התחבר

View Full Version : האם הרכב שלי שורף שמן? ספייס 2003


spice2003
16-09-12, 15:25
היי, שנה טובה וחג שמח!

ברשותי ספייס 2003, הרכב נוסע מעולה, מניע מעולה בבוקר למעט בקרים שהדלק כמעט גמור ואז הוא מתקשה מעט בהנעה משום מה.
הרכב מאבד מים, כ5 ס"מ בחודש שזה כניראה בגלל נזילות בין המנוע לגיר שאותן אני אתקן כשאני אחליף את הקלאץ' מתי שאני אצטרך, כרגע הקלאץ עושה את העבודה :)

לשאלתי: כשאני יוצא מהאוטו אחרי נסיעה אני מריח ריח של שרוף, כמובן שזה מנוע בעירה ויש שם פעולת שריפה אבל הריח חזק יותר מהרגיל לדעתי, בנוסף כשאני בודק את השמן אז הוא שחור, אני לא מבין כל כך בשמנים אבל כששמתי את השמן לפני 3+ חודשים הוא היה אפור כזה, השמן הוא שמן איכותי של LIQUI MOLI.
הרכב לא מתחמם לי אף פעם, אני משתמש רק במים מקוריים, וגם לא יוצא לי עשן הוא משהו כזה מהאגזוז, האם זה טבעי שבשלושה חודשים שמן יהיה כבר שרוף? אני נוסע 1400 ק"מ בחודש בממוצע לעבודה פלוס נסיעות אחרות, בסה"כ משהו כמו 5000 ק"מ מאז החלפת השמן+פיטר שמן.

את האמת אני ממש מרוצה מהרכב, אבל בגלל כל הסטיגמות על פיאט אני כל הזמן נוהג בחשש שילך לי הראש מנוע או משהו כזה למרות שאני משקיע באוטו, נוסע בזהירות ושם רק חלפים מקוריים, מים מקוריים, ושמן איכותי.
לפני שקניתי את הרכב הבעלים הקודמים החליפו לו מנוע, המנוע ה"חדש" עבר עד עתה משהו כמו 180 אלף ק"מ, ולפי כל הסטיגמות אני צריך להתחיל לחשוש, למרות שלעתי זה שטויות אבל אתם יודעים זה יושב בראש איפה שהוא..הרכב באופן כללי עבר בדיוק עכשיו 200000 ק"מ ואני מאוד מרוצה ממנו.
בסה"כ אני רוצה לשמור עליו כמה שאפשר וחוץ מלבדוק שמן מים אני לא כל כך יודע איזה תחזוקה נוספת אני אמור לעשות.

דרך אגב, אין לי בעיה להחליף שמן כל חודשיים או משהו כזה אם זה יאריך לי את חיי המנוע.

שכחתי משהו קטן, יש לי בעיה מוזרה כשאני ממלא דלק, כשאני מכניס את הפיה לתוך הרכב, אז התדלוק כל הזמן עוצר כאילו סיימתי לתדלק, וזה קורה ישר על ההתחלה, אני מתדלק בלחיצות כל כמה שניות אני צריך ללחוץ שוב משהו ממש מוזר לא שמעתי על זה אף פעם, זה קורה לי בכל תחנות הדלק, יש למישהו מושג מה זה?
תודה רבה ושנה טובה!

dennis
16-09-12, 17:19
היי, שנה טובה וחג שמח!

ברשותי ספייס 2003, הרכב נוסע מעולה, מניע מעולה בבוקר למעט בקרים שהדלק כמעט גמור ואז הוא מתקשה מעט בהנעה משום מה.
הרכב מאבד מים, כ5 ס"מ בחודש שזה כניראה בגלל נזילות בין המנוע לגיר שאותן אני אתקן כשאני אחליף את הקלאץ' מתי שאני אצטרך, כרגע הקלאץ עושה את העבודה :)

לשאלתי: כשאני יוצא מהאוטו אחרי נסיעה אני מריח ריח של שרוף, כמובן שזה מנוע בעירה ויש שם פעולת שריפה אבל הריח חזק יותר מהרגיל לדעתי, בנוסף כשאני בודק את השמן אז הוא שחור, אני לא מבין כל כך בשמנים אבל כששמתי את השמן לפני 3+ חודשים הוא היה אפור כזה, השמן הוא שמן איכותי של LIQUI MOLI.
הרכב לא מתחמם לי אף פעם, אני משתמש רק במים מקוריים, וגם לא יוצא לי עשן הוא משהו כזה מהאגזוז, האם זה טבעי שבשלושה חודשים שמן יהיה כבר שרוף? אני נוסע 1400 ק"מ בחודש בממוצע לעבודה פלוס נסיעות אחרות, בסה"כ משהו כמו 5000 ק"מ מאז החלפת השמן+פיטר שמן.

את האמת אני ממש מרוצה מהרכב, אבל בגלל כל הסטיגמות על פיאט אני כל הזמן נוהג בחשש שילך לי הראש מנוע או משהו כזה למרות שאני משקיע באוטו, נוסע בזהירות ושם רק חלפים מקוריים, מים מקוריים, ושמן איכותי.
לפני שקניתי את הרכב הבעלים הקודמים החליפו לו מנוע, המנוע ה"חדש" עבר עד עתה משהו כמו 180 אלף ק"מ, ולפי כל הסטיגמות אני צריך להתחיל לחשוש, למרות שלעתי זה שטויות אבל אתם יודעים זה יושב בראש איפה שהוא..הרכב באופן כללי עבר בדיוק עכשיו 200000 ק"מ ואני מאוד מרוצה ממנו.
בסה"כ אני רוצה לשמור עליו כמה שאפשר וחוץ מלבדוק שמן מים אני לא כל כך יודע איזה תחזוקה נוספת אני אמור לעשות.

דרך אגב, אין לי בעיה להחליף שמן כל חודשיים או משהו כזה אם זה יאריך לי את חיי המנוע.

שכחתי משהו קטן, יש לי בעיה מוזרה כשאני ממלא דלק, כשאני מכניס את הפיה לתוך הרכב, אז התדלוק כל הזמן עוצר כאילו סיימתי לתדלק, וזה קורה ישר על ההתחלה, אני מתדלק בלחיצות כל כמה שניות אני צריך ללחוץ שוב משהו ממש מוזר לא שמעתי על זה אף פעם, זה קורה לי בכל תחנות הדלק, יש למישהו מושג מה זה?
תודה רבה ושנה טובה!
אמממ... לגביי הריח יש לי את אותו הדבר , אתה מתכוון לריח של שמן שרוף נכון?! יכול מאוד להיות שיש נזילה מזערית מאטם השסתומים , וכשהמנוע רותח יש ריח של השמןן שרוף בכול אופן זה משהיה לי ...לגביי התדלוק זה ממש שטויות יש לי את אותה ״הבעיה״ ברכב של העבודה, בשלי, ובשל ההורים שלי זה ממש שטויות כוח משקרה זה שיש צינורית שמובילה למיכל דלק אז היא פשוט התנקמה קצת ... או לרוב עושים אותם בזווית שאי אפשר יהיה לגנוב דלקק ... בגלל שהיא בזווית אז מצטבר דלק עד שהוא יורד למטה וזה פשוט יורה את האקדח דלק שלא ישפך בחוץץץ , משאני עושה. בכול אופן כשאני מתדלק אני לא לוחץ על הלחצן של האקדח עד הסוףףף ואז הוא לא נעצררר .. בהצלחה הה

forum770
16-09-12, 17:25
תאמת זו פעם ראשונה שאני שומע על מישהו שמילא ליקווי מולי ולא מרוצה,
לגביי הריח של השרוף , בדוק מסביב למנוע ומתחתיו יכול להיות שיש לך נזילה או הזעה של שמן מאיפשהו וזה מה שגורם לריח השרוף.
לגביי השמן הוא שחור ממש? יש לו ריח שרוף? אם כן תחליף אותו ! שמן צריך להחזיק לפחות 10 אלף, כמובן שתלוי בטיבו - ליקווי מולי נחשב בין האייכותיים. אני משתמש ב יוראול , מרוצה מאוד.
לגביי התדלוק - בעיה ידועה ומוכרת לבעלי הפונטו - כולם סובלים מזה אבל מה שכן אני אישית נוכחתי לגלות שלא בכל המשאבות הבעיה קיימת, יש משאבות שמתדלקות רגיל בחי בעיות, נסה להטות את המשאבה או להוציא אותה טיפה החוצה, רק תשים לב שלא יישפך - כל טיפה יקרה!

מים- תחזק בנדים של הצינורות ושתמלא מים אז אך ורק עד קו המקסימום ולא יותר כי אחרת יווצר לחץ ייתר במערכת והמים יימצאו להם מאיפה לנזול.
בברכת שנה טובה וחג שמח- אור!

spice2003
16-09-12, 17:37
הי, תודה רבה על העזרה!

לא אמרתי שאני לא מרוצה מהליקוי מולי, ההפך, אמרתי שהשמן איכותי ואני לא מבין איך הוא נהיה שחור כל כך מהר, אני לא יודע אם הוא שרוף אני אתן לרכב להתקרר ואני אריח אותו.
אני נוסע עם הרכב הרבה 70 ק"מ ביום עם פקקים ועליות קטנות, הרכב מתאמץ לא מעט..

לגבי התדלוק אני מבין שאני צריך להמשיך לסבול את זה :)

עכשיו יש לי שאלה ואני יודע שהיא תאורטית, האם לדעתכם מנוע של פיאט פונטו שמתוחזק היטב מכל הבחינות, יכול להחזיק מעל 250 אלף ק"מ?
אני אגיד לכם את האמת אני גומע המון ק"מ ואני ממש פוחד להגיע למצב שהרכב יבגוד בי :(

אני ממש אוהב את הרכב, והייתי שמח לנהוג בו עוד שנתיים לפחות, כל הגג שלי מקולף ומגעיל אני מתבאס לנקות את האוטו, מבחינה כספית אין לי בעיה לעשות צביעה כוללת, אבל מהפחד שאחרי השקעה כזאת ילך לי מנוע או משהו ואני אזרוק אותו אז אני לא צובע אותו.

forum770
16-09-12, 18:14
מנוע יכול להחזיק גם 300 אלף ויותר.
רוב הבעיות במנוע או בראש מנוע נובעות מתקלות אחרות כמו התחממות יתר או חוסר שמו או פריצת אטם הראש ואז המנוע עובר ״טראומה״ וכמובן שלא יחזור למה שהיה.
לדוגמה: יש ברשותי גם מאזדה לאנטיס 2003 עם 315 אלף ק״מ. היא בבעלותי מ90 אלף! רק ב160 אלף עברה שיפוץ ראש בגלל טרמוסטט שנתפס סגור והרכב התחמם, חוץ מזה רק בלאי עד עכשיו!
חשוב באמת לבדוק ולעקוב אחר הנוזלים ומה שצריך לקרות יקרה!

spice2003
16-09-12, 18:21
מנוע יכול להחזיק גם 300 אלף ויותר.
רוב הבעיות במנוע או בראש מנוע נובעות מתקלות אחרות כמו התחממות יתר או חוסר שמו או פריצת אטם הראש ואז המנוע עובר ״טראומה״ וכמובן שלא יחזור למה שהיה.
לדוגמה: יש ברשותי גם מאזדה לאנטיס 2003 עם 315 אלף ק״מ. היא בבעלותי מ90 אלף! רק ב160 אלף עברה שיפוץ ראש בגלל טרמוסטט שנתפס סגור והרכב התחמם, חוץ מזה רק בלאי עד עכשיו!
חשוב באמת לבדוק ולעקוב אחר הנוזלים ומה שצריך לקרות יקרה!

כשאני חושב על זה אז אתה צודק במאה אחוז..

מישהו במקרה מכיר פחח טוב וזול באיזור הצפון? האמת לא אכפת לי להגיע לכל מקום בארץ אבל הבנתי שצריך להשאיר את הרכב אצלו כמה ימים אז זה קצת מגביל אותי.
פחח בעפולה ביקש ממני 4 אלף ש"ח לצביעה של כל הרכב בצבע כחול מטאלי.
זה נשמע לי המון.

forum770
16-09-12, 19:08
אני גם רוצה לצבוע את הרכב בגלל קילופים במכסה מנוע ובגג ושפשופים פה ושם.
מוסך "סדן" של מאזדה פורד בעכו יש להפ פחחיה מעולה , ראיתי עבודות שלהם הם מקצועיים ברמה גבוהה.
לא ייצא לי לקפוץ לשם לקחת הצעת מחיר , אוליי אחרי החגים.
תעבור בין כמה פחחיות, הכי חשוב שתראה את העבודה שלהם\ תוצאות.ואז תחליט.

בעקרון צביעה של הרכב נעה בין 2.5 -4 אלף שקל ( רכב כמו פונטו ) כל ההבדל במחיר זה הצבע והמקום.

spice2003
19-09-12, 10:10
עכשיו גם מכסה המנוע מתקלף לי :(

הבנתי שהצבע המטאלי בעייתי בשמש, אם אני צובע את הרכב בצבע כחול לא מטאלי, אני צריך לרשום את זה ברשיון רכב?
בכלל חשבתי לצבוע את הרכב בלבן, צבע ממש יפה ומתאים לרכב, האם זה אמור להיות זול יותר? והאם אני צריך לשלם כסף למשרד הרישוי או שאני פשוט מבקש לשלוח לי רשיון עם הצבע החדש?

תודה רבה