PDA

View Full Version : פורד פיאסטה 98 דינאמיק 16 שסתומים מנוע 1250


yair791
29-07-12, 13:38
יש לאחות שלי בעיה עם הבלמים עקב חוסר בוואקום מהמנוע
בהנעה הרכב עובד על 800-900 סלד ללא מזגן בהילוך סרק
בשילוב הילוך +מזגן המנוע עובד על 800-700 סלד ואז בלחיצה על הבלמים צריך להפעיל המון כוח בכדי לעצור את הרכב
בשילוב הילוך ללא מזגן המנוע עובד ב700-850 סלד אולי קצת יותר גבוה ובלחיצה על הבלמים צריך להפעיל גם כוח אך הרבה פחות ביחס לפעולה עם מזגן
אשמח להיתיחסותכם

יאיר

davidmzr
29-07-12, 22:26
איר בילבלת אותי. בנייד הזכרת 1.500 סל"ד ברגע ההנעה.
אצלך הטורים אמורים לעמוד על 900 ועם מזגן 950 על מנוע חם. כאשר המנוע קר כשתי דקות לאחר הנעה אמור להיות כ- 1100 סל"ד.
פרט מה קורה כאשר המנוע חם, קר, ובהפעלת מזגן בשני המצבים.
על פניו בשלב זה נראה לי, שאין קשר לבעיה בברקס. איך אתה יודע ש- "בעיה עם הבלמים עקב חוסר בוואקום מהמנוע". בדקת ווקום ?. האם קוד הנוע הוא J4J ?.
דוד.

yair791
30-07-12, 00:01
הסל"ד נשאר אותו הדבר כשהמנוע חם.
בנסיעה צריך להפעיל הרבה כוח על דבשת הבלם (אם מעבירים לסרק כמעט אין צורך בהפעלת כח לבלימה).
הבוסטר תקין.
ואין לי סורק לבדוק את התקלות.
יש לך את הערכים של התנגדות חיישון חום מנוע?

תודה

יאיר.

davidmzr
30-07-12, 08:00
כבה מנוע, נתק את הקונקטור של חיישן טמפ' ובדוק התנגדות.
ב- 20 מעלות 38000 אום.
ב- 40 מעלות 16000.אום.
בטמפ' העבודה 2200 אום.
אם הנתון שתקבל קרוב לבדיקה, החיישן בסדר, ונמשיך.
דוד.

yair791
30-07-12, 18:14
חיפסתי חיתתי וחיפסתי בספר היינס איפו נימצא חיישן חום המנוע ורק מצאתי את היונית של המאורר
הספר אומר שזה נימצא מיתחת לסליל הצתה אבל שם נימצא יוניט של המאורר
דוד אחות שלי ממש לחוצה על הרכב ואני ממש חיב לתקן לה את התקלה יש אפשרות שאני יגיע אליך עם הרכב אני מאמין שבעזרתך אני אוכל לפתור את הבעיה וללמוד המון למקרה וזה יקרה שוב רק באחד הרכבים האחרים כי גם להורים שלי יש את אותו הדגם וגם לאחות השניה שלי

davidmzr
30-07-12, 21:19
אם תכתוב את קוד המנוע כפי שביקשתי, תקבל היכן נמצא החיישן בדיוק.
דוד.

yair791
30-07-12, 23:08
אוקי סבבה חשבתי שהיתכוונת בהתחלה לקוד תקלה אני ירשום לך את הקוד

yair791
31-07-12, 10:22
קוד מנוע(כמו שרשום ברשיון דגם מנוע) DHA
מנוע ZETAC SE

davidmzr
31-07-12, 10:48
מסומן באדום.
דוד.

yair791
31-07-12, 11:27
דוד שלום
תודה על התמונה
לצערי זה לא המנוע בתמונה ואני בדרך להתקנת מזגן כשאחזור אני יצלם את המנוע

davidmzr
31-07-12, 13:07
נכון.
קבל תיקון. מסומן באדום.
ב- 20 מעלות 38000 אום.
ב- 40 מעלות 16000 אום.
ב- 80 מעלות 3800 אום.
דוד.

yair791
31-07-12, 16:14
תודה דוד זו התמונה וזה האזור בו הספר מפנה אותי אבל החלק החשמלי היחידי זה היוניט של המאוורר (כשהוא מנותק עדין יש קריאה של חום מנוע על השעון) יש אפשרות לתאם פגישה ? אתה לא זמין בסלולרי שלך

תודה

יאיר

davidmzr
31-07-12, 18:58
יאיר קראתי שוב את ההדעה הראשונה בשרשור הזה.
האמת שכבר מההתחלה חשבתי שיש לך שתי בעיות נפרדות. אך אתה הצלחת למשוך אותי לכיוון הטורים. אני דווקא רוצה להתרכז תחילה בבעיית הברקס. לכן גם שאלתי ולא נענתי. "איך אתה יודע שהבעיה בבלמים היא, עקב חוסר בוואקום מהמנוע. האם בדקת ווקום ?."
יש מצב ששסתום חד כיווני על הבוסטר (אליו מתחבר הצינור לסעפת)תקול, ואינו אוטם את התת לחץ.
יש עוד מצב שיכול לגרום לתקלה. אבל צריך לדעת יותר פרטים ולא לדלג על השאלות.
בברכה דוד.

yair791
31-07-12, 19:15
דוד אני אין לי שעון לבדיקת וואקום מהמנוע אך כן בדקתי את השסתום החד כיווני בקו של הבוסטר והוא תקין וגם מרחתי סיליקון מסביב להכל בכדי לאטום את הכל ליתר בטחון
עוד בדיקה שעשיתי בכדי לבדוק היא תוך כדי דירדור הרכב בהילוך טווח הדוושה הוא מאוד קצר והדבשה מאוד קשה לאומת זאת בדירדור בהילוך סרק הדבשה רכה הרבה יותר והטווח גדול יותר אבל התגובה הרבה יותר חדה ואין צורך בהפעלת כוח (כמובן שאני מבין שצריך להפעיל הרבה יותר כוח בעצירת רכב שמשולב בהילוך אבל יש גבול לא צריך להיות קינג קונג או משהוא דומה)

davidmzr
31-07-12, 20:17
למרות שכתבת שהבוסטר בסדר אני בספק.
אם אפשר הסבר, איך בדקת את השסתום החד כיווני. ?.
לא צריך היה לשים סיליקון. זה עלול רק לגרום למשיכת אוויר. ברגע שיש ווקום הגומיה נצמדת.
עשה ניסיון קטן, הוציא את השסתום ממקומו, נתק אותו מהצינור, ונשוף לתוך הצינור הרגיש אם המעבר לסעפת חופשי. לאחר מכן, סתום עם האצבע את הצינור (בחיבור לשסתום) בקש ממישהו להניע וראה אם יש שינוי בטורים.
דוד.

yair791
31-07-12, 20:26
כל הדברים האלה בוצעו ואין שינוי
את הסיליקון מרחתי מבחוץ וגם ניקיתי את הצנרת בעזרת ספרי הזרקות וזה לא עזר (כמובן בלי ללכלך את השסתום)
השסתום נבדק ע"י נשיפה מכל כיוון ואוירר עובר רק מכיוון אחד

yair791
31-07-12, 20:28
בנוסף לבדיקות הללו אני יודע שיש עוד דרך לבדוק אם הבוסטר תקין
כשהמנוע כבוי יש לפמפם את הדבשה של הבלם עד שהיא קשה ואין וואקום ויש להחזיק אותה לחוצה ולהניע ואם היא יורד אז הבוסטר תקין וזה מה שקורה תקן אותי אם אני טועה

davidmzr
31-07-12, 21:19
לאור התגובות שלך שאני מקווה שהם מדוייקות, הגעתי למסקנה הבאה.
מאחר שאתה טוען שאין ווקום בצינור הבוסטר ויש בעיה של טורים. צריך לבדוק את הדברים הבאים:
א. לבדוק קומפרסיה.
ב. לבדוק עם שעון ווקום בסעפת היניקה. כאשר תהיה מוכן עם שעון, אכתוב לך כמה צריך להיות.
אם אין מספיק ווקום, הדוד או האגזוז סתומים.
שווה לקנות שעון ווקום לצורך הבדיקה, הוא לא עולה יקר.
אני בניתי לי מחבר שמורכב במקום חיישן החמצן, לבדוק גם את הלחץ באגזוז.
את המחבר בניתי מחיישן חמצן תקול.
דוד.

yair791
31-07-12, 21:27
דוד תודה רבה אני ממש חיב לתקן את זה אחות שלי רוצה ללכת למוסך שסביר להניח יקח מחיר מופקע ביותר ולא יעשה את העבודה כמו שצריך
אני אבדוק קומפרסיה ואקנה שעון וואקום
איך אני אמור לחבר אותו לסעפת היניקה?
איזה שעון צריך בכדי לבדוק לחץ באגזוז ?
את הבדיקה באגזוז אני לא בטוח כל כך לנסות לבדי והיתי שמח אם היתי יכול לעשות את זה כששאתה מדריך אותי וככה נוכל לחשוב ביחד ולפתור את זה אולי יותר מהר היא אוכלת לי את הראש בגלל זה

davidmzr
31-07-12, 21:47
לחבר לכול מקום שנוח לך בסעפת היניקה. אפילו לכניסה במקום הצינור לבוסטר הברקס.
עם אותו שעון מתאים, אפשר לבדוק גם לחץ באגזוז.
כתבתי קודם, " אם אין מספיק ווקום, הדוד או האגזוז סתומים."
הכוונה, אם אין מספיק ווקום, הממיר ו/או הדוד סתומים. :)
דוד.

yair791
31-07-12, 21:58
לחבר עם שעון הקומפרסיה לפתח של חישן החמצן באגזוז בכדי לבדוק את הלחץ?
האם לכל חישני החמצן יש את אותו קוטר של הברגה כי יש לי חישן חמצן ישן של היונדאי שלי שאני יכול להשתמש לצורך הסבה למתאם
תוכל לרשום לי את הערכים של התת לחץ? והלחץ באגזוז? ובהנחה והוא סתום האם יש דרך לפתוח את הסתימה מבלי להחליף ממיר אם זה הממיר שסתום?

תודה על כל העזרה

יאיר

davidmzr
31-07-12, 22:26
אף פעם לא ניסתי לחבר שעון קומפרסה במקום חיישן החמצן. ואני לא מאמין שאפשר.
אם אתה בודק ווקום בסעפת יניקה, וברור שאין מספיק, לא צריך לבדוק באגזוז.
בודקים באגזוז כאשר הנתונים לא כל כך חריגים. כלומר זאת שיטה נוספת.
אל תבנה "את הרעפים, לפני שבנית את השלד של הבניין".
אבל אם כבר שאלת אגיד לך, כן אפשר לפתוח את הסתימה מבלי להחליף ממיר אם הממיר סתום ?.
בניסיון אחד ויחיד שעשיתי לפונטו שלי, הצלחתי. זאת עבודה מעצבנת, יצא כשני ק"ג פיח.
אבל מוסכים לא עושים את זה, פשוט שולחים אותך לאגזוזיסט להחליף.
ועוד סוד קטן, יש לי בן אדם שכל פעם מצלצל אלי לשאול אם יש לי ממרים תקולים. מכרתי לו פעם שני ממרים, ומאז הוא לא מפסיק לצלצל אלי. הוא משלם על כל ממיר 250 ש"ח, לא חשוב מצבו. הוא לא בודק. מיזה תבין את השאר.
דוד.

yair791
31-07-12, 22:32
אני מיצתאר אם אני מציק או מעצבן בכל צורה שהיא אני עכשיו מבולבל אם הבדיקה של הוואקום תראה שאין מספיק וואקום אז האגזוז סתום בוודאות או שצריך לבצע עוד בדיקה?

תודה

יאיר

davidmzr
31-07-12, 22:46
חלילה, אתה לא מציק או מעצבן. :)
כן, אם הקומפרסיה של המנוע בגבולות המותר, והבדיקה של הוואקום תראה שאין מספיק וואקום אז האגזוז סתום בוודאות. לא חייב לבצע עוד בדיקה. המנוע לא יכול לישאוב ווקום, כאשר מעבר יצאת הגזים השרופים (קרי האגזוז)סתום או סתום חלקית.
דוד.

yair791
31-07-12, 22:49
אחלה תודה על ההבהרה אני יבדוק מחר על הבוקר את הנתונים האלה ואשלח לך

שוב תודה וערב טוב

yair791
01-08-12, 12:17
דוד שלום
בצעתי את בדיקת הקומפרסיה והלחצים הם PSI140,135,120,145
בדיקת וואקום: 15+- 0.5 INHG בסרק ללא מזגן
עם מזגן INHG13-14
עם מזגן בהילוך 5 INHG
בנוסף הפלאגים מאוד שחורים ומפויחים
יש מצב שהמנוע לא סורף את הדלק כמו שצריך ומיצר המון פיח שסתם את הממיר?
ואם זה הממיר שסתום איך אני יכול לנקות אותו

תודה

יאיר

davidmzr
01-08-12, 14:27
לפי הנתונים מבדיקת לחץ הקומפרסיה, הבעיה אינה נובעת מחוסר קומפרסיה.
התת לחץ שעשוי להציג השעון יהיה בסביבות 20 (inches Hg). באגזוז תקין, בסרק. אם מאיצים את המנוע בפתאומיות, התת לחץ אמור להשתנות בכ-10% למטה למעלה.
במצבים קשים כאשר הסעפת סתומה ומאיצים בפתאומיות, התת הלחץ יכול לרדת ל-0 ולאחר מכן להתייצב בחזרה על המצב שהיה בסרק.
בדיקה פשוטה נוספת שאפשר לעשות, לנתק את האגזוז מהסעפת ולמשוך אותו מעט למטה.
להניע ולראות את השינוי. את זה דווקא המוסכים כן עושים כשיש זמן. אבל לאחר מכן שולחים אותך או את האגזוז לאגזוזיסט, בתיאום איתך.
דוד.

yair791
01-08-12, 17:24
לפי הנתונים מבדיקת לחץ הקומפרסיה, הבעיה אינה נובעת מחוסר קומפרסיה.
התת לחץ שעשוי להציג השעון יהיה בסביבות 20 (inches Hg). באגזוז תקין, בסרק. אם מאיצים את המנוע בפתאומיות, התת לחץ אמור להשתנות בכ-10% למטה למעלה.
במצבים קשים כאשר הסעפת סתומה ומאיצים בפתאומיות, התת הלחץ יכול לרדת ל-0 ולאחר מכן להתייצב בחזרה על המצב שהיה בסרק.
בדיקה פשוטה נוספת שאפשר לעשות, לנתק את האגזוז מהסעפת ולמשוך אותו מעט למטה.
להניע ולראות את השינוי. את זה דווקא המוסכים כן עושים כשיש זמן. אבל לאחר מכן שולחים אותך או את האגזוז לאגזוזיסט, בתיאום איתך.
דוד.

דוד כל מילה בסלע הוואקום יורד ל0 בהאצת המנוע כשהאגזוז מורכב
אני הצלחתי להפריד את האזגוז במיקצת מהמנוע וישנו שיפור קל בוואקום בסרק (האגזוז תפוס ואין זרימה חופשית לגמרי אך יש יותר זרימה )
כשחיברתי את האגזוז יש פחות וואקום
לפני שחיברתי את האגזוז בדקתי את הפלאגים והם פחות שחורים ומתחילים להתנקות
מתי אני יכול לבוא מחר עם הרכב כדי שנילך לבחור שהמלצתה לי עליו
תודה

יאיר

davidmzr
01-08-12, 20:08
הצלחת להפריד את האזגוז רק במיקצת מהמנוע , משום שיש עוד בורג שתופס את האגזוז לגיר וקשה להגיע אליו. למה לא פירקת את חיישן החמצן כפי שאמרתי ?.
זה הזמן לכתוב לך את מה שקודם לא רציתי לשאול, מהסיבה שלא תבלבל אותי. ידעתי שאתה נוהג בכמה סוגי מכוניות, סברתי שלא תדע לענות על השאלה: האם אתה מרגיש בפחות סחיבה ברכב ?. תשובה מדוייקת לשאלה הנ"ל, הייתה מקדמת אותי יותר מהר לפתרון הבעיה.
לא קל דרך המסך להגיע לפתרון, מתלונה על ברקס קשה, לאגזוז סתום.
לא חשוב העיקר שהצלחנו ביחד. :)
ביחס לאגזוזיסט שלי, אתה יכול לבוא מחר בערך ב-8 בבוקר, נישתה קפה וניסע אליו.
אם יתאפשר לך לפני שאתה בא אלי, כנס לאגזוזיסט אחר וקבל הצעת מחיר להחלפת דוד וממיר.
וגם למחיר נפרד לדוד ולממיר. זה יעזור לי לסדר לך אצלו מחיר מיוחד.
דוד.

yair791
01-08-12, 20:21
דוד ראשית תודה על כל העזרה
יש הבדל בסחיבה בין הפיאסטה המדוברת לבין הפיאסטה של ההורים שלי ושל האחות השניה שלי (שלהם הרבה יותר חזקה)
לא הצלחתי לפרק את החישן כי אין לי בוקסה לחישן והוא תתש תפוס חזק אז מחשש של שבירת חישן לא פירקתי אותו
הפרדתי במקצת את האגזוז ע"י שחרור כל הברגים והאומים הרלבנטים אך לא עד הסוף כי את הברגים מלמטה שמחוברים לגיר היה ממש קשה להגיע אליהם שלח לי בפרטי את הכתבת לאן להגיע ואני יגיע לכיוון 9 כדי שאוכל לקחת הצעת מחיר מחר בבוקר

שוב המון תודה

יאיר

davidmzr
01-08-12, 20:48
איזה קוריוז. אולי לא תאמין. בתגובה הקודמת שלי כתבתי, "אל תתאמץ לענות לי על השאלה, למה לא פירקת את החיישן כפי שאמרתי. אני יודע את התשובה." "החיישן תפוס חזק אז חששת שהוא ישבר". כתבתי ומחקתי לפני השליחה. :)
עוד כתבתי ומחקתי, שאני מקפיא את החיישן עם גז מזגנים נוזלי, לפני הפתיחה.
אין בעיה, גם שעה 9 מתאים.
הבדל בסחיבה בין שתי מכוניות שונות, לא היה אומר לי כלום. מה שכן היה אומר לי, האם לפני התקלה הייתה סחיבה יותר טובה.
שלחתי לך את הכתובת.
דוד.

yair791
01-08-12, 22:04
היתה סחיבה קצת יותר טובה לפני כן ממה שזכור לי

davidmzr
02-08-12, 13:37
חברים יקרים !
אני חייב לשתף אתכם במשהו שהכעיס אותי מאד.
הבוקר בשעה 9 הגיע אלי yair791 עם הפיאסטה של אחותו.
לדבריו היה הבוקר אצל אגזוזיסט מומלץ בפ"ת לקבל הצעת מחיר. כפי שביקשתי.
האגזוזיסט קדח חור בממיר, הביט פנימה וקבע 1.700 ₪ עבור התיקון.
יש לזכור שיאיר בא אליו לקבל הצעת מחיר בלבד להחלפה.
נתקעה לי בגרון הלגימה מהקפה. :)
חברים, חל איסור מוחלט לקדוח חור בממיר. אמרתי בממיר ולא בצינור. בממיר יש חומר רדיואקטיבי, והוא מוגן באמצעים מיוחדים. לא ניתן לקבוע במבט דרך חור של 8 מ"מ, מה מצב הממיר. לאחר שיאיר לא הסכים למחיר, ריתך האגזוזיסט וסגר את החור. כמובן שהוא החליש את המעטפת של הממיר ואולי גם פגע בחלק הפנימי שלו עם המקדח.
ניגשנו לאגזוזיסט שלי הרמנו את האוטו על הליפט, יאיר ישב באוטו והניע.
מלמטה זרימת הגזים באגזוז נשמעה מקוטעת. לאחר החלפת כל האגזוז., המנוע קיבל חיים. הברקס מושלם והטורים במקום.
המחיר ששילם 750 ₪ כולל מע"מ.
יאיר, אם שכחתי משהו, אתה מוזמן להוסיף.
דוד.

yair791
02-08-12, 13:50
דוד לא שכחת כלום
שוב המון המון תודה על הזמן והמעמץ והקדשת לעזור לי בטיפול בבעיה
אני שמח שסוף סוף יצא לי לפגוש את האיש שמאחורי המסך פשוט חויה

תודה

יאיר

davidmzr
02-08-12, 22:43
כן שכחתי.
יאיר לדעתי רצוי להחליף את הפלגים המפוייחים, כדי לסגור את הבעיה ב-100%.
הפלגים התפחמו בגלל הסתימה באגזוז, ולא כפי שאמרת, שהם הגורמים לסתימה.
אם החלפת לא מזמן, לפחות נקה אותם עם מברשת פלדה חשמלית.
אני ממליץ להחליף ולא לנקות.
דוד.