PDA

View Full Version : מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם)


mechtech
16-10-12, 09:27
מדריך ניקוי מערכת הקירור ברכב, החלפת נוזל קירור וניקוז אוויר עשה זאת בעצמך (מצולם)
----------------------------------------------------------------------
אחת הבעיות השכיחות של תקלות ברכב הינה התחממות יתר של המנוע. ברוב המקרים, זה קורה בגלל תפקוד לקוי של מערכת הקירור ברכב עקב טיפול לא נכון או הזנחה המביאים בסופו של דבר לבלאי מואץ של רכיבי מע' הקירור ואף לנזק לחלקי המנוע ובפרט לראש המנוע.
לכל מי שמעוניין לבצע בעצמו ניקוי למערכת הקירור ברכב או/ו להחליף נוזל קירור, להלן הסבר מפורט (כולל ניקוז אוויר).

בטיחות לפני הכל
------------
* נוזל הקירור מאד רעיל! הוא מכיל אתילן גליקול שזה חומר קטלני (ממש מתים מזה). חובה למנוע מצב שחיית מחמד, אדם בוגר או ילד לא עלינו, ישתה את הנוזל הזה בטעות (והיו טעויות). כאשר עובדים עם החומר יש למנוע מגע שלו עם העור, העיניים הפה והטלפיים, יש למנוע מגע של החומר גם עם צבע הרכב.
נוזל קירור של יצרני "אנטי-פריז" (Antifreeze) מסוימים מכיל פוליאתילן גליקול שרעילותו פחותה, אך צריך לנקוט במשנה זהירות כאשר מתעסקים עם הנוזל ויש לקרוא את ההוראות והאזהרות בתווית שע"ג המוצר.

* לפני שמתחילים בעבודה, צריך לוודא שהסוויץ' כבוי, המנוע דומם ובלם היד משוך. יש להמתין עד שהמנוע יהיה קר לחלוטין ע"מ שלא נכווה מהנוזל הרותח וגם כדי שלא נגרום לעיוותים, סדקים וכדומה לחלקי המנוע עקב הפרשי הטמפ' הקיצוניים (כתוצאה של מילוי נוזל קר אל תוך מנוע חם).

הקדמה
-----
מדי פעם יש צורך לרוקן את נוזל הקירור ברכב מסיבות שונות כמו החלפת משאבת מים, החלפת צנרת, רדיאטור וכו', או פשוט לצורך ניקוי מע' הקירור והחלפת הנוזל בחדש, וחשוב לנקז אוויר כלוא מהמערכת ע"מ לאפשר פעולה תקינה שלה וכדי למנוע בעיית התחממות יתר של המנוע.
כל שנתיים או 40K ק"מ (המוקדם מביניהם) יש להחליף את הנוזל של מערכת הקירור. סיבה אחת מפני שנוזל הקירור מאבד עם הזמן מתכונותיו- שימון אטם משאבת המים, נוגד קורוזיה, קפיאה וכו', סיבה שניה כדי למנוע הצטברות משקעים ומזהמים ולשמור על המערכת נקייה ככל האפשר.
חשוב להשתמש בנוזל קירור איכותי ורצוי שיהיה ייעודי ומתאים לדגם הרכב כפי שהומלץ ע"י היצרן. לא מומלץ לערבב שני סוגים של נוזל קירור בעת ובעונה אחת ע"מ למנוע אינטראקציה לא רצויה בין שני החומרים.
לרכבי פיאט מומלץ להשתמש בנוזל קירור "פאראפלו" מרוכז (כ- 40ש"ח לפחית של ליטר), יש למהול ביחס של 50% נוזל קירור עם 50% מים מזוקקים (כ- 20ש"ח לגלון 4 ליטר).

"אנטי-פריז" מוריד את טמפ' הקיפאון של המים שזה חיוני מאד למדינות קרות, ומעלה את טמפ' הרתיחה של המים ובכך מונע בעצם אידוי הנוזל ויצירת לחץ מיותר במערכת.
חשוב לזכור שהאנטי-פריז פחות יעיל בפיזור החום לעומת מים טהורים ולכן היצרן ממליץ על יחס של 50% נוזל קירור מהול עם 50% מים מזוקקים. יחס גבוה של אנטי-פריז עלול לגרום ליעילות מופחתת של מע' הקירור ויחס נמוך של אנטי-פריז עלול לגרום לקורוזיה.
עפ"י הוראות היצרן, חד משמעית אין לערבב את נוזל הקירור עם מי ברז מאחר והם מכילים ברזל, אבנית ושאר מזהמים.

ישנה טעות נפוצה של אנשים, שמצד אחד ממלאים מים מזוקקים במצבר הרכב (ולא שמים שום מים אחרים) וזאת כמובן ע"מ לשמור על אורך חייו ובכך מונעים נזק פוטנציאלי של 500ש"ח, אך מנגד הם ממלאים מי ברז במע' הקירור של הרכב ובכך בעצם עלולים לגרום נזק לרכיבי מע' הקירור ולראש המנוע בפרט, שמסתכם ב-2500ש"ח וצפונה.
מי ברז מכילים ברזל, שזה אמנם טוב למי שחסר לו B-12, אך במנוע הם עלולים לגרום לקורוזיה, לאבנית ולמשקעים המזהמים את מער' הקירור ובשימוש ארוך טווח הדבר יביא לבלאי של חלקי המערכת, כולל משאבת מים, תרמוסטט, רדיאטור, יחידת חימום פנימית, פקקים, ראש מנוע ועוד.
מים מינרלים אף הם לא מתאימים לשימוש זה. אעפ"י שהם עוברים סינון וחיטוי, בסוף התהליך מכניסים לתוכם מינרלים, ברזל, מלחים וכו' וזאת ע"מ שיהיו ראויים לשתייה. לעומתם, מים מזוקקים אינם ראויים לשתייה מאחר והם מסוננים לגמרי ואינם מכילים את המינרלים החיוניים לגוף, אך הם מעולים למנוע הרכב.

* רצוי להחזיק בתא המטען מיכל של מים מזוקקים (2 ליטר) המספיק בד"כ עד הטיפול הבא וישמש לפי הצורך לשמור על מפלס המים בתאי המצבר, וגם להוספת מים למע' הקירור כשנדרש (במערכת תקינה איבוד נוזל אמור להיות מזערי). כשחסר מעט נוזל, אפשר להוסיף למע' הקירור מים מזוקקים ונוזל מרוכז ע"מ לשמור על יחס של 50%, אך הוספת מעט מים מזוקקים בלבד ללא נוזל מרוכז זה לא עקרוני.

ריקון נוזל הקירור
------------
פתח את פקק המילוי של הרדיאטור, פתח והסר גם את בורג (פרפר) ניקוז האוויר בדופן הרדיאטור ואת בורג הניקוז הממוקם ע"ג צינור המים המוביל ליחידת החימום הפנימית בקיר האש (מאחורי בית המצערת), זאת ע"מ לעזור בהורקת הנוזל ולמנוע ככל האפשר אוויר כלוא.
שחרר בעזרת מברג שטוח את חבק (בנד) הנירוסטה של צינור הרדיאטור העליון ושל הצינור התחתון. שחרר את הצינורות מצד הרדיאטור ורוקן את נוזל הקירור אל תוך מיכל ריק. במקרה שהצינור ממש "דבוק" לחיבור הרדיאטור, פשוט נענע אותו בעדינות תוך כדי משיכה החוצה, אך היזהר שלא לשבור את הפיה.

ניקוי מערכת הקירור
----------------
רצוי להריץ בהזדמנות זו שטיפה של מערכת הקירור ע"מ להסיר משקעים של אבנית, חלודה וכדומה. מזהמים אלה "אוכלים" את מעברי המים בראש המנוע העשוי אלומיניום, פוגעים במשאבת המים, בתרמוסטט ויוצרים סתימות ברדיאטור. משם הדרך להתחממות ולבעיות במע' הקירור ובמנוע כמעט ודאית.
שטיפה ניתן לבצע במס' דרכים, דרך אחת:
לאחר ריקון הנוזל הישן ולפני השטיפה צריך כמובן לסגור חזרה את הצינורות ואת ברגי הניקוז שפתחנו בשלב הריקון. מילוי המערכת במי ברז (רק לצורך ניקוי), הפעלה של המנוע למשך דקה ע"מ שתהיה סירקולציה של המים לשטיפת המשקעים שהצטברו (בעיקר בראש ובבלוק המנוע), כיבוי המנוע, המתנה של מס' דקות ע"מ שהמנוע יתקרר וריקון המים. רצוי לבצע מס' מחזורי שטיפה כאלה עד אשר המים יוצאים נקיים.

דרך שניה מעט תובענית אך אפקטיבית יותר, במיוחד כאשר המע' מזוהמת מאד במשקעים הסותמים את מעברי המים היא כזו:
לאחר ריקון הנוזל הישן, בנוסף לפתיחת צינור הרדיאטור העליון והתחתון, יש לפתוח גם את הצינורות המובילים ליחידת החימום הפנימית. כדי לא לפגוע ביחידת החימום, רצוי שלא לפתוח את קצה הצינורות הקרוב לקיר האש, אלא לשחררם מהקצה השני שלהם.
תחילה יש לשטוף את המעברים שברדיאטור- להכניס צינור גינה (למי שמתאפשר כמובן) לפתח העליון של הרדיאטור ולהזרים מים עד אשר יצאו מים נקיים מפתחו התחתון של הרדיאטור. יש לחזור על הפעולה, רק שהפעם יש להזרים מים מפתחו התחתון של הרדיאטור.
כעת יש לשטוף את המעברים שבמנוע- להכניס צינור גינה לצינור העליון של הרדיאטור המוביל לראש המנוע ולהזרים מים עד אשר יצאו מים נקיים מהצינור התחתון. יש לחזור על הפעולה, רק שהפעם יש להזרים מים מהכיוון הנגדי.
כעת יש לבצע שטיפה לניקוי יחידת החימום הפנימית (רדיאטור חימום של המיזוג)- להכניס צינור גינה לאחד מהצינורות המובילים ליחידת החימום ולהזרים מים, פעם מצינור אחד ופעם מהצינור השני עד אשר המים יצאו נקיים.

אפשר לבצע שטיפה עם חומר לניקוי רדיאטורים, אך צריך לקחת בחשבון שזה עלול לפתוח לנו סתימות "טובות" וליצור נזילה. מוזגים את תכולת הבקבוק של חומר הניקוי לתוך הרדיאטור, מפעילים את המנוע למשך מס' דקות, מדוממים את המנוע, ממתינים עד שיתקרר לחלוטין ואז מרוקנים את נוזל הקירור יחד עם חומר הניקוי ומבצעים מס' מחזורי שטיפה של מע' הקירור עם מי ברז ע"מ לנטרל את השפעת החומר ולהסירו ורק אז ממלאים בנוזל קירור. מומלץ לבצע ניקוי בעזרת חומר ניקוי לרדיאטורים רק כאשר אין אלטרנטיבה אחרת וחובה לפעול לפי ההוראות שעל-גביי הבקבוק.
זהו חומר פעיל אשר מפרק את האבנית ואת החלודה, לכן במקרה שהרדיאטור "רקוב" או שמעברי המים בראש המנוע נאכלו מקורוזיה, אז החומר עלול פשוט ליצור נזילה מהרדיאטור או לשחרר חתיכות שלמות שהחלידו וליצור דליפה מאטם ראש מנוע (לדעתי האישית, אפשר להשתמש בחומר ניקוי רק כאשר יש אבנית במערכת הקירור, אך ממש לא רצוי להשתמש כאשר המע' נגועה בקורוזיה).

במקרים של התחממות יתר של המנוע, אם גם לאחר הניקוי יש עדיין התחממות ונשללת האפשרות של משאבת מים תקולה, תרמוסטט תקול, מאוורר שלא פועל, חיישן מזייף, אוויר במערכת והחשוד העיקרי לבעיה הוא רדיאטור סתום, אז יש צורך לגשת למכון לרדיאטורים כדי שיפרקו אותו, יפתחו את דפנותיו וינקו את המעברים שבתוכו עם חוטר. כמובן שעל פי מצבו יש לשקול האם כדאי בכלל לנקותו או להחליפו בחדש.

* טיפ קטן: כשמכניסים את הרכב לשטיפה במכונת רחיצה, אפשר לבקש מהבחור שם להתיז בזהירות עם הגרניק (לחץ קיטור) דרך כונס האוויר (הגריל) שבחזית הרכב ע"מ לנקות עד כמה שניתן את כל "הג'יפה", הבוץ והיבחושים אשר מונעים זרימת אוויר נאותה אל המעבה של המזגן ואל הרדיאטור. שתי ציפורים במכה- עוזר לקירור יעיל יותר של המזגן ושל המנוע.

* הערה: לשטיפה טובה יותר והוצאת המשקעים מהמערכת, אפשר לפרק ולהוציא את מכלול התרמוסטט (רק למשך זמן הניקוי) כדי ששסתום התרמוסטט לא יגביל את הסירקולציה של המים.

mechtech
16-10-12, 09:28
מילוי נוזל קירור וניקוז אוויר מהמערכת
------------------------------
* קיבולת הרדיאטור כ- 4.6 ליטר בדור1 וכ- 4.2 ליטר בדור שני, אך זה משתנה בהתאם לדגם, לכן יש לבדוק בספר רכב.
לאחר שהמערכת נקייה ומרוקנת מנוזלים והמנוע קר ודומם, זו הזדמנות טובה לבדוק את צינורות מע' הקירור, אם הם קשים מאד, יבשים, סדוקים או קרועים יש להחליפם.
יש להרכיב ולסגור חזרה את כל הצינורות שפתחנו בשלב הריקון ולחזק היטב את החבקים (הבנדים), אך להשאיר את ברגי הניקוז ופקק הרדיאטור פתוחים.
תחילה מזוג לאט (כדי לא ליצור אוויר כלוא) כשני ליטר מים מזוקקים אל תוך הרדיאטור ואח"כ הוסף גם שתי פחיות של נוזל קירור פאראפלו (1 ליטר בכל פחית).
המשך למלא יחס שווה של פאראפלו ומים מזוקקים עד אשר מיכל העיבוי יתמלא עד סופו, לא עד סימן המקסימום אלא ממש עד פתח המילוי ובצע ניקוז אוויר ממערכת הקירור באופן הבא:
לחץ את כל צינורות מע' הקירור עד אשר יפסיק הפעפוע של נוזל ואוויר מבורג ניקוז האוויר הממוקם בדופן הרדיאטור. כאשר יצא זרם אחיד של נוזל ללא אוויר סגור את הבורג.
ודא שמכל העיבוי עדיין מלא בנוזל (הוסף לפי הצורך) ולחץ שוב את כל צינורות מע' הקירור עד שיצא זרם אחיד של נוזל ללא אוויר מבורג הניקוז השני הממוקם ע"ג צינור המים המוביל ליחידת החימום הפנימית בקיר האש (מאחורי בית המצערת).
לאחר שיצא מהבורג זרם אחיד של נוזל, המשך לשחרר נוזל מהמערכת עד שהמפלס במכל העיבוי יהיה טיפה מתחת לקו המקסימום, רק אז סגור את הבורג.

מאחר ובורג הניקוז השני (זה הממוקם מאחורי בית המצערת) נמצא בנקודה גבוהה במערכת הקירור, קורה שנוזל הקירור ממאן לצאת ממנו, במקרה כזה יש לפעול באופן הבא:
נשוף (לא לשאוף) לתוך פתח המילוי שברדיאטור כדי "לדחוף" את נוזל הקירור במעלה הצנרת לכיוון בורג הניקוז השני (זה הממוקם מאחורי בית המצערת). כאשר יצא מפתח הבורג זרם אחיד של נוזל ללא אוויר סגור את הבורג תוך כדי הנשיפה.
שים לב! נוזל הקירור הוא חומר רעיל, לא להצמיד את הפה למיכל, אתה יכול לחבר לפתח המילוי ראש של בקבוק מים מינרלים קטן, צינור או משפך הפוך בעזרת סרט בידוד (איזולירבנד) כדי לנשוף דרכו.
אפשרות נוספת היא למלא את מיכל העיבוי עד סופו, לסגור את פקק המיכל, ללחוץ את צינור הרדיאטור העליון עד אשר יצא מפתח הבורג זרם אחיד של נוזל ללא אוויר, אז סגור את הבורג תוך כדי שאתה לוחץ את הצינור.
אם תפסיק ללחוץ את הצינור עוד לפני שהבורג נסגר עלול להישאב אוויר דרך פתח הבורג חזרה אל תוך המערכת.

עכשיו כשכל הצינורות במקומם ומהודקים היטב עם החבקים, ברגי הניקוז סגורים ומפלס הנוזל מעט מתחת לסימן המקסימום, סגור את פקק מיכל העיבוי (פקק הרדיאטור), הפעל את המנוע עד אשר יגיע לטמפ' עבודה (מחוג הטמפ' באזור חצי הסקאלה) ומאוורר הרדיאטור יתחיל לפעול. וודא שהצינור העליון והתחתון חמים במידה שווה, פחות או יותר. בדוק גם שהצינורות של יחידת החימום הפנימית חמים.
הפעל את כפתור בורר טמפ' המיזוג למצב חימום והפעל את מפוח האוורור, וודא שיוצא אוויר חם (לא ללחוץ את לחצן ה- A/C).
כבה את המנוע ותן לו להתקרר מספר שעות, בדוק שוב את מפלס נוזל הקירור, אם חסר נוזל הוסף עד סימן המקסימום (לא מעבר).בדוק אם יש נזילות ממערכת הקירור ובעיקר בקצות הצינורות היכן שנמצאים החבקים (בחצי התחתון של הצינור/הבנד).

* טיפ: אפשר לקחת מיכל פלסטיק ריק (כ-5 ליטר) שתוכנו נקי לחלוטין משאריות של חומר כלשהו ולהכין מראש נוזל קירור (50% פאראפלו עם 50% מים מזוקקים), כך יהיה נוח יותר למלא את מע' הקירור בהתאם לקיבולת שלה ואת השארית שנותרה אפשר לשמור בתא המטען ע"מ שתהיה אפשרות למלא בעת הצורך.

בהצלחה :)


קצת תמונות להמחשה
------------------
הכנתי איור של מערכת הקירור בפונטו דור 2, אך זה מתאים גם לדור 1. מיכל העיבוי בצד ההפוך והצנרת בנויה בהתאם לכל דגם, אך זה אותו עיקרון.
משאבת המים שואבת את נוזל הקירור הקר מהרדאטור דרך הצינור התחתון ומזרימה אותו אל מעברי המנוע.
שם הוא מתחמם, יוצא מהמנוע דרך התרמוסטט וחוזר אל הרדיאטור דרך הצינור העליון, מתקרר ברדיאטור ונשאב שוב אל המנוע בתהליך סירקולציה חוזר.
משאבת המים שואבת בו זמנית את הנוזל גם מצינור דק יותר המגיע מצד אחד של יחידת החימום הפנימית, כאשר נוזל מתוך ראש המנוע (צד סעפת היניקה) נכנס דרך הצינור השני אל יחידת החימום וכך נוצרת סירקולציה נוספת לחימום של המיזוג.
7303

הכנסת צינור גינה לפתח הרדיאטור העליון
7304

בורג ניקוז אוויר בדופן הרדיאטור בפונטו דור 1 (בדור שני הרדיאטור פשוט הפוך)
7305

בורג ניקוז אוויר שני הממוקם מאחורי בית המצערת (שבור במקרה הזה)
7306

אותו בורג ניקוז אוויר הממוקם מאחורי בית המצערת (פה הוא שלם)
7307

צינור רדיאטור תחתון לריקון הנוזל
7308

נוזל ישן שיצא ממערכת קירור מזוהמת
7309

תרמוסטט תקול עם משקעים של חלודה
7310

צלעות קירור של הרדיאטור מלאות בבוץ וג'יפה
7311

רדיאטור של פונטו דור 2
7314

חבק (בנד) מתכת
7315

חומר לניקוי רדיאטורים
7312

נוזל קירור מרוכז פאראפלו
7313

דופן רדיאטור פתוחה. אפשר לנחש למה גורמים כל המשקעים של האבנית והחלודה.
7334

mechtech
16-10-12, 18:18
והנה מס' איורים נוספים כדי שיהיה יותר מובן.

אני כתבתי שלצורך פעולת ניקוז האוויר (בלבד) יש למלא את מיכל העיבוי עד סופו ולא עד סימן המקסימום, משתי סיבות.
סיבה אחת היא מפני שבזמן הניקוז מפלס הנוזל במיכל יורד, ואם הוא יורד יותר מדי אז עלול להכנס אוויר דרך מיכל העיבוי אל המערכת.
סיבה שניה היא, בגלל שבורג ניקוז האוויר השני (זה הממוקם ליד המצערת) גבוה יותר ממפלס המקסימום שבמיכל העיבוי, הנוזל לא מגיע אליו, אך כאשר ממלאים ממש עד קצה הפיה הנוזל מגיע יותר גבוה בצנרת.
לא לשכוח פרט חשוב!! לאחר שהפעפוע של האוויר פסק, אך מפלס הנוזל במיכל העיבוי לא הגיע עדיין אל מתחת לקו המקסימום, יש להמשיך לנקז עד אשר המפלס במיכל מגיע אל מעט מתחת לסימן המקסימום.
7331



כאשר ממלאים ממש עד קצה הפיה הנוזל מגיע יותר גבוה בצנרת.
לא לשכוח פרט חשוב!! לאחר שהפעפוע של האוויר פסק, אך מפלס הנוזל במיכל העיבוי לא הגיע עדיין אל מתחת לקו המקסימום, יש להמשיך לנקז עד אשר המפלס במיכל מגיע אל מעט מתחת לסימן המקסימום.
7332


במקרה שנוזל הקירור לא יוצא מבורג הניקוז השני, יש לנשוף אל תוך מיכל העיבוי בעזרת ראש בקבוק מים מינרלים ע"מ לדחוף את האוויר החוצה דרך בורג הניקוז. כאשר יצא מהבורג נוזל נקי ללא פעפוע של אוויר, רק אז יש לסגור אותו תוך כדי הנשיפה.
לא לשכוח פרט חשוב!! לאחר שהפעפוע של האוויר פסק, אך מפלס הנוזל במיכל העיבוי לא הגיע עדיין אל מתחת לקו המקסימום, יש להמשיך לנקז עד אשר המפלס במיכל מגיע אל מעט מתחת לסימן המקסימום.
7333

* הדגשתי את חשיבות מפלס נוזל הקירור מס' פעמים כי כנראה זה לא ממש היה מובן באחד (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=15633) השרשורים. בסיום ניקוז האוויר יש לדאוג שמפלס נוזל הקירור יעמוד בין קו המינימום לקו המקסימום, אך שלא יחרוג מתחת או מעבר (הנה, אני גם יסמן את זה באדום). :shock:


נ.ב. vladi_mi, אם משהו עדיין לא מובן אני שולח אליך שני אנשים "שיעלימו" אותך עם שק של אורז עשוי יוטה. :p

TORNADO
16-10-12, 18:56
רמת ההשקעה שלך במדריכים מדהימה!

תודה!

mechtech
16-10-12, 19:24
אין בעד מה TORNADO..
תודה לך. :)

ybenami
16-10-12, 22:51
איזו השקעה,תודה!
האם מים ממזגן ביתי טובים למהול 50% עם פאראפלו?

bil
16-10-12, 23:11
מאוד מושקע תודה :!:

laptawp
16-10-12, 23:43
כל הכבוד !!
באמת תודה

forum770
17-10-12, 00:23
ממש מושקע , כל הכבוד על המאמץ.
בהחלט צריך לשים כשרשור דביק!

mechtech
17-10-12, 21:20
בכייף... חברים ותודה..

לגבי השאלה בשימוש של מים ממזגן, נכון שהם יותר "נקיים" ממי ברז בהם יש ברזל, אבן, מלחים, כלור וכו', אך מן הסתם מים מהמזגן יותר חומציים ומזוהמים ממים מזוקקים מהסיבה שבמאייד מצטברים לא מעט מזהמים שנשאבים אליו מהסביבה, כמו אבק פיח וכו' והמים ניגרים מצינורות הנחושת דרך תעלה מלאה בג'יפה.

בתכלס.. אפשר למלא את מערכת הקירור באנטי-פריז מהול עם מי ברז, מי מזגן, מים מזוקקים או מים מרוככים. אמנם האנטי-פריז יעכב או ימנע היווצרות פעילות קורוזיבית וכדומה, אך נשאלת השאלה עם אילו מים החומר יהיה אפקטיבי יותר ולכמה זמן.

מאותה הסיבה שכאשר אתה קונה רכב חדש והיצרן ממליץ לך לצורך העניין להשתמש רק ב"פאראפלו", אז אתה לא תיקח את הסיכון ותנסה למלא נוזל אחר רק כדי לבדוק אם הוא מתאים למנוע.
אחרי הכל, כל יצרן רכב מייצר את המנועים של רכביו מסגסוגות שונות ומבצע הרבה מאד ניסויים עם כל מיני תרכובות של נוזלים, כך שיתאימו הכי טוב שיש לסוג המתכות שהמנועים שלו בנויים.

בכל אופן, אני לא רואה סיבה להשתמש במים מהמזגן. צריך להחליף את נוזל הקירור אחת לשנתיים, הוצאה של כ-20ש"ח נוספים עבור מים מזוקקים, אז מה? נחסוך אותם ונקבל במקום חודש חינם ערוץ "לולי"?..;)

wizmaster
18-10-12, 10:02
יפה מאוד! אחלה מדריך!

omeroz1992
18-10-12, 19:54
כל הכבוד איזה כייף לראות את ההשקעה ,קראתי את כל המדריך למרות שאני בקיא בכל הנושא,
בגלל ההשקה .


ח"ח

mechtech
18-10-12, 20:20
תודה חברה..
זה הקטע בשיתוף המידע, אנחנו לא המצאנו את הגלגל ומן הסתם הרבה מאד אנשים המתעניינים בתחום הרכב יודעים דבר או שניים בנושא (בלשון המעטה), אך עם זאת תמיד נכנסים חברים חדשים לתחום ולכן גם תמיד שיתוף המידע יהיה לעזר במידה כזו או אחרת.

nils
21-12-12, 12:48
בחיים לא ראיתי מדריך כזה מושקע

plats
22-12-12, 14:38
תודה רבה.
אנא המשך עם המדריכם המצוינים שלך, זה מאוד מועיל.