התחבר

View Full Version : חוות דעת: פונטו איבו אבארט


Punto Evo Abarth
25-07-12, 20:37
טוב אז לפני שאני יתחיל את הסיפור אני מקווה שאני רושם במקום הנכון אם לא מנהלים אשמח אם תעבירו את הנושא למקום הרצוי.
בנוסף אבקש לציין שחוות הדעת שנמסרת בכתב הינה שלי בלבד ואין בה לגרום לפגיעה במותג עצמו או בסמל"ת.

אז שנתחיל... אז כך לפני כחודשיים בערך רכשתי פונטו איבו אבארט חדשה שנת 2012, מנוע 1400 סמ"ק טורבו, לפי נתוני יצרן 165 כ"ס ו7.9 שניות מ0-100.
אחרי כ1500 ק"מ ראשונים שהאוטו עשה גיליתי דברים טובים ודברים רעים על הרכב לצערי דברים שנאמרו לי לפני מעמד הקנייה ע"י גורמים מסויימים.
הדברים הטובים הינם תחושה של עוצמה לרכב כלומר הרכב בקו ישר ובלחיצה על המצערת מזנק מהר ומעלה את מחוג המהירות שלו כמו שמצפים.
מעבר לזה הרכב מאד רחב מבפנים לבחור גדול כמוני זה טוב אני לא מרגיש בתוך קופסת סרדינים.
היופי של האיטלקיה הזאת פשוט גורם לי להתרגש כל פעם מחדש שאני מביט בה, אפילו לא התרגשתי כך שהסתכלתי על ארוסתי לשעבר :)
האבזור סביר פלוס ותחושה החומרים נותנת תחושה שאכן השקיעו ברכב וזה כבר לא פיאט של פעם.
כמובן תחושה הנהיגה ביום יום הינה נעימה ולא שוברת עצמות.
אך הדברים הרעים הינם הבעיה במיוחד לבחור כמוני שחובב את התחום ומצפה מרכב ליותר.
כמובן שאת ההשוואה שאני יתן עכשיו היא לרכבי לשעבר פ'גו 206GTI שלא נחשבת לחיית כביש אך לדעתי מתעלה בהיבטים הבאים על הפונטו.
והיבטים הן חוסר תחושה בהגה ופידבק ממנו ותחושה של אי דינמיות של האוטו ואני יסביר,
לפ'גו היה היגוי מכני ולא חשמלי שהיה נותן לך תחושה של התנגדות ופידבק של מה שהאוטו עובר בכביש לעומת זאת ההיגוי החשמלי שנכנס בעולם ונמצא בפונטו אינו בעל תחושה בכלל ולפעמים נדמה שהגה מסתובב על סרק והאוטו בכלל לא מבין שאתה רוצה לפנות הפידבק שמתקבל גם אינו ממש איכותי עקב תחושת הנוצה בהגה דבר שפוגע בנהיגה אגרסיבית. לדעתי באבארט לא היה מקום להיגוי החשמלי במיוחד בגלל ההיבט הבא הנוראי ואם כן כבר שמו היגוי חשמלי (זה הולך לכאוב) לא חשבו לקחת את אותו כיוון של הגה כמו התלתן הירוקה מבית אלפא, הלו??? הרי שניהם תחת אותו קונצרן השיתוף ביניהם חייב להיות.
, תחשבו על זה!
וכן הגענו להיבט שלצערי הביא לי אכזבה עמקוה על הרכב ותחושה של אי ביטחון בו וכמובן שינוי כיוון בעתיד, הדינמיות, כאשר אני רושם דינמיות אני מתכוון להתנהגות ויציבות הרכב.
כמובן שהתנהגות מושפעת מהרבה דברים מבולמים וכיול הרכב עד הנהג עצמו אבל יציבות קצת הייתי חושב שאבארט ישקיעו בזה מחשבה נכון שבוצע פשרה ברכב כדי שיהיה נוח ושמו בולמים רכים אבל כזאת פשרה גדולה.
הרכב נותן תחושה של איבוד זנב בכל פניה, התחושה נגרמת מהרמת תחת של האוטו שנובעת מתיקונים של מערכות הרכב או של ניסיון להחזיר את הרכב לכיוון הנכון בין עם בהיגוי או בבלימה, הרכב בנוסף אוהב מאד לרכון על הבולמים שלו דבר שנותן תחושה שהגבול הגיע ולכן מסרס אותך בנהיגה וכמובן גורם להרחבת הסיבוב ומשיכה של האוטו החוצה מהסיבוב.
לעומת זאת הפ'גו עם כל הטיזיריות שלה היה נותנת תחושה של ביטחון וניתן היה להיכנס איתה ולצאת איתה מסיבוב בלי מלחמת עולם שלישית,
בנוסף עם כל הכבוד לבלמי הBERMBO עם 2 הבוכנות נראה שהבלמים בקושי עוצרים את הרכב ומערכת הABS נכנסת לפעילות מוקדם מאד ממה שצריך.

לסיכום אחרי החודשיים שהרכב ברשותי המילה אכזבה מתארת את התחושה שיש לי על הרכב ויכול להיות שמבחני הרכב שהזהירו וחזרו ואמרו שהרכב הנ"ל הינו דינמי כמו מתחריו להלן האופל קורסה OPC או האיביזה CUPRA אכן נכונה, מקווה שבטיול הקרוב בו אני יהיה ישתנה דעתי על הנושא...

stio
25-07-12, 22:47
ראשית, תודה רבה על הסיקור, כן יירבו. שנית, אני הבנתי שהרכב שלך היה מעורב בתאונה ולכן הושבת לתקופה במוסך. אתה יכול להרחיב ממה היא נגרמה, האם יש קשר לזריקת זנב ולבעיית יציבות עליהם כתבת בסיקור שלך? ואם כבר, מה היו עלויות התיקון? (אם אינך מעוניין לכתוב על הנושא הזה אני אבין).

הייתי מעוניין לשמוע (אם ניתן כמובן) כמה סמל"ת דורשת על הרכב הזה מבחינת מחירון, והאם נהוג לתת הנחות/הטבות כלשהן במעמד הרכישה (ניתן לכתוב בכלליות עקב הנסיבות כמובן) - זה יכול לעזור לרוכשים עתידיים. כמו כן, אני חושב שיש להעלות תמונות של הרכב כולל תא מנוע ופנים הרכב (אזור דשבורד) להתרשמות כללית.

מה דעתך על המתג שמעביר ממצב נהיגה רגיל לספורט, מה הוא נותן בדיוק והאם זה אפקטיבי? האם בדקת מהי צריכת הדלק? למה האבזור הוא "סביר פלוס" ולא מצוין, ז"א מה חסר שם שהיית רוצה מרכב בסדר גודל כזה? מה דעתך על רעש המנוע?

Punto Evo Abarth
26-07-12, 02:13
אני יכול להגיד שהתאונה נגרמה בגלל אי ריכוז שלי הרכב ספג מכה רק מקדימה לא משהו רציני טופל ע"י המוסך המרכזי והביטוח.
התאונה לא משפיעה על היציבות של הרכב או זריקת הזנב
הדבר ברכב הנ"ל נאמר כבר בכמה מבחני דרך בכמה אתרים ועיתוני רכב
לגבי עלויות זה כבר יותר אישי ואיני מפרסם אותם

לגבי מחירון הרכב הוא רכב חדש מסוכנות על הכביש בסביבות ה163 אלף שקל
לגבי הטבות או הנחות אין לי מה להגיד תבדוק במעמד הקנייה

לגבי בורר המצבים נורמל או ספורט ההשפעה היא בעיקר על המצערת ושהרכב ניהיה אגרסיבי קצת, הדבר לא נוגע בכיול המתלים או הבלמים, הגה קצת ניהיה יותר קשה אבל עדיין לא מספיק כדי לתקשר עם הרכב במצב הנ"ל
צריכת דלק תלויה בנהיגה בלבד, אם חבר שלי יסע עליו (והוא נוסע כמו זקן) הוא יגיע ל11.5 או 12 לליטר בצורת נהיגה שלי הוא עושה בערך 7.5 פלוס מינוס, לדעתי מי שקונה רכב כזה לא משנה לו הצריכת דלק אלא החוויה
למה אבזור סביר כי אתה מקבל די חבילה בסיסית לעומת הרכבים בקטגוריה, הדגם הנ"ל אינו הדגם המפואר של הרכב ולכן חסר לו למשל אופציית הBLUE&ME או חופת שעונים עם כיסוי מעור או שק הילוכים מעור וסאנרוף וכדומה
המרכב מספיק גדול ואתה מרגיש חופשיות בתוך הרכב מבחינת ישיבה או תזוזה
הרעש של המנוע אינו חזק ומאד שקט, ביום יום לא תסבול מרעש עצבני כמו אימפרזה טורבו אך ברגע שתלחץ ועוד תיהיה במצב ספורט תשמע קצת יותר ארגסיביות ממנו ואת פריקת הפורק אך עדיין לא כמו אימפרזה טורבו.
שלדעתי זה דבר טוב כי גם כך האוטו מושך עיניים ולא צריך שמשטרה תעצור אותי כל דקה

indra
26-07-12, 09:16
האמת היא שלפי התאור שלך מדובר באוטו מחורבן למדי, שהרי את עיקר הצדקת קיומו כמכונית ספורטיבית מהנה ומתגמלת, הוא מחמיץ. וזה מסקרן במיוחד עם משווים את רשמיך עם אלו של טום פורד מ"הילוך החמישי" הבריטי שדווקא התפעל מהאוטו, לרבות בתחומים האלו מהם אתה מאוכזב. אפשר אגב למצוא את הקטע בקלות ברשת יחד עם התמוגגות טוטאלית מה "אסאסא" שלא מגיע לכאן.

Punto Evo Abarth
26-07-12, 09:55
הגזמת קצת עם מה שרשמת, האוטו אינו מחורבן לגמרי, אותי הוא אכזב לעומת זאת יש אנשים שנוח להם ומרוצים ממנו.
אני מרוצה מהיבט של היום יום רכב מהנה מהיר וחזק ונוח.
לעומת זאת בהיבט הספורטיבי אני לא מרוצה מהרכב עקב הדינמיות שלו.
לגבי הילוך חמישי תבין כמו שאמרתי יש אנשים שאוהבים שהנהיגה במכונית היא לחימה ושיש לה תחת שמח, אני לעומת זאת לא רוצה להלחם ברכב בסיבובים אני רוצה להיכנס ולצאת כמה שיותר מהר משם ואני מעדיף תחת שלא שמח במיוחד.
לגבי דגם הSS יש להבין ששם הפשרה של אבארט הייתה אחרת בולמי הקוני FSD עושים את העבודה ומרסנים את כל האכזבה שלי לצערנו המדינה שלנו בנושא הנ"ל מאד פוגעת בצורה מטומטמת ובגלל זה אין את הרכב עם חבילת הSS.
ואני יכול להגיד שעלה הרעיון להחליף בולמים לרכב והסיפור יגמר אבל לצערי אני לא רואה שום היגיון אחרי חודשיים להחליף בולמים ברכב שעלה 163 אלף שקל.
מה לעשות שהיצרן החליט בדגם הנ"ל ללכת על נוחות ופחות על ספורטיביות.
קח את המקבילה של הפונטו אבארט מבית אלפא ותבין שהמיטו תלתן יותר קשה ביום יום ואתה תסבול אך שתרצה את הדינמיות תקבל בשפע לצערי אלפא מאכזבת בעיצוב החיצוני של המיטו והג'ולייטה מבחינתי פה הפונטו זוכה בהרבה נקודות

Caveman
26-07-12, 10:32
גיא, לשאלותך,
מחירים והנחות אתה מוזמן לברר במעמד הרכישה. המחירון עומד על 162 אש"ח אם אני לא טועה.
צריכת הדלק הממוצעת שלי, לאחר כשנה וחצי, עומדת על 10.7 קמ"ל.

מצב ספורט עושה כך:
מעלה מומנט, מחדד תגובת דוושה, מקשיח את ההגה, משפר קצת את הצליל של האגזוז, והדבר החשוב ביותר, מפעיל את הדיפרנציאל הקדמי האלקטרוני.
למי שמעולם לא נהג ברכב עם מכלול שכזה, מכאני או אלקטרוני, זה כמו לשחק עם צ'יטים בNFS. עוזר לצמצם תת היגוי מאוד.

נאור, האבזור עומד בקו של המתחרים. מה בדיוק חסר לך? גם ברמת האבזור הגבוהה יותר לא תקבל את חלקי העור שהזכרת.
בנסיעה רגועה, הרכב אכן שקט, אבל בשאר המצבים, לא חסר. לא כמו ב500 למשל, אבל עדיין, לא שקט.

לגבי דינאמיות, הוא פשוט אוהב יותר להישען בפניה, זה הכיול של המתלים. וזה המחיר של התנהלות יומית טובה יותר.
מוזר שאתה טוען שהמיטו קשיחה יותר, כי היא לא. היא מכויילת רך יותר, ודווקא ה155 עדיפה יותר בהיבט הזה לדעתי.
מכלול ההגה שם למיטב ידיעתי זהה לחלוטין. לא הרגיש לי שונה מהנסיעות שעשיתי על המיטו.
שוב, לדעתי ה155 עדיפה על התלתן.

בגדול, אתה מתאר בדיוק מה שהסברתי לך בזמנו שנפגשנו באולם תצוגה. אתה משלם קצת, וזה באמת קצת, בדינאמיות, ומרוויח המון בנסיעה היומית, שלמרות שאנשים רבים לא אוהבים להודות בזה, זה מה שהרכב עושה ברוב הזמן. מבחינתי, אם הוא נכשל בזה, אין לו זכות קיום. הרי זו כל המטרה של הוט האצ', רכב שאפשר להשתמש בו כל יום, ויחד עם זאת להנות כשרוצים. פשרות זה בסדר גמור, אבל עד גבול מסוים.
הקורסה אכן עדיפה בחלק המהנה, אין כאן ספק,אבל נכשלת בגדול בחלק השני. בזמנו שקלתי אפילו להחליף, אבל מהר מאוד ירדתי מזה. אולי הזדקנתי קצת, אבל נוחות נסיעה קשיחה כזו אני לא מוכן לקבל :)
מה שכן, מתחת ל150, בהחלט אין אופציה מהנה יותר ממנה. חוסר הדיפרנציאל אצלה מורגש, וזו נקודה לזכות הפונטו/מיטו. אני תוהה איך גרסת הרינג מתנהגת בהיבט הזה.

Punto Evo Abarth
26-07-12, 10:35
לגבי דינאמיות, הוא פשוט אוהב יותר להישען בפניה, זה הכיול של המתלים.
מוזר שאתה טוען שהמיטו קשיחה יותר, כי היא לא. היא מכויילת רך יותר, ודווקא ה155 עדיפה יותר בהיבט הזה לדעתי.
מכלול ההגה שם למיטב ידיעתי זהה לחלוטין. לא הרגיש לי שונה מהנסיעות שעשיתי על המיטו.
שוב, לדעתי ה155 עדיפה על התלתן.


אני מדבר על המיטו תלתן ירוק שהיא המקבילה ועל המיטו 155 או ה135 תשווה את הדגמים ברמות הנכונות לא עם רכב שנחשב פחות מהרכב בו אתה נוסע

Caveman
26-07-12, 10:38
גם אני התכוונתי לתלתן.
בגדול הרכב מרגיש בלגאן, כאילו יש יותר מידי כוח כדי שהרכב יתמודד איתו, לעומת הפונטו שקשיחה יותר, ולעומת המיטו 155 שהזכרתי גם, שאמנם חלשה יותר, אך עדיפה לדעתי.
אני לא היחיד שחושב כך, יש מספיק מבחני רכב שמגבים את הדעה הזו.

לצערי אגב, לא נראה יותר הגאים מכאניים במכוניות, אפילו פורשה כבר התקדמו הלאה, בהצלחה מפוקפקת לפי מה שנכתב.

stio
26-07-12, 14:14
לא סתם שאלתי לגבי המחירים, משום שהמחירון של הפולו GTI בגרסת 3 דלתות DSG עומד על 150K ש"ח. האם לדעתכם במבט לאחור מצדיק להוסיף מעל 10K ש"ח לטובת האבארט?

זאת ועוד, חלק מהיבואנים נוטים להתעלם מהמחירון בעת מעמד הרכישה ולתת הנחות ומבצעים שונים ללקוח, אנו רואים את זה מצויין עם הפאביה הפשוטה למשל. רציתי לדעת האם הדבר הזה נהוג גם במכוניות ההוט האצ', אך אם אינכם מעוניינים להרחיב בנושא זה כמובן בסדר גמור.

כך או כך, תודה רבה על הסיקור.

Punto Evo Abarth
26-07-12, 14:35
אני יכול להגיד לך ולהעיד שאת הפולו GTI אתה יכול לקנות ב10 פחות מהמחירון מכיוון שהשמועות שהיו על מנועי הTSI ותיבות הDSG פגעו להם בתדמית.
לדעתי ברכבים כאלה המחיר הוא לא הדבר הכי חשוב אתה רוצה לקנות אוטו שיענה לך על כמה שיותר דברים שאתה דורש ואם כל הכבוד לאף אחת בקטגוריה אין מראה חיצוני כמו של האבארט.
וכן בשביל לקום כל בוקר עם חשק לעלות לרכב ולהינות משיק איטלקי היה שווה לשלם עוד 10 אלף שקל על הרכב

-אודי-
26-07-12, 15:37
אז לסיכום, אם היית חוזר למעמד הקניה, היית לוקח אתה 500 במקום הפונטו?
או שהיא קטנה מדי בשבילך?

Punto Evo Abarth
26-07-12, 16:05
אם הייתי חוזר למעמדה הקניה הייתי קונה מיטו תלתן ירוק או ג'ולייטה 170 כ"ס שני הדגמים מרגישים יותר דינמי מהאבארט.
אם הייתי רוצה קרטינג ולא היה אכפת לי המרווח האישי אז הייתי הולך על ה500.

-אודי-
26-07-12, 17:01
אולי טכנית הן יותר דינמיות, אבל לאבארט יש הרבה יותר נוכחות :)

Caveman
26-07-12, 19:49
לא סתם שאלתי לגבי המחירים, משום שהמחירון של הפולו GTI בגרסת 3 דלתות DSG עומד על 150K ש"ח. האם לדעתכם במבט לאחור מצדיק להוסיף מעל 10K ש"ח לטובת האבארט?

זאת ועוד, חלק מהיבואנים נוטים להתעלם מהמחירון בעת מעמד הרכישה ולתת הנחות ומבצעים שונים ללקוח, אנו רואים את זה מצויין עם הפאביה הפשוטה למשל. רציתי לדעת האם הדבר הזה נהוג גם במכוניות ההוט האצ', אך אם אינכם מעוניינים להרחיב בנושא זה כמובן בסדר גמור.

כך או כך, תודה רבה על הסיקור.
מוצדק מאוד גיא, לדעתי, ולא הוספה רק בשביל הפונטו. הקורסה כמו שכבר ציינו, עדיפה יותר, הקליאו כמובן, המיטו גם ואפילו הDS3 לדעתי נותנת תמורה יפה יותר.
הפולו צפופה, ורכה מאוד יחסית לשאר. מה גם שאינה מיוצרת עם גיר ידני.

נהוג זה עניין אפור. לפעמים יש הנחות, ולפעמים לא.