View Full Version : מצב קשה
שלום אני חדש בפורום
יש לי פיאט פונטו שנת 2000 16V עם 85 כ"ס
הבעיה היא כזות שיש לי משחק של טורים במצב סרקשל
0.1 מגמגם כזה וכשה האוטו מתחמם והמאורר פועל
הגמגום עולה גם ל0.3 סלד וכשה המאורר מתכבה יש גמגום
של 0.1 ולפעמים המצב משתנה פחות או יותר
סדר הפעולות שעשיתי:
1.החלפתי חוטי הצתה
2.פלגים
3.מוסך החליף לי בית מצערת(גם לא עזר)
4.הלכתי לפיאט נתניה אטמו לי את הסעפת ואת כול מערכת
היניקה שלה וגם לא נפתרה הבעיה
5.תוסף דלק הכי טוב גם לא עזר
עלות התיקונים כבר מעל 3000 שקל והאותו מגמגם
צריך עזרה מקצועית אין לי כבר כסף
6.וגם עוד שאלה כמה עולה החלפת בוקסה בגיר לפיאט פונטו?
כתוב את קוד המנוע שמופיע ברישיון.
דוד.
אני מקווה שהוחלפו חוטי הצתה מקוריים, כי רוב חוטי הצתה התחליפיים עושים בעיות.
בברכה - רפי לין
הוא החליף חוטי הצתה.
לדעתי אין קשר לתקלה, עם חוטים מקוריים או תחליפיים.
דוד.
תיקון דגם עם 80 כוח סוס
מספר מנוע 225952
דגם מנוע 176B9000
מספר מנוע 225952
לא מס' מנוע, אלא דגם/קוד. זה כתוב ברישיון.
דוד
דרך הגב החלפתי 3 סטים של חוטי הצתה עד עכשיו שום שינויי
הטורים עולים עדין בצורה רצינית לפני שהמאוורר נכנס לעבוד וגם כשה עובד הוא מגמגם בצורה
עדינה של 0.1 0.2
יש לציין שהאותו מאז שהוא אצלי (חמש שנים)היה 0.1 זה לא הציק לי
עכשיו הוא לא עובר לי טסט כי כשה הוא מתחמם התורים משחקים והוא נופל בבדיקה
משהו עם צריכת דלק גבוה נאמר לי שזה בגלל התורים
עם המזגן עובד אין לי משחק טורים לפני המאורר בצורה רצינית
קצת מזכיר את התקלה אצלי זיהום אוויר צריכת דלק גבוהה ונפילות טורים אם תימצא את הפתרון תגיד לי כי לי נשבר מלחפש פתרונות וללכת כול הזמן למוסכים...
הבעיה היא כזות שיש לי משחק של טורים במצב סרקשל
0.1 מגמגם כזה וכשה האוטו מתחמם והמאורר פועל
הגמגום עולה גם ל0.3 סלד וכשה המאורר מתכבה יש גמגום
של 0.1 ולפעמים המצב משתנה פחות או יותר
תאמת לא הבנתי מה זה 0.1-0.3 סל"ד.
האם אתה מתכוון ל-1000 ול-3000 סל"ד ?.
דוד.
בדוק החלף חיישן חמצן הוא הגורם לרעידות ולצריכה מוגברת של דלק
רוב המוסכים אומרים לי כנראה שהבעיה חשמלית רציתי לציין
המאוורר לא מפסיק בצורה תקינה כשה אני מכבה את המזגן ולפעמים ממשיך לעבוד הרבה זמן והמנוע קר
ועוד לוח השעונים שלי מזייף מכה קטנה עליו ואז הוא מסתדר כמעט כול נסיעה
צריך עזרה או כיוון אני מנתניה ואני חייב לפתור את זה
היי חבר יקר!
לא מקצוען ובעל נסיון כמו חברים רבים בפורום, אולם בעל הגיון ורצון טוב לעזור..
שזה לא פחות חשוב :-)
הייתי ממליץ:
1. נתק את מחבר הפינים שמתחבר למחשב ההצתה (זה המצוי מאחורי המצבר) נקה את המגעים שלו וחבר אותו היטב מחדש. במידה ולא נפתרה הבעיה, נסה להשיג כזה מחשב תקין, חבר אותו וראה אם נפתרה הבעיה.
2. בדוק שאין סתימה בצנרת המים המתחברת לסעפת היניקה. אי כניסת מים, בשל סתימה, תגרום לחיישן הטמפרטורה לשדר טמפרטורת חום שגוייה למחשב ההצתה, דבר הגורם לאי יציבות בטורים כמו כן לצריכת דלק מוגברת! במידה ותקין בדוק אם חיישן הטמפרטורה תקין!
לי הייתה בעיה כזו ולקח לי הרבה זמן לעלות עליה! למזלי לא מהרתי למוסכים והוצאתי הוצאות מיותרות.
בצע את הפעולות הנ"ל ודווח.
בהצלחה!
יום טוב לכולם!
אלי
בפיאט פונטו אין מחשב הצתה (כמו שיש בפיאט אונו 1.4) אלא מחשב נהול מנוע להצתה, הזרקת דלק ואביזרי מניעת זיהום אויר והוא לא נמצא מאחורי המצבר.
בברכה - רפי לין
העם חיישן טמפרטורה במנוע יכול לעשות בעיות טורים ?
כמה עולה במוסך נורמלי להחליף חיישן טמפ פחות או יותר?
כן. חיישן טמפרטורה במנוע יכול לעשות בעיות טורים, אבל לא רק.
במוסך תמיד יעלה יותר, מאשר פחות. :)
דוד.
אז יש מצב לדעת כמה כסף
עולה חיישן+עבודה?
יש מצב לעשות את זה לבד?
קל מאוד לעשות את זה לבד.
כמה עולה ? תלוי מי הקונה והיכן. לקוח פרטי מזדמן, תמיד משלם יותר.
בד"כ לקוחות פרטיים, חושבים שמחיר החלק שווה לכולם, ולא מבינים שגם בחנות חלקים יש קומבינות.
במקרה שלך ההבדל לא גדול.
דוד.
יש מצב להסבר איפו נמצא החיישן ?
ואיך מוצאים אותו?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.