התחבר

View Full Version : ריח חזק של דלק בעת ההנעה


maor2212
25-08-12, 20:25
שלום לכולם
ברשותי גרנדה פונטו 1.4 2007 רובוטי
בזמן האחרון בעת הנעת הרכב יש ריח חזק מאוד של דלק בסביבת הרכב
לא הצלחתי להבין מאיפה זה והאם זה היה קיים פעם
בכל מקרה רק עכשיו שמתי לב לכך
יש למישהו מושג מה זה יכול להיות ?

ALÞћÃ
31-08-12, 18:19
במידה והריח נעלם תוך כ 2 דקות מההתנעה, הכל תקין. ככה זה גם אצלי ובעוד רכבים (לאו דווקא תוצרת פיאט) בעת התנעה קרה. הדבר צפוי מאחר והמנוע זקוק לתערובת עשירה יותר בכדי לרוץ חלק עד שהוא מגיע לטמפ' עבודה. הריח חזק יחסית ומגיע מכיוון מערכת ההזרקה, כך שאם מכסה המנוע מורם ומיד לאחר ההתנעה תיגש לבדוק מה קורה, תגלה שעיקר הריח מגיע משם.

Guter
02-09-12, 07:14
במידה והריח נעלם תוך כ 2 דקות מההתנעה, הכל תקין. ככה זה גם אצלי ובעוד רכבים (לאו דווקא תוצרת פיאט) בעת התנעה קרה. הדבר צפוי מאחר והמנוע זקוק לתערובת עשירה יותר בכדי לרוץ חלק עד שהוא מגיע לטמפ' עבודה. הריח חזק יחסית ומגיע מכיוון מערכת ההזרקה, כך שאם מכסה המנוע מורם ומיד לאחר ההתנעה תיגש לבדוק מה קורה, תגלה שעיקר הריח מגיע משם.

או שיכול להיות שריח הדלק יכול להגיע מאטם חיבור האגזוז (סורי שחכתי איך קוראים לו)

davidmzr
02-09-12, 16:03
גם אצלי ובעוד רכבים (לאו דווקא תוצרת פיאט) בעת התנעה קרה. הדבר צפוי מאחר והמנוע זקוק לתערובת עשירה יותר בכדי לרוץ חלק עד שהוא מגיע לטמפ' עבודה. הריח חזק יחסית ומגיע מכיוון מערכת ההזרקה,
זה שאצלך המצב גם כך, לא אומר שהמצב תקין.
מנוע הוא מנוע באשר הוא. לא צריך להיות ריח של דלק בשום מצב.
הדבר מצביע על תקלה במערכת ההזרקה, או חיישן (ECT) תקול.
בדוק התנגדות על החיישן.
ב-20 מעלות, 2500 אום.
ב-40 מעלות, 1200 אום.
ב-80 מעלות, 300 אום.
ב-10% הבדל מהנתונים הנ"ל החיישן תקין.
דוד.

ALÞћÃ
03-09-12, 02:08
תודה על התגובה, דוד. אבדוק את הנושא, אם כי אני משוכנע שקראתי בעוד מס' מקומות שמדובר בתופעה תקינה (ייתכן שאפילו בספר הרכב) - מדובר בריח סביר של דלק, לא משהו שחודר עמוק לתוך תא הנוסעים, אך הדבר בהחלט מורגש ונעלם כליל תוך דקה~.
סל"ד הסרק בעת התנעה קרה לא אמור להיות קופצני משהו במידה וחיישן ה ECT תקול? - בעת התנעה קרה המנוע על 1,300 סל"ד עגולין ויציבין ובהדרגתיות יורד ל 800 ומתייצב שם (1,000 אם המדחס מופעל).

davidmzr
03-09-12, 10:39
ידידי נא לשים לב למה שכתב מאור. " יש ריח חזק מאוד של דלק"
ואתה כתבת "מדובר בריח סביר של דלק".
ריח חזק מאוד של דלק, אינו סביר.
לגבי החיישן הנ"ל, הוא למעשה נגד משתנה שמשנה את התנגדותו בהתאם לטמפ' המים במנוע.
בטמפ' מים גבוהה ההתנגדות שלו קטנה וההפך.
אם בשעת הנעת בוקר כאשר טמפ' המים במנוע נמוכה. וההתנגדות שלו תהיה נמוכה ממה שהיצרן קבע, המחשב ישנה את יחס התערובת לעשירה מידי, ויוציא את חיישן החמצן מטווח פעולתו.
התוצאה תהיה, ריח דלק מהאגזוז.
דוד.

maor2212
03-09-12, 13:38
אני מודה לכם מאוד .. עזרתם לי :) אני אבדוק את הנושאים

מישאל.ח
03-09-12, 15:27
האמת אני חייב לציין שגם אצלי יש את התופעה, ריח מורגש של הדלק מהאגזוז בכל התנעה של הבוקר,
גרנדה רובוטית 2007.