View Full Version : אונו 1300 . חום מנוע גבוה בגלל אוברול ??
שלום לכולם .
לאחר מספר נסיעות מבחן שמתי לב כי טמ"פ המנוע גבוהה מהחצי בקו לפעמים בקו וקצת .
גם כאשר המאוור פועל קבוע. הטרמוסטט חדש . דיברתי עם מוסכניק והוא אמר לי בגלל שהרינגים חדשים יתכן כי המנוע מתחמם יותר מהרגיל אבל עם הזמן החום ירד (בגלל החיכוך) . האם זה נכון ??
הוא המליץ לי להוריד טרמוסטט לתקופת ההרצה ואז להחזיר אותו .
שלום לכולם .
לאחר מספר נסיעות מבחן שמתי לב כי טמ"פ המנוע גבוהה מהחצי בקו לפעמים בקו וקצת .
גם כאשר המאוור פועל קבוע. הטרמוסטט חדש . דיברתי עם מוסכניק והוא אמר לי בגלל שהרינגים חדשים יתכן כי המנוע מתחמם יותר מהרגיל אבל עם הזמן החום ירד (בגלל החיכוך) . האם זה נכון ??
הוא המליץ לי להוריד טרמוסטט לתקופת ההרצה ואז להחזיר אותו .
לא מקובלת עלי חוות הדעת של ה" מוסכניק" שלך, ובוודאי לא המלצתו להוריד את התרמוסטט!
במנוע תקין גם לאחר אוברול, אין כל סיבה שהרכב יתחממם.
יש לבדוק סירוקלציית משאבת מים, ( הזכרת כמדומני בעבר משאבת מים מסתובבת הפוך?)
תקינות פתיחת התרמוסטט, ניקיון הרדיאטור, כוון סיבוב המאוור החשמלי, כוון השסתומים,וכוון ההצתה.
חזור לפורום לדווח, או קפוץ אלי לאבחון מקרוב.
בברכה
צביקה
בגלל שהרינגים חדשים יתכן כי המנוע מתחמם יותר מהרגיל אבל עם הזמן החום ירד (בגלל החיכוך) . האם זה נכון ??
הוא המליץ לי להוריד טרמוסטט לתקופת ההרצה ואז להחזיר אותו .
חה חה חה, גדול, זה פשוט ענק, איך לא חשבנו על זה קודם?!
מה לא שמתם לב , ברכב חדש ,בספר הוראות לנהג רשום: "לאחר סיום ההרצה( כ 1000 ק"מ )נא לפנות למרכז שרות מורשה לצורך התקנת טרמוסטת" :lol: זה בסך הכל סוג של מדגם . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
אני כבר מזמן הפסקתי להתפלא משאלות ודעות ואבחנות דביליות של לקוחות (נהגים).
אבל אני כל פעם מחדש ופתע מתשובה של "מכונאים דגולים" למינהם . 8O 8O 8O
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
אני מעדיף להעמיד פנים כאילו לא קראתי את מה שהוא אמר לך, אותו דבר אני ממליץ גם לך לעשות .
אני אישית לא חובב דגול של מוסכים .
פירוט הבעיה בשנית . נוצרה אצלי התחושה שאין זרימת מים טובה במנוע עקב זה שלמרות שיש מים והמנוע חם, אין חום בראדיאטור החימום הרכב. וגם המנוע נשאר חם למרות שאני מפעיל את המאוור קבוע . אני הנחתי הנחה בסיסית שהמשאבה לא תקינה. הוצאתי את המשאבה שזה סרט בפני עצמו וממה שאני מבין היה נדמה לי כי המשאבה אמורה להסתובב לכיוון הפוך ממה שהיא מסתובבת היום (אני עוסק בנושא משאבות מים ביום יום) ולאחר חקירה קטנה מסתבר שטעיתי למרות שאני לא מבין את ההיגיון שבדבר. כחלק מהשיפוץ מנוע החלפתי גם את בית המשאבה שהיה די שחוק לאחר 20 שנה. המשאבה והבית שלה חדשים . אני כיום במהלך הרכבה בשנית של המנוע . האם יש משהו נוסף ששכחתי לבצע ? כי בעצם לא שיניתי כלום אני מניח ששוב המנוע יתחמם ולא יתחמם הרדיטור הפנימי .
האם יש צורך לבצע ניקוז פנימי של אוויר במערכת ? האם יתכן כי לא חדרו מים לכל המכלולים כראוי ?
הטרמוסטט חדש ונראה לי כי הוא פועל כהלכה . האם יתכן כי הוא תקוע או לא נפתח מספיק ?
כל רעיון יתקבל בברכה..
ואפרופו צביקה אני אתאם איתך פגישה בקרוב אני חייב שתעיף לי איזה כיוון קטן בקרבורטור הוא משגע אותי..
סתם שאלה הכי בסיסית:
ניסית לבדוק את הטמפרטורה עם שעון חום אחר, (חיצוני, לוח שעונים, חיישן)?
אפרופו משאבה- משאבה יונקת ולא דוחפת.
תשים לב ובזמן שמנוע עובד, תנסה לתת גז ותראה שבמיכל עיבוי המפלס של הנוזל יורד ולא עולה. :idea:
יש לי שני לוחות שעונים . אני אבדוק אבל המנוע ממש חם . ולמה המאוור לא מקרר אותו ? ואיך נסביר שהראדיאטור הפנימי לא מתחמם .??
אני הייתי ממליץ לך לבדוק האם הרדיאטור של הרכב אינו סתום.
התופעה קרתה גם לי- החלפתי רדיאטור והבעיה נפתרה.
בקשר לטרמוסטט- אם הוא תקין לא לגעת. אם היו נותנים לי תשובה כזאת במוסך לא הייתי דורך שם יותר בחיים.
אני כבר לא הולך לשם . יצא לי לפגוש אותו בחנות החלפים . דבר שני הראדיאטור מתחמם באופן שווה האם יתכן כי הוא עדיין סתום ??
אני כבר לא הולך לשם . יצא לי לפגוש אותו בחנות החלפים . דבר שני הראדיאטור מתחמם באופן שווה האם יתכן כי הוא עדיין סתום ??
לא!
בברכה
צביקה
עמית, אל תשכח לעשות ניקוז אוויר :) (כן, מהצינור הזה שהולך לרדיאטור חימום).
תודה אביעד. אני לא אשכח ..
אם יהיה לי זמן אני ארכיב את הרכב עד יום שלישי ואז אני אקפוץ לבקר..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.