PDA

View Full Version : גרנדה פונטו - בעיות בגיר


yanklash
14-10-12, 16:56
שלום לכולם,
יש לי גרנדה 2008 דואלוג'יק 70000ק"מ, והגיר עושה בעיות. בהתחלת נסיעה בעיקר בבוקר הוא לא עובר מרוורס לראשון, הצפצוף המעצבן לא מפסיק עד שהאשה נותנת בי מבט זועם ואני מכבה את המנוע ומתניע שוב. לאחר פעם פעמיים התנעה\כיבוי, הגיר מתחיל לעבוד ואין בעיה.
אני חייב לציין שאני מאד אוהב את הרכב, רק הגיר הזה בעייתי מאד (כבר החלפתי חיישן בלם, ועכשיו הבעיה הזאת).
מה אתם חושבים שלא בסדר? אני חושש שכשירדו הטמפרטורות המצב יחמיר.
אגב, יש אפשרות להחליף את הגיר לידני? במקום לזרוק 10000ש"ח על תיקונים חוזרים ונשנים לגיר, אולי אני יכול פשוט לשים שם גיר רגיל.
תודה,
שי

רפי לין
14-10-12, 17:45
החלפת גיר לידני זה סיפור יקר מאוד שמצריך גם חלפים נוספים כדוושות וכו' (ולא יורים על ציפור עם תותח).
פנה אל שלמה כאן www.musach.co.il/details.asp?id=709 ובדיקת האיבחון אצלו
תהיה בחינם ורוב הסיכויים שיהיה לו פתרון טוב לבעייה.
בהצלחה ובברכה - רפי לין

yanklash
15-10-12, 10:22
תודה רבה!

רפי לין
15-10-12, 11:26
נא עדכן בממצאים ותוצאות, לכשיהיו.
בברכה - רפי לין

מישאל.ח
21-10-12, 10:00
שים לב- לאחר התנעה חובה לחכות כ20~30 שניות לפני שאתה מעביר את ההילוך מהניוטרל--תהליך בניית לחץ ,תיבדוק ותיראה שהבעיה תיעלם.

בכל מיקרה יש הרבה מידע לגבי תיקון משאבה(החלפת פחמים ב5 שקלים) וכו' במידה ויבוא היום.

ארילו
21-10-12, 14:59
אי אפשר להחליף לידני, כי כל מערכת המחשוב סומכת על זה שיש גיר רובוטי לדבר איתו.

yanklash
21-10-12, 16:01
תודה על התשובות.
כרגע הרכב בפיאטון לדיאגנוזה. האם זה נורמאלי שצריך לחכות 20-30 שניות לפני התחלת נסיעה? האנלייזר הראה שיש 'בעיה במערכת ההידראולית,' שאני מתאר לעצמי יכול להיות כל חלק בגיר...
בסופו של דבר נראה לי שהוא יציע לי להחליף משהו, קרוב לוודאי לא המשאבה אלא המערכת האמורה על שמירת הלחץ. האם מנסיונכם כדאי לקנות משומש, או לשלם פי 2 ולקנות חדש (4300 ש"ח)?
...מבולבל...

מישאל.ח
21-10-12, 18:35
אני מקווה שאתה לא מדבר על צובר הלחץ(דומה לכדור שחור) כי הוא עולה פחות מ400 שקל למקורי בחו"ל!
גם אני חושב להחליף- אבל במחיר השערורייתי הזה אני מעדיף חופשה באנגליה!
מק"ט:71751195
http://www.ap-sport.rs/prodavnica/images/detailed/9/202025.jpg

yanklash
22-10-12, 10:36
התגלתה בעיה במשאבה, אני מחליף במשומשת (2500 כולל עבודה). מקווה שזה יפתור את הבעיה.

מישאל.ח
22-10-12, 10:55
אם יש לך טיפה ידע טכני אתה יכול לחסוך את כל הכסף הזה ופשוט להחליף פחמים במנוע בעלות של שקלים בודדים- זה מה שניקרה "שיפוץ" ועל זה אתה משלם 2500 שקל!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LdDmbUFOVyc
http://www.alfadriver.com/forum/index.php/topic/1180-guide-replacing-selespeed-pump-motor-brushes/

בהצלחה!

yanklash
22-10-12, 16:13
תודה. שאלתי את שלמה מפיאטון לגבי הפחמים במקום להחליף משאבה, והוא אמר שזה לא קשור.
מה זה בדיוק? האם יש מישהו שעושה את זה באופן מקצועי? אני לא מתכוון לפרק חלקים ברכב ולשפצם בעצמי, אין לי ברירה אלא לתת למישהו אחר לעשות את זה, אז אני לא יודע אם 2500 ש"ח זה מחיר מופקע או לא, או אם המוסכניק עשה "שיפוץ" בעלות מצחיקה ושוחט אותי במחיר.

yanklash
24-10-12, 10:40
לקחתי את הרכב אתמול ממוסך פיאטון, בעיית ההעברה בבוקר נעלמה והרכב מרגיש מצויין. 2500 ש"ח כולל עבודה למשאבה משומשת עם 4 חודשי אחריות (אמנם בע"פ ולא בכתב, אבל אני סומך על המילה של שלמה יותר מהניסוח המפולפל של פוליסת אחריות של מוסך יבואן).
לגבי פיאטון, אכתוב חוות דעת בהרחבה בפוסט אחר.