התחבר

View Full Version : חוטי הצתה פונטו sx75


מאור30
15-08-12, 15:52
שלום. בשעה טובה רכשתי את הדגם הנל. בהחלט מבסוט לבנתיים. רק מה שכן רציתי לדעת אם ידוע שחוטי ההצתה שלהם רגישים? כי החל גימגום קל בהילוכים הנמוכים בסלד הנמוך עד 2 וחצי סלד. לאחר מיכן מאיץ כמו פנתר. מה אמורה להיות ההיתנגדות של חוטי ההצתה? אודה לעזרתכם.

davidmzr
15-08-12, 19:06
סביב ה- 840 אום.
למה שאלת גם בקרספורום, רוצה שדניאל יסבך אותך ?. :)
דוד.

מאור30
15-08-12, 19:47
תודה רבה דויד..
שאלתי גם שם כדי לקבל תשובה זריזה. :)
זה נישמע לי מאוד גבוה 840...
עד היום הייתי בודק היתנגדות שהחוט פשוט מנותק ודרך שני קצותיו עם וולטרמטר ומעולם לא ראיתי מספרים שכאלה. יכול להיות שבדיקה בדרך ארת מביאה ערכים כאלה גבוהים? אם כן אשמח לשמוע כיצד אתה מבצע את הבדיקה..

davidmzr
15-08-12, 19:59
ביצעתי את הבדיקה בדיוק על אותו הרכב שיש לי 75.
הבורר על 2000 אום הראה 840 אום. המנוע עובד חלק ואין זיופים.
דוד.

מאור30
15-08-12, 20:06
וביצעת את זה על פי שיטת הבדיקה שציינתי? שהחוט מנותק מהרכב?

davidmzr
15-08-12, 20:11
השאלה מיותרת, ברור שמנותק מהרכב.
תמתין אבדוק שיב.
דוד.

מאור30
15-08-12, 20:21
תודה רבה דויד,
שאלתי כי היה לי מוזר שהערכים כאלה גבוהים... אבל סומך עליך. :)

davidmzr
15-08-12, 20:45
אתה צריך לדעת שלכל אורך חוט יש התנגדות אחרת.
את הבדיקה הראשונה עשיתי על חוט מס' 1, קרוב לטיימינג.
יש מצב שהסוללה של המכשיר כבר חלשה. רק מחר אוכל לבדוק.
הכנסת בי ספק. אעדכן מחר.
דוד.

מאור30
15-08-12, 20:58
מתנצל על הבלאגן...:)
אני יודע שההיתנגדות שונה מחוט לחוט.
המליצו לי על סט סיני שמחירו סביב 100 ש"ח. זו חנות חלפים שאני קונה אצלה קבוע כבר המון זמן ורק חוטים הם מחזיקים סיני, שאר הדברים והם מחסן ענק הם לא מחזיקים סיני. לטענתם הסט הזה מוצלח ולכן הוא אצלם. מה דעתך? אני עד היום רק מפחד מסיני.. :)

yair068
15-08-12, 21:42
זאת הטעות שלך החלף לאורגינלי יחזיק לשנים
הסיני עשוי לעשות לך בעיות
צריך לבדוק ניקוי בית מצערת ובדיקת חיישן חמצן

מאור30
15-08-12, 21:53
לגבי בית מצערת אני שוב מציין שהסלד עומד יציב פלס לא זז מילימטר ומתפקד יפה ללא נפילות מיותרות. חיישן חמצן אני בספק גדול כי זה היה מראה בעייתיות בטסט אם הוא היה תקול והרכב עבר טסט לפני שבועיים. הבחור שקניתי ממנו את הרכב הרגיש את הגמגומים הקלים האלה גם כן מהיום הראשון שהאוטו אצלו שזה משהו כמו חצי שנה. והעניין שזה קורה רק שהדוושה נילחצת יחסית למטה בסלד הנמוך ובהילוכים הראשונים. כאשר אני לוחץ חזק על מעל 2 וחצי טור אין שום קירטוע או גימגום. ולכן אני חושד בחוטי ההצתה.

davidmzr
16-08-12, 08:18
לחשוד זה דבר טוב. כדברי המשורר "כבדהו וחשדהו" :)
התקלה שלך לא בהכרח מחוטי הצתה, ואין להחליף חלקים סתם.
החיישנים קרנק (CKP), טמפרטורה (ECT), טמפרטורה כניסת אוויר (IAT). עלולים לגרום להיסוס בעת האצה.
יאיר תמשיך לחלום, ה-GT שינתה אתמול בעלים וכתובת לטירה. :)
דוד.

מאור30
16-08-12, 13:24
את האמת חיישן הקראנק דיי מטונף משמן וכך גם גלגל השיניים שאותו הוא חש כתוצאה מנזילה דרך מחזירי השמן במערכת התיזמון שככל הניראה אני אחליף אותם שבוע הבא. לגבי חיישן הטמפרטורה והאויר אם היו תקולים ולא מתפקדים זה לא היה מדליק נורה בלוח המחוונים? ומה ערכי ההיתנגדות שלהם בשביל בדיקה ראשונית?

davidmzr
16-08-12, 15:11
ראשית נקה את חיישן הקרנק עם ספרי קרבורטור. לא צריך מיד להחליף.
אם לאחר מכן התקלה לא תחלוף, נדבר הלאה.
דוד.

מאור30
16-08-12, 16:19
אחלה דויד, זה מה שהעשה באמת בתור התחלה. אחזור לעדכן, תודה רבה. :)

מאור30
19-08-12, 17:55
עידכון:
עבדתי היום על הרכב, פירקתי את חיישן הקראנק ואת זר השיניים וניקיתי אותם כמו שצריך. על הדרך כבר ביצעתי טיימינג וניקיתי את כל השמן שהיצטבר באזור הפולים של הקראנק והקאמשאפט ככל הניראה מאטם מיכסה שסתומים שנזל. פירקתי את מיכסה השסתומים והושבתי מחדש את האטם שמצבו היה מצוין וחיזקתי אותו טוב יותר ולעת עתה הכל תקין ולא נוזל. נכון לעכשיו הרכב מתפקד הרבה יותר טוב לאחר הניקוי ולא שמתי לב לקירטועים מיוחדים עד כה. המון תודה. :)

davidmzr
19-08-12, 19:50
שמח שהבעיה נפטרה. והכי חשוב שהקשבת. :)
דוד.

מאור30
19-08-12, 20:33
שמח מאוד שעזרת. תודה דויד..

מאור30
20-08-12, 03:04
לילה טוב, אני יודע שהשעה דיי מאוחרת אך מרגיש חייב להעביר עידכון:
עכשיו חזרתי מנסיעה דיי קצרה עם הרכב..ככל הניראה הקירטועים עדיין קיימים אומנם פחות. אני חושב שאעבור לשלב בדיקת חוטי ההצתה.

מאור30
20-08-12, 14:21
האם יכול להיות שגם פילטר הדלק יהיה מעורב בבעייה שכזו? הרכב סוחב מאוד יפה ובסרק הוא ממש מדוייק בסלד אך ניתן לשמוע גימגום ממש עדין מידי פעם בסרק. לא גימגום שפוגע בטורים בכלל אלא יותר הרגשה כזו של עבודה מנוע עם מיקטע פה ושם. הסחיבה של הרכב מצויינת ברגע שעדינים עם דוושת הגז לפחות עד ה 2 וחצי סלד. אם אלחץ ממש עד הטווח סלד הזה ארגיש בוודאות גימגום קופצני. עדיין לא יצא לי לבדוק את חוטי ההצתה אבל עד הדרך אשמח לשמוע עוד רעיונות מהמומחים לפיאט.

מאור30
22-08-12, 15:00
טוב, אז חזרתי לעדכן ואכן כמו הכותרת של השירשור חוטי ההצתה היו רקובים לחלוטין ואין לי מושג איזה מוסך חשב לעצמו לעטוף את החוטים עם פלסטרים ואיזולירבנד כדי למנוע בריחות של ניצוץ. הוחלפו החוטים לחליפיים מתוצרת אמריקאית + הוחלפו המצתים ועכשיו הכל תקין, הרכב כמו חדש.
תודה לכולם. :)

yair068
22-08-12, 15:13
ד"ש עם שיר