PDA

View Full Version : שאלה כללית על המזגן בספייס


chenrp
21-07-12, 18:40
שלום,
כשאני קובע מזגן על מינימום טמפ'(קור מקסימלי) המדחס עובד כל הזמן.
השאלה, אם אני שם אותו על טמפ' בינונית, הוא מפסיק לעבוד???
נראה לי, שהמדחס עובד תמיד...

אשמח להבהרות.
תודה.

רפי לין
21-07-12, 19:25
במכוניתך יש מזגן ידני ומה שמדי פעם מנתק את המדחס זה או טרמוסטט שמודד את טמפרטורת מאדה במזגן (שבתוך המכונית) למניעת קפיאתו, או מתג לחץ ש/מנתק המדחס אם לחץ הגז גבוה מדי או נמוך מדי. כוון הטמפרטורה במכוניתך קובע את ערבוב האויר הקר (ממוזג) עם אויר לא קר ו/או חם מהרדיאטור חימום הפנימי.
הטמפרטורה במכונית והטפרטורה החיצונית משפיעים על לחץ הגז וכתוצאה מזה גם על ניתוק המדחס, אם לחץ הגז גבוה מדי.
מדחס המזגן ברכב מיועד לפעולה ארוכה ורצופה לאורך הרבה זמן.
במכוניות עם מע' אקלים, יש גם חיישני טמפרטורה בתוך חלל המכונית ובפתחי אויר שונים במערכת ושם הם גם קובעים את ניתוק מדחס המזגן כדי לשמור טוב יותר על טמפרטורה קבועה, לפי בחירת מפעיל המזגן.
בברכה - רפי לין

chenrp
21-07-12, 19:56
תודה,
אז במקום לנתק ON/OFF את המדחס ידנית, עדיף וחסכוני ואמין יותר, לשים טמפ' נמוכה יותר...
והיכן נמצא חיישן זה? היכן בפנים הרכב?

davidmzr
21-07-12, 20:04
האויר הקר (ממוזג) עם אויר לא קר ו/או חם מהרדיאטור חימום הפנימי.

בברכה - רפי לין
רפי, לא הבנתי את המשפט הנ"ל.
מה הקשר לרדיאטור חימום ?. לדעתי אין קשר בין מאייד, לרדיאטור חימום.
דוד.

chenrp
21-07-12, 20:12
רפי, לא הבנתי את המשפט הנ"ל.
מה הקשר לרדיאטור חימום ?. לדעתי אין קשר בין מאייד, לרדיאטור חימום.
דוד.
אם לא מדליקים או כן מדליקים את המזגן, והבורר על חצי, אז הוא מערבב קור עם חום. חום מהרדיאטור הפנימי.
בפונטו ספייס הרדיאטור הפנימי תמיד מקבל זרימה של מיים. כלומר הוא תמיד חם.

davidmzr
21-07-12, 20:19
נכון שהוא תמיד חם, אבל אינו משתתף בקירור. והחום שלו לא מתערבב עם האוויר הקר.
אחרת הוא היה מקרר גם את חום המנוע.
בזמן קירור הוא סגור ע"י דלתית.
דוד.

chenrp
21-07-12, 20:25
השאלה מתי סגור התריס...
אם הבורר על חצי או קצת יותר לכיוון הקור, התריס סגור חלקית...
מה שלדעתי לא גורם למדחס לעבוד פחות.

davidmzr
21-07-12, 20:31
מי מפעיל מזגן, עם בורר על החצי ?.
דוד.

chenrp
22-07-12, 00:45
זה היה לדוגמא.
השאלה שלי הייא האם יותר חסכוני/בריא למדחס, לשים על מקסימום קור ולכבות ידנית את המדחס,
או לשים טמפ' נמוכה יותר לפי הצורך...?