View Full Version : בעיה בהגה .
יש לי את הסימן הזה של ההגה והוא קשה.
נסעתי ככה מעבודה לבית ועכשיו אני רוצה לקחת את האוטו למוסך..
פיאט באור יהודה. אפשר לסדר את זה בלי מוסך ?
:(:confused:
לפעמים רק מספיק לדומם את מנוע הרכב ולהניעו מחדש והבעייה תיעלם ותוכל להמשיך לנהוג עם הגה כוח (חשמלי) פועל.
באור יהודה אין מוסך מורשה של פיאט אלא ביהוד הסמוכה: www.musach.co.il/details.asp?id=60
עוד אפשרות טובה הנה אצל המומחה לתיקוני הגאים חשמליים, עופר קצב שבמושב גנות,
טל' 050-5285041.
בהצלחה ובברכה - רפי לין
גם אצלי חזרה הבעיה .
זה חוזר רק בקיץ , בחורף נעלמת הבעיה .
איך שמגיע החום ההגה חשמלי מפסיק לעבוד ...
למישהו יש מושג למה ?
אז ככה אתמול נסיתי כמה פעמים לשחק עם המפתח ודומם מנוע וזה לא עבר.
היום בבוקר שקמתי . עד שהגיבו לי פה.
הלכתי לאוטו התניעתי והכל היה מצויין הגעתי למוסך ביהוד... אני טעיתי בבוקר
למוסך שמשון
שם אמרו לי תיקון של זה נע בסביבות ה 8 אלף?.. שזה רכב חדש!!!
זה לא אמיתי . בנתיים היא לא הסכימה לקבל אותי אמר לי לבוא ביום רגיל בשבוע.
עד עכשיו היתי בנסיעות.. 300 פעמים כיבתי מנוע הדלקתי מרוב העצירות קניוו. ארומה . קניות. משפי שמש חדשו אגב. ודברים כאלה.
הכל בנתיים סדיר.
המחיר הזוי ומנותק מהמציאות, תריץ חיפוש היו המון נושאים לגבי זה
אם הבעיה ממשיכה תפנה לעופר קצב שמפורסם פה למעלה, ב- 600/700 שקל זה נגמר בד''כ
http://caraircondition.allbiz.co.il/
יכול להיות שגם איזה פיוז נדפק וגורם לזה. תחכה לדוד הוא יותר מבין בזה :)
ELX2001
לא ידוע לי על רגישות מסוימת לחום ובעיה הגה חוזרת בקיץ..
מה בידיוק פעם אחרונה שופץ?
אתה משתמש הרבה בCITY? (בחניות וכו')
דווקא הבעיה עם ההגה בקיץ מוכרת לי מאוד, מניסיון של כמה שנים עם ELX 2002 ידנית.
אם הייתי מניע כשהרכב רותח אחרי שעמד בחניה בשמש זמן רב הייתה תקלה בהגה, בערב אחרי שקריר הכול תקין, נבדק לאורך זמן ובסוף כבר למדתי לחיות עם הבעיה עד שהמנוע הגה נהרס סופית!
חום משפיע על רמת ההולכה במוליכים חשמליים - חוטים\מגעים וכולי..
עד כמה זה נוגע ומפריע למערכת ההיגוי בפיאט אני לא יודע להגיד, מוזר ופעם ראשונה שאני שומע שבחום יש בעיות עם ההגה ונראה לי מאוד הזוי.
כמו שאמרו פה כבר לפעמים אחרי כמה הנעות מחדש זה נעלם: לפעמים גם לפתוח את הפלסטיקה מתחת להגה ולהוציא מגעים ולרסס ספריי מגעים עוזר ולפעמים ( כמו שקרה לי ) זה יכול להגיע מהחלפה \ שיפוץ מנוע חשמלי ועד החלפת חיישן מומנט שצריך לתלות את המהנדס של פיאט איפה ששם אותו .
בעלות הכי זולה 1200 שקלים.
התקלה הכי נדירה היא במחשב ההגה והכי נפוצה מנוע שמצריך שיפוץ.
בכללי אומרים שלהשתמש במצב "סיטי" ( למי שיש) מקצרת את חיי המנוע והגיוני שכך , רק לצערנו זה לא אמור להיות כך, ושוב אני חוזר לעניין שמהנדס פיאט נראה לי למד בקלקילה.
חבל שאיפשר לעשות ל forum770 לייק ***
ELX2001
לא ידוע לי על רגישות מסוימת לחום ובעיה הגה חוזרת בקיץ..
מה בידיוק פעם אחרונה שופץ?
אתה משתמש הרבה בCITY? (בחניות וכו')
לא משתמש בCITY בכלל ,(קל מידי לטעמי) .
אחת התופעות שגם לסירוגין במהירות של 10 קמ"ש פתאום ההגה נוטה ימינה .
אולי זה החיישן הלך ?
חום משפיע על רמת ההולכה במוליכים חשמליים - חוטים\מגעים וכולי..
עד כמה זה נוגע ומפריע למערכת ההיגוי בפיאט אני לא יודע להגיד, מוזר ופעם ראשונה שאני שומע שבחום יש בעיות עם ההגה ונראה לי מאוד הזוי.
כמו שאמרו פה כבר לפעמים אחרי כמה הנעות מחדש זה נעלם: לפעמים גם לפתוח את הפלסטיקה מתחת להגה ולהוציא מגעים ולרסס ספריי מגעים עוזר ולפעמים ( כמו שקרה לי ) זה יכול להגיע מהחלפה \ שיפוץ מנוע חשמלי ועד החלפת חיישן מומנט שצריך לתלות את המהנדס של פיאט איפה ששם אותו .
בעלות הכי זולה 1200 שקלים.
התקלה הכי נדירה היא במחשב ההגה והכי נפוצה מנוע שמצריך שיפוץ.
בכללי אומרים שלהשתמש במצב "סיטי" ( למי שיש) מקצרת את חיי המנוע והגיוני שכך , רק לצערנו זה לא אמור להיות כך, ושוב אני חוזר לעניין שמהנדס פיאט נראה לי למד בקלקילה.
כמה שזה נישמע מופרך והזוי, במשך שנתיים תמימות התקלה הייתה, אני אפילו אביא תיאור.
מחנה ב7:30 בבוקר בחניה ליד העבודה (אין חניון מקורה), נכנס לעבודה, יוצא בין 12:30-14:30 להפסקה. כ-ו-ל צהריים בתקופות החמות של השנה המנורת הגה הייתה אדומה וההגה היה קשה כאבן, לא עזר מספר הכיבויים וההתנעות מחדש (עליתי על הטריק הזה ובסוף זה הפסיק לעבוד). בקיצור - נוסע ככה עד למתחם של האוכל, אוכל ארוחת צהריים, חוזר לעבודה. בערב מתניע לנסוע חזרה, ותמיד הייתה כבוייה וההגה רך כרגיל. בסוף הבנתי שזה קורה רק כשהרכב חם. כי לאחר שהצלחתי למצוא חניה מקורה כ500-600 מטר מהעבודה והייתי מחנה שם זה לא היה קורה.
יניב1190 - שמח שאתה מזלזל בניסיון רב של כמה שנים של אנשים אחרים.
מבחינתי אתם יכולים להמשיך לחשוב שאני רושם שטויות, אבל אחרי שנתיים וחצי ניסיון עם הנבלה הזאת (וכן זה רכב פשוט נבלה) יש לי מספיק ניסיון עם התקלות שלה.
נ.ב
לא הפעלתי את המצב CITY אפילו פעם אחת מהשנייה שקניתי את הרכב, עברתי אליו מרכב ללא הגה כוח בכלל והמצב הרגיל סיפק אותי לחלוטין!
זאת הייתה בכוונה טובה....
תגידו עם אני נוסע עם מזגן יש מצב ההגה חוזר להיות רגיל או שכל זה משפיע דרך המכסה מנוע?
מעולם לא ניסיתי לקרר את פנים הרכב, לכבות ולהניע מחדש ולבדוק מה קורה.
המנוע החשמלי של ההגה הוא פנימי, לכן יכול להיות שזה יעבוד למרות שאתה יכול לפנות ל"קצב" מנועים חשמליים, הוא מפורסם פה בפורום לפי מה שזכור לי
בעניין ההגה שנוטה ימינה - זה גם שהרכב עומד מונע הוא מושך לימין או רק בנסיעה?
בכללי אם שמניעים את הרכב ההגה פתאום "מושך" לימין או לשמאל שהוא עומד ולא בנסיעה זה תסמין לחיישן מומנט לא מכוון \ או לא תקין וזה מסוכן מאוד! תתאר לך מצב שאתה משייט לך ב100 קמ"ש ופתאום ההגה מסתובב לך . לא נעים!:eek:
אגב למערכת ההיגוי החשמלית יכולה להיות תקלה אם המצבר חלש\אין טעינה\או חיבורי חשמל רופפים(אולי המינוס בין המצבר למרכב הרכב.)
בעקרון ההמלצה היא כאשר מנורת תקלה מופיעה פשוט להתחבר עם סורק תקלות ולראות מה התקלה בדיוק - כך נדע ממה נובעת או מושפעת ומה הנזק! גם אם המנורה נעלמת התקלה נשמרת במחשב הרכב.
דווקא הבעיה עם ההגה בקיץ מוכרת לי מאוד, מניסיון של כמה שנים עם ELX 2002 ידנית.
אם הייתי מניע כשהרכב רותח אחרי שעמד בחניה בשמש זמן רב הייתה תקלה בהגה, בערב אחרי שקריר הכול תקין, נבדק לאורך זמן ובסוף כבר למדתי לחיות עם הבעיה עד שהמנוע הגה נהרס סופית!
:eek:
הגה מקולל.
אצל הבעלים הקודמים שלי שופץ המנוע של ההגה לפני שנתיים בעלות של 1200 שקל ולבנתיים "טפו טפו טפו" .
אני זוכר קראתי באיזה מקום ניסו לתבוע את פיאט לבצע ריקול על ההגה, אבל לא הצליחו.
כנ''ל לגבי הויראטור הסורר בHGT.
בכל מקרה, אתה אומר משהו מדאיג, לא השתמשת כמעט בCITY (או אפילו בכלל לשניה אחת) ובכל זאת נדפק לך :shock:
פשוט מהנדסים מחורבנים, אין מילה אחרת לתאר זאת..
ELX2001,
מצב CITY לא באמת נועד לנהיגה בעיר(ז''א זה היעוד שלו אבל איך אפשר לנהוג ככה בחייאט?) אלא בעיקר לתמרונים קשים בחניות צפופות - והוא עושה את זה מצוין, הבעיה שאם משתמשים בזה יותר מדי אז זה נדפק בקלות
לא חושב שהבעיה שההגה בורח לך לצד ימין קשורה לחיישן מומנט, נשמע יותר כמו כיוון פרונט לקוי, רק סורק תקלות למחשב של ההגה ידע להגיד בוודאות
לחצתי על הכפתור CITY כשקניתי את הרכב והמוכר אמר לי "תלחץ ותראה שתקין, בכול שאר הפונטו זה מקולקל" וכשמכרתי את הרכב הקונה ביקש לדעת אם המצב CITY עובד.
אין מנוס מלתקן את זה, קרה לי פעם אחת עם הרכב שהוא הדליק לי את המנורה האדומה של ההגה תוך כדי נסיעה וההגה בברוטאליות משך לימין אם אני לא טועה, אבל זה קרה פעם אחת ולא חזר ומזל שזה היה במהירות מאוד נמוכה ברחוב די שקט בתל אביב.
אם הבעיה נובעת מחום, אז יש פתרון לבעיה.
הלחמת שלושת הממסרים של המנוע של ההגה. מלחימים וסעו לשלום.
להאשים את המהנדסים??? ממש לא אשמים. רכב משנת 2003 עם בעיה בהלחמות של ההגה כוח...
ראיתם מה קורה למכוניות אחרות מ2003?
להזכיר לכם טויוטה קורולה "האמינה" שמוסרת את המנוע שלה לאחר 100000KM לבורא??
גם אצלי חזרה הבעיה .
זה חוזר רק בקיץ , בחורף נעלמת הבעיה .
איך שמגיע החום ההגה חשמלי מפסיק לעבוד ...
למישהו יש מושג למה ?
גם לי התקלה חזרה כבר פעמיים בדיוק בקיץ
בפעם הנוכחית כבר לא יכולתי לנסוע ברכב באופן רציף.
ניקיתי מגעים מתחת להגה, עזר ישר והבעיה לא חזרה.
עכשיו החלפתי מצבר שהיה כמעט גמור -- גם טעינת המצבר גורמת לבעיה בהגה.
שווה לבדוק מספר דברים לפני שרצים לתקן.
יש בפורום הרבה עזרה מועילה בהודעות קודמות,
תגלה שהפורום חוסך לך הרבה כסף.
אני סבור שבמנוע יש 2 ממסרים - זכור לי מאז ששיפצתי את שלי לפני כמה חודשים.
יכול להיות שחידוש ההלחמות יפתור את הבעיה אבל צריך לדעת קודם מה הבעיה- אם בכלל במנוע - כמו שרשמתי המחשב הגה יכול לתאר תקלות מאוד מכוונות- כמו מגע לא תקין או כמו חיישן מומנט לקוי!
ובגלל זה רצוי להתחבר לסורק בעת תקלה ! ולא לפי שיטת ״ מצליח״
אני חושב על החלפת הממסרים במנוע .
יש למישהו כיוון בארץ ?
או שאני מזמין את אלו :http://tinyurl.com/c7bcgf8
יתאים ל 2001 ELX ?
אבל אני ממליץ לך לפני שאתה מחליף ממסרים במנוע תוודא שבאמת המנוע תקול שלא סתם תפתח את כל ההחלמות ותאמין לי זה לא פשוט כמו שזה נראה צריך המון סבלנות והמון דיוק כדי שהמגעים יהיו מוצלחים.
אחרת סתם תחכה למשלוח ותעבוד שעתיים על המנוע עם הרבה עצבים ובסוף יתברר לך שהוא לא התקלה- מה שקרה לי!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.