התחבר

View Full Version : פונטו ספייס 2002 - טיפול


30-01-07, 00:38
חברים שלום,
ברשותי פונטו ספייס 16V אוטומטית שנת 2002,
עדכונכם, היתה לי בעית גמגום במנוע שפתרתי אותה בעזרת החלפת חוטי הצתה ומצתים.

עכשיו אני רוצה לעשות טיפול כללי לרכב
השאלה על מה עליי להתמקד? איזה פלטרים איזה שמנים או חומרים/תוספים צריך כדי שהרכב יסע פיקס
האם אם אני יעשה ניקוי סעפת יניקה זה יעזור למשהו? פשוט אני רוצה לנקות את כלל הרכב מהבחינה הזו.

עוד דבר קטן, נתקלתי בתופעה של משיכת זרם זמנית ברכב, למשל אם אני מפעיל את האורות הגבוההים אז הטורים נופלים בשתי שנתות לתי שניות ואז חוזרים למצב רגיל, זה קורה גם שאני פותחת את שתי החלונות במקביל... וגם ברדיו רואים שהתאורה נהית עמומה למספר שניות וחוזרת... הם ככה זה בכל הספייס או שיש לי בעיה? אשמח לקבל עזרה..

תודה.

30-01-07, 02:25
לגבי צריכת החשמל בהפעלת אורות גבוהים או חלונות חשמל או מפשיר אדים אח' וכו', אז זה תקין.
בברכה - רפי לין :)

31-01-07, 18:23
קצת מצער לשמוע שהרכב לא עומס בעומס ומשפיע על הרכב, מקווה שזה באמת רק לשתי שניות,
ולגבי טיפול מה אני חייב לעשות כדי שהרכב ירגיש כמו חדש ויסע פיקס?

02-02-07, 21:48
חברים, דרוש סיוע מה חשוב ומה לא חשוב בביצוע טיפול?
הגעתי ל-100 אלף, הציעו לי לעשות את הבאים :

פילטר אוויר
פילטר מזגן
פילטר שמן (גיר/מנוע)
פילטר דלק
שמן הגה
שמן מנוע
שמן גיר
שמן ברקס
רצועת טיימינג
רצועת אלטרנטור
גומיות הגה
גומיות ציריות

האם חסרים דברים? האם יש דברים לא נחוצים? פשוט אף פעם לא ראיתי התיחסות לרשימה שבאמת רצוי לעשות בטיפול כזה, חייב תשובה!

שאלה נוספת האם זה תקני לשמוע כאשר יש סוויצ' רעשים משנתים ממכסה מנוע? כו רעש של שנאי שמשנה את הקול שלו כל הזמן...

03-02-07, 13:57
חברים, דרוש סיוע מה חשוב ומה לא חשוב בביצוע טיפול?
הגעתי ל-100 אלף, הציעו לי לעשות את הבאים :

פילטר אוויר
פילטר מזגן
פילטר שמן (גיר/מנוע)
פילטר דלק
שמן הגה
שמן מנוע
שמן גיר
שמן ברקס
רצועת טיימינג
רצועת אלטרנטור
גומיות הגה
גומיות ציריות

האם חסרים דברים? האם יש דברים לא נחוצים? פשוט אף פעם לא ראיתי התיחסות לרשימה שבאמת רצוי לעשות בטיפול כזה, חייב תשובה!

שאלה נוספת האם זה תקני לשמוע כאשר יש סוויצ' רעשים משנתים ממכסה מנוע? כו רעש של שנאי שמשנה את הקול שלו כל הזמן...


מה זה פילטר מזגן???
האם קיים דבר כזה?? 8O

03-02-07, 14:59
זהו פילטר פשוט שתפקידו לסנן ריחות וכל מיני המגיעים מבחוץ, עד כמה שאני יודע.

03-02-07, 15:47
זהו פילטר פשוט שתפקידו לסנן ריחות וכל מיני המגיעים מבחוץ, עד כמה שאני יודע.

כל כמה זמן צריך להחליף אותו??

03-02-07, 17:32
אתה יכול לשתף אותנו כמה עלה להחליף חוטי הצתה ומצתים?

תודה

03-02-07, 21:45
זהו פילטר פשוט שתפקידו לסנן ריחות וכל מיני המגיעים מבחוץ, עד כמה שאני יודע.

כל כמה זמן צריך להחליף אותו??
אני לא בטוח לגבי הזמן המדויק, אבל מרגישים שהוא לא במיטבו. המזגן לא יקרר כמו שצריך לדוגמא, או יכנסו ריחות לא נעימים גם כאשר המזגן פועל במצב סירקולציה.

03-02-07, 22:20
ממה שאני מכיר פילטר מזגן נמצא באזור הרגליים של הנוסע ליד הנהג
הפילטר אחראי על כניסת האויר גם כשאין מזגן

שלי היה סתום אז כמעט ולא נכנס אויר וגם בקושי הרגשתי את המזגן
אחרי שהחלפתי נכנס הרבה אויר והתחלתי להריח גזים ממכוניות בצמתים

04-02-07, 04:21
יש כזה קיימת בפונטו בדור ראשון שלי או שמא אין לי?

05-02-07, 22:15
חברים, דרוש סיוע מה חשוב ומה לא חשוב בביצוע טיפול?
הגעתי ל-100 אלף, הציעו לי לעשות את הבאים :

לדעתי אם ייעצו לך את זה חברים אז כדאי שילמדו קצת על הפונטו ספייס. אם יעצו לך את זה מוסכניקים אז כדאי שתחליף אותם דחוף! כי הם לא מבינים כלום בפונטו ספייס. דווקא בפונטו ספייס טיפול 100 אלף מוגדר כטיפול קטן - בגדול, שמן מנוע ופילטר שמן.

פילטר אוויר
---- כל 60K ק"מ או 3 שנים

פילטר מזגן
---- כל שנתיים או 40K ק"מ

פילטר שמן (גיר/מנוע)
כן. לגיר ידני, אין פילטר ולאוטומט לא מחליפים!

פילטר דלק
אין בספייס!

שמן הגה
אין בספייס! הגה כוח חשמלי 100%.

שמן מנוע
כן!. 10W40

שמן גיר
ידני, לכאורה לא מחליפים לעולם. אוטומט אך רק נוזל מקורי כל שנתיים או 40K ק"מ.

שמן ברקס
כל שנתיים או 40K ק"מ. DOT4 בלבד.

רצועת טיימינג
רצוי במוסך מורשה. כל 3-5 שנים או 60K ק"מ.

רצועת אלטרנטור
לא ברור - כל 3-4 שנים. לרוב כבר עושים את זה יחד עם הטיימינג.

גומיות הגה
למה ????

גומיות ציריות
למה ?? אם הן לא קרועות ??


האם חסרים דברים? האם יש דברים לא נחוצים? פשוט אף פעם לא ראיתי התיחסות לרשימה שבאמת רצוי לעשות בטיפול כזה, חייב תשובה!

שאלה נוספת האם זה תקני לשמוע כאשר יש סוויצ' רעשים משנתים ממכסה מנוע? כו רעש של שנאי שמשנה את הקול שלו כל הזמן...

או במילים אחרות - קרא את התגובה שלי בציטוט למעלה של הדברים שלך. שלח לי הודעה פרטית עם כתובת האי-מייל שלך ואשלח לך העתק של דף הטיפולים המומלצים לרכב שלך.

05-02-07, 23:25
בפיאט פונטו דור 1 עם מזגן מקורי אז בחלק מהמכוניות יש פילטר מזגן ובחלק לא.
באלו שעם מזגן ישראלי אין בכלל פילטר מזגן.
ספונטו "ספייס" אני ממליץ להחליף את פילטר המזגן בכל טיפול (בנגוד להוראות היצרן) כי בגלל האבק הרב בארצנו אז הוא נסתם ואז כמות האורי הנזרק אל המכונית חלשה וגם עוצמת המזגן ירודה אז.
בברכה - רפי לין :)

06-02-07, 03:20
הבנתי שז"א שאצלי בדור ראשון מזגן לא מקורי אין פילטר.אז סבבה

07-02-07, 01:13
היי סטודנט!
קודם כל תודה על התגובה, הראשון שענה לי בהרחבה.

דבר שני,
התיחסות לחלק מהדברים שאמרת :

1.פילטר שמן (גיר/מנוע) בטוח שאין באוטומטו?

2.שמן גיר באוטומט, אמרת מקורי מה זה מקורי? איזה דגם?
ולמה לא מומלץ להחליף?

3.שמן ברקס DOT4, זה יעזור לי להעלים את השריקות שיש לי בכל עצירה?
לא שהברקסים הלכו, אם אני לוחץ טיפה חזק הרכב ישר נעצב פשוט שלוחצים בעדינות
ועוצרים יש שריקות (במהירות איטית).

האמת, חבר שלי יעץ לי להחליף את כל הדברים האלו כדי לשמור על הרכב,
אשמח לתגובה.

07-02-07, 07:21
לדעתי השריקות שאתה שומע לא קשורות לנוזל הבלמים. זו תופעה של בלמים בלוים.
ניגשת לבדוק את הבלמים שלך אצל בעל מקצוע שאתה יודע שהם לא גמורים?

07-02-07, 08:26
לשואל קבל כמה תיקונים קטנים:

פילטר שמן מנוע חובה להחליף יחד עם כל החלפת שמן מנוע. לפי היצרן כל שנה או 20K ק"מ.

לתיבת ההילוכים האוטומטית יש לשים רק שמן שמומלץ על ידי היצרן:
Tutela CVT N.G וכמו כן יש הוראה שלא! להחליף פילטר שמן תיבת הילוכים אוטומטית בשום שלב.

נוזל בלמים - DOT4 זה פשוט מה ששמים ברוב המכוניות המודרניות. עמיד קצת יותר טוב בטמפרטורה גבוהה לעומת DOT3.

לגבי שריקות הבלמים - גם אני לא מאמין שזה קשור לנוזל בלמים (שמומלץ מאוד להחליף כל שנתיים או 40K ק"מ.

10-02-07, 00:39
קודם כל תודה על העזרה,

באמת בטיפול אני יחליף שמנים (כל הסוגים ופלטר שמן מנוע ואיויר בלבד)
רק מעניין אותי לדעת למה אסור להחליף פילטר גיר? מה הוא לא מתלכלך???

ולגבי הברקסים,
עם זאת לי נראה שהרכב עוצר טוב גם שאני לוחץ חלש.. בכל מקרה אני אבדוק את הברקסים הבנתי שהם צריכים להיות חלקים ככה יודעים שהם טובים.

בכל זאת, תודה רבה... עזרתכם חשובה..
גם לי יצא לעזור וגם עוזרים לי איזה כיף..

12-02-07, 14:11
:oops: א) שמן בלמים DOT4 משתמשים ברכב שטח ומסחריות ומסע.3 DOT לרכבים פטרטים
ב) פילטר שמן בגיר אוטומטי מחלפים עם כל החלפת שמן 40 אלף ק"מ.
ג) שריקה בבלמים נבוע מכך שדיסקיות הבלם שלך מאיכות ירודה ולכן כדאי לקנות
דיסקיות של "לוקאס" או פרודו איטלקי מאוד ממולץ, הדיסקיות באיכות ירודה גורמת
לחריטות בצלחות הבלם ולכן הן מרעישות.

12-02-07, 14:27
שמן בלמים DOT4 משמש בכל הרכבים החדישים (וגם באלה שלא, למשל בפונטו שלי).

12-02-07, 14:29
:twisted: בחור שים לב מי שנתן לך את ההמלצה לטיפול על פי הרשימה שציינת הוא מנסה
לנפח לך חשבון גבוה.
ברכב יש כלל החלפת חלפים רק שהם בלויים או קרועים.
1) גומיות(גרמושקות) לציריה אין מחלפים עם אם לא קרועים.
2) גומיות הגה לא מחליפם עם אין נזילות מבית ההגה ואז עושים שיפוץ הגה.
3) רצועת טיימינג מחלפים על פי המלצת היצרן כל רכב בק"מ שלו 60 אלף יש 90 אלף,
תבדוק מתי נעשת ההחלפה האחרונה ואז תחליף.
4) רכבים החדשים משנת 2000 מחליפים פילטר דלק כל 40 אלף.
5) ברכב עושים פעם טיפול קטן ופעם טיפול גדול.
היום החלפים בנויים כך לטיפול ארוך לדוגמה עם לפני שנים עשו טיפול כל 10 אלף היום עושים כל
20 אלף.

12-02-07, 22:02
תסלח לי, אבל אין חלפים שמסוגלים להחזיק מעמד בתנאי מזג האויר של ארצנו למשך 20,000 ק"מ.
וזו עובדה שנוכחתי לראות כבר בעצמי מספר פעמים לא קטן.
החל מפילטרים למינהם (אויר, מזגן), ועד לשמנים.

12-02-07, 23:42
אני לא מבין משהו אחד.
בסה"כ ביקשתי לדעת מה כדאי לעשות בטיפול תקופתי (גדול וכללי) כישור קו
ודי שהרכב יסע יותר טוב.

כל אחד אומר לי משהו אחר,
יש פילטר דלק או אין? מותר להחילף פילטר גיר? האם הדיסקיות שורקות ואותם צריך להחליף?

איך אני יודע למי להאמין? אין הוראות יצרן מפורטות ???

12-02-07, 23:44
יש לך שריקה בזמן בלימה, יש לבדוק את הבלמים, יתכן וצריך להחליפם.
אין פילטר דלק בספייס.

כל אחד תרם מהידע שלו, אני דווקא חושב שיש כאן המון מידע שאפשר להשתמש בו.

12-02-07, 23:53
אתה יכול לחפש ולחפש אבל בפונטו ספייס אין, לא היה ולא יהיה פילטר דלק נפרד. שכח מזה.

ההוראה במוסכי הרשת של פיאט היא שלא!!! להחליף פילטר של תיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה אלא רק להחליף את השמן כל שנתיים או 40K ק"מ. פעם אחרונה שבדקתי את נכונות ההוראה הייתה לפני כמה חודשים במוסך המרכזי.

לגבי הברקסים - סביר שמה שנרשם נכון אבל! דרך האינטרנט אף אחד לא יכול לאבחן את מערכת הבלמים ברכב שלך. רק המוסך מוסמך לומר אם יש או אין בעיה. ממילא אם תעשה טיפול זה אולי הדבר הראשון שבודקים - אם הגיע זמנם של הבלמים ובמיוחד הקדמיים. במוסכים המורשים אוהבים להשתמש בבלמים תחליפיים ובדרך כלל אין בעיה איתם והם גם מחזיקים לא פחות מהמקוריים.

12-02-07, 23:56
טוב טוב.. נו.. סטודנט... קייב מן אתכם אני כבר "מכיר" יצא לי כבר לשמוע דגובות שלכם
את אמיר אני לא מכיר.. כנראה שטעה....

מה שכן... היום בבוקר שמתי לב שהווישרים רועדים ברגע שאני מפעיל אותם? מה נראה לכם?
מהקור? או מה?

ולו לרגע לא הטלתי ספק ביכולתכם... :)
תודה.

13-02-07, 00:25
המגבים המקפצים, זו "מחלה" ידועה. הם יודעים לטפל בזה במוסכים המורשים.
בגדול מה שקורה זה שהגריז בתוך המנוע עצמו מתייבש לו עם הזמן, וצריך לשים חדש, זה הכל. הם כמובן יקחו כסף על ה"תיקון".
אני מתכוון לעשות זאת בעצמי, אבל אף פעם אין לי כח לפרק את המנוע... מה גם שלאחר דקה או שתיים של עבודה על המצב הרציף האיטי, הכל מסתדר.

לגבי הבלמים התחליפיים. אני יכול להעיד מניסיון (זוג הדיסקים האחוריים אצלי הם תחליפיים), שאני לא מרוצה מהם בכלל. כושר הבלימה שלהם יורד בצורה חדה מאוד.
זה לא רלוונטי כלפיך כי אצלך מותקנים בלמי תוף מאחורה, אבל סתם התרשמות שלי.

13-02-07, 23:54
יו.... נכון אחרי זמן מה הוישרים מסתדרים... אבל זה מעיק...
איזה יש לשמן או לגרז? איפה נמצא הפיר אני ישמן אותו?

האם זה יעזור לשמן גם את הדלתות?


וואלה נראה לי או שברכב שלי יש מלא תקלות, או שככה כל פיאט,
לא שאלו תקלות קשות ויקרות אבל סתם תתקלות מעפנות כמו:
מים בפנס, ווישרים רוטטים, חלון צדדי נופל טיפה לאחר הורדת חלון קצת
פיאט לא משקיע על איכות?