View Full Version : פונטו 98,גיר ידני,הזעה קלה של שמן גיר,בחיבור 2 החלקים שמרכיבים את הגיר.מישהו יודע?
שלום
פונטו שנת 98 דגם XTZ-75, י 1242 סמ"ק.גיר ידני.
היום הרכב הורם על ליפט לצורך החלפת שמן,וראינו שיש הזעה ממש קלה מכיוון הגיר.
המכונאי אמר שמדובר בהזעה שלא צריך להתייחס אליה,ולאחר שביקשתי הסבר מהיכן ההזעה ואיך אפשר לסדר אותה,הוא אמר שהגיר מורכב מ-2 חלקים מרכזיים שמרכיבים אותו,ובחיבור של 2 החלקים האלו יש הזעה.לדבריו אין מה לסדר,ואין מה לגעת כי זאת הזעה שולית,ואם בכל זאת רוצים לסדר צריך לפרק את הגיר ולמרוח חומר איטום מיוחד בחיבור 2 החלקים שמרכיבים את הגיר.
כרגע זאת ממש הזעה קלה.
רציתי לשאול אם מישהו מכיר את התופעה,או מבין על איזה 2 חלקים של הגיר שמתחברים המכונאי התכוון.
בתודה מראש
שי
מישהו יודע על מי מדובר?
מישהו מכיר את "המחלה" הזאת ששמן גיר מזיע בחיבור בין 2 חלקי הגיר?
אודה אם מישהו יענה או יעזור,ומה כדאי לעשות בעניין.
שי
ההזעה שאתה מדבר עליה היא בין 2 חלקי גוף של הגיר אם יש הזעה אז לא נורא ברגע זה האם אתה בטוח שלא מדובר בהזעה של שמן בין המנוע לגיר?
שי, אני לא בטוח שאיתרת בדיוק את מקור ההזעה.
לפעמים ההזעה נובעת ממחזיר השמן בצירייה השמאלית, הפעמון נמצא בדיוק בין שני חלקי הגיר.
כאשר הרכב בנסיעה הוא מעיף שמן על החיבור.
אבל אם יבש שם, יש לחזק את הברגים בין שני חלקי הגיר.
רק אל תספר לי שהרכב עדיין נוסע, עם הראש ששיפצנו לפני 3 שנים. :)
דוד.
היי דוד
אני לא אבחנתי את העניין אלא המוסכניק שהרים את הרכב על הליפט.
אני זה ששמתי לב להזעה הקלה,ושאלתי אותו מה זה,והוא ענה שמדובר בהזעה בין 2 חלקי הגיר.
יכול להיות שהוא שלף תשובה בלי להתעמק מספיק וייתכן שאתה צודק ומדובר על המחזיר שמן השמאלי של הצירייה.צריך לבדוק זאת שוב בהזדמנות.
מאז הראש מנוע שעשית לרכב עבר שנה ו-11 חודשים.:) ואחרי הכל רק תשבחות מגיע לך.הכל עובד מעולה ותקין,הרכב לא מאבד אפילו גרם מים,והמנוע עובד כמו שעון.נקווה שימשיך ככה.
אני אצטרך לבדוק את מה שאתה אומר לגבי המחזיר שמן של הציריה השמאלית.הלוואי וזה הבעיה.
אם זה לא הבעיה ומדובר בהזעה בין 2 חלקי הגיר אזי:
1.האם חיזוק הברגים בין 2 חלקי הגיר מצריך פירוק הגיר,או שאפשר לעשות זאת כאשר הגיר במקומו?
2.בהנחה וחיזוק הברגים בין 2 חלקי הגיר לא פותר את הבעיה,האם זה מורכב מדי לפתוח את 2 חלקי הגיר ולשים אטם ביניהם?יש לך הערכה כמה שעות עבודה זה,והאם מדובר בדבר מורכב?
אני פשוט פדנט וכל הזעה הכי מינימלית מפריעה לי.
שי
חיזוק הברגים אפשרי כאשר הגיר נימצא על הרכב אבל צריך להיזהר שלא לקרוע את הברגים בהידוק הפרדת שתי חלקי הגיר לפי דעתי תצריך פרוק הגיר מהמנוע ואז פרוק הגיר עצמו ניקוי משטחי ההצמדה של שתי החלקים והחלפת אטם אם מדובר במחזיר שמן של הציריה אז זה לא בעיה רק צריך לוהוציא את הכוס של הציריה לשלוף את המחזיר או לפרק את הבית שלו במידה ויש צורך ולהחליף את האטמים הרלוונטים (אטם בית מחזיר +מחזיר)
החלפת מחזיר שמן לא עורכת הרבה זמן כלל אבל פירוק הגיר לצורך פירוק ל2 חלקים עיקרים יקח הרבה יותר זמן משהוא כמו יום עבודה לפחות
אני אישית לא היתי מיתרגש מהזעה כזו אם מדובר במחזיר שמן היתי מחליף ואם צריך לחזק את הרגי הגיר מחזק אבל אם החיזוק לא פוטר היתי משאיר את זה ככה ובודק מיד פעם נוזל את גובה נוזל הגיר ומוסיף אם חסר
הבעיה היא שבגיר ידני בפיאט אין מדיד שמן לגיר,ואין אפשרות לעקוב ולהוסיף שמן.מצד שני מדובר בהזעה ממש קלה,אבל עדיין לי זה צורם לעין.
אני תולה תקווה שמדובר במחזיר שמן של הציריה.
לפי דעתי אם לא מדובר במחזיר של הצירייה אלא באמת בגיר עצמו, הרי אתה אמרת שזו הזעה קלה מאוד, תן חיזוק קטן ולא מעבר. אל תשקיע כסף ומאמץ על זה.
הבעיה היא שבגיר ידני בפיאט אין מדיד שמן לגיר,ואין אפשרות לעקוב ולהוסיף שמן.מצד שני מדובר בהזעה ממש קלה,אבל עדיין לי זה צורם לעין.
אני תולה תקווה שמדובר במחזיר שמן של הציריה.
נכון מדיד שמן אין אבל אפשר להוסיף שמן וליבדוק אבל הרכב חיב להיות ישר ועליך לפתוח בורג אלן 13 ממ בחזית הגיר וליראות אם גובה השמן הוא בגובה החור כלומר באותו קו של החלק התחתון של החור ואם חסר תוסיף שמן של גיר ידני 80/90 אם אני זוכר נכון עד שיצא טיפה את הוספת השמן ניתן לעשות בעזרת מזרק ולהזריק אותו דרך אותו החור עד שיצא טיפה ואז ליסגור את הפקק אבל לא להגזים בכוח
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.