התחבר

View Full Version : על כמה צריכים לעמוד הטורים בניוטרל?


eli_h1
05-08-12, 20:53
שלום,
אני קורא כאן המון תגובות על כך שהטורים צריכים לעמוד על 800 סל"ד, אצלי ברכב הטורים עומדים על 550 סל"ד בניוטרל בלי מזגן וכאשר אני מדליק מזגן זה עולה ל800 סל"ד, האם המצב תקין? זה כך מאז שהרכב אצלי כ 3 שנים.
בנוסף כשהאוטו קר הסל"ד היינו 1000 ולאט לאט מתייצב על 550.

תופעה שנייה המחוג של חום המנוע נמצא אצלי על החצי קבוע(כמובן אחרי שהמנוע מתחמם) ולא זז ממנו דרסטית אך כן יש משחק קטן, המחוג נע בין חלקו התחתון של קו האמצע לחלקו העליון של קו האמצע מזוויות מסויימות זה ממש נראה כאילו זה בין החצי לקו למעלה האם זה תקין???

איך זה אצלכם ברכב?, יש לי ממה לחשוש ולרוץ לבדוק?
תודה לעוזרים.
אלי.

Shelly85
05-08-12, 21:59
היי אלי,
לא הצלחתי להבין אם יש לך פונטו אוטומטית או ידנית, אבל זה גם לא ממש משנה האמת. בעקרון לפי הניסיון שלי (גם מהמכוניות שהיו לי בעבר, וגם לאחי יש פונטו ספייס-ידנית), הטורים אמורים להיות יציבים כל הזמן על 800 ולא לזוז למעלה ולמטה באף שלב (לא בהתנעה ראשונית בבוקר ולא בעצירה ברמזור).
לגבי המחוג של חום המנוע, לפי מיטב ידיעתי, ברגע שהמנוע מתחמם מספיק, זה אמור להיות בדיוק על החצי. המקרה היחיד שבו זה בסדר שזה מתחת לחצי - זה בירידה תלולה וממושכת. בנסיעה במישור - זה אמור להיות על החצי כל הזמן. ברגע שתרד ירידה תלולה וארוכה, בזמן הירידה זה ירד מתחת לחצי. בתום הירידה, אחרי נסיעה במישור, זה אמור לחזור לחצי ולהישאר קבוע על החצי.

eli_h1
05-08-12, 22:11
היי שלי,
ההיגיון אומר לי שאמור להיות שינוי בטורים גם בהפעלת המזגן וגם בבוקר בהתנעה ראשונית, בהפעלת המזגן את מעמיסה על המנוע יותר ולכן עליו לעבוד חזק יותר, וכך גם בבוקר במנוע קר שצורך יותר דלק דבר המעלה את טורים.
נחכה למומחים.

davidmzr
05-08-12, 23:06
אלי צודק ב-100%.
שלי זאת הטעות שלך גם ברכב שלך, לאחר שניקו לך את בית המצערת, והמצב נהיה כמו שאלי כתב, את ממשיכה לחשוב שקילקלו. :)
דוד.

snufkin
06-08-12, 01:38
בקצרה, כשהרכב קר הגיוני שהסל"ד יהיה טיפה גבוה מ-800. לרכבים יש צ'וק אוטומטי שמגביר את הסל"ד כשהמנוע קר. כמו כן, מזגן יכול גם להגביר סל"ד.
סל"ד שיורד מתחת ל-800, בעיקר אם זה באופן קבוע, לא דבר תקין.

davidmzr
06-08-12, 09:28
נכון. הצוק האוטומטי הוא למעשה חיישן הטמפרטורה.
דוד.

eli_h1
06-08-12, 12:35
כלומר הסל"ד אצלי לא תקין אם הוא נמצא על 550 ללא מזגן???
או שבודקים את הסל"ד כאשר המזגן דלוק?

ומה לגבי חום המנוע??

forum770
06-08-12, 13:50
המצב הזה שאתה מתאר שהמחוג עובר לחלקו העליון של קו החצי זה נורמלי - כי רק אז הוונטה תתחיל לעבוד . אצלי זה גם ככה ! תהיה רגוע.

davidmzr
06-08-12, 19:17
כלומר הסל"ד אצלי לא תקין אם הוא נמצא על 550 ללא מזגן???


ומה לגבי חום המנוע??
לא, לא תקין.
מאחר שלאחר שיפוץ הראש הרכבת מזרק לא מתאים (והפסקת לעדכן) קשה לקבוע.
דוד.

eli_h1
06-08-12, 21:14
כמו שציינתי הסל"ד יציב וקבוע אצלי מאז שקניתי את הרכב מלפני 3 שנים.
כמו כן אכן לא עידכנתי, השגתי מזרק מפירוק זהה לשלי.

davidmzr
06-08-12, 21:22
לא משנה כמה זמן הסל"ד על 550 בלי מזגן. אני חוזר לא תקין.
דוד.

eli_h1
07-08-12, 00:30
תודה, ממה יכולה לנבוע הבעייה?? מה לערכתך לא תקין? ואיך אפשר לוודא את זה או לבדוק את זה?