View Full Version : אונו S60 שנת 92 מתחממת
יש לי מזה כמה שנים אונו 92 יד ראשונה מסבא שלי עם 112000 ק"מ.
לאחרונה ראיתי שהטמפרטורה מגיעה כמעט לחצי וזה לא טוב.
חשוב לציין שאני שומע את הונטה עובדת ולפעמים לא מה שמוזר שהיא בדרך כלל גם הייתה עובדת אחרי כיבוי המנוע כמה דקות ועכשיו כבר לא, אולי הלך ראש מנוע? ראש מנוע עשינו לו טיפול במוסך מורשה פיאט בנתניה לפני 4 שנים.
בדקתי גובה שמן, רדיאטור החלפנו לפני שנתיים אחרי שהמקורי מת אחרי 18 שנה.
עוד דבר שקורה זה שנדלקת לי הנורית שמעידה על בעיה באלטרנטור שאולי אומרת שיש בעיה חשמלית באוטו ואולי רגש הטמפרטורה של המנוע מזייף?
אשמח לעזרה
תודה מראש
אלעד
תבדוק את המתיחות של הרצועה של האלטרנטור אולי היא לא מתוחה מספיק ואז האלטרנטור לא מסתובב מספיק כדי להטעין את המצבר ותבדוק טעינה יכול להיות שהאלטרנטור מקולקל וזה למה נידלקת לך מנורה שצורת מצבר
תיבדוק שלא חסר נוזל קירור ברדיאטור
תבדוק שהצינור העליון והתחתון של הרדיאטור חמים באותה הצורה פחות או יותר כשהמנוע בטמפ' עבודה
תבדוק שהמאורר תקין ע"י עקיפת המפסק הטרמי על הרדיאטור אם המאורר נידלק כשאתה עוקף אותו אז הוא תקין אם לא אז תיבדוק את הפיוז שלו אם הוא תקין ועדין לא נידלק אז המאורר מקולקל
רפי/דוד מה ההתנגדות של חישן חום המנוע ?
אם כל מה שרשמתי למעלה תקין תפרק את המפסק הטרמי שמורכב על הרדיאטור ותכניס אותו לכערה עם מים ושים מד חום ותתחיל לחמם כאשר המפסק יעבור למסב של מעגל סגור תישמע קליק ותבדוק עם מד מטח או תחבר למפסק מנורה ובטריה ותיראה אם יש מתח כאשר נישמע הקליק אם אין קליק כאשר הטמפ של המים היא כבר ברתיחה (אמור להידלק בסביבות ה80 מעלות ) אז הוא דפוק או אם יש קליק ולא עובר מתח הוא גם דפוק תחליף את המפסק ותבצע ניקוז אוויר
אם עד כאן הכל תקין תחליף טרמוסטט יכול להיות שהוא ניתקע
עכשיו לנושא הראש מנוע
מאוד לא סביר שהלך
יש לך מים בשמן?("טחינה" על הפקק מילוי)
שמן במים? ("טחינה" במים או גושים באותו צבע)
קושי בהתנעה ?
אדי מים ומים יוצאים מהאגזוז גם כשהמנוע חם?
עשן חריג כל שהוא שיוצא מהאגזוז בהתנעה שנימצא שם גם כשהמנוע חם? פרט
יאיר
בדקתי מים ושמן הכל תקין, ואין טחינה או כל דבר לבן אחר במערכת השמן.
בקשר לונטה אני יבדוק את הפיוז שלה יש מצב שהוא הולך להישרף ואז זה גורם לבעיה של חצי עבודה.
ואני גם יבדוק בקשר לרצועת אלטרנטור.
עשיתי גם עכשיו הרצה על המקום, המנוע הגיע לטמפרטורה של חצי והונטה התחילה לעבוד, ירד הטמפרטורה, עלתה שוב והונטה עבדה שוב.
רק מה שמטריד אותי זה הטמפרטורה נשארת כמעט על החצי תמיד, ואני זוכר שזה לא היה ככה אף פעם, יכול להיות שזה הטרמוסטט?
אפשר שהטרמוסטט לא דפוק אלה המפסק הטרמי נידפק ונידלק מאוחר ממה שהיא נידלק
יש צורך לבדוק את חישן החום שמורכב על המנוע וכך תידע אם הקריאה בשעון נכונה או לא
אלעד, לדעתי אין לך בעיה עם חום מנוע.
תקן את הטעינה וסע לשלום.
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.