PDA

View Full Version : ספייס SX 2003 - בעית דיאגנוסטיקה


06-02-07, 18:34
מדובר בפונטו ספייס SX FUN מודל 2003
מאתמול נדלקות לי נורת ההגה בצבע אדום
ולסירוגין נדלקות וניכבות יחד ה ABS + הסימן קריאה של האנדברייק

היום בבוקר גיליתי שהלך מצבר אז החלפתי

הלכתי לדוד שלי שבעזרת המחשב שלו הוא יתחבר למחשב רכב שלי והוא איפס לי את
check engine שהיו תקוע כניראה בגלל המצבר

אבל משום מה הנורה של ההגה האדומה לא מפסיקה להיכבות
ה error שמופיע במחשב כתוב בו: CAN LINE ERROR
האמת שלי אין מושג מה זה אומר וגם דוד שלי שהביא את המחשב לא מזמן לא הספיק להתמקצע בתקלה מסוג זה עד עכשיו לכן אני מחכה עד שהמדריך שלו יגיע

אבל רציתי לשאול אולי משהו פה ניתקל בבעיה כזאת או לפחות יכול להסביר לי מה זה אומר
ה can line error

תודה רבה

06-02-07, 19:59
CAN- CONTROLLER AREA NETWORK פיתוח של BOSCH
סוג של תקשורת מהירה ברכב, עד 500 KB/S
בד"כ משומש לצורך תקשורת תא מנוע . אבל כיום רוב החדשים יוצאים FULL CAN.
אני לא בטוח אם המחשב של דוד שלך יוכל "לדבר" עם הרשת הזאת. בגלל זה הוא זורק לך תקלה של CAN LINE ERROR. או מצב שני שיתכן ,אם המחשב כן מדבר אם CAN(אני סקפטי לגבי זה), אז יש לך תקלה במחשב של ההגה,אחד ממרכיבי המערכת (כנראה חיישן מומנט) או בתקשורת איתו (מחבר, צמת חוטים וכו...)
לרשת ה-CAN פרוטוקול משלה והוא שונה ממ"ע ה -VAN

לא כל ה OBD
16 פינים יודעים לדבר אם CAN

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

במילים יותר פשוטות- התוכנה של מחשב הבדיקה שלכם מיושנת ולא תומכת ברשת ה CAN.

נ.ב.
תשנה את הכותרת - שאלה בדיאגנוסטיקה
מודרטור , אולי תעשה קצת סדר

06-02-07, 20:59
לא לדאוג אדי, בשביל זה אני כאן 8)

06-02-07, 21:00
That's what I'm talking 'bout! HA
:mrgreen:

06-02-07, 21:15
CAN- CONTROLLER AREA NETWORK פיתוח של BOSCH
סוג של תקשורת מהירה ברכב, עד 500 KB/S
בד"כ משומש לצורך תקשורת תא מנוע . אבל כיום רוב החדשים יוצאים FULL CAN.
אני לא בטוח אם המחשב של דוד שלך יוכל "לדבר" עם הרשת הזאת. בגלל זה הוא זורק לך תקלה של CAN LINE ERROR. או מצב שני שיתכן ,אם המחשב כן מדבר אם CAN(אני סקפטי לגבי זה), אז יש לך תקלה במחשב של ההגה,אחד ממרכיבי המערכת (כנראה חיישן מומנט) או בתקשורת איתו (מחבר, צמת חוטים וכו...)
לרשת ה-CAN פרוטוקול משלה והוא שונה ממ"ע ה -VAN

לא כל ה OBD
16 פינים יודעים לדבר אם CAN

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

במילים יותר פשוטות- התוכנה של מחשב הבדיקה שלכם מיושנת ולא תומכת ברשת ה CAN.

נ.ב.
תשנה את הכותרת - שאלה בדיאגנוסטיקה
מודרטור , אולי תעשה קצת סדר

לפי מיטב ידיעתי יש לו את המחשב החדש שקיים היום...
אני לא זוכר איך קוראים לחברה אבל אם תתן לי שמות אני יאשר לך את השם שלה..

ובכל מקרה אני מנסה למצוא מה בעיית הנורה האדומה של ההגה שמופיעה ..
שאני מתניע הכל טוב.. אחרי כמה ק"מ של נסיעה היא דולקת ולא ניכבת יותר
אה כן וברגע שהיא דולקת לא ניתן לשים מצב city

06-02-07, 21:36
לגבי בעיית ההגה -

נשמע שיש בעיה במערכת ההגה וזה כבר לא קשור למצבר כי המצבר שלך חדש.
יש להתחבר במוסך פיאט למחשב הרכב ולהוציא קודי תקלות ולבדוק באיזה רכיב התקלה ולפי זה יבוצע התיקון. כדאי לברר זאת בהקדם כי אתה לא רוצה שבאמצע פנייה הגה יתקשה ואתה עלול לאבד שליטה.

יש מכון הזרקת דלק (כן) ביפו שמתעסק עם זה וגם המעבדה של איל נוימן באשדוד. אם אתה מעוניין אז "רפי לין" בטח יתן לך את הכתובת שלהם.

לא מבין בנושא של המחשב.

06-02-07, 21:40
לגבי בעיית ההגה -

נשמע שיש בעיה במערכת ההגה וזה כבר לא קשור למצבר כי המצבר שלך חדש.
יש להתחבר במוסך פיאט למחשב הרכב ולהוציא קודי תקלות ולבדוק באיזה רכיב התקלה ולפי זה יבוצע התיקון. כדאי לברר זאת בהקדם כי אתה לא רוצה שבאמצע פנייה הגה יתקשה ואתה עלול לאבד שליטה.

יש מכון הזרקת דלק (כן) ביפו שמתעסק עם זה וגם המעבדה של איל נוימן באשדוד. אם אתה מעוניין אז "רפי לין" בטח יתן לך את הכתובת שלהם.

לא מבין בנושא של המחשב.

המוזריות של העניין שזה התחיל לדלוק אך ורק כאשר המצבר הלך..
עכשיו החלפתי מצבר אבל לא חדש .. חבר שהביא לי מצבר במצב טוב שיש לו עוד חיים
אבל אני לא חושב שזה קשור למצבר עכשיו...
לפי דעתי השורש של הבעיה זה מה שהמחשב זיהה כ CAN line error

06-02-07, 21:43
האם זה מצבר שמתאים לרכב מבחינת האמפר שלו ? מה היה לפני ומה יש עכשיו ?

06-02-07, 22:00
אין קשר למצבר,
מצב CITY לא נכנס לפעולה, מכיוו שהמחשב של ההגה עובד ב- DOWNGRADED MODE
או בעברית "מצב חרום".
לא צריך להפחיד את הבן אדם.
אתה לא תאבד שליטה על הרכב, אל תדאג, ההגה ימשיך להסתובב כמו שהוא מסתובב היום עם התקלה. לו תקלה במ"ע הגה היתה כזאת בטיחוטית אז מחשב ההזרקה היה מונע התנעה של המנוע, או כיבוי בזמן שהמנוע מונע.
זה כמו מנורת ABS שדולקת ומראה על תקלה במ"ע .
זה ממש לא אומר שלרכב אין בלמים, נכון, אין מערכת עזר לבלימה אבל בלמים יש כרגיל.
אתה צריך לבדוק כמו שאמרתי לגבי תקעים וצמה.
לגשת ל EXAMINER על מנת להבין מאיפו הבעיה מגיע בדיוק.
בצורה לוקלית ממש קשה לעשות זאת.

אני חושב שהסברתי די ברור.

נ.ב.
מכיוון שמחשב הגה לוקח את נתון מהירות הרכב, שמגיעה או מחיישן שנמצא בגיר או ממערכת ה ABS (גלגלים אחוריים),יתכן גם מצב שהמחשב הגה לא מקבל נתון זה .

וזאת כבר נקראה- בעית תקשורת.

06-02-07, 22:07
התכוונתי שאם ההגה עובר למצב תקלה בזמן סיבוב או פנייה אז הוא מייד הופך לכבד יותר באופן משמעותי וכל נהג ממוצע יופתע מזה בגלל שהוא רגיל שההגה קל מאוד. בין זה לבין אובדן שליטה ברכב, המרחק לא גדול !

בכל מקרה, המצב שמתאר השואל לא בריא ופשוט צריך ללכת למוסך עם מחשב בתקשורת למחשב הרכב ולברר מה התקלה.

06-02-07, 22:09
התכוונתי שאם ההגה עובר למצב תקלה בזמן סיבוב או פנייה אז הוא מייד הופך לכבד יותר באופן משמעותי וכל נהג ממוצע יופתע מזה בגלל שהוא רגיל שההגה קל מאוד. בין זה לבין אובדן שליטה ברכב, המרחק לא גדול !

בכל מקרה, המצב שמתאר השואל לא בריא ופשוט צריך ללכת למוסך עם מחשב בתקשורת למחשב הרכב ולברר מה התקלה.

תקרא עוד פעם את מה שכתבתי

06-02-07, 22:16
OK הבנתי את הסתירה בינינו.

אני מדבר על מצב תקלה שבו מנוע ההגה מתנתק לחלוטין ואז ההגה באמת הופך למאוד כבד.

07-02-07, 00:03
התכוונתי שאם ההגה עובר למצב תקלה בזמן סיבוב או פנייה אז הוא מייד הופך לכבד יותר באופן משמעותי וכל נהג ממוצע יופתע מזה בגלל שהוא רגיל שההגה קל מאוד. בין זה לבין אובדן שליטה ברכב, המרחק לא גדול !

בכל מקרה, המצב שמתאר השואל לא בריא ופשוט צריך ללכת למוסך עם מחשב בתקשורת למחשב הרכב ולברר מה התקלה.


אבל אנחנו לא נהגים "ממוצעים" אנחנו נהגים בעלי פונטו ספייס ואני לא מכיר אחד שיש לו פונטו ספייס ובאותו יום של הקנייה לפחות 15 איש הזהירו אותו לגבי "מחלת ההגה"

ואגב אני לא מגדיר תעצמי נהג מירוצים ומקצוען ולי ננעל ההגה באמצע כיכר והצלחתי לסובב אותו זה פשוט נהיה כמו לסובב הגה של סובארו די אל שנת 88

10-02-07, 19:07
שאלה לאדי (נראה שהוא מבין בפרטים הקטנים של חיבורי ההגה):

לי יש פונטו ספייס 2003 ידנית ואצלי גם דולקת מנורת ההגה. הנורה דולקת כך כבר חצי שנה ואין לי שום בעיה עם ההגה. אני יכול להכנס למצב CITY והכל עובד פיקס. פעם שהתחברו אמרו שיש בעיה עם חיישן מומנט.

אז לפי מה שרשמת יכול להיות שהבעיה היא שאין תקשורת טובה. ועכשיו לשאלה: יש איפשהו חיבורים שאני יכול להגיע אליהם ולבדוק שהכל מחובר טוב? אולי יש איזה פין עקום או משהו?

תודה

10-02-07, 20:21
לא חושב.
אם היתה זאת בעית תקשורת אז ההגה היה מסתובב קשה.
אם כבר בדקו ואמרו שיש לך בעיה בחיישן מומנט, אז אין לך יותר מדי מה לגעת החוטים וקונקטורים.