התחבר

View Full Version : מנוע מגמגם ולא סוחב + צריכת דלק גבוהה במיוחד


matansab
20-08-12, 17:48
תלאותיה של הפונטו SX75 לא פוסקים,
קצת אחרי הקניה, ראש המנוע עבר שיפוץ.
ונראה לי כאילו לפני השיפוץ הכל עבד יותר טוב.

אני ממש מרגיש שאין למנוע כח במקרים מסוימים.
בסרק, כשאני לוחץ על הגז, מרגע הלחיצה ועד לסביבות 1800 סל"ד +- מורגש שהמנוע מגמגם.
גם צריכת הדלק בשמיים, מיכל מלא הספיק לי ל-320 ק"מ עירוניים.
באותה ההזדמנות שהראש עבר שיפוץ, גם החליפו את רצועת הטיימינג.
האם כיוון לא נכון של הטיימינג יכול לגרום לתופעות הנ"ל?
האם יש עוד סיבות לתופעות שתוארו?

ואחת ולתמיד: איזה מוסך בבאר שבע מבין קצת יותר ממני איך להתעסק עם הפונטו ?
המוסכים שראיתי עד עכשיו נראים לי מאוד חובבניים וחלטוריסטים, חוץ מזה שהאמינות שלהם לא הרשימה אותי.

מקווה למצוא מוסך נורמלי שידע לאתר תקלות ולפתור אותן בצורה מקצועית ואמינה בלי לנסות לשכנע אותי למה המהנדסים של פיאט טועים ותרמוסטט זה רכיב מיותר.

davidmzr
20-08-12, 18:07
נקה עם ספראיי קרבורטור את חיישן הקרנק.
לא יעזור, נתק את הקונקטור שלו ובדוק התנגדות, אמורה להיות בין 650 ל-750 אום.
אם הבעיה לא תחלוף, נמשיך.
אני בהנחה שפלגים וכבלי הצתה בסדר.
דוד.

matansab
20-08-12, 18:41
אין לי ספריי קרבורטור בנמצא, ואני לא ממש יודע איפה חיישן הקראנק.
בנוגע לפלגים וכבלי הצתה, המוסכניק זרק לי שיש בריחת ניצוץ, אין לי מושג על סמך מה הוא קבע את זה.

אני פשוט רוצה לשים את הרכב במוסך, ולדעת שהם יודעים בכלל מה הם עושים.
עוד לא קיבלתי את התחושה הזאת בשום מוסך שביקרתי בו.

davidmzr
20-08-12, 18:49
לא בעיה למוסכניק לקבוע שיש בריחת ניצוץ.
אם כך, זאת יכולה להיות הבעיה.לא בכדי כתבתי "אני בהנחה שפלגים וכבלי הצתה בסדר"
בריחת ניצוץ יכולה להיות גם מקוייל.
רק חבל שלא כתבת את זה מההתחלה.
דוד.

yair068
20-08-12, 21:20
חיישן קרנק לא תקין הרכב לא ידלק אין באמצע
הייתי ניגש מחוטי הצתה ,חיישן חמצן ,וניקוי בית מצערת

matansab
21-08-12, 13:38
ייתכן והחלפת חוטי ההצתה תפתור את הבעיה לחלוטין ?

matansab
23-08-12, 00:28
עדכון: החליפו לי את חוט ההצתה הפגום והבעיה לא נפתרה.
המוסכניק טוען שהבעיה היא באחד הקוילים.

הוא אומר שיש צילינדר אחד שלא מתפקד בגלל הקויל התקול.
למיטב הבנתי ישנם 2 קוילים לארבעת הצילינדרים, משמע קויל אחד לכל זוג צילינדרים.
האם ייתכן שקויל עושה רק חצי עבודה ובצילינדר אחד הוא מתפקד ובצילינדר השני לא?

davidmzr
23-08-12, 09:51
השאלה חשובה ומאתגרת.
כן, ייתכן שקויל עושה רק חצי עבודה ובצילינדר אחד הוא מתפקד ובצילינדר השני לא.
משום שבתוך קוייל אחד, ישנם שני סלילים נפרדים לכל זוג צילינדרים, שמקבלים באותה העת אות.
ואם אחד מהם מקוצר, לא יעביר ניצוץ.
בדוק מחיר של קוייל, אם המחיר לא נורא כל כך קנה חדש. אם תחליט על משומש, צור קשר יש ברשותי כמה קויילים משומשים תקינים מפירוק.
דוד.

matansab
23-08-12, 10:31
מחיר קויל הוא 96 ש"ח. סביר להניח שמדובר בחליפי.

האם יש סיבה שעדיף קויל מקורי על תחליפי?

davidmzr
23-08-12, 10:37
החלפתי מס' קויילים בשנה הזאת, במכוניות מסוגים שונים.
עד עכשיו לא היו בעיות עם התחליפי.
לדעתי במחיר הזה קנה חדש.
בהצלחה דוד.

matansab
23-08-12, 14:36
אם כבר בחלקים תחליפים עסקינן,
מה בנוגע למסנן שמן תחליפי?
במהלך שיפוץ ראש המנוע החליפו לי את פילטר השמן, ומאז בכל הנעה נורת השמן נשארת דלוקה למשך שניה וחצי.
הבנתי שזה נובע מכך שבפילטר חליפי אין שסתום אל חזור, ולחץ השמן יורד בכל פעם שמכבים את המנוע, ונבנה לחץ מחדש בכל הנעה.
האם הדבר מזיק למנוע ובאיזה מידה?
מה העלות של פילטר שמן מקורי והיכן ניתן לרכוש בבאר שבע?

רפי לין
23-08-12, 14:56
תוכל לקנות מסנן שמן מקורי (וגם חלפים אחרים) במוסך מורשה היבואן:
www.fiat.co.il/heb/services.aspx?area_id=4
בברכה - רפי לין

davidmzr
23-08-12, 15:16
מסנן שמן מקורי ניתן לקנות כמעט בכל חנות חלפים.
לא בכל מסנן חליפי אין שסתום.
אם לא נשמעים בשניה וחצי לאחר ההנעה תיקתוקים מהמנוע, לא יגרם נזק.
אבל אם אתה רוצה להיות בטוח, החליף מסנן.
במכוניות שהמסנן מורכב עם הפתח כלפי מעלה, לא צריך שסתום. בפיאט צריך.
דוד.

GreaseDonkey
23-08-12, 20:16
השאלה חשובה ומאתגרת.
כן, ייתכן שקויל עושה רק חצי עבודה ובצילינדר אחד הוא מתפקד ובצילינדר השני לא.
משום שבתוך קוייל אחד, ישנם שני סלילים נפרדים לכל זוג צילינדרים, שמקבלים באותה העת אות.
ואם אחד מהם מקוצר, לא יעביר ניצוץ.
בדוק מחיר של קוייל, אם המחיר לא נורא כל כך קנה חדש. אם תחליט על משומש, צור קשר יש ברשותי כמה קויילים משומשים תקינים מפירוק.
דוד.

האמת שיש בתוך הקוייל סליל אחד שמשותף לשני צילינדרים ואני מתכוון לסליל המשני כמובן.
אם הסליל מקוצר למינוס וזה לרוב מה שקורה לקויילים האלו להם, הצילינדר "החיובי" ימשיך לעבוד וצילינדר "השלילי" לא.

davidmzr
23-08-12, 22:04
לא מסכים איתך.
אתה טוען שיש סליל מישני אחד לשני צילינדרים. אם הוא מקוצר למינוס, לא יעביר ניצוץ בשני צילינדרים. זכור שקוייל הוא למעשה שנאי.
דוד.

GreaseDonkey
24-08-12, 14:06
מה לעשות אבל זהו המבנה של קויל לשני צילינדרים...גוף המנוע הוא זה שסוגר את המעגל ולכן אם הקוייל במעגל המשני שלו יהיה מקוצר לגוף עדיין יהיה ניצוץ אך רק לצילינדר אחד.
כאשר המערכת תקינה, הניצוץ בצלינדר אחד קופץ בין האלקטרודה המרכזית לגוף המצת (החיובי) ובשני מגוף המצת לאקלטרודה המרכזית.

matansab
10-09-12, 20:55
קניתי קויל תחליפי ב-100 ש"ח והבאתי למוסכניק להרכיב.
עם הקויל החדש המנוע בכלל לא הניע. המוסכניק אמר שחוטי ההצתה פגומים גם הם. וקניתי חוטי הצתה ב-80 ש"ח והמוסכניק החליף.

כרגע אני עם חוטי הצתה חדשים והקויל הישן. עדיין צריכת הדלק הממוצעת גבוהה מאוד, אך יש שיפור קטן מאז החלפת חוטי ההצתה (ייתכן והשינוי נובע מאופי נהיגה יותר מאשר מהחלפת חוטי ההצתה)
הצריכה הממוצעת לפני החלפת החוטים הייתה 7.25 ק"מ\ליטר ועכשיו היא 7.65 ק"מ\ליטר.

המוסכניק אמר לי ללכת לחשמלאי שיבדוק לי מה הבעיה במערכת ההצתה.
החלטתי קודם לעשות כמה בדיקות בעצמי:
כשהמנוע מונע ניתקתי חוט הצתה אחד בכל פעם. בניתוק של אחד מהם, לא רק שהמנוע לא התרגש מהניתוק, אלא בכלל לא היה ניצוץ בקויל.

האם באמת צריך חשמלאי בשביל לפסוק מה הבעיה או שניתן להאשים את הקויל באופן אוטומטי ?