View Full Version : כיצד לנקז אוויר בפונטו?
שלום לכולם.
ביצעתי כמה וכמה חיפושים והדעות חלוקות בנושא.
הרכב הינו פונטו 75 שנת 97, מזגן מקורי ומיכל עיבוי נמצא על הרדיאטור ולא בצד, משמע ישנו רק פקק ניקוז אחד שנמצא על הצינור מים חמים שהולך לקיר האש (מאחורי המצערת לכיוון המנוע).
אני מתכוון לנקז אוויר ממערכת הקירור, כיצד יש לעשות זאת?
האם לבצע זאת עם מנוע מונע או לא? האם לחכות עד שהוונטות יכנסו לפעולה והטרמוסטט יפתח גם כן?
לכוון את המזגן על חימום או לא? האם חובה לרוקן את כל המים ורק אז לבצע ניקוז או שאפשר לנקז גם עם המים הנוכחיים?
הבעיה היא שפקק הניקוז נמצא במיקום מאוד לא נוח וכשהמים חמים בלתי אפשרי להגיע אליו ולפתוח \ לסגור אותו בלי לקבל כוויה. מה עושים?
למישהו יש טיפים ועצות לסדר פעולה נכון בעת ניקוז האוויר?
תודה מראש לעונים.
אפשר לנקז בכול הצורות שכתבת.
אם על חם, לבש כפפה עבה.
דוד.
בוא נראה אם אני מבין נכון:
ברכב כרגע יש מים, ואני רוצה לנקז אוויר, יש לפני 2 אופציות:
1. להניע את הרכב, לחכות עד שיתחמם והוונטות ותרמוסטט יכנסו לפעולה, לפתוח פקק מילוי מים של הרדיאטור ולפתוח את פקק הניקוז, לחכות עד שמפקק ניקוז האוויר יצאו מים בצורה רציפה ותוך כדי להשלים חוסרים של נוזל קירור במיכל העיבוי.
2. כנ"ל רק על אוטו לא מונע.
בשני המקרים לכוון את בורר המזגן על חום? או שזה לא משנה בכלל?
האם נהוג ללחוץ את הצינורות של הרדיאטור על מנת לעזור לאוויר הלכוד לצאת מהר יותר? אם אני אלחץ את הצינורות כשפקק הניקוז פתוח לא יכנס אוויר בשלב העזיבת לחיצה של הצינור?
עדכון: ביצעתי לבסוף ניקוז אוויר על מנוע קר, כיוונתי את הבורר מזגן על חום.
פתחתי את פקק הניקוז על הקיר אש וחיכיתי עד שיצא אוויר רציף, לאחר מכן ביצעתי מספר פמפומים על צינורות הרדיאטור (ברגע שלחצתי על הצינור הפקק ניקוז היהפתוח, וברגע שאני עוזב את הצינור סגרתי את הפקק ניקוז, בדומה לניקוז אוויר בבלמים), הקפדתי כמובן שמפלס המים במיכל עיבוי לא ירד לאפס, לבסוף השלמתי חוסרים במיכל עיבוי.
הנעתי את הרכב והפעלתי מזגן על קירור, המנוע הגיע לטמפ' עבודה מספר פעמים, וונטה נכנסה לעבודה מספר פעמים והתנתקה (כשכיבתי את המזגן והטמפ' ירדה מתחת לקו של השעה 9) עד שבמחזור הרביעי - חמישי פתאום הטמפ' התחילה לטפס אל מעל לקו האמצע לכיוון הקו של שעה 10, שמתי לב שהמים ברדיאטור התחילו לעלות למעלה עד שהתחילו לפרוץ לאט לאט דרך הפקק.
דוממתי את המנוע והמים המשיכו לצאת דרך הפקק של מיכל עיבוי, כמו כן נראו המון בועות מים במיכל העיבוי שיצאו דרך צינור העודפים. פתחתי לאט יותר ויותר את הפקק של מיכל העיבוי עד שהמים נרגעו והפסיקו לצאת, השלמתי חוסרים בנוזל הקירור ויותר לא נגעתי באוטו.
מה הבעיה באוטו? מדוע מספר פעמים הוא היה בטמפ' תקינה ולפתע החל להתחמם?
בוא נחזור להתחלה.
מדוע החלטת לנקז אוויר. ?.
במערכת קירור תקינה, אין צורך לנקז אוויר.
דוד.
החלטתי לנקז מכיוון שהרכב התחמם.
במהשך לשרשור הנ"ל: http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=30377#post30377
בסה"כ הוחלף רדיאטור, משאבת מים, יוניט מאוורר (מקורי), תרמוסטט (מקורי) -פעמיים, והוחלף יוניט שעון חום מנוע (מקורי, זה שהולך לשעון ומראה את הטמפ'). והרכב ממשיך להתחמם.
הבעיה היא שהוונטה נכנסת מספר פעמים בזמן אבל אז משום מה לאחר מספר מחזורי כניסה ויציאה היא לא נכנסת בזמן והרכב מתחיל להתחמם עד לשעון בשעה 11 ושם החום עומד יציב, עד שלפני יומיים התחיל לטפס מעט מעל 11 ומים התחילו לגלוש ממיכל העיבוי.
לכן ביצעתי ניקוז אוויר. האם ביצעתי את הניקוז כפי שצריך? אם כן מדוע היו בועות במיכל העיבוי ומדוע המים גלשו מהפקק?
אני כבר מתחיל להתייאש מהפונטו הזאת :(
או "יצא המרצע מהשק" :)
יש לך בעיית התחממות ולא בהכרח אוויר במערכת.
האם יוצא עשן לבן מהאגזוז ?.
צריך לבדוק אם עוברת קומפרסיה למים. ע"י מכשיר מיוחד שיש ברשותי, או לבצע בדיקת לחץ.
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.