התחבר

View Full Version : עלויות אחזקה לפונטו ספייס 2001 - בור ללא תחתית?


liorda
23-10-12, 01:16
זה יהיה קצת הוצאת קיטור, אז תחזיקו חזק.

ברשותי פונטו ספייס אוט' 2001 כבר 4 שנים, והיום האוטו נכנס למוסך כדי לעבור ראש מנוע בפעם השלישית. אני מאוד מתוסכל מהרכב. אני נהג זהיר, מקפיד על טיפולים בזמן (במוסכים מורשים!), שומר מחימום יתר, בודק מים כל שבועיים ובכל זאת, שוב אותה תקלה.

מה זה אומר על האיכות הטכנית של הדגם? מה זה אומר על היכולות הטכניות של המוסכים? מה יכולה להיות הבעיה האמיתית של הרכב האומלל שלי?

קיבלתי הצעת מחיר של 2500 ש"ח "רק כדי לפתוח את המנוע ולהחליף אטם" (כי טיימינג עשו לפני שנה, בהחלפה הקודמת) ועל פי הזהרת המוסכניק, "אם נגלה משהו מסובך יותר המחיר יהיה הרבה יותר גבוה". מחיר סביר עבור מוסך מורשה?

ארילו
23-10-12, 02:47
למה ראש מנוע?
האם האוטו איבד מים?
האם האוטו איבד שמן?
האם היו עקבות שמן במים?
האם היו עקבות מים בשמן?
האם יש בריחת קומפרסיה?

השנקל שלי:
1. אני מכיר פונטואים כאלה שנוסעות ונוסעות בלי בעיה מיוחדת
2. אם צריך לעשות ראש מנוע בתדירות כזאת גבוהה, אז כנראה שיש בעיה אחרת שמזרזת את מותו של אטם הראש. (בד"כ התחממות).

מישאל.ח
23-10-12, 09:37
באיזה מוסך אתה מטפל?
לדעתי רכב שניכנס למוסף בפעם השלישית לאותו הטיפול(ראש מנוע) צריך להדליק נורה אדומה!, אם הם היו עושים את העבודה בפעם הראשונה ופותרים את מקור התקלה היה ניחסך לך כל עוגמת הנפש,הביזבוז וטירטור!.
לדעתי תחליף מוסך.

אם כבר פעמיים עשיתה ראש- למה לא החלפת כבר את כל המנוע? - היה זול יותר.
האם יש לך את משאבת המים החדשה המוגדלת כמו לגרנדה?
אתה מישתמש רק בפארפלו נכון?

liorda
23-10-12, 09:42
בדיוק העניין: האוטו לא איבד שמן, לא איבד מים, המים היו נקיים משמן והשמן היה נקי ממים ולא שרוף.

כשהגעתי למוסך האוטו היה פתוח ועם צילינדר ראשון בחוץ, ובראשו "טחינה". המוסכניך אמר שהם מצאו בריחת לחץ ונזילת מים קטנה. קצת מוזר שמצאו נזילת מים, כי כמו שאמרתי בדקתי באופן תדיר ולא ראיתי ירידה כלשהי במפלס.

אם התחממות היא הגורם לכל הבעיות הללו - מה הגורם לה?

liorda
23-10-12, 09:46
למישאל: את 2 הפעמים הראשונות עשיתי באותו מוסך, הפעם אני מנסה אחר. וכמו שאמרתי שניהם מורשים.

נוזל קירור כמובן של פרפלו (מילאו בפעם הקודמת), ולא יודע לגבי המשאבה.