינן, גם פנס האיתות הימני החליט ש"נבקע" לו פתאום.
ברוח קרב של "בובספוג" החלטתי "ליפול" על תושבת הפנס הראשי ועל פנס האיתות ולתקנם במכה אחת.
יש מס' דרכים לתקן תושבת פנס שבורה, לדוגמה, מצמידים רשת מתכת של חלון לשני החלקים השבורים ועוברים על הרשת במלחם עם ראש שטוח כדי "לשתול" את הרשת בתוך חלקי הפלסטיק של הפנס.
דרך נוספת היא להמיס בעזרת בלאוור (פן) רצועה של פלסטיק משני צידי השבר.
אני בחרתי בדרך קלה ופשוטה יותר שלא מצריכה כלים מיוחדים ולדעתי גם די מוצלחת. כל מה שצריך זה דבק אפוקסי 5 דקות מהסוג שמגיע בשתי שפורפרות, נייר זכוכית גס, מסקינטייפ ואפשר גם לחזק עם רשת חלון או רשת לחיבור קירות גבס.
יאללה.. ראבוטה!
-----------
חרגיל.. לפני הכל, סוויץ' כבוי, בלם היד משוך ומכסה המנוע מורם ומאובטח היטב ע"י המוט, שלא יתעופף ברוח (חס וכרפס) וינחת לנו כמו גליוטינה ישר על הזרת הקטנה.
1. תושבת הפנס השבורה במלוא הדרה.
7432
2. בקליט (פלסטיק) שקוף של פנס האיתות שיצא מהארון והחליט פתאום "להתרומם".
בכלל.. מה הקטע הזה שפתאום כולם "יוצאים מהארון"? כל פעם מראים בטלוויזיה שעוד סלב "יצא מהארון", איזה ארון..?
אנ'לא אתפלא אם שמעון פרס יחליט פתאום שגם הוא "יוצא מהארון"..
7433
3. דבק אפוקסי 5 דקות (שפורפרת דבק ושפורפרת מקשה) וחתיכת פלסטיק שחותכים לרצועות כדי שישמשו לערבוב הדבק עם המקשה (השתמשתי בכרטיס ישן).
7434
4. הפנס הראשי מצידו האחורי.
7435
5. שחרור קפיץ האבטחה של מחבר נורת החניה.
7436
6. נתוק קונקטור נורת אור דרך/מעבר וקונקטור נורת אור חניה ע"י שליפה שלהם לאחור.
7437
7. שחרור והוצאת שני הברגים מהתושבות העליונות של הפנס הראשי.
7438
8. שחרור הברגים בעזרת מפתח או ידית ראצ'ט ובוקסה 10 מ"מ.
7439
9. שחרור קפיץ האבטחה של פנס האיתות ושליפת הפנס בזהירות החוצה בצורה ישרה לכיוון חזית הרכב.
7440
10. שחרור קפיץ האבטחה המרובע של הקונקטור וניתוק הקונקטור (בתמונה כתבתי פין תושבת, אך זה בורג האום. הפין נמצא קצת יותר למעלה).
7441
11. שחרור אום בצד הפנס הראשי והוצאת הפנס.
7442
12. מלטשים את התושבת והפנס עם נייר זכוכית גס כדי ליצור שטח פנים גדול והתחברות טובה יותר של הדבק.
7443
13. משתמשים באריזה ככלי קיבול, שמים כמות קטנה של דבק משפורפרת אחת (גודל מטבע 10ש"ח) וכמות שווה מהשפורפרת של המקשה ומערבבים.
7444
14. מצמידים את התושבת השבורה לפנס ושמים מסקינטייפ (סרט-בידוד) לחיזוק זמני בצד החיצוני שלה.
כעת מורחים מעט דבק בצד הפנימי, לאורך השבר ובתוך השבר עצמו רק כדי להצמיד את התושבת לפנס, יש להקפיד לשמור על הזווית של התושבת כמו שהיתה במקור (הדבק מתקשה תוך 4-5 דקות).
7445
15. מערבבים כמות גדולה של דבק (ממש בריכה) ויוצקים אותו בצד הפנימי, אפשר לשים לפני זה רשת כדי ליצור חיבור חזק וגמיש יותר של שני החלקים. ממתינים שיתייבש.
7446
16. שוב מכינים מעט דבק, מורחים לאורך השבר מהצד החיצוני וממתינים לייבוש.
7447
17. ובהזדמנות חגיגית זו שפנס האיתות השבור כבר בחוץ, הסרתי את הבקליט (הפלסטיק) של פנס האיתות, ניקיתי את הרפלקטור, מרחתי דבק סביב היקף הפנס והצמדתי חזרה את הבקליט.
7448
18. המתנתי שהדבק יתייבש לפני שהרכבתי את הפנס למקומו.
7449
19. מרכיבים חזרה את הפנס הראשי וסוגרים את שני הברגים בצידו העליון ואת האום שבצד.
מחברים את הקונקטור של פנס האיתות ומרכיבים את הפנס בהתאמה בין הפינים למסילות ומותחים את קפיץ נעילת הפנס.
7450
20. מחברים את הקונקטורים של הפנס הראשי, מלטשים מעט את דבק האפוקסי בצד החיצוני ולמי שרוצה אפשר לצבוע עם ספריי צבע אפור.
7451
זה הכל, בזוזים שחסכנו בקניית שני הפנסים, אפשר לקחת את הגברת לכוס קפה ועוגה ואפילו למסעדה.
נ.ב. המדריך בוצע על פונטו דור 1.
בהצלחה. :)
------------------------------------------------
אחת "המחלות" המעצבנות בפנסים של הרכב, במיוחד כשהטסט לרכב קרב ובא, היא כאשר התושבת של הפנס הראשי נשברת וצריך לקנות פנס שלם רק בשביל השטות הזו.
התושבות של הפנסים הראשיים ברכבים ובפונטו בפרט, עשויות יציקת פלסטיק דקה מאד ולכן נסדקות ונשברות בקלות.
טריקות חוזרות ונשנות של מכסה המנוע, והשכנה שלא יוצאת מהחניה בבוקר עד שלא נותנת "נשיקה צרפתית" לחצי מהרכבים בחניה, כנראה עשו את שלהם.
זה קרה לי בפונטו הקודמת כשנשברה לי התושבת של הפנס הראשי, שלפתי מכיסי מס' שטרות של יצחק בן-צבי, קניתי פנס חדש והחלפתי.
מלבד הבעיה בפנס הראשי, צצה עוד "תופעה", בחלוף הזמן הבקליט של פנסי האיתות הקדמיים פשוט "נבקע" לו מהפנס כמו צדפה.
שלפתי שטר של ש.י. עגנון קניתי פנס איתות שמאלי והחלפתי. כעבור זמן מה תושבת הפנס הראשי הימני נשברה ואם בצדפות עסקינן, גם פנס האיתות הימני החליט ש"נבקע" לו פתאום.
ברוח קרב של "בובספוג" החלטתי "ליפול" על תושבת הפנס הראשי ועל פנס האיתות ולתקנם במכה אחת.
יש מס' דרכים לתקן תושבת פנס שבורה, לדוגמה, מצמידים רשת מתכת של חלון לשני החלקים השבורים ועוברים על הרשת במלחם עם ראש שטוח כדי "לשתול" את הרשת בתוך חלקי הפלסטיק של הפנס.
דרך נוספת היא להמיס בעזרת בלאוור (פן) רצועה של פלסטיק משני צידי השבר.
אני בחרתי בדרך קלה ופשוטה יותר שלא מצריכה כלים מיוחדים ולדעתי גם די מוצלחת. כל מה שצריך זה דבק אפוקסי 5 דקות מהסוג שמגיע בשתי שפורפרות, נייר זכוכית גס, מסקינטייפ ואפשר גם לחזק עם רשת חלון או רשת לחיבור קירות גבס.
יאללה.. ראבוטה!
-----------
חרגיל.. לפני הכל, סוויץ' כבוי, בלם היד משוך ומכסה המנוע מורם ומאובטח היטב ע"י המוט, שלא יתעופף ברוח (חס וכרפס) וינחת לנו כמו גליוטינה ישר על הזרת הקטנה.
1. תושבת הפנס השבורה במלוא הדרה.
7432
2. בקליט (פלסטיק) שקוף של פנס האיתות שיצא מהארון והחליט פתאום "להתרומם".
בכלל.. מה הקטע הזה שפתאום כולם "יוצאים מהארון"? כל פעם מראים בטלוויזיה שעוד סלב "יצא מהארון", איזה ארון..?
אנ'לא אתפלא אם שמעון פרס יחליט פתאום שגם הוא "יוצא מהארון"..
7433
3. דבק אפוקסי 5 דקות (שפורפרת דבק ושפורפרת מקשה) וחתיכת פלסטיק שחותכים לרצועות כדי שישמשו לערבוב הדבק עם המקשה (השתמשתי בכרטיס ישן).
7434
4. הפנס הראשי מצידו האחורי.
7435
5. שחרור קפיץ האבטחה של מחבר נורת החניה.
7436
6. נתוק קונקטור נורת אור דרך/מעבר וקונקטור נורת אור חניה ע"י שליפה שלהם לאחור.
7437
7. שחרור והוצאת שני הברגים מהתושבות העליונות של הפנס הראשי.
7438
8. שחרור הברגים בעזרת מפתח או ידית ראצ'ט ובוקסה 10 מ"מ.
7439
9. שחרור קפיץ האבטחה של פנס האיתות ושליפת הפנס בזהירות החוצה בצורה ישרה לכיוון חזית הרכב.
7440
10. שחרור קפיץ האבטחה המרובע של הקונקטור וניתוק הקונקטור (בתמונה כתבתי פין תושבת, אך זה בורג האום. הפין נמצא קצת יותר למעלה).
7441
11. שחרור אום בצד הפנס הראשי והוצאת הפנס.
7442
12. מלטשים את התושבת והפנס עם נייר זכוכית גס כדי ליצור שטח פנים גדול והתחברות טובה יותר של הדבק.
7443
13. משתמשים באריזה ככלי קיבול, שמים כמות קטנה של דבק משפורפרת אחת (גודל מטבע 10ש"ח) וכמות שווה מהשפורפרת של המקשה ומערבבים.
7444
14. מצמידים את התושבת השבורה לפנס ושמים מסקינטייפ (סרט-בידוד) לחיזוק זמני בצד החיצוני שלה.
כעת מורחים מעט דבק בצד הפנימי, לאורך השבר ובתוך השבר עצמו רק כדי להצמיד את התושבת לפנס, יש להקפיד לשמור על הזווית של התושבת כמו שהיתה במקור (הדבק מתקשה תוך 4-5 דקות).
7445
15. מערבבים כמות גדולה של דבק (ממש בריכה) ויוצקים אותו בצד הפנימי, אפשר לשים לפני זה רשת כדי ליצור חיבור חזק וגמיש יותר של שני החלקים. ממתינים שיתייבש.
7446
16. שוב מכינים מעט דבק, מורחים לאורך השבר מהצד החיצוני וממתינים לייבוש.
7447
17. ובהזדמנות חגיגית זו שפנס האיתות השבור כבר בחוץ, הסרתי את הבקליט (הפלסטיק) של פנס האיתות, ניקיתי את הרפלקטור, מרחתי דבק סביב היקף הפנס והצמדתי חזרה את הבקליט.
7448
18. המתנתי שהדבק יתייבש לפני שהרכבתי את הפנס למקומו.
7449
19. מרכיבים חזרה את הפנס הראשי וסוגרים את שני הברגים בצידו העליון ואת האום שבצד.
מחברים את הקונקטור של פנס האיתות ומרכיבים את הפנס בהתאמה בין הפינים למסילות ומותחים את קפיץ נעילת הפנס.
7450
20. מחברים את הקונקטורים של הפנס הראשי, מלטשים מעט את דבק האפוקסי בצד החיצוני ולמי שרוצה אפשר לצבוע עם ספריי צבע אפור.
7451
זה הכל, בזוזים שחסכנו בקניית שני הפנסים, אפשר לקחת את הגברת לכוס קפה ועוגה ואפילו למסעדה.
נ.ב. המדריך בוצע על פונטו דור 1.
בהצלחה. :)