התחבר

View Full Version : יעוץ לגבי רכישת גרנדה פונטו גיר רובטי


מודל סי אי
22-08-12, 22:58
בשעה טובה מכרתי תפיאט ספייס שלי אחרי שנה וחצי ללא תקלות ובעיות רק בגלל שלצערי אני נאלץ לעבור לאוטומט...

וכמו כל האלה שדבוקים במחלה שנקראת פיאט ישר חשבתי על גרנדה פונטו הגיר רובוטי 2007-2009

אז יש לי שתי שאלות על גיר הרובוטי
1) מה הסיפור שכל עברת הילוך הרכב כזה נבלם ?
2) הבנתי שיש בעיות עם גיר הרבה מצינים גיר חדש וכ"ו יש איתו בעיות באמת ?

היתי שמח שבעלי הגרנדה יתנו לי חוות דעת על הרכב צריכת דלק איך הוא ? תקלות ? ואיך הגיר ??? מזה אני הכי מודאג!

בתודה . חיים

ארילו
23-08-12, 12:41
הגיר הזה מקורו באלפא רומאו 147, והוא משמש גם את הפיאט פנדה, פיאט 500, פיאט פונטו ספייס, וחלק מהדגמים של פיאט פיורינו.

הגיר הזה בסוף חייו מבחינת הייצור שלו ופיאט עוברת בהדרגה לגיר רובוטי חדש יותר בעל 6 הילוכים (שנמצא בבראבו, חלק מהדגמים של אלפא רומאו, והפיורינו).

הגיר הוא ידני לכל דבר, כאשר הרובוט אחראי על הפעלת הקלאצ' והעברת ההילוכים.

הבעיות במערכת הזאת הן (מעבר לבלאי של הקלאצ'):
1. מזלג עקום. (הרכב מתקשה להחליף הילוכים, וגם מקפץ תוך כדי נסיעה)
2. סולנואיד פגום (הרכב מתקשה לשלב הילוכים זוגיים בלבד, אי זוגיים בלבד, קפיצות בתחילת נסיעה בלבד)
3. דליפת לחץ מהמערכת - קריאת לחץ נמוך / גבולי
4. משאבה פגומה - המערכת לא מצליחה לייצר לחץ, הרעש בפתיחה של הדלת ארוך במיוחד / לא קיים / נשמע נמוך

בד"כ המערכת אמינה מאוד, אבל במקרה של תקלה עלות התיקון יכולה להגיע ל-6000 ש"ח במוסך מורשה.

מודל סי אי
25-08-12, 21:53
ארליו תודה על התשובה המהירה..

אבל עדין משהו לא ברור עם שתי אנשים שדווקא היו נראים אמינים טענו שהם החליפו תגיר והרכב לא עבר ת100 אלף ק"מ

ואני לא יודע אם כדאי לגעת ברכב שהוחלף גיר ( כמו שלא ממומלץ לגעת ברכב שעשה ראש מנוע)
או להיפך זה דווקא יותר ראש שקט

מישאל.ח
26-08-12, 22:39
יש לי חדשות טובות בנוגע לשיפוץ המשאבה ההידראולית- כמו ששמעתם- עלות החלפה בחדשה כ7000 שקל, משופצת כ3500 שקל.

לאחר חפירה בפורומים מצאתי מדריכים המסבירים כיצד לשפץ בקלות את המנוע בשקלים בודדים(עלות הפחמים)

זו התגובה שלי מקארספורום- תהנו!

אולי זה יעזור גם לך:


אולי זה יעזור לך לאחר שתוסיף את הנוזל ותיבדוק שאין נזילות,
החשש שלי מהחלפת המשאבה היה בנוגע למילוי מחדש של השמן ללא כיסי אוויר- גרירה למוסך וכו'

כעת מצאתי את הוידאו שאישר את הפיתרו שחשבתי עליו- פירוק המנוע לבד ללא ראש המשאבה- בלי לגעת בנוזל הגיר.
LdDmbUFOVyc
כן כן- בפיאט שלנו ישנו חלק מקורי של פרארי!!! :-) (אולי זה מסביר את המחיר של סמל"ת!)

ככה גם אני מיתכוון לפרק את המנוע, לתקן כמו במדריך ולהרכיב ולהרגיש חיוך של 7000 שקל!
http://www.alfadriver.com/forum/index.php/topic/1180-guide-replacing-selespeed-pump-motor-brushes/
המידה של הפחמים היא כ-8x6x25mm ואז פשוט לשייף למידה המדוייקת

אין צורך ללכלך ידיים, או לנקז את השמן ולהיתעסק במילוי מחדש.
ובנוסף מצאתי שהחיישנים של בורר הילוך/שילוב הילוך שבמוסך נאמר לי שעולה כ2000!ש"ח(התקלה שהייתה לי- בהתנעת הרכב הגיר לא משולב וישנה הודעה+נורה על בעיה בגיר, נזק של 500 ש"ח ע"י ניקוי החיישן שכרגע עובד)
ניתן לימצוא את החיישן המדובר(ישנם 3 כאלה ברובוט) במחיר בדיחה! החל מ5$ סיני ועד כ40$ תוצרת גרמניה- חיישן דומה לרוב היצרנים באירופה
http://www.ebay.co.uk/itm/New-TPS-FIAT-Cinquencento-Palio-Panda-Punto-Seicento-Siena-Strada-Uno-PF2C-00-/261078882515?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3cc98398d3#ht_12227wt_907


בנוסף אם ישנו מצב שהלחץ לא מצליח להישמר אז צריך להחליף את האקומולטור(הכדור השחור) כ360 ש"ח בחו"ל.
http://www.shop4parts.co.uk/?name=store&op=details&ProdId=5986&sku=15036

פיתאום הגיר הרובוטי ממש לא מפחיד אותי בתחום עלויות האחזקה :-)

תהנו!