PDA

View Full Version : החלפת ממיר קטליטי


yzman80
17-10-12, 12:16
שלום לכל החברים
מבדיקת מחשב שבוצע לפונטו 2004 16v שלי נמצא כי הממיר הקטליטי לא תקין ועלי להחליפו.
האם מישהו יודע כמה אמור לעלות תיקון כזה? עד כמה זה דחוף?
תודה לכולם ויום טוב
בברכה יאיר

davidmzr
17-10-12, 17:32
בדוק מחירים בירושלים.
אני יכול לסדר לך את האגזוזיסט שלי, ב-900 ש"ח כולל מע"מ.
אצלך צריך לפרק את סעפת הפליטה.
דוד.

רון1979
18-10-12, 00:42
שלום לכל החברים
מבדיקת מחשב שבוצע לפונטו 2004 16v שלי נמצא כי הממיר הקטליטי לא תקין ועלי להחליפו.
האם מישהו יודע כמה אמור לעלות תיקון כזה? עד כמה זה דחוף?
תודה לכולם ויום טוב
בברכה יאיר

את החלק תוכל לקנות בדרום ת"א..(לא יודע בדיוק היכן תעשה בדיקה טלפונית)
מפתח 22" פתוח... מתחת לרכב בחלק הקדמי של צנרת האגזוז תתכוף זה שם
אם יש לך אפשרות לפרק ולנקות אותו בעזרת משחזת יכול להיות שזה יעזור

davidmzr
18-10-12, 08:01
אם יש לך אפשרות לפרק ולנקות אותו בעזרת משחזת יכול להיות שזה יעזור
לא ברור מה הקשר בין ממיר תקול, לבין לנקות אותו בעזרת משחזת.
אפשר הסבר ?.
דוד.

רון1979
18-10-12, 12:27
לא ברור מה הקשר בין ממיר תקול, לבין לנקות אותו בעזרת משחזת.
אפשר הסבר ?.
דוד.

הצטברות פייח ולכלוך בחיבור הממיר על גבי הסעפת
השחזה לא בהכרח תעזור או תפתור את הבעיה אך ישנה אפשרות כזאת
900 ש"ח נשמע קצת מחיר מופקע
בהנחה שהחלק הנ"ל שווה ל 50-60% מערך הסכום המדובר

davidmzr
18-10-12, 13:11
רון היקר.
עדיף תמיד לבדוק לפני שכותבים מחיר מופקע.
נראה אותך בודק, ומציע פחות ממה שביקש האגזוזיט שלי.
זה מעניין אותי גם לצרכים שלי.
תודה דוד.

yair791
18-10-12, 13:28
ממיר קטליטי עולה בסביבות ה1000+ לפיני מע"מ (טלוי איפו) רק החלק אצמו ללא עבודה ומדובר בדרך כלל באוניברסלי שאיכות שלו לא פחוט טובה ממקורי
בשביל מקורי סביר להניח שתיצתרך לקחת משכנתה
900 שח כולל מעמ זה ממש בחינם לחלק כולל עבודה תקן אתי אם אני טועה דוד

davidmzr
18-10-12, 13:59
יאיר, שיתקן אותך, מי שכתב שהמחיר מופרז. :)
אשמח לשמוע אם יש לרון מחיר זול יותר והיכן.
ביחס להשחיז עם משחזת, אפשרות כזאת כלל לא באה בחשבון.
דוד.

yair791
18-10-12, 14:17
אני לא מבין למה מיתכוון המשורר כשכתב להשחיז את החיבור ?

chenrp
18-10-12, 15:32
לפני שאתה מחליף ממיר, נסה לנקות פיח ע"י הזרקת מים.
אם לא יעזור, אז נסה הזרקת מדלל.

רון1979
18-10-12, 15:34
אני לא מבין למה מיתכוון המשורר כשכתב להשחיז את החיבור ?
כל ימי גדלתי בין החכמים, ולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה. ולא המדרש הוא העקר, אלא המעשה...
המשורר התכוון לכך שישנה אפשרות לפרק את הממיר ולנקותו ע"י השחזה
קיימת אפשרות שכזאת.. לא בהכרח שזה יפתור את התקלה
רק שיותר נוח נקי ורווחי (מאוד) מצד המוסך להחליפו
900 ש"ח... :eek: תודה אבל לא תודה..

mechtech
18-10-12, 19:12
שלום לכל החברים
מבדיקת מחשב שבוצע לפונטו 2004 16v שלי נמצא כי הממיר הקטליטי לא תקין ועלי להחליפו.
האם מישהו יודע כמה אמור לעלות תיקון כזה? עד כמה זה דחוף?
תודה לכולם ויום טוב
בברכה יאיר


ככל הנראה הופיע בבדיקת המחשב קוד p0420 המצביע על בעיה בתפקוד הממיר הקטליטי.
אצלך ישנם שני חיישני חמצן במערכת הפליטה, אחד נמצא לפני הממיר והקריאה שלו בד"כ תראה עליה וירידה של הערך המתקבל. החיישן השני נמצא אחרי הממיר והקריאה שלו אמורה להראות ערך יציב יחסית.
אם הערך המתקבל מהחיישן שלפני הממיר שווה לערך המתקבל מהחיישן שמותקן אחרי הממיר, ירשם קוד עקב ממיר שלא מבצע את תפקידו כראוי.
לפני שמחליפים לך ממיר, תבקש שיבדקו את שני חיישני החמצן עם סקופ ויראו אם אחד מהם מזייף ומראה נתון שגוי ממה שיש בפועל.

תוודא שיבדקו אם יש דליפה מחיבור אור חור בממיר או ליד החיישן, כי את זה ניתן לתקן יחסית בזול.
האם ביצעו בדיקת 4 גזים?
האם מדובר במוסך מורשה של פיאט?
אני הייתי ניגש למוסך נוסף המתמחה במיוחד בדיאגנוסטיקה עם ציוד מתאים ומבקש חוות דעת נוספת, רק כדי להיות בטוח שאתה לא עומד לזרוק כסף לשווא.

ממיר מקורי עולה לא מעט כסף, תחליפי יעלה בהתאם לאיכותו, לכן אם אתה מתקין תחליפי תשאל לגבי האחריות שניתנת עליו.

מלבד ההצעה שהוצעה לך, אתה יכול לברר לגבי מחיר ואחריות גם אצל "אביפרטס" בפתח תקווה.

בעניין ניקוי הממיר, לא נראה לי שכדאי להתעסק עם זה.

mechtech
18-10-12, 19:14
את החלק תוכל לקנות בדרום ת"א..(לא יודע בדיוק היכן תעשה בדיקה טלפונית)
מפתח 22" פתוח... מתחת לרכב בחלק הקדמי של צנרת האגזוז תתכוף זה שם
אם יש לך אפשרות לפרק ולנקות אותו בעזרת משחזת יכול להיות שזה יעזור


יכול להיות שיש פה אי הבנה ואנחנו מתכוונים לשני דברים שונים?
יכול להיות שמדובר בחיישן חמצן?

yzman80
22-10-12, 10:12
[QUOTE=mechtech;115136]ככל הנראה הופיע בבדיקת המחשב קוד p0420 המצביע על בעיה בתפקוד הממיר הקטליטי.
אצלך ישנם שני חיישני חמצן במערכת הפליטה, אחד נמצא לפני הממיר והקריאה שלו בד"כ תראה עליה וירידה של הערך המתקבל. החיישן השני נמצא אחרי הממיר והקריאה שלו אמורה להראות ערך יציב יחסית.
אם הערך המתקבל מהחיישן שלפני הממיר שווה לערך המתקבל מהחיישן שמותקן אחרי הממיר, ירשם קוד עקב ממיר שלא מבצע את תפקידו כראוי.
לפני שמחליפים לך ממיר, תבקש שיבדקו את שני חיישני החמצן עם סקופ ויראו אם אחד מהם מזייף ומראה נתון שגוי ממה שיש בפועל.

תוודא שיבדקו אם יש דליפה מחיבור אור חור בממיר או ליד החיישן, כי את זה ניתן לתקן יחסית בזול.
האם ביצעו בדיקת 4 גזים?
האם מדובר במוסך מורשה של פיאט?
אני הייתי ניגש למוסך נוסף המתמחה במיוחד בדיאגנוסטיקה עם ציוד מתאים ומבקש חוות דעת נוספת, רק כדי להיות בטוח שאתה לא עומד לזרוק כסף לשווא.

ממיר מקורי עולה לא מעט כסף, תחליפי יעלה בהתאם לאיכותו, לכן אם אתה מתקין תחליפי תשאל לגבי האחריות שניתנת עליו.

מלבד ההצעה שהוצעה לך, אתה יכול לברר לגבי מחיר ואחריות גם אצל "אביפרטס" בפתח תקווה.

בעניין ניקוי הממיר, לא נראה לי שכדאי להתעסק עם זה.[/Q

תודה
מה שאתה מציע נשמע מאוד הגיוני, אני אנסה למצא מוסך שעושה דיאגנוסטיקה לממיר במקום לרוץ ולהחליף. מישהו מכיר מקום בירושלים שעושה את זה?

רפי לין
23-10-12, 09:50
כאן יש שיטת בדיקת יעילות ממיר קטליטי:
http://www.autoshow.co.il/art_iv7.asp
זה ביחד עם בדיקת 4 גזים יתנו מידע די טוב על יעילות הממיר הקטליטי.
וכאן בדיקה לחשד שממיר קטליטי סתום:
http://www.autoshow.co.il/art_iv20.asp
בברכה - רפי לין