התחבר

View Full Version : חום מנוע עולה ולא יציב-פונטו


dnichel@netvision.net.il
24-08-12, 14:40
העניין נפתר אבל קורה משהו מוזר בגלל זה באתי לשלוח הודעה לפה.
הלכתי למוסכניק, הוא אמר שהתרמוסטט היה תפוס ונקרע הצינור מים העליון משהו כזה.
תיקן לי הכל הסתדר,החום מנוע עומד על קצת פחות מחצי. בכל מקרה, הבעיה היא בנסיעה בין עירונית החום מנוע ממש טיפה מעל לרבע. האם זה אמור להיות ככה? אני לא יודע אם זה הגיוני או לא אבל גם המחשב דלק מתחיל לרדת בקילומטר לליטר. זה היה 14.6 או 14.7 ועכשיו זה 14.1 או 14
זה אמור להיות ככה ?

GreaseDonkey
24-08-12, 15:15
הגיוני מאוד.

forum770
24-08-12, 20:00
קצת לא ברור עניין החום אצלך, אמרת שהחום לא יציב - עולה ויורד.
אם החום יורד שאתה נותן גז ועולה שאתה משייט או בעמידה - זה יכול להיות שחסר מים \ אויר במערכת קירור או משאבת מים לא תקינה.

בכל מקרה גש למוסך בהקדם ואני לא ממליץ בנסיעה כי נסיעה שהמנוע מתחמם מעל למה שצריך יגרום לנזק לאטם ראש ולראש המנוע וחבל!

אם לא ביצעת לאחרונה איזשהו טיפול במערכת הקירור - כדאי לנקות את הרדיאטור ולהחליף תרמוסטט וכמובן למלא מים איכותיים

GreaseDonkey
25-08-12, 20:42
אגב שכחתי לשאול האם יש חוסר מים ברדיאטור??

dnichel@netvision.net.il
26-08-12, 14:53
כן יש חוסר מים ברדיאטור
החום לא יציב עד שאני נוסע 20 דקות בערך-ואז הוא נשאר על גבוה. כמה עולה בערך להחליף תרמוסטט? ויש מים איכותיים תודה.

davidmzr
26-08-12, 15:58
"כמה עולה בערך להחליף תרמוסטט ?"
לחבר הפורום .m.l בעל ספייס 2002, ביקשו במוסך מורשה יבואן ברחובות 700 ש"ח.
קנינו יחד תרמוסטט ב-130 ש"ח והרכבנו.
דוד.

forum770
26-08-12, 16:19
כאן הבעיה, הרי שחסר מים כמו שאמרת אז בטח שהרכב יתחמם.
מה שתריך לבדוק הוא מאיפה הנזילה או לאן הולכים המים - פה טמון הכלב!

MoRtZkInG
28-08-12, 08:15
גם לי יש תופעות ממש דומות.

אצלי זה ספייס 2005 אוטו', ואני רואה שפתאום הונטה מתחילה לעבוד בשיא המהירות והמד טמפ' משחק למעלה למטה.... זה אף פעם לא היה ככה ותמיד המד היה קבוע על חצי.

"כמה עולה בערך להחליף תרמוסטט ?"
לחבר הפורום .m.l בעל ספייס 2002, ביקשו במוסך מורשה יבואן ברחובות 700 ש"ח.
קנינו יחד תרמוסטט ב-130 ש"ח והרכבנו.
דוד.

א. איך יודעים אם זה תרמוסטט או לא? יש דרך לבדוק?
ב. יש איזה מדריך איך מחליפים תרמוסטט?

יש מצב שזה קשור גם לשמן מנוע? ראיתי פתאום שחסר לי חצי קילו (אני אוסיף בסופש), וגם האוטו נכבה לי כשעמדתי השבוע באור אדום והיה כתוב "Min oil pressure" או משהו.

forum770
28-08-12, 08:47
אין לך כל כך ידע ולא ניסיון.
גש למוסך שיבדקו מה הבעיה של השמן והמים.
מים הגיוני שתהיה נזילה וזה יותר נפוץ , אבל אם שמן חסר אז מצב רכבך כבר מתחיל להיות מדאיג.

Guter
28-08-12, 15:35
לפני כחודש החלפתי תרמוסטט וצינור מים מהרדיאטור למנוע (עליון מימין) שהיה נפוח.

כל זה נעשה בגלל שהחום מנוע היה לא יציב ונמצא כי יש יציאה של מים מהחיבור של הצינור למנוע (איפה שהבנד).

כל העסק הזה היה לא מסובך, התרמוסטט נקנה במחיר של כ100 ש"ח והצינור במחיר של כ40 ש"ח (עם שני בנדים חדשים), ההחלפה לקחה כה חצי שעה שני ברגים לתמוסטט (האחד קל השני קצת קשה יותר נמצע בצידו השני של התרמוסטט אך לא סיפור גדול) חשוב מאוד לא לשכוח לפתוח את שני הברגים (רדיאטור וצינור ניקוז אוויר, ולפי ההוראות להוציא אויר).

Guter
28-08-12, 15:37
כמובן שגם חשוב מאוד לבדוק כי אי מים בשמן מנוע (לבדוק על המדיד שמן כי אין גושים שונים על המדיד) וכי מתחת לפקק מילוי השמן אין "טחינה" של שמן ומים
(ניתן גם לבדוד כי אין יצאת מים מהאגזוז)

MoRtZkInG
28-08-12, 19:53
Guter, מאיפה רכשת את החלקים?

Guter
29-08-12, 01:37
פעם אחרונה היית בסודאי.
אבל כמו שהבנתי את מחיפה , תן בפרטי מה אתה צריך אולי אוכל לעזור לך:):)

MoRtZkInG
01-09-12, 21:36
dnichel@netvision.net.il - מה התקדם איתך? העניין נפתר?

אצלי עדיין לא ברור, בכמה ימים האחרונים העניין של החום לא חזר, ואני מקווה שגם לא יחזור.
תזכורת, מה שהיה אצלי שבוע שעבר: תמיד המד של הטמפ' היה על החצי וקבוע שם. פתאום זה היה מתחיל לטפס אצלי לאזור ה-3/4 ואז הונטה הייתה מתחילה לפעול על שיא המהירות, ואז זה היה ירוד לחצי ואחרי 3 דקות שוב עולה וכו' - ממש משחק מעלה מטה של המחט טמפ'. לדעתי זה היה קורה יותר כשאני "משייט" או בעמידה ולא כשאני על סל"ד גבוהה.

הייתי בשישי במוסך על משהו אחר, ובלי להסתכל באוטו המוסכניק אמר שאולי זה טרמוסטט (כי אמרתי שזה מה שחברים אמרו לי שאולי שווה להסתכל עליו) אבל אולי בכלל זה הנגד של הונטה שהלך או שיש אויר במערכת מים. בטיפול האחרון החלפתי את כל המים של האוטו לפרפלו (זה היה הטיפול יישור קו אחרי הקניה של האוטו) והשאלה אם חצי שנה אחר כך יכול להיות אויר במערכת קירור...?

dnichel@netvision.net.il
03-09-12, 16:37
העניין נפתר אבל קורה משהו מוזר בגלל זה באתי לשלוח הודעה לפה.
הלכתי למוסכניק, הוא אמר שהתרמוסטט היה תפוס ונקרע הצינור מים העליון משהו כזה.
תיקן לי הכל הסתדר,החום מנוע עומד על קצת פחות מחצי. בכל מקרה, הבעיה היא בנסיעה בין עירונית החום מנוע ממש טיפה מעל לרבע. האם זה אמור להיות ככה? אני לא יודע אם זה הגיוני או לא אבל גם המחשב דלק מתחיל לרדת בקילומטר לליטר. זה היה 14.6 או 14.7 ועכשיו זה 14.1 או 14
זה אמור להיות ככה ?

forum770
03-09-12, 21:31
הייתה תקלה והגעת למוסך המכונאי ״סידר״ את התקלה - אם לא ראית מה עשה או שלא מבין תשאל ותדרוש שיסביר לך מה עושה . אם אתה לא בטוח אז תשאל ותתיעץ פה בפורום יישמחו לעזור!

לפי מה שאתה מסביר הוציאו לך לגמריי את הטרמוסטט , בגלל זה הרכב לא מתחמם ומה שייגרום לצריכת דלק גבוהה יותר.
המכונאי הסביר לך את זה ? הוא אוליי אמר לך שהוא בודק אוליי משהו אחר גרם להתחממות ושתחזור אליו. ? או שפשוט שחרר אותך ככה?

Guter
04-09-12, 07:19
מסכים עם forum770, תפנה אליו בשאלה מה עשה וישסביר לך, ככה תבין מה קורה עם הרכב טוב יותר.
לגבי החלפת הטרמוסטט יכול להיות שהוא בעצם הרכיב אחד חדש אבל מסיבה כזו או אחרת הוא נפתח ואננו פועל כמו שצריך (אצלי הייתה בעיה דומה רק שהטרמוסטט היה ישן), לכן לפי דעתי שווה לגשת אליו שוב ולהפנות את צומת ליבו לבעיה ושיתן פתרון לכך.

MoRtZkInG
05-09-12, 22:35
הכנסתי היום את הרכב למוסך (הכוכב בחיפה) וביקשתי שיבדקו את העניין (האוטו מתחמם יותר מהרגיל בעמידה או בסלד נמוך).
לא יכולתי להישאר איתם אז השארתי להם את הרכב שם.

בסוף היום קיבלתי את ההצעת מחיר - 2000 שקל.
המכונאי אמר לי שיש נזילה במשאבת מים, ולכן צריך להחליף משאבה.
אם הוא פותח את זה (העבודה זה 700 שקל + מעמ) אז שווה כבר להחליף באותה הזדמנות טיימינג ואם צריך גם רצועת מנוע (אם הוא רואה את זה ויזואלית שיש צורך).

טיימינג עשה מי שקניתי ממנו את האוטו באזור ה-80 אלף קילומטר, אחרי 5 שנים בערך שהאוטו היה על הכביש (עכשיו יש לאוטו 108 אלף וזה פיאט 2005), לטענת המוסכניק הוא יכול להחליף רק אם הוא רואה משהו ויזואלי על הרצועה, אבל מומלץ להחליף בכל מקרה, כי את הטיימינג עשו לא במוסך מורשה.

לי העניין של הנזילה קצת מוזר, כי לא חסר היה מים באוטו (על המיכל מים קשה לראות את הרמה של המים, כי המיכל אטום - אלוהים יודע מי תיכנן את זה ככה. כשהוסיף לי המכונאי שבוע שעבר נוזל, אחרי חצי כוס כבר ראינו מהפתח העליון את המים, וכל יום אחרי זה שבדקתי מים זה נשאר ככה ולא ירד).

בכל מקרה הוא אמר שמומלץ להחליף גם טרמוסטט ועל זה הוא לא יקח עבודה (אני לא מבין - אי אפשר לראות - ויזואלתי, במחשב, עם חיישן, לא יודע איך - אם יש בעיה בטרמוסטט או לא? רק לנחש?)

מצ"ב ההצעת מחיר.

אני לא רוצה לנסוע עם הרכב אם הוא מתחמם, מצד שני זה לא מגיע לנורית האדומה אלא ל-2/3 מהסקלה, ונשמע לי מוזר להחליף את כל זה רק בגלל שנראה שזה יעזור - לא?

forum770
05-09-12, 22:50
הצעה שניתנה לך היא עבור הח׳ טיימינג ורצועת אביזרים ומשאבת מים ב2000 שקל?!
זה מאוד יקר, סט טיימינג עם מותחן עולה בסביבות 400 שקל , רצועת מנוע 80 שקל , משאבת מים עולה 240 שקל(מקורית) , בוא נגיד עוד פארפלו 150 שקל.
אני מכיר מוסך שעושה את כל זה תוך שעתיים עבודה , וזה מעצבן שבמוסכים כאלה כמו שהיית תוקעים מחיר כזה מוגזם? בוא נגיד 700 שקל עבודה(למה?) אבל למה כל החלקים יקרים ?
לפי דעתי תימלט עם הרכב משם וגש למוסך אחר.
אתה יכול לגשת לכל מוסך ולבקש הצעת מחיר לעבודה ולדרוש חלקים מקוריים !

MoRtZkInG
05-09-12, 23:32
ההצעה מצורפת אתה יכול לראות.
זה כולל גם טרמוסטט וגם צינור לטרמוסטט, ועל החלקים הוא הוסיף הנחה ככה שזה יוצא 1800 שקל.

לפי מה שאתה אומר, חוץ מהעבודה, החלקים יחסית במחיר סביר?

בכל זאת זה לא נראה לי... לפי מה הוא קבע שהמשאבה נוזלת?
הרי אחרת האוטו היה מתחמם עד הסוף והמים היו נגמרים - לא?

אם החלפתי את המים (כל המים) באוטו לפני חצי שנה בפרפלו, מה הסיכוי שיש לי אויר במערכת ופשוט צריך ניקוז? זה משהו שיכול "לקרות" או שלא אמור?