PDA

View Full Version : מנוע לא מתחמם


matansab
01-08-12, 00:24
שלום,
היום הותקן ברכב תרמוסטט חדש, עד עכשיו לא היה טרמוסטט בכלל.
בלי טרמוסטט חום המנוע היה מגיע עד רבע הסקאלה ושם היה מתחיל לפעול המאוורר. ציפיתי שאחרי הוספת טרמוסטט נראה את המחוג מטפס אל החצי. אבל בפועל שום דבר לא השתנה.

כרגע חום המנוע לא מטפס מעל הרבע, רק אם אני מפעיל מזגן, אפשר לראות את המחוג מתייצב בין הרבע לחצי.

יש עוד חשודים מלבד היוניט חום?

yair791
01-08-12, 01:47
האם בוצא הקזת אוויר ?
המאורר נדלק כשורה?
דע לך כי החום מנוע יעלה עד לנק' בה הטרמוסטט נפתח ואז הוא ירד עקב כניסת מים קרים למע' הקירור והמנוע יתחמם שוב לטמפ עבודה
פיאט רגישים לחום ואם חום המנוע לא יותר גבוה מרבע וקצת אז זה די בסדר
האם הרכב אוכל יותר דלק בגלל הטמפ הנמוכה יחסית (אם הרכב לא מיתחמם לטמפ עבודה אז הוא ישתה יותר דלק)

matansab
01-08-12, 05:04
לא ביצעתי ניקוז לאויר מאז החלפת הטרמוסטט.
המאוורר פועל מוקדם מידי.
וכמו שאמרתי, המחוג בין הרבע לחצי רק בנסיעה עם מזגן! בנסיעה ללא מזגן המחוג שומר על הרבע ולא זז ממנו מילימטר.

בנסיעה משולבת שעשיתי, בה בדיוק מחצית הק"מ היו בתוך העיר וחצי מחוץ לעיר מדדתי צריכת דלק שערוריתית של 11.6 ק"מ לליטר. בגלל זה הלכתי אל המוסך להרכיב טרמוסטט.


האם יכול להיות שהיוניט חום מפעיל את המאוורר מוקדם מידי ובגלל זה החום מנוע לא עולה ?

Guter
01-08-12, 07:27
באיזו נקודה המאוורר נכנס לפעולה ללא מזגן?

רפי לין
01-08-12, 08:28
יתכן מאוד, שבמכוניתך מותקן יוניט הפעלת מאורר רדיאטור לא מקורי שמכוון להפעיל את המאורר בחום נמוך מהנדרש.
האם במכוניתך המזגן הוא מקורי או ישראלי?.
במזגן מקורי היוניט הנו בעל 3 חוטים שמפעיל מאורר רדיאטור בשתי מהירויות ובפונטו שהגיעה ללא מזגן והותקן בה מזגן בישראל, היוניט הנו בעל 2 חוטים ומפעיל את מאורר הרדיאטור רק במהירות אחת.
בברכה - רפי לין

matansab
01-08-12, 12:02
יש אצלי מזגן מקורי, ולדעתי יש למאוורר רק מהירות אחת.
אני אבדוק היום את עניין החיבורים.

אבל אם התרמוסטט עדיין לא נפתח, יש למאוורר סיכוי להצליח לקרר את המנוע ?

Guter
02-08-12, 23:37
יש אצלי מזגן מקורי, ולדעתי יש למאוורר רק מהירות אחת.
אני אבדוק היום את עניין החיבורים.

אבל אם התרמוסטט עדיין לא נפתח, יש למאוורר סיכוי להצליח לקרר את המנוע ?

תוכל לבדוק האם יש לך מעבר מים על ידי כך שתנסה ללחוץ קלות על צינור המים שיוצא מהרדיאטור ונכנס למנוע (לא חם מאוד), וצינור מים שנכנס לרדיאטור מהמנוע (צד שמאל עם אני זוכר נכון) הוא היה ממש חם עם המים עוברים.
במידה והמאוור נכנס לפעולה ואין מעבר מים, הקירור למנוע מעמידה למשל יהיה זניח (אפסי).

matansab
03-08-12, 03:25
Guter אתה בעצם רוצה שאני אבדוק אם התרמוסטט נפתח ?

היום, בחסות מזג האוויר הייחודי לתקופה הזו של השנה, נמדדה הטמפרטורה הגבוהה ביותר ללא מזגן פועל:
http://img542.imageshack.us/img542/9640/img201208021052251.jpg

כמה שאלות נוספות: באיזה שמן מנוע מומלץ להשתמש? (SX75, 1252, 98, 187000)

בימים האחרונים שמתי לב שלנורה של השמן לוקח קצת יותר זמן להיכבות משאר הנורות, משהו כמו שניה או שתי שניות יותר. זה בהכרח מעיד על מסנן שמן באיכות ירודה? ואם אכן מעיד על מסנן שמן באיכות ירודה, מדוע התופעה מופיעה רק עכשיו?

Guter
03-08-12, 06:45
אכן כן, ככה יהיה ברור האם יש בעיה אולי שהטרמוסטט שהורכב למשל לא מתפקד.

matansab
05-08-12, 03:21
בבדיקה שעשיתי התרמוסטט מתפקד כראוי.
הטמפרטורה שנמדדה בתמונה, זו הטמפרטורה הנמדדת כעת בכל נסיעה.

ככל הנראה הבעיה היא ביוניט שמפעיל את המאוורר, יוצאים ממנו רק 2 חוטים, כנראה קומבינה שעשו מתישהו במהלך השנים כדי למנוע התחממויות.
כמה אמור לעלות יוניט חום מקורי עם 3 חוטים?

ואני אשמח אם אפשר עזרה בקשר לסוג שמן ומנוע ולנורה שלוקח לה כמה שניות להיכבות.

תודה רבה !

matansab
12-08-12, 21:14
היום חיפשתי יוניט לרדיאטור עם 3 חוטים.
מצאתי ב-2 חנויות חלפים בבאר שבע. בשתיהם היה רק לא מקורי, ורצו עליו 165 שקל במקום הזול יותר.
קראתי שמישהו בפורום רכב ב-110 שקל יוניט מקורי. אז 165 לתחליפי ממש לא נראה קורץ.

גם גיליתי שממש קשה למצוא נוזל קירור פראפלו, כל המוכרים מנסים לשכנע אותי לקנות פרסטון במקום.

האם יש מקום מומלץ בבאר שבע שיוכל לתת לי מענה לשתי המוצרים הללו ?

aviatar32
12-08-12, 21:35
יש לי את אותו המקרה , הרכב נמצא על הרבע ולא זז בדיוק כמו שאמרת ורק כאשר יש מזגן הוא עולה מעל הרבע אבל אף פעם לא מגיע לחצי. לאחר הרבע הוונטה מתחילה לפעול במהירות השנייה.

הצריכת דלק שלי משולב + מזגן - 13 ק"מ לליטר.
כשהלכתי למכונאי הוא אמר שיש רכבים שזה תקין עבורם .. אז מה הבעיה בטרמוסטט או ביוניט חום ?

dsela
13-08-12, 13:24
היום חיפשתי יוניט לרדיאטור עם 3 חוטים.
מצאתי ב-2 חנויות חלפים בבאר שבע. בשתיהם היה רק לא מקורי, ורצו עליו 165 שקל במקום הזול יותר.
קראתי שמישהו בפורום רכב ב-110 שקל יוניט מקורי. אז 165 לתחליפי ממש לא נראה קורץ.

גם גיליתי שממש קשה למצוא נוזל קירור פראפלו, כל המוכרים מנסים לשכנע אותי לקנות פרסטון במקום.

האם יש מקום מומלץ בבאר שבע שיוכל לתת לי מענה לשתי המוצרים הללו ?

אל תתפשר על פראפלו.

פראפלו קניתי במוסך מורשה פיאט :
ב. ט. שירותי רכב בע"מ
סדנא 7, באר שבע
08-6287112, 08-6287114

חפש את מחסן החלפים.

elor
16-08-12, 11:31
בשרשור ישנם הרבה תגובות אך לא נאמר בסוף מה הבעיה..

זה בגלל שהיוניט חום עם 2 חוטים במקום 3 או שזה התרמוסטט התפוס ?

matansab
16-08-12, 12:07
עדיין אין לי תשובה חד משמעית כי הבעיה עוד לא תוקנה.

ישנו טרמוסטט חדש שמתפקד כראוי למיטב ידיעתי. (בהנעה צינור עליון קר ותחתון חם, לאחר כמה דקות הצינור העליון מתחמם גם הוא.)

כרגע היוניט שמותקן הוא יוניט עם 2 חוטים שאני לא מצליח לקרוא ממנו את טמפרטורת ההפעלה שלו.
מבחינתי הוא החשוד העיקרי בכך שחום המנוע לא מצליח לעלות יותר ממילימטר מעל קו הרבע.

האם יש למישהו המלצה לחנות בבאר שבע שניתן לרכוש בה יוניט מאוורר מקורי ?

וכשאני כבר אקנה יוניט עם 3 חוטים, מאיפה אני ימציא את החוט החסר כדי לחבר את היוניט כמו שצריך?