PDA

View Full Version : קונים בכלל את הפנדה החדשה בארץ?


gsk
25-08-12, 14:20
המכונית כבר משווקת מספר חודשים ולא ראיתי אפילו אחת על הכביש.

מישהו ראה? נראה לי שאת גירסת ה TWINAIR בכלל לא נראה לאור התמחור הגבוה.

indra
25-08-12, 16:43
האמת העצובה היא שפיאטים, לפחות בארץ, הופכים להיות זן על סף הכחדה. לא רואים פנדה, לא רואים בראבו, מעט מאוד גרנדה פונטו ואיבו, קצת פנדות מהדור הקודם, קצת יותר 500, כנראה בגלל הטרנדיות וזהו. אני מתבייש להזכיר את הסדיצ'י או האפסילון של לנצ'יה וגם הדלתא אינה בדיוק להיט מסחרר. והאמת היא שלי קצת קשה לרדת לחיקרה של התופעה, כי באמת מדובר במכוניות מצוינות, אולי בכל זאת מי שטוען למחירים גבוהים מדי יודע את שהוא שח.

stio
25-08-12, 16:47
כמות הפיאטים שאני רואה בנסיעות שלי נמוכות. אתמול ראיתי סדיצ'י לבנה סיומת 13 בנשר, לפני שבוע פיאט 500 לבנה עם טאסות ולעיתים רחוקות פנדה מהדור הישן. כמעט ולא רואים פיאטים חדשות על הכבישים.

Caveman
26-08-12, 09:43
אתמול ראיתי 2 פנדות חדשות במקרה, לא יודע אם TA או לא, עברתי אותן מהר מידי :)
פונטו (איבו וגרנדה) יש המון באיזור מגורי, וגם בראבו לא חסר.
האמת גם אפסילון יוצא לי לראות לא מעט באיזור המשרד.

liorwohl
26-08-12, 22:18
באיזור המרכז רואים יחסית דיי הרבה פנדות דור ראשון ו500, גם איבו\גרנדה\בראבו לעיתים. אבל פנדה חדשה לא ראיתי אפילו אחת, חוץ מהסגולה בסוכנות בת"א.

dr6633
27-08-12, 00:05
ראיתי פנדה חדשה אחת לפני שבועיים בתל אביב וזהו...
אגב, גרסת הטווין אייר עדיין לא הגיעה בכלל לנסיעת מבחן לפי מה שידוע לי, כנראה שבסוף הבינו שבמחיר המוצע לא יהיה לה ביקוש בלשון המעטה וחבל. אם היו משכילים ומביאים גרסאות אבזור כמו באירופה, הדברים היו נראים אחרת...ממש חבל.

stio
27-08-12, 00:26
לדעתי זה הכל עניין של מחיר לצרכן לעומת המתחרים. את הלקוח הישראלי לא מעניין איכות, יופי, רמת גימור... הוא מעוניין לקנות את מה שהכי זול כדי להשוויץ אח"כ שלא דפקו אותו, אלא שהוא דפק את המערכת!

אני ראיתי את זה יפה לא מזמן בהשוואה של הפונטו אבארט שעולה 163K ש"ח על הכביש (מנוע 1.4 עם 165 כ"ס) לעומת האופל קורסה OPC שעולה 147K ש"ח על הכביש (מנוע 1.6 עם 192 כ"ס). הייתי בסוכנות בחיפה לפני כשבועיים ולא היתה האבארט, אלא הפונטו איבו 77 כ"ס המפוארת (חלון גג, בקרת אקלים וכ'). ישבתי בה והיא נראית הרבה יותר יפה במציאות, החומרים איכותיים, הכל מעוצב ברמה גבוהה - גם מבחוץ אגב... בצורה כזאת שאח"כ חזרתי לפאביה היא פתאום נראתה לי מיושנת בעיקר מבפנים! 8-O

אבל שוב, לדעתי הכל מתחיל ומסתיים במחיר, לפחות במדינה הזאת בה המיסים כ"כ גבוהים בכל התחומים, אנשים מחפשים לחסוך כמה שניתן.

dr6633
28-08-12, 00:04
הפונטו איבו באמת נראית מצויין ומאובזרת לעילא אבל למה להביא אותה עם מנוע כזה חלש? יוצא שהפנדה הידנית הרבה יותר זריזה אתה מבין את האבסורד?
כל כך מרתיח שהיצע המנועים הוא כל כך דל וזה לא רק בפיאט אגב.

stio
28-08-12, 00:26
יש גם יתרון למנוע 1.4 עם 77 כ"ס 8V - הוא חסכוני, אמין וקל לתחזוקה שזה מה שמחפשים עם מחירי הדלק והמחירים בכלל היום. הפאביה שלי 1.6 105 כ"ס 16V חזקה הרבה יותר, אבל לא חסכונית בדלק - אתה מקבל כוח על חשבון צריכת דלק, וכרכב יומיומי זה מפריע. חוץ מזה יש את הפונטו איבו 135 כ"ס שנמכרת עם ה5 דלתות וגם כן מגיעה מאובזרת.

dr6633
28-08-12, 09:04
ועולה כמו מכונית ספורט אמיתית כמעט....
לא השתכנעתי.

Caveman
28-08-12, 10:24
איזו סופרמיני, או בכלל רכב אחר, אתה מכיר, עם מנוע טורבו ו135 כ"ס שעולה פחות?
נראה לך הגיוני שכאשר מחירי הסופרמיני המאובזרות עם ה 100+- כ"ס עומדים על כ100 אש"ח, רכב עם כ30% יותר כח ואבזור נוסף יעלה אותו דבר?

dr6633
28-08-12, 12:40
136,990 ש"ח זה סכום מאוד גבוה לרכב כזה, זו דעתי.
אופל קורסה OPC עולה קצת יותר והיא כבר לגמרי ספורטיבית וחזקה בהרבה.
פולו TSI שאמנם לא נותנת 135 כ"ס אבל הביצועים שלה נופלים רק במקצת מהפיאט, עולה כ 20K פחות...וגם היא מאובזרת.
יש עוד הרבה דוגמאות.
הפיאט גם מתומחרת גבוה ביחס לאלפא מיטו עם אותו מנוע והספק, כאשר בדגמים מקבילים אחרים של החברות הפער גדול יותר אז זה אומר משהו לא?
אם המחיר היה 110K, זה כבר היה משהו אחר.

Caveman
29-08-12, 00:29
אופל קורסה OPC זה רכב עם יעוד שונה לחלוטין.
מי שמחפש כזה רכב, לא מסתכל על הפונטו ספורטינג בתור אלטרנטיבה זולה יותר. ולכן אין להכניס אותו למשוואה.

הפונטו מגיעה עם 135 כ"ס, 21 קגמ מומנט ב1750 סל"ד.
הפולו מגיעה עם 105 כ"ס, ורק 17.5 קגמ מומנט ב1500 סל"ד.
משמעותי ביותר.
מה גם שהפונטו מאובזרת יותר.
קח גם בחשבון שהפולו תעלה כ110 אש"ח, והיא מגיעה דיי ערומה ממה שאני זוכר.

המיטו הזולה ביותר עם המנוע הזה עולה 139 אש"ח.
הפונטו, 130 אש"ח. 129900 אם נדייק.
אז גם המיטו יקרה יותר, וזה עוד בדגם הכי בסיסי...
(המספרים לפי מחירונים רשמיים באינטרנט)

ב110 אש"ח, אף יבואן לא יציע רכב בסגנון הזה. פשוט כי הסופרמיני המיינסטרים עולות כך.

לפני שתמשיכו את הקו שבטח יכוון לזה שאני מנסה להגן על סמל"ת ויהי מה, שימו לב שכל מה שרוב האנשים עושים, זה לקטול אותם על ימין ועל שמאל כל הזמן. כאשר בפועל, המוצרים טובים מאוד, והמחיר דיי הוגן ברוב המקרים. יש כמה יציאות מוזרות, אבל זה קיים גם אצל אחרים.
תכניסו למשוואה גם שירות מאוד טוב, וזה דיי שווה. וכן, יצא לי ולמשפחתי להיות לקוחות של שלל יבואנים, ועד היום, אני מוצא את סמל"ת הכי הגיוניים. זו אחת מן הסיבות שהפונטו הנוכחית שלי היא השלישית במספר.

indra
29-08-12, 09:28
וכל שכתבת רק מחדד ביתר שאת את השאלה, איך זה שפיאט נעלמת מהכבישים בארץ. אני עוד זוכר את עדרי האונו, 127, 124, אפילו מכוניות די מחורבנות כמו רגאטה. והיום נאדה, כלום, בכבישים מסתובבות הרבה יותר פונטו ספייס מזדקנות מאשר גרנדה פונטו חדשות. על כל שלושים אולי חמישים פולו, נמכרת אולי איבו מולטיאייר אחת, שלא לדבר על השוואות עם כל מיני I20 וכאלה. פנדה חדשה שהיא מכונית באמת מוצלחת, מאוד ורסטילית, נוחה ומרווחת, "נזרקת" בלי הירהור שני לטובת פיקנטו או I10 ויותר משיש עוד דוגמאות, יהיה נכון יותר לומר שאין אף דגם של פיאט שמזומן לו גורל אחר. ואני כותב את הדברים מתוך חשש אמיתי שהאוטו הזה, על דגמיו השונים, פשוט ייעלם לו מכאן וזה עצוב.

רפי לין
29-08-12, 09:40
שלושה דברים עיקריים חשובים להצלחת מכירת מכוניות בישראל: מחיר, מחיר ומחיר.
לצערי הרב המחיר של מכוניות פיאט מעט גבוה לעומת המתחרים השונים.
בברכה - רפי לין

laptawp
29-08-12, 15:27
שלושה דברים עיקריים חשובים להצלחת מכירת מכוניות בישראל: מחיר, מחיר ומחיר.
לצערי הרב המחיר של מכוניות פיאט מעט גבוה לעומת המתחרים השונים.
בברכה - רפי לין

היום אפשר לקנות סיאט לאון 1.8 TSI ידני
ב 130.000
דגם מאובזר.

שמגיע עם הספק של 160 כ''ס. ולאומת 1.4 MTA יש בשביל סיאט תוכנות ניהולי מנוע וכ''ו.
כלומר בלי בעיה אפשר להביא אותה להספק של 180 כ''ס +. וזה לא עולה הרבה כסף

stio
29-08-12, 15:38
יש שמועות שאבארט הוזילו את המחיר ל- 149 אש"ח. למישהו יש את עיתון ידיעות אחרונות עמוד 19 של היום ויכול לסרוק את הכתבה או לספר על מה מדובר?

עריכה: ממש מעכשיו מהפייסבוק. חבל שזה לא נוגע גם לפונטו.

Caveman
29-08-12, 17:41
היום אפשר לקנות סיאט לאון 1.8 TSI ידני
ב 130.000
דגם מאובזר.

שמגיע עם הספק של 160 כ''ס. ולאומת 1.4 MTA יש בשביל סיאט תוכנות ניהולי מנוע וכ''ו.
כלומר בלי בעיה אפשר להביא אותה להספק של 180 כ''ס +. וזה לא עולה הרבה כסף

אכן, הלאון, חוץ מזה שהיא כבר מיושנת (המחליפה אוטוטו כאן), בהחלט נותנת תמורה יפה מאוד לכסף.

וכל שכתבת רק מחדד ביתר שאת את השאלה, איך זה שפיאט נעלמת מהכבישים בארץ. אני עוד זוכר את עדרי האונו, 127, 124, אפילו מכוניות די מחורבנות כמו רגאטה. והיום נאדה, כלום, בכבישים מסתובבות הרבה יותר פונטו ספייס מזדקנות מאשר גרנדה פונטו חדשות. על כל שלושים אולי חמישים פולו, נמכרת אולי איבו מולטיאייר אחת, שלא לדבר על השוואות עם כל מיני I20 וכאלה. פנדה חדשה שהיא מכונית באמת מוצלחת, מאוד ורסטילית, נוחה ומרווחת, "נזרקת" בלי הירהור שני לטובת פיקנטו או I10 ויותר משיש עוד דוגמאות, יהיה נכון יותר לומר שאין אף דגם של פיאט שמזומן לו גורל אחר. ואני כותב את הדברים מתוך חשש אמיתי שהאוטו הזה, על דגמיו השונים, פשוט ייעלם לו מכאן וזה עצוב.
פשוט כי היום, המתחרות שנהנות ממוניטין טוב יותר מתומחרות בצורה זהה, ובחלק מהמקרים זולה במקצת.

יש שמועות שאבארט הוזילו את המחיר ל- 149 אש"ח. למישהו יש את עיתון ידיעות אחרונות עמוד 19 של היום ויכול לסרוק את הכתבה או לספר על מה מדובר?

עריכה: ממש מעכשיו מהפייסבוק. חבל שזה לא נוגע גם לפונטו.
מספר מוגבל של רכבים מוצע במחיר הנחה במזומן.
אחלה הזדמנות למי שמעוניין ברכב שהוא תמצית כל הכיף בנהיגה לדעתי. רק חבל שאין כיוון של ההגה למרחק :mad:

dr6633
31-08-12, 17:59
וכל שכתבת רק מחדד ביתר שאת את השאלה, איך זה שפיאט נעלמת מהכבישים בארץ. אני עוד זוכר את עדרי האונו, 127, 124, אפילו מכוניות די מחורבנות כמו רגאטה. והיום נאדה, כלום, בכבישים מסתובבות הרבה יותר פונטו ספייס מזדקנות מאשר גרנדה פונטו חדשות. על כל שלושים אולי חמישים פולו, נמכרת אולי איבו מולטיאייר אחת, שלא לדבר על השוואות עם כל מיני I20 וכאלה. פנדה חדשה שהיא מכונית באמת מוצלחת, מאוד ורסטילית, נוחה ומרווחת, "נזרקת" בלי הירהור שני לטובת פיקנטו או I10 ויותר משיש עוד דוגמאות, יהיה נכון יותר לומר שאין אף דגם של פיאט שמזומן לו גורל אחר. ואני כותב את הדברים מתוך חשש אמיתי שהאוטו הזה, על דגמיו השונים, פשוט ייעלם לו מכאן וזה עצוב.

יש מצב שהפנדות החדשות לא נמכרות כמעט בגלל שאין גירסה רובוטית, זה בנוסף למחיר הגבוה (יחסית להיום...בואו לא נשכח שעד לפני שנה וקצת פנדה מהדור הקודם עלתה 80K).
באמת חבל, רכב מאוד מוצלח על פי הביקורות וגם מאוד שימושי.
עוד דבר מגוחך, לסמל"ת אין פנדה טווין אייר להדגמה. כבר כמה חודשים שהרכב משווק ואין (וגם לא תהיה לפי מה שנאמר לי היום) רכב להדגמה. מי שרוצה מוזמן לעשות נסיעת מבחן על ה 500 טווין אייר בשביל להרגיש את המנוע, אבל זה רעיון מצחיק ולא ברור.

indra
31-08-12, 19:14
יכול להיות שפנדה חדשה לא נמכרת בגלל העדר גירסה רובוטית, אלא שבכל הנוגע למחיר, הגירסה הידנית מתחרה יפה מאוד בגירסאות הידניות של הפיקנטו, 107, I10, ועוד כאלו ששכחתי ועדיין היא נמכרת בכמויות הרבה יותר קטנות, לפחות להבנתי, למרות שלדעתי היא עולה עליהן כמעט מכל בחינה אפשרית.
וגירסה רובוטית תמצא כידוע בכל דגם אחר של פיאט וגם זה לא בדיוק עוזר לגרף המכירות להתרומם לאן שהוא. אפילו תיבה אוטומטית סטנדרטית תוכל למצוא, גם בסדיצ'י, גם בכרומה, נו אז מתי לאחרונה ראית אחת מאלו על הכביש ?
וכל שאני אומר הוא שאני מזהה סוג של רתיעה כמעט בלתי מובנת מהמותג הזה, שאנחנו כנראה קיבלנו חיסון ממנה ולכן אנחנו כותבים כאן.

dr6633
01-09-12, 09:17
לצערי אני חושב שאתה צודק...באמת סוג של רתיעה. לגבי הסדיצ'י ספציפית, היא גם חדשה מאוד בשוק וגם אדם סביר לא ישלם עוד כמה אלפים כדי לקנות פיאט אלא יעדיף לקנות את המכונית הזהה מבית סוזוקי, שלא נדבר על ההבדל בירידת הערך.
לי באופן אישי מעולם לא היתה רתיעה משום מותג, היו לי גם את אלו עם ה"שם הרע" שהכי יכול להיות בשוק הישראלי - סיטרואן, רנו, רובר...
כנראה שרוב האנשים מחפשים פרקטיות ופרקטיות כיום זה לקנות קיה פיקנטו ולא שום מיני אחר, לא משנה שעד לא מזמן קיה (קאיה) היתה מכונית שאם היית מעז להחזיק בה כולם היו צוחקים עליך.
אולי סמל"ת צריכים לעשות איזשהו מהפך בכל הקשור לרכבי פיאט, אולי לא רק לגבי מחיר...שיתופי פעולה שונים שעושים לגבי מותגים אחרים (עם "חבר" למשל) וכו'. לאחרונה עשו איזה מבצע לעובדי הייטק עם אלפא, מעניין אם זה הצליח אבל טוב, דיברנו על פיאט ספציפית ופה אני לא רואה שקורה הרבה.

liorwohl
09-09-12, 20:26
חדשות מסעירות - ראיתי היום את הפנדה החדשה השניה בחיים שלי (הראשונה זה הסגולה של הנסיעת מבחן)
היא היתה שחורה, ראיתי אותה בצומת בית דגן... ללא ספק אחת המכוניות היותר נדירות, יש יותר סיכוי לראות פרארי :D אני מרגיש ממש בר מזל שהגיעה לי הזדמנות נדירה שכזאת לחזות ביצירה!