PDA

View Full Version : פונטו 98 בעיה מוזרה:רעש חיכוך בעת סיבוב ההגה שמאלה.אם לוחצים ברקס הרעש מפסיק או משתנה


shay2828
30-07-12, 21:30
שלום


פיאט פונטו שנת 98 דגם xtz-75 מנוע 1242 סמ"ק.

ברכב הוחלף לפני חודש וחצי ברקסים הכוללים צלחות איטלקיות ורפידות איכותיות של חברת לוקאס[TWR].

אחרי שבוע וחצי החלו להשמע רעשים בגלגל השמאלי,ובנוסף היה ריח שרוף מהברקסים בגלגל השמאלי.התברר שהקליפר לא היה תקין ב- 100% והקליפר שופץ.[צינורות הברקס הוחלפו לפני שנה וחצי בחדשים].

במשך שבוע לאחר החלפת הקליפר הברקסים תפקדו כראוי ללא שום רעשים,וללא שום ריח שרוף.

הכל היה טוב וכעת יש בעיה:

בעת נסיעה מעל מהירות 60 קמ"ש בזמן שמסובבים את ההגה שמאלה,יש רעשים של חיכוך ברזל.

הרעש הוא רק בעת שמסובבים את ההגה שמאלה,ואפילו סיבוב הכי קטן.אם לוחצים על הברקס הרעש מפסיק,או שהוא משמיע רעש אחר.

כאשר הרכב נוסע ישר,אין שום רעשים.

הרכב בולם מצויין.בזמן הבלימה הרכב לא רועד,ולא מושך ימינה או שמאלה.אין ריח של שרוף באיזור הברקסים בצד שמאל.

בזמן שהרכב מונע והוא במצב ניוטרל אם מסובבים את ההגה שמאלה אין שום רעשים.

לא חסר שמן ברקס,ולא חסר שמן הגה.הכל תקין.אין שום נזילות או משהו אחר בצד שמאל.

אבקש את עזרכתם.

תודה
שי

וויליאם קרליני
30-07-12, 21:49
שי איזה סוג של רעש יש לך
ברזל עם גרזל?

תבדוק שהפחית שהולכת מאחורי הצלחת לא עקומה, כמו כן גם תבדוק את הצינורות שכולם מחוברים כמו שצריך במתלה, שווה לך גם לבדוק את הציריה, תבדוק שהגומיה לקרועה

מקווה שיכולתי לעזור, תכלס קשה ככה צריך לראות את זה בעין

shay2828
30-07-12, 22:04
הרכב הוא של אח שלי.
הרעש הוא רעש של חיכוך מתכות.ברזל בברזל כמו שאתה אומר.

הרעש נהיה בכל סיבוב הכי קטן שמאלה.

שאלתי את אח שלי אם זה רעש של תקתוק,כדי לבדוק אם זה מהציריה,הוא אמר שאין שום רעש של תקתוק,אלא רק רעש מתכתי של חיכוך ברזל,כך שכמעט בטוח שלא מדובר בציריה.

הצינורות ברקס יושבים במקום הקבוע שלהם.

תוכל להסביר לי על איזה פחית אתה מדבר?

תודה
שי

וויליאם קרליני
30-07-12, 22:11
אוקיי
מאחורי הצלחת יש מין פחית שמגנה על ליכלוך

לפעמים שמתעסקים עם הבלמים נוגעים בה בטעות ומעקמים אותה, זה יושב ממש מאורי הצלחת פחות יותר בצורה שלו עגול אולי הוא נוגע בצלחת שווה לבדוק

shay2828
30-07-12, 22:16
תודה.
את הפחית אפשר לתקן,או צריך להחליף?


אם למישהו יש עוד רעיונות אשמח לשמוע.

שי

וויליאם קרליני
31-07-12, 03:57
לא חייב להחליף אפשר פשוט לקופף חזרה ולהרחיק מהצלחת

davidmzr
31-07-12, 19:59
שלום לך שי היקר.
להזכירך!
את החלפת הברקסים והרפידות כולל הטיפול, עשינו יחד עם אחיך. ומאז עברו מעל חודשיים. לאחר כחודש צילצלת ואמרת שיש רעש של שיפשוף מגלגל שמאל. הסברתי לך (ולאחיך הראתי בזמן ההחלפה) שהקליפרים עבדו זמן רב בחוץ, עקב אי החלפת רפידות בזמן, רפידה שמאל עבדה ברזל על ברזל והרסה את הצלחת.
כאשר לוחצים על הרגלית ברקס, הבוכנה של הקליפר לוחצת על הרפידה שלוחצת על הצלחת. ברגע שמורידים את הרגל מהברקס, הבוכנה חוזרת מעט אחורה. אבל אם אין "בשר" על הרפידה, הבוכנה
נשארת בחוץ חשופה לאבק ולחות, ומקבלת קורוזיה.
בטרם החלפת הרפידות, יש ללחוץ את הבוכנה חזרה לצילינדר הקליפר, ואז בזמן נסיעה החלק שהיה חשוף וקיבל קורוזיה נתפס,ומונע מהבוכנה לחזור.
הפנתי אותך לקנות קיט תיקון. אמרת לי שמצאת יחד עם בוכנות חדשות.
חבל שתיקנו לך רק קליפר אחד. אמרתי לך שאם כבר, רצוי לשפץ את שניהם. כי לא מדובר בהוצאה רצינית.

בייחס לרעש בפניה שמאלה.
אני לא מאמין שהבעיה מפחית מכופפת על הצלחת(אם כי אין לשלול את זה על הסף), אם כן, הרעש היה נשמע גם בנסיעה ישר.
חזור למי שתיקן לך, ובקש לבדוק גם את המשולש ובוקסות של המוט עזר.
מקווה שאינך כועס שלא יכולתי לקבל מחוסר זמן, את הפוקוס של אחותך לתיקון.
בהצלחה דוד.

shay2828
31-07-12, 22:21
דוד היקר

הטיפול שאח שלי עשה אצלך היה מעולה.הכל היה תקין והכל היה טוב.

אם הייתי מצליח להשיג את הקיט שיפוץ קליפר כולל הבוכנות הייתי שולח את אח שלי מירושלים עד אליך שוב.

רק בגלל שלא מצאתי את הקיט שיפוץ עם הבוכנות אלא רק קיט שיפוץ הכולל רק גומיות,[סודאי לא מוכר את הקיט הזה,לא מוסך שמשון יהוד,וגם משפצי הבלמים לא מוכנים למכור את הקיט הזה ללקוחות]

לכן נאלצתי ללכת לכפיר בלמים ולשפץ אצלו את הקליפר.
עשיתי כל מאמץ כדי להשיג את הקיט השיפוץ המלא על מנת שאתה תשפץ את הקליפר ותעשה את העבודה כמו שאתה יודע באותו מקצועיות ופדנטיות.

אם לא יהיה ברירה אני אגיד לאח שלי שיבוא אליך שוב מירושלים,על אף שזה לא קל לו.

תודה רבה
שי

davidmzr
01-08-12, 11:09
שיוש היקר.
מהתגובה שלך מתקבל הרושם שאני מחפש לקבל עבודות.
אם תקרא היטב את התגובות שלי, תבין שהדבר לא כך. להיפך אני מתחמק. זה לפעמים גורם לאי נעימות. אז אתה יכול להיות רגוע. :)

בייחס לשיפוץ קליפר. המצב שתיארתי לגבי החלודה שנוצרת על הבוכנה, נוצרת לעתים רחוקות מאוד,
בעיקר אצל אלה שגרים ליד הים. משום שהבוכנה מצופה בכרום וונדיום למניעת קורוזיה.
ברוב המקרים לא מחליפים את הבוכנה, משפשפים אותה עם נייר מים ומים. ומחליפים רק את הגומיות.
הבוכנה נעה בתוך צילינדר (כמו במנוע) אלא רק שבמקום רינגים האטימה מתבצעת ע"י טבעת גומי.
עם קבלת הלחץ הגומייה נמתחת, וסוגרת את הרווח שבין הגומייה לצילינדר והגומייה לבוכנה.
דוד.

רפי לין
01-08-12, 14:23
שי, לפחות אתה יכול לדעת ששיפצת הקליפר, אצל דני בכפיר בלמים (http://www.musach.co.il/details.asp?id=434) שהוא מקצוען, אמין והוגן במחיריו.
בברכה - רפי לין

davidmzr
01-08-12, 14:55
שי לידיעתך הכללית.
כדי לשפץ קליפר לא צריך יום לימודים ארוך ולא כלים מיוחדים. כל מכונאי יכול לשפץ.
שולפים את הבוכנה בלחץ אוויר, משייפים אותה עם ניר מים, בודקים אם הציפוי כרום התקלף, מכניסים גומיית לחץ וגומיית אבק, ובזה נגמר השיפוץ. צריך רק לדעת לאיזה כיוון להכניס את גומיית הלחץ, משום שבצד אחד שלה יש קאנט.
בשונה משיפוץ משאבת ברקס מרכזית, ששם יש ללטש את הצילינדר.
אבל כיום כבר כמעט לא משפצים משאבת ברקס מרכזית, קונים חדש.
בפונטו שלי לפני שנה שיפצתי את המשאבה המרכזית. הגומיות עלו 20 ש"ח.
דוד.

shay2828
02-08-12, 20:33
היי דוד

שאלתי את אח שלי אם הוא שומע גם את הרעש בנסיעה ישרה,אפילו במידה מועטת.
הוא אמר לי שיכול להיות שהיו מקרים שהוא שמע את הרעש במידה מועטת בנסיעה ישרה.

השאלה היא,האם יש נזק אם הוא יסע כך עוד שבוע שבועיים,או שזה אפשרי?[במידה וזה אכן הפחית..]

תודה
שי

davidmzr
02-08-12, 21:33
לא ניתן לקבוע דבר, לפי דבריי אחיך. "הוא אמר לי שיכול להיות".
בקשר לנזק שעשוי להיגרם, ברגע שלא יודעים בוודאות מה הבעיה, לא ניתן לחזות נזק עתידי.
שייכנס למוסך לבדיקה. זה לא נראה סיפור גדול.
דוד.