התחבר

View Full Version : אונו נכבת כל 20 דקות


yair791
25-10-12, 17:48
מדובר באונו 93 1.4 קרבורטור הרכב נכבה כל 20 דקות בערך ואני חושד בבעית הצתה
אחרי שהרכב נכבה יש לפעמים צורך להמתין מספר רגעים כדח שהיא תסכים להניע הרכב הוא של חבר שלי אז התאורים הם שלו היתי רוצה לקבל תרשים של מע' ההצתה וערכי היתנגדות של חישן קראנק/ מהירות מנוע שמורכב ליד גלגל התנופה, היתנגדות סליל הצתה ובדיקות למחשב הדיגיפלקס
רפי ודוד אשמח לקבל את עזרתכם כל אחד עם מידע מוזמן להגיב

תודה

יאיר

רפי לין
25-10-12, 23:57
האם במכונית יש מזגן מקורי או מזגן ישראלי? (יש הבדלים במע' ההצתה).
התנגדות חיישן נמ"ע וסל"ד (גל ארכובה - קראנק) ב 20 מעלות 600-760 אוהמים.
בדוק את הארקת מחשב ההצתה (דיג'יפלקס) ע"י אוהמטר שמחובר בין צלעות המתכת של מחשב ההצתה לקוטב השלילי (מינוס) של המצבר. התנגדות תקינה צ"ל עד 2.5 אוהמים.
כשהמנוע כבה יש לבדוק האם יוצא ניצוץ מסליל ההצתה.
בדוק ועדכן.
בברכה - רפי לין

yair791
26-10-12, 09:01
תודה רפי
ברכב מורכב מזגן מקורי

yair791
26-10-12, 19:02
בדקתי היתנגדות בין צלעות המחשב למצבר מראה בין 2.5 -1.9 בחיבור בין האום מטר לחישן בגלגל התנופה היתנגדות 900 אום (ניתוק החישן מהחיבור למחשב )

yair791
26-10-12, 19:08
סליל ההצתה המורכב הוא בעל 2 חוטים אחד כתום ואחד ירוק מה ההיתנגדות שלו ?

רפי לין
27-10-12, 09:51
להלן התנגדויות סליל ההצתה:
סליל ראשוני - 0.756-0.924 אוהמים.
סליל משני - 2970-3630 אוהמים.

בברכה - רפי לין

yair791
27-10-12, 16:57
היום בדקתי שוב הסליל תקין
היתנגדות המחשב קוטב השלילי 350 אוהם(אמור להיות עד 2.5 אוהם)
היתנגדות חישן מהירות מנוע 900 אוהמים(ב 20 מעלות 600-760 אוהמים)
בנוסף יש בריחת ניצוץ בתוך מכסה המפלג החלפתי את המכסה והחוטים לאחרים שיש לי וזה עדין קורה
כאשר קורת בריחת הניצוץ הרכב מקטע ואז נכבה אחרי מספר שניות דבר זה קורה רק כאשר הרכב חם
כאשר חיברתי את גוף המחשב (צלעות הקירור) למצבר בעזרת כבל התנע לא היה הריחת ניצוץ
אני מיתכוון להחליף את החישן באחד משומש תקין שיש לי אבל האם בנוסף לחישן יכול להיות בעיה אחרת ?

רפי לין
27-10-12, 20:00
אם חברת האוהמטר בין צלעות קרור המתכת של מחשב ההצתה לבין קוטב שלילי של המצבר וקיבלת 350 אוהמים, אז הארקת מחשב ההצתה פגומה ויתכן שמזה נובעת התקלה.
צריך להוציא את המחבר החשמלי ממחשב ההצתה ולראות שמגע המתכת של החוט השחור ( חוט הארקה) תקין ואני ממליץ אפילו לחבר אל החוט השחור עוד חוט גיבוי מוארק לגוף הרכב כדי להיות בטוח שיש הארקה טובה עד למחשב ההצתה.
אם לאחר מכן עדיין תהיה התנגדות גבוהה בין צלעות המתכת של מחשב ההצתה ומינוס המצבר, אז יש נתק הארקה פנימית בתוך מחשב ההצתה.
בברכה - רפי לין

yair791
27-10-12, 20:07
אחלה תודה רפי זה בודאות רק חוט שחור זה הארקה? ומה לגבי החטאת הניצוץ שניתן לשמוע זה יכול להיות החישן או המחשב אם הארקת המחשב לא תקינה אז מומלץ לחבר חוט מהצלעות לגוף הרכב ? זה יתן פתרון טוב?

רפי לין
28-10-12, 01:46
לא מהצלעות אלא חוט נוסף שיתחבר על ואל החוט השחור הקיים.
בברכה - רפי לין

yair791
11-05-13, 20:44
עדכון

הרכב יצא משימוש למאז התקלה כיוון שחבר שלי לא היה צריך אותו יותר אח שלי החליט לקחת את הרכב ואני חזרתי לתקן את התקלה
אכן יש נתק בארקה של המחשב וניבדק שנית חישן קראנק ונימצא תקין (האום מטר שלי הקודם לא היה טוב) בוצע חיבור כבל גיבוי כמו שרפי רשם וזה לא עזר
פתחתי את המחשב והלחמתי כבל בין החיבור של המחשב לכבל הארקה בצמה ובין צלעות הקירור והרכב כבר לא נכבה אך לא עובד חלק
לפני התקלה הרכב היה עובד חלק
אני צריך מחשב
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=16590
רפי תודה על העזרה באיתור ופתרון התקלה אין עליך