התחבר

View Full Version : המצמד וגיר בMK1


28-01-07, 16:23
אוקי רציתי לדעת יש לי את המצמד (קלאץ) אז רגלית של המצמד נראית לחיצה ארוכה
אז מה זה אומר שזה עומד לסיים את חיי הבלאי של המצמד?
האם אצלכם בדור ראשון זה בא ככה או שזה אמור להיות בלחיצה קצרה?
ואם כן, כמה עולה להחלפת המצמד ועבודה?
ויכול להיות שזה בגלל שמה מקשה להעברת הילוכים עד שמנסים שזה נכנס?
ואיך אפשר לדעת בוודאות שגיר והמצמד תקינים או שזה נטחנים והסתיימו את החייהם?

תודה לעוזרים.

28-01-07, 17:46
מצמד גמור הוא מצמד מחליק.

ערכת מצמד חדשה עולה בסביבות ה-400 ש"ח, ועבודה אני מעריך אותו הדבר.

איך לבדוק:

תעמוד במקום, שלב לשני, החזק חזק את הברקסים ושחרר את המצמד. אם למנוע לוקח זמן לדומם אז המצמד שלך מחליק, אם הוא כבה מייד אז המצמד שלך בסדר.

תופעה נוספת היא שכאשר אתה מאיץ, הסל"ד עולה אבל המהירות לא... (היחס בין הסל"ד למהירות הוא לא לינארי לאורך כל הסקלה)

28-01-07, 22:51
תודה לך ואני יבדוק.
ואז לחיצה ארוכה במצמד שזה אומר לך משהו?
או שזה כלום?
מה עם הגיר?

28-01-07, 23:49
יש לך אופציה לכוון את דווצת המצמד .
אני בודק ע"י הרגשת הניתוק מהמנוע (מכניס את הדוושה עד הסוף מכניס הילוך ומשחרר לאט רואה היכן יש תגובה ) אם התגובה היא לקראת סוף עליית הדוושה יש לך צורך למתוח את המצמד . ניתן לבצע את המתיחה ע"י סיבוב האומים (או אום פלסטיק ) שנמצא בידית הקלץ בגיר . ע"י מתיחה כלומר סגירת האום אתה גורם לנקודת החיבור מנוע גיר לרדת . כך שההילוך יכנס לפני שדוושת המצמד תהיה למעלה.
ניסיתי להיות ברור ככל האפשר קצת קשה להסביר את זה .
עמית

29-01-07, 00:26
יש לך אופציה לכוון את דווצת המצמד .
אני בודק ע"י הרגשת הניתוק מהמנוע (מכניס את הדוושה עד הסוף מכניס הילוך ומשחרר לאט רואה היכן יש תגובה ) אם התגובה היא לקראת סוף עליית הדוושה יש לך צורך למתוח את המצמד . ניתן לבצע את המתיחה ע"י סיבוב האומים (או אום פלסטיק ) שנמצא בידית הקלץ בגיר . ע"י מתיחה כלומר סגירת האום אתה גורם לנקודת החיבור מנוע גיר לרדת . כך שההילוך יכנס לפני שדוושת המצמד תהיה למעלה.
ניסיתי להיות ברור ככל האפשר קצת קשה להסביר את זה .
עמית
עמית ידידי. אתה טועה ומטעה:
אם התגובה לקראת סוף הדוושה, יש לשחרר את המצמד, ולא למתוח!
על ידי מתיחה, כלומר על ידי סגירת האום, אתה גורם לנקודת השילוב לעלות ולא לרדת.
בברכה
צביקה

29-01-07, 01:45
תודה עמית וצביקה על ההבהרה
אך רדו מהעניין המתיחה

תודה לך ואני יבדוק.
ואז לחיצה ארוכה במצמד שזה אומר לך משהו?
או שזה כלום?
מה עם הגיר?
נא להתייחס לשורש העניין רציני
מישהו מבין פה ויוכל לעזור?

29-01-07, 06:38
זה אומר שאתה צריך לכוון את המצמד שלך :)

29-01-07, 08:29
תודה צביקה . לקחתי לצומת ליבי.

29-01-07, 14:51
זה אומר שאתה צריך לכוון את המצמד שלך :)
ארילו יקר...
איך אני אמור לכוון את המצמד ושחרור עד סוף הוא נוגע במצמד ובלחיצה קצרה מורגשת ניתוק מצמד המופרד אך ארוכה וכשצריכים להעביר הילוך לאיזשהו צריך ללחוץ עד סוף.
תוכל לכוון אותי להיכן לכוון את המצמד?
אז מה עם גיר?שוב אני חוזר,יש לך מושג בקשר לגיר?או מישהו?

29-01-07, 14:59
ישראל לאחר שתיקן אותי צביקה . עליך לסגור את האום, ע"י כך אתה גורם לנקודת השילוב לעלות ולא לרדת. ואז לא תצטרך ללחוץ עד הסוף. לגבי הגיר גם אצלי ההילוכים נכנסים קשה . אם זה קיצוני תוודא שיש שמן בגיר .
אני לא חושב שיש איזו שהיא בעיה בגיר . תנסה לשמן מעט את הכבל המוליך של ההילוכים יש לו תפוח קטן שיושב על הגיר אולי הוא תקוע קצת .

29-01-07, 15:08
אוקי אני ינסה ותודה לך עמית

02-02-07, 08:02
ועוד קצת משהו קל,איך אפשר להוציא פקק מילוי שמן גיר כדי לבדוק ולא ישפך ויבזבז שמן לחינם?
(אף פעם לא הוצאתי פקק מילוי בצורה הזו שונה ברכב שאין לו מד שמן בגיר)

02-02-07, 16:14
הפקק מילוי הוא גם הפקק בדיקה. מדובר בבורג אלן שמוברג בתוך הגיר.